Συλλογή ειδών για “Το Χαμόγελο του Παιδιού” & “Make a wish”

O Εθελοντικός Οργανισμός για τα παιδιά «Το Χαμόγελο του Παιδιού» όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, ενόψει των Χριστουγέννων συγκέντρωνε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης προσπαθώντας να καλύψει τις ανάγκες τόσο των παιδιών που διαμένουν στα σπίτια του Συλλόγου, όσο και των παιδιών και οικογενειών που λαμβάνουν υποστηρικτικές υπηρεσίες μέσω των Κέντρων Στήριξης Παιδιού & Οικογένειας, λόγω των σοβαρών προβλημάτων διαβίωσης που αντιμετωπίζουν.

Το νηπιαγωγείο μας ανταποκρίθηκε στο κάλεσμά τους και μάζεψε ένα πλήθος τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης. Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως όλους τους γονείς των μαθητών και μαθητριών μας που βοήθησαν στην πράξη αυτή. Τα τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης τοποθετήθηκαν σε έξι κούτες και στάλθηκαν στο παράρτημα του οργανισμού στο Ηράκλειο, λίγο πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων.

εικόνα Viber 2024 12 16 18 22 10 546

εικόνα Viber 2024 12 16 18 22 11 150εικόνα Viber 2024 12 16 18 22 11 050

εικόνα Viber 2024 12 16 18 22 11 191

εικόνα Viber 2024 12 16 18 22 11 364

Επίσης, το πρόγραμμα “Αστέρι της Ευχής” εδώ και 25 χρόνια αποτελεί ένα από τα βασικά προγράμματα εξεύρεσης πόρων του οργανισμού “Make Α Wish”, ώστε να μπορούν να υλοποιηθούν ευχές παιδιών που έχουν στερηθεί την παιδική ανεμελιά.

Mε τη συμβολική δωρεά των €2 που αφορά σε ένα χάρτινο Αστέρι, εκπληρώνονται ευχές παιδιών που πάσχουν από σοβαρές για τη ζωή τους ασθένειες.

Το νηπιαγωγείο μας συνέβαλλε στην εκπλήρωση μιας τέτοιας ευχής, παραγγέλνοντας και πουλώντας 40 Αστέρια Ευχών. Ευχαριστούμε και πάλι τους γονείς για τη συμμετοχή τους!

Παρακάτω μπορείτε να δείτε την ευχή που εκπληρώθηκε!



Λήψη αρχείου

Προγράμματα ανταλλαγής χριστουγεννιάτικων στολιδιών

Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε σε δύο προγράμματα ανταλλαγής χριστουγεννιάτικων στολιδιών. Το πρώτο έχει την ονομασία “Ο Ερμής των Χριστουγέννων” και το δεύτερο ήταν το “Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Ανταλλαγής Χριστουγεννιάτικων Στολιδιών 2024” του Europe Direct.

3 4

Έχοντας ετοιμάσει και αποστείλει τα δικά μας στολίδια, όλο τον Δεκέμβριο λάβαμε από σχολεία της Ελλάδας και του εξωτερικού χριστουγεννιάτικα στολίδια, ευχετήριες κάρτες, φωτογραφίες και συνταγές. Όλα αυτά τα συζητήσαμε στην παρεούλα και στολίσαμε το αυτοσχέδιο χριστουγεννιάτικο δέντρο μας!

Καλώς ήρθες Δεκέμβρη!

Τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2024 καλωσορίσαμε τον πρώτο μήνα του χειμώνα με έναν… ιδιαίτερο τρόπο!

Μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί φορέσαμε τις πιτζάμες μας, για να νιώσουμε σαν στο σπίτι μας, να ενισχύσουμε τη θετική και φιλόξενη σχολική κουλτούρα, την ομαδικότητα, την αίσθηση του ανήκειν και να διώξουμε τυχόν άγχη!

Βέβαια, στο σχολείο μάς περίμενε μια έκπληξη! Ένα μυστηριώδες στολισμένο κουτί το οποίο επεξεργαστήκαμε και διαβάσαμε το γράμμα που ήταν κρυμμένο μέσα! Σε αυτό ήταν γραμμένη η πρώτη μας αποστολή, καθώς ο Άγιος Βασίλης έχασε τον Ρούντολφ και μόνο με τη δική μας βοήθεια θα μπορέσει να τον βρει και να μοιράσει τα δώρα την παραμονή της Πρωτοχρονιάς! Επιπλέον, μας συστήθηκε ο Χαράμπαλος (ναι, ναι, όχι Χαράλαμπος, καλά διαβάζετε!), ο χιονάνθρωπος με τη βοήθεια του οποίου θα μετράμε αντίστροφα τις μέρες για τα Χριστούγεννα!

1 3

Συνθέσαμε τη λέξη “Χριστούγεννα” και βρήκαμε τη λύση της πρώτης μας αποστολής!

3 3

Έπειτα, διακοσμήσαμε την τάξη μας με χριστουγεννιάτικα στολίδια, παίξαμε με διάφορα γιορτινά αξεσουάρ, ζωγραφίσαμε και φυσικά… στολίσαμε το δέντρο μας!

2 3

 

4 3

Το καλύτερο, βέβαια, ήταν ότι φτιάξαμε ζεστό κακάο, απλώσαμε σεντονάκια, κουβέρτες και μαξιλάρια και απολαύσαμε το “Το Πολικό Εξπρές”!

5 21 4

Ήταν μια υπέροχη μέρα που απολαύσαμε μικροί και μεγάλοι και θα το επαναλάβουμε!

Εκπαιδευτική επίσκεψη: Αρτοποιείο “Γρηγορίου”

Το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων ολοκληρώθηκε με την εκπαιδευτική επίσκεψή μας στο αρτοποιείο “Γρηγορίου” στα Φέρμα, λίγα μέτρα δυτικότερα του σχολείου μας.

Αφού ετοιμαστήκαμε και είχαμε σύμμαχό μας τον καιρό, ξεκινήσαμε για το αρτοποιείο.

1 2

Μόλις φτάσαμε στον χώρο του εργαστηρίου, μας περίμεναν με πλατύ χαμόγελο ο κ. Νίκος και η κ. Μαρία, οι οποίοι μας καλωσόρισαν και σχεδόν αμέσως… πιάσαμε δουλειά!

2 2

Προετοιμάσαμε το ζυμάρι για το ψωμί μας, το οποίο ήθελε λίγο χρόνο για να ζυμωθεί κι εμείς, ωστόσο, ανακαλύψαμε τους διάφορους τύπους αλεύρων, ξεναγηθήκαμε στον χώρο και μας εξήγησαν ακριβώς τα βήματα που χρειάζονται για να ετοιμαστεί το ψωμί!

3 2

4 2

Μόλις πέρασε ο απαιτούμενος χρόνος για το ζυμάρι μας, καθαρίσαμε τα χεράκια μας, σηκώσαμε τα μανίκια μας και γίναμε μικροί φουρνάρηδες! Ζυμώσαμε το δικό μας ψωμί και ο κ. Νίκος το τοποθέτησε σε έναν ειδικό χώρο για να φουσκώσει!

5 1

Εν τω μεταξύ εμείς καθίσαμε στα τραπεζάκια που είχαν ετοιμάσει αποκλειστικά για εμάς, κολατσίσαμε, πήραμε και το κέρασμά μας (ευχαριστούμε πολύ!!!), ζωγραφίσαμε και παίξαμε με πλαστελίνες.

6 2

Μόλις τα ψωμάκια μας είχαν φουσκώσει, ο κ. Νίκος μας κάλεσε να δούμε το επόμενο βήμα που ήταν το φούρνισμα!

7 1

Η ώρα πέρασε τόσο γρήγορα κι έπρεπε να επιστρέψουμε στο σχολείο! Μόλις τα ψωμάκια μας ήταν έτοιμα, ο κ. Νίκος μας τα έφερε ο ίδιος και όλη η τάξη μοσχομύρισε φρεσκοψημένο ψωμί!

8 1

Ο καθένας μας πήρε το ζυμωτό του ψωμί το οποίο συνόδευσε το μεσημεριανό φαγητό εκείνη την ημέρα!

Κύριε Νίκο και κυρία Μαρία σας ευχαριστούμε τόσο πολύ!

Από το σιτάρι στο ψωμί

Λίγο πριν την ολοκλήρωση του 1ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, αποφασίσαμε να εστιάσουμε στο ψωμί, ένα τρόφιμο που καθημερινά υπάρχει στο πρωινό ή/και στο μεσημεριανό των μαθητών/τριών μας!

Ξεκινήσαμε, λοιπόν, με την ιστορία ενός καλοψημένου τηγανόψωμου και επεξεργαστήκαμε το παραμύθι.

Επειδή τα παραμύθια και οι ιστορίες είναι από τα αγαπημένα μας, μάθαμε και για την ιστορία της σουσουράδας και της ουράς της!

Επεξεργαστήκαμε την ιστορία και ασχοληθήκαμε με τον κύκλο του ψωμιού εκτενέστερα!

12

Δε θα μπορούσαμε να μην ανακαλύψουμε και το “ψ” του ψωμιού, να σκεφτούμε λέξεις που ξεκινούν με την ίδια φωνούλα, να το εντοπίσουμε στις λέξεις αυτές, να το ζωγραφίσουμε και να το σχηματίσουμε με το ίδιο μας το σώμα!

13

Φυσικά, δημιουργήσαμε και μια σχετική κατασκευή με τα στάδια παρασκευής ενός νόστιμου ψωμιού!

14

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής”

Ολοκληρώθηκε το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του θεματικού κύκλου “Ζω καλύτερα-Ευ ζην” και πιο συγκεκριμένα, η θεματική ενότητα “Υγεία“. Ο τίτλος του εργαστηρίου ήταν “Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής“.

Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος ήταν η εκπαίδευση των παιδιών στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Πιο συγκεκριμένα, αποσκοπούσε στην επαφή των παιδιών με όλες τις ομάδες τροφίμων, την προαγωγή της διατροφικής αξίας των προϊόντων που καταναλώνουμε, καθώς και χρήσιμες συμβουλές για την υιοθέτηση ενός υγιούς διατροφικού προφίλ.

Αφόρμηση αποτέλεσε το παρακάτω βίντεο-μήνυμα από τον Ρούλη τον Τροφούλη προς τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας.

Η εικόνα έχει δημιουργηθεί με το πρόγραμμα Leonardo.Ai και δόθηκε ομιλία μέσω της εφαρμογής ChatterPix.

Αφού ακούσαμε και είδαμε το μήνυμα του Ρούλη Τροφούλη, ακολούθησε ιδεοθύελλα για να ανακαλύψουμε την προϋπάρχουσα γνώση των παιδιών.

1

Αφού παρακολουθήσαμε το παραμύθι που ακολουθεί (παραλλαγή του γνωστού παραμυθιού “Χάνσελ και Γκρέτελ“), επεξεργαστήκαμε την ιστορία στην παρεούλα και αφού θυμηθήκαμε από ποια τρόφιμα ήταν “χτισμένο” το κάθε σπίτι της ιστορίας μας, καταλήξαμε στις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές.

2

3

Με τη βοήθεια του ιστού της αράχνης και του mouse robot αναγνωρίσαμε κι άλλα υγιεινά και ανθυγιεινά τρόφιμα και συζητήσαμε τους λόγους για τους οποίους διαχωρίζονται.

4

5

Επιπλέον, χωριστήκαμε σε ομάδες και αφού αναζητήσαμε τρόφιμα σε φυλλάδια, δημιουργήσαμε την κυρία Υγιεινούλα και την κυρία Ανθυγιεινούλα.

6

Παίξαμε παιχνίδια για να γνωρίσουμε τις ομάδες των τροφίμων…

7

8

Και με τη βοήθεια αινιγμάτων γνωρίσαμε τη διατροφική πυραμίδα!

9

Φτάνοντας κοντά στο τέλος του 1ου εργαστηρίου ανακαλύψαμε και μάθαμε το τραγούδι της υγιεινής διατροφής! Επίσης, καταλήξαμε στις θησαυροτροφές που χρειάζεται ο οργανισμός μας για να είναι υγιής!

10

11

“Ο Ερμής των Χριστουγέννων”

Το Δημοτικό Σχολείο Γωνιάς από το Ρέθυμνο της Κρήτης ανέλαβε την πρωτοβουλία να οργανώσει και να συντονίσει ένα Σχολικό Δίκτυο Δράσης (Σ.Δ.Δ.) το οποίο αφορά στην κατασκευή και ανταλλαγή χειροποίητων, χριστουγεννιάτικων στολιδιών, με την ονομασία “Ο Ερμής των Χριστουγέννων.

Στόχος είναι η ταχυδρομική ανταλλαγή χριστουγεννιάτικων χειροποίητων στολιδιών και χριστουγεννιάτικων ευχών, μεταξύ σχολείων Α/θμιας Εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα.

Το σχολείο μας συμμετείχε στη δράση αυτή,  με τους μαθητές και τις μαθήτριες να δημιουργούν χριστουγεννιάτικα γούρια από αλατοζύμη σε σχήμα πετάλου. Αφού ακολουθήθηκαν οι οδηγίες για τη δημιουργία της αλατοζύμης, έπλασαν τα πέταλα κι, αφού ψήθηκαν, τα ζωγράφισαν και τα πασπάλισαν με χρυσόσκονη.

2 6

3 4

4 1

Επιπλέον, σε κάρτες που τα παιδιά έβαψαν και στόλισαν, έγραψαν ευχές και ζωγράφισαν την πιο ευφάνταστη χριστουγεννιάτικη εικόνα που είχαν στο μυαλό τους!

5 1

Τα πακέτα ετοιμάστηκαν και στάλθηκαν σε όλους τους φίλους και τις φίλες μας από τη μια άκρη της Ελλάδας ως την άλλη!

6

Εμείς περιμένουμε γεμάτοι χαρά και αγωνία τα δικά τους!

Θεατρική παράσταση “Οι Δροσουλίτες”

Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2024 παρακολουθήσαμε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δημοτικού Σχολείου Φερμών, το οποίο και μας προσκάλεσε, την παράσταση “Οι Δροσουλίτες” από το Κου-κλο Θέατρο Κρήτης.

1 5

Η παραπάνω θεατρική παράσταση ήταν εμπνευσμένη από τη Μάχη του Φραγκοκάστελλου με άρωμα του… σήμερα και με τη μοναδική τεχνική του μαύρου θεάτρου!

2 5

ΥΠΟΘΕΣΗ

Όλα θα αλλάξουν στην περιοχή του Φραγκοκάστελλου… οι παραλίες, τα δέντρα! Ακόμα και το ίδιο το Κάστρο θα το γκρεμίσουν δυο μεγάλοι και τρανοί αγοραστές θέλουν να βγάλουν… πετρέλαιο! Θα μπορέσει ο μικρός Μανωλιός να υπερασπιστεί το χωριό του και το Κάστρο του Φραγκοκάστελλου μαζί με τους κατοίκους, σαν σύγχρονοι… Δροσουλίτες; Μία παράσταση γεμάτη δράση και περιπέτεια! Μηνύματα οικολογίας και συνεργασίας!

Ευχαριστήριο

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου Φερμών ευχαριστεί θερμά τον “Ναυταθλητικό Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ερασιτεχνών Αλιέων Αγίου Ιωάννου” που πάντα, σε συνεργασία με τον “Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Φερμών“, βοηθά ενεργά στην κάλυψη διαφόρων αναγκών του σχολείου μας.

Πιο συγκεκριμένα, χάρη στην εθελοντική εργασία μελών του συλλόγου, τοποθετήθηκαν ξύλινες σανίδες σε ένα μεγάλο μέρος της περίφραξης του προαύλειου χώρου για αντιανεμική προστασία.

εικόνα Viber 2024 11 20 16 35 07 721

17 Νοεμβρίου: Επέτειος Εξέγερσης Πολυτεχνείου

Η επέτειος της εξέγερσης του Πολυτεχνείου αποτελεί μια εξαιρετική αφορμή για να προσεγγίσουμε έννοιες όπως αυτές της Δημοκρατίας, της Ελευθερίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Έχοντας ως αφόρμηση το κουτί γεμάτο ιστορία που έφτασε στο σχολείο μας, παρατηρήσαμε πολύ καλά το υλικό και συζητήσαμε για τα γεγονότα τότε.

1 4

Ακούσαμε διάφορα τραγούδια που σχετίζονται με την εξέγερση του Πολυτεχνείου, μα πιο πολύ μας άρεσε το τραγούδι «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο», για το οποίο δημιουργήσαμε και ένα εικονόλεξο, όπου τα παιδιά διάλεξαν ορισμένες εικόνες, τις ζωγράφισαν και τις ταίριαξαν ανάμεσα στις λέξεις του τραγουδιού.

2 4

Τα γεγονότα της 17ης Νοεμβρίου παρακολουθήσαμε, επίσης, μέσω ενός εκπαιδευτικού βίντεο (πατήστε το για να δείτε) αλλά και διαβάζοντας το βιβλίο «Η εξέγερση του Πολυτεχνείου», του Φίλιππου Μανδηλαρά.

Κατά τη διάρκεια της θεματικής αυτής βρήκαμε την αφορμή να συζητήσουμε ξανά για την έννοια και την αξία της ειρήνης, μέσα από το παραμύθι “Ο σπόρος της ειρήνης“. Αφού παρακολουθήσαμε το ανάλογο βίντεο (πατήστε για να το δείτε), το επεξεργαστήκαμε και φυτέψαμε τους δικούς μας σπόρους της ειρήνης.

3 3

Την ημέρα της γιορτούλας μας, συζητήσαμε ξανά τα γεγονότα του 1973. Φυσικά, δε θα μπορούσαν να λείπουν τα τραγούδια που μάθαμε τις προηγούμενες ημέρες αλλά και το συγκινητικό βίντεο «12410 και 1 τριαντάφυλλα» (πατήστε το για να δείτε).

4

5

Η ημέρα έκλεισε με μία ομαδική φωτογραφία κρατώντας την κατασκευή μας, αλλά και ένα τριαντάφυλλο προς τιμήν των ανθρώπων που χάθηκαν τότε, το οποίο καταθέσαμε στο ηρώο του χωριού.