Συνεργατικές Ψηφιακές Δημιουργίες!

Στο σύγχρονο παγκόσμιο περιβάλλον η ψηφιακή
ικανότητα, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για
την κατάρτιση και την εκπαίδευση, εντάσσεται στις
βασικές ικανότητες που «χρειάζονται όλοι για την προσωπική
τους ολοκλήρωση και ανάπτυξη, την ενεργό ιδιότητα του
πολίτη, την κοινωνική ένταξη και την απασχόληση». Επιπλέον,
πολλά παιδιά συναντούν τις Τ.Π.Ε. σε καθημερινές καταστάσεις
στο οικογενειακό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον τους,
έχουν απορίες σχετικά με αυτές και χρειάζονται ευκαιρίες για
να τις γνωρίσουν. Στην προσχολική εκπαίδευση, οι Τ.Π.Ε. παρέχουν στα
παιδιά σημαντικές εμπειρίες που σχετίζονται με τα
ενδιαφέροντα και την καθημερινή ζωή τους και ενισχύουν τη
σημασία του παιχνιδιού ως κυρίαρχο παράγοντα στην
ανάπτυξή τους (Vygotsky, 1978)

Πηγή:΄΄Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου-Μαθησιακές Περιοχές΄΄

Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας φυτά-λουλούδια τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες των δύο ατόμων δημιούργησαν ψηφιακές λουλουδοζωγραφιές, χρησιμοποιώντας το λογισμικό σχεδίασης colorillo με σκοπό :

  • Να αλληλεπιδρούν και να συνεργάζονται για την παραγωγή κοινού έργου
  • Να αναπτύσσουν δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού από την προσχολική τους ηλικία
  • Να εκφράζονται με δημιουργικό τρόπο, χρησιμοποιώντας λογισμικά σχεδίασης και ενισχύοντας τις μαθησιακές εμπειρίες τους με τη χρήση των ΤΠΕ

Collage 20240517 153007

Οι ομαδικές ψηφιακές δημιουργίες των παιδιών:

Κατερίνα Κλέτα -Αχιλλέας Μπούρας:΄΄Παπαρούνες στο λιβάδι΄΄

Αχιλλέας Κατερίνα

Παναγιώτης Σέλι-Κωνσταντίνος Δρακωτός:΄΄Παπαρούνες και πουλιά΄΄

Παναγιώτης Κωνσταντίνος Δρ

Κατερίνα Κλέτα-Ραφαέλα Κυζιώρου:΄΄ Ηλιοτρόπια στη βροχή΄΄

Κατερίνα Ραφαέλα

Κυριακή Κουτσογιάννη-Όλγα Σπάρου:΄΄Ένα λιβάδι με ντάλιες΄΄

colorillo dm1d

Γιάννης Παπαγεωργίου-Χρήστος Παπαθεοδώρου:΄΄Αγριολούλουδα και λίμνη με νούφαρα΄΄

colorillo dm1s

Δημήτρης Λιγοξυγκάκης-Κατερίνα Κλέτα:΄΄Παιδάκι που ποτίζει μετο ποτηστηράκι του ένα λουλούδι΄΄

colorillo dm31 2

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση