1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΩΤΩΝ
Τίτλος : Ο Ρούλης, ο Τροφούλης
Ο Ρούλης, ο Τροφούλης
Τα παιδιά, παρέα με τον Ρούλη, φτιάχνουν τους κανόνες της τάξης
Ομάδες τροφών
Ομαδική κατασκευή : Διατροφική πυραμίδα
Παιχνίδι : Ταΐζουμε το Cocomelon
Ανάγνωση παραμυθιού : Ο Άκης γλυκάκης
Κατασκευή : Ο Άκης γλυκάκης
Ομαδική κατασκευή : Εγώ έφαγα ένα ουράνιο τόξο
3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ : ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ
ΘΕΜΑ : Νηπίων Παιδεία : Το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία
Ήρθε στην τάξη μας ο Αμπέρ, μια κούκλα που μόλις μετακόμισε στη χώρα μας και ήρθε να μας μιλήσει για το πως νιώθει
Ομαδική κατασκευή : Ένα μπουκέτο με λουλούδια
Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντάς” και συζητήσαμε για το τι νιώθει ο ίδιος που είναι διαφορετικός. Έπειτα τον ζωγραφίσαμε
Συζητήσαμε για τα δικαιώματα τον παιδιών και φτιάξαμε ατομικά βιβλιαράκια.
Μετά την ανάγνωση του παραμυθιού : Η Μπουμπού και η Μπαμπαλού, φτιάχνουμε μια ομαδική κατασκευή με σύνθημα “ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ, ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ”
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ “Από τα παραμύθια του παππού και της γιαγιάς στα παραμύθια του ΣΗΜΕΡΑ”
Το πρόγραμμα Πολιτιστικής Αγωγής που υλοποιήσαμε στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας και με θέμα «Από τα παραμύθια του παππού και της γιαγιάς στα παραμύθια του ΣΗΜΕΡΑ» είχε ως σκοπό να εξοικειώσει τα παιδιά με την ανάγνωση και τα βιβλία όλων των ειδών (παραμύθια, μυθολογία, ιστορία, γνώσεις και πληροφοριών, ηλεκτρονικό βιβλίο) εδραιώνοντας μια φιλική σχέση με το βιβλίο ως πηγή ευχαρίστησης, γνώσης και πληροφοριών.
Να ενδυναμώσει τη γλωσσική έκφραση (στα πλαίσια των στόχων του ΔΕΠΠΣ), να καλλιεργήσει την αφηγηματική ικανότητα, να ενεργοποιήσει τη φαντασία, να διευρύνει την κριτική και δημιουργική σκέψη.
Να γνωρίσουν μέσα από το πρόγραμμα λαϊκές – παραδοσιακές αφηγήσεις και να έρθουν σε επαφή με ανθρώπους της τρίτης ηλικίας και τις δικές τους εμπειρίες από τη σχέση τους με τα παραμύθια.
Τέλος να μπορέσουν να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας, φιλίας, εμπιστοσύνης.
Το θέμα συνδέθηκε με την έναρξη λειτουργίας της Δανειστικής Βιβλιοθήκης, που είχε προγραμματιστεί να γίνει στις αρχές Ιανουαρίου, αμέσως μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων.
Οργανώνοντας λοιπόν τη Δανειστική Βιβλιοθήκη με τις καρτέλες δανεισμού, τα ατομικά συμβόλαια, τις σακούλες μεταφοράς των βιβλίων και όλα όσα ήταν αναγκαία να γίνουν, αρχίσαμε να συζητάμε και για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του μικρού αναγνώστη και τα μέρη μιας ιστορίας (πλοκή, ήρωες, υπόθεση, κ.λ.π.). Τα τυπώσαμε όλα αυτά σε καρτέλες οι οποίες αναρτήθηκαν στη γωνιά της βιβλιοθήκης.
Θέσαμε ως στόχο μαζί με τα παιδιά να διαβάσει ο καθένας ξεχωριστά όσο περισσότερα βιβλία μπορεί αλλά και όλη η ομάδα να διαβάσει, πιο εμπεριστατωμένα, σύγχρονα και παλιά παραμύθια.
Έτσι δόθηκε το έναυσμα για το ξεκίνημα του προγράμματος το οποίο και έγινε με την ανάγνωση ενός σύγχρονου παραμυθιού : «Ο Λύκος ο Νίκος και η προβατίνα η Ματίνα»
Ενημερώθηκαν οι γονείς για την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος με ανακοίνωση που συντάχθηκε με τα παιδιά, γράφτηκε από αυτά, φωτοτυπήθηκε και μοιράστηκε σε όλους. Έτσι εξασφαλίσαμε τη συμμετοχή, τη βοήθεια και την υποστήριξη της οικογένειας.
Το έναυσμα δόθηκε με την ανάγνωση του παραμυθιού “Ο Νίκος ο λύκος και η Ματίνα η προβατίνα”
Τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους άρεσε από το παραμύθι
Αφού συζητήσαμε για τα στοιχεία μιας ιστορίας τα παιδιά σε χαρτί του μέτρου το κατασκεύασαν
Ατομική κατασκευή “Η Ματίνα η προβατίνα”
Φέραμε τα αγαπημένα μας παραμύθια από το σπίτι
Φτιάξαμε σελιδοδείκτες
Δημιουργήσαμε βιβλιαράκια αριθμών με τους ήρωες των παραμυθιών
Διαβάζοντας το παραμύθι “Ο Ακανθ
ούλης” δημιουργήσαμε το δικό μας βιβλίο με τον Ακανθούλη
Παιδαγωγική Αξιοποίηση του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου
Όταν γονείς και εκπαιδευτικοί ενώνουν τις δυνάμεις τους…. το αποτέλεσμα είναι μοναδικό…
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά όλους τους γονείς που αποδέχτηκαν την πρόσκληση μας και αφιέρωσαν ένα ολόκληρο απόγευμα στην προσπάθεια να ομορφύνουμε και να φτιάξουμε παιχνίδια για τα παιδιά του νηπιαγωγείου. Επίσης, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον Πρόεδρο και τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Ιτέας, για την αμέριστη συμπαράσταση τους σε ότι τους ζητάμε. Τέλος, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον κ. Νίκο Χατζή που μας έφερε τις ρόδες, προκειμένου να τις βάψουμε και να φτιάξουμε ένα παιχνίδι, καθώς και τον κ. Χρήστο Λύτρα, ο οποίο προσέφερε φυτόχωμα ώστε να φυτέψουμε λουλούδια για να ομορφύνουμε την αυλή μας…
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ…
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Θέμα : Υπεύθυνα παιδιά – Υπερασπιστές των ζώων
Ζωγραφίζοντας το αγαπημένο μας ζώο
‘Ήρθε στην τάξη μας η Ρούλα η αδεσποτούλα
Ατομικό φύλλο εργασίας : Πως συμπεριφέρομαι σε ζώα που δεν γνωρίζω.
Ομαδική κατασκευή : Τα ζώα χρειάζονται …
Ατομική κατασκευή : Βιβλιαράκι με τα δικαιώματα των ζώων.
Κλείσαμε το πρόγραμμα κατασκευάζοντας ένα σπιτάκι για τα αδέσποτα…
Βάλε Μάρτη για να μην καείς…
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2023 – 2024
Εγγραφές στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-2024
Λαμβάνοντας υπόψη την περ. α’ της παρ. 4 του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017 (Α ́ 109) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α ́ 25) οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2023-2024 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2023.
Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-24, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2019 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να
δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.
Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet)
- Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του
- Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Τίτλος : “Ο Τροφούλης, η Διατροφούλα και το Μυστήριο της Μεσογειακής Πυραμίδας”
Έγινε ανάγνωση του παραμυθιού “Η μικρή καμηλοπάρδαλη που δεν έτρωγε το φαγητό της”. Ακολούθησε συζήτηση του παραμυθιού και έπειτα τα παιδιά ζωγραφίσανε ότι τους άρεσε από το παραμύθι.
Παρακολούθησαν video σχετικό με τη Μεσογειακή Πυραμίδα και έφτιαξαν ομαδική κατασκευή “Η ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΠΥΡΑΜΙΔΑ”
Στη συνέχεια τα παιδιά έκαναν την ατομική πυραμίδα μεσογειακής διατροφής.
Έγινε ανάγνωση του παραμυθιού “Μια κάμπια πολύ πεινασμένη ”
Ζωγράφισαν ότι τους άρεσε από το παραμύθι
Τα παιδιά στη συνέχεια κατασκεύασαν και έπαιξαν με την κάμπια
Ατομικό κολάζ “Το πιάτο της υγιεινής διατροφής”
Το εργαστήριο έκλεισε με τους κανόνες της υγιεινής διατροφής, τους οποίους είπαν τα παιδιά