6 Μαρτίου: Παγκόσμια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού («school bullying»). Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Με αφορμή τη συγκεκριμένη ημέρα, διαβάσαμε το βιβλίο «Τα χέρια δε χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε», συζητήσαμε για το τι μπορούμε να κάνουμε με τα χεράκια μας και αναφερθήκαμε στην έννοια του bullying και τα συναισθήματα που προκαλούνται από αυτό.

Επιπλέον, θυμηθήκαμε το βίντεο του σχολείου μας με το οποίο συμμετείχαμε στην καμπάνια του «Χαμόγελου του Παιδιού» την περασμένη χρονιά.

5 1

Επιπλέον, διηγηθήκαμε τον μύθο του Αισώπου «Ο Ήλιος και ο Βοριάς» εστιάζοντας στις ευγενικές και αγενείς συμπεριφορές, μιλήσαμε για τη συνεργασία των μελισσών για την παραγωγή μελιού στις κυψέλες, αλλά και τη φιλία ανάμεσα στον Χαρούλη το χελιδονάκι και τα πουλιά που τον βοήθησαν να επιβιώσει κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

6

7

Επέτειος 25ης Μαρτίου 1821

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, μια πολύ σημαντική θεματική με την οποία ασχοληθήκαμε ήταν αυτή της Επανάστασης του 1821.

Αφορμή αποτέλεσαν το βιβλίο του Φίλιππου Μανδηλαρά “Η Ελληνική Επανάσταση του 1821” καθώς και πίνακες ζωγραφικής σχετικοί με αυτήν, τους οποίους επεξεργαστήκαμε και συζητήσαμε.

1

Γνωρίσαμε τη φορεσιά και τα χρώματα της στολής του τσολιά, ζωγραφίσαμε τους ήρωες του 1821 και κατασκευάσαμε τσαρούχια γράφοντας πάνω «Ζήτω η 25η Μαρτίου».

Μάθαμε να τραγουδάμε και να χορεύουμε τραγούδια/ποιήματα που αναφέρονται στην Επανάσταση, όπως «Ο Θούριος», το «Φεγγαράκι μου λαμπρό»«Ο χορός του Ζαλόγγου»,«Μάνα μου τα κλεφτόπουλα» και τις τελευταίες ημέρες κάναμε πρόβες με το μικρόφωνο. Επίσης, δεχτήκαμε ένα γράμμα από έναν ανώνυμο φίλο μας που μας βοήθησε να ανακαλύψουμε σημαντικά αντικείμενα για τέσσερις σημαντικούς ήρωες της Επανάστασης του 1821 (Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, Κωνσταντίνος Κανάρης, Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα και Μαντώ Μαυρογένους).

2

 

3

Τη φετινή χρονιά προσεγγίσαμε την Επανάσταση του 1821, μέσα από αντικείμενα σχετικά με αυτήν, όπου κάθε παιδί ανέλαβε να δημιουργήσει και να παρουσιάσει (π.χ. σφραγίδα Φιλικής Εταιρείας, χατζάρα, κ.λπ.).

Ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας τη Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025, παρουσία γονέων. Παρακάτω μπορείτε να δείτε μερικά στιγμιότυπα της ημέρας αυτής.

4

 

5

Χρόνια Πολλά Ελλάδα!!!

Παράταση εγγραφών στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2025-26

Οι εγγραφές μαθητών/τριών στα Δημόσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2025-2026, παρατείνονται μέχρι και τη Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025.

Παρακαλούμε ενημερωθείτε για τη διαδικασία από προηγούμενη σχετική ανάρτηση, πατώντας εδώ.



Λήψη αρχείου

Καλώς ήρθες άνοιξη!

Με τον ερχομό του Μάρτη καλωσορίσαμε και την άνοιξη!

Εκτός από τις αλλαγές που παρατηρήσαμε στην τάξη μας, συζητήσαμε για εκείνες του καιρού, της φύσης και των δραστηριοτήτων των ανθρώπων, τον συμβολισμό του βραχιολιού του Μάρτη (μαρτάκι) και κάποια από τα παρατσούκλια του (Ανοιξιάτης, Φυτευτής, Βλαστάρης, Πεντάγνωμος). Και φυσικά, δημιουργήσαμε την κυρία Άνοιξη και στολίσαμε το φόρεμά της με όσα μας φέρνει για να τα ανακαλύψουμε!

1 1

 

Επιπλέον, γνωρίσαμε κάποια από τα δέντρα που ανθίζουν την άνοιξη, παίξαμε πολλά παιχνίδια με μέλισσες (ναι, ναι, με τα Bee-bot!), αλλά δημιουργήσαμε και μια κυψέλη!

2 1

Deytereyoysa epikefalida 1

 

Γνωρίσαμε και ασχοληθήκαμε με κάποια από τα παρατσούκλια του Μάρτη (Ανοιξιάτης, Βλαστάρης, Φυτευτής, Πεντάγνωμος)…

1 2

 

Αναζητήσαμε, παρατηρήσαμε και επεξεργαστήκαμε τα δέντρα που ανθίζουν την άνοιξη, καθώς και τα φρούτα και τα λαχανικά που εμφανίζονται την εποχή αυτή και παίξαμε πολλά παιχνίδια…2 2

3 1

4 1

Απόκριες στο νηπιαγωγείο μας!

Η θεματική των Αποκριών είναι από τις αγαπημένες των παιδιών!

Εμείς, αφού γνωρίσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου, ανακαλύψαμε τα γράμματα που συνθέτουν τη λέξη, ψάξαμε το σχήμα του ρόμβου μέσα στην τάξη, φτιάξαμε τον δικό μας Αρλεκίνο και φυσικά… μεταμφιεστήκαμε σε Αρλεκίνους και κάναμε το δικό μας καρναβάλι!

1

2

Επίσης, αυτές τις μέρες δεν έλειπαν τα παιχνίδια και οι κατασκευές, κυρίως αποκριάτικων μασκών!

3

Φυσικά, δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε την κυρά Σαρακοστή, η οποία μας βοήθησε να μάθουμε για τη νηστεία όχι μόνο των τροφών αλλά και των άσχημων σκέψεων, ζωγραφίσαμε και κάναμε δραστηριότητες ομαδοσυνεργατικά και φτιάξαμε τη δικιά μας από αλατοζύμη! Τη στολίσαμε στην τάξη μας για να μετράμε κι εμείς τις εβδομάδες μέχρι την Κυριακή του Πάσχα!

4

5

Τέλος, αφού παρατηρήσαμε τον γνωστό πίνακα του Σπύρου Βασιλείου με το σαρακοστιανό τραπέζι, αναφερθήκαμε στο έθιμο του χαρταετού, δημιουργώντας τους δικούς μας και μαθαίνοντας το ποίημα της Ρένας Καρθαίου «Χαρταετοί στον ουρανό»!

Deytereyoysa epikefalida

Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26

Παρακάτω παρατίθενται οι οδηγίες για τις εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26:



Λήψη αρχείου

 

Τσικνοπέμπτη στο νηπιαγωγείο μας!

Η λέξη “Τσικνοπέμπτη” προέρχεται από τη λέξη “τσίκνα” (η μυρωδιά του ψημένου κρέατος) και τη λέξη “Πέμπτη”. Γιορτάζεται 11 ημέρες πριν την Καθαρά Δευτέρα και είναι μια μέρα προετοιμασίας για τη μεγάλη νηστεία της Σαρακοστής πριν από το Πάσχα. Μιλήσαμε με τα παιδιά για το Τριώδιο, τις τρεις εβδομάδες πριν την έναρξη της Σαρακοστής, τη σημασία του εθίμου αυτού αλλά και το γεγονός ότι η Τσικνοπέμπτη αποτελεί, ουσιαστικά, την απαρχή των εκδηλώσεων για την Αποκριά, αφού την επόμενη εβδομάδα ακολουθούν το Καρναβάλι και η Καθαρά Δευτέρα.

Η φετινή Τσικνοπέμπτη ήταν μια γεμάτη ημέρα! Τη γιορτάσαμε μαζί με τους φίλους και τις φίλες μας στο Δημοτικό Σχολείο. Εκεί παίξαμε, συμμετείχαμε στον διαγωνισμό καλύτερης αποκριάτικης στολής και απολαύσαμε το κέρασμα από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου και του Νηπιαγωγείου Φερμών, τον οποίο και ευχαριστούμε πολύ!

1 2

 

2 3

Επίσκεψη στο Ράδιο Λασίθι 92,3!

Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Ραδιοφώνου (13/2) ανακαλύψαμε τι είναι το ραδιόφωνο και επισκεφτήκαμε τον ραδιοφωνικό σταθμό “Ράδιο Λασίθι 92,3” στην Ιεράπετρα (Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2025).

Προτού επισκεφτούμε τον ραδιοφωνικό σταθμό, καταγράψαμε τις γνώσεις μας σχετικά με τη χρήση και την αξία του ραδιοφώνου και δημιουργήσαμε ένα δώρο για να το παραδώσουμε στην κ. Κατερίνα Μαρκάκη που θα μας φιλοξενούσε στην εκπομπή της. Το δώρο μας αποτέλεσε μια αφίσα που δημιούργησαν οι ίδιοι/ες οι μαθητές/τριες που σκοπό είχε να ακούσουν όλοι οι ακροατές για τις ανάγκες των ζώων.

Δευτερεύουσα επικεφαλίδα

2 2

Η επίσκεψη στον Ραδιοφωνικό Σταθμό ήταν μοναδική! Είδαμε από κοντά πώς είναι ένα ραδιοφωνικό στούντιο, τι χρειάζεται για να λειτουργήσει, ενθουσιαστήκαμε με τα τεράστια μικρόφωνα και κάναμε την πρώτη μας ραδιοφωνική εμφάνιση!

Αφού προσφέραμε το δώρο που ετοιμάσαμε, η ραδιοφωνική εκπομπή ξεκίνησε! Είπαμε τα ονόματά μας, πώς περνάμε στο σχολείο, τι μαθαίνουμε αυτή την περίοδο και εμείς της τραγουδήσαμε το τραγούδι “Οι φίλοι μας τα ζώα“, που μάθαμε με αφορμή το 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων. Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως την κ. Κατερίνα, αλλά και όλους τους συνεργάτες της στον σταθμό, για την υπέροχη φιλοξενία στον χώρο τους!

3 2

Πατώντας εδώ μπορείτε να ακούσετε την εμφάνισή μας στη ραδιοφωνική εκπομπή μέσα από το site του Ράδιο Λασίθι 92,3. Συγκεκριμένα, θα μας ακούσετε στην εκπομπή “2025-02-13 Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου’’ με την κ. Κατερίνα Μαρκάκη στο 02:02:25 λεπτό! 😉

Την επόμενη ημέρα στο σχολείο αποτυπώσαμε κάτι που μας άρεσε από την επίσκεψή μας στον ραδιοφωνικό σταθμό και ακούσαμε ενθουσιασμένοι την εκπομπή και εμείς!

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων»

Ολοκληρώθηκε το 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων της θεματικής ενότητας «Φροντίζω το περιβάλλον-Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά» με τίτλο «Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων», το οποίο είχε ως στόχους οι μαθητές/τριες να κατανοήσουν ότι υπάρχει μια πολύ στενή και αλληλένδετη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο και τα ζώα , ότι ο άνθρωπος δε σέβεται τα ζώα για αυτά που μας προσφέρουν και να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.

Αφόρμηση για την έναρξη του εργαστηρίου αποτέλεσε το παραμύθι «Ξουτ-Η ιστορία ενός αδέσποτου σκύλου» όπου μετά την αναδιήγηση της ιστορίας, συζητήσαμε για τις ανάγκες των ζώων, σκεφτήκαμε ποια ζώα γνωρίζουμε, μάθαμε για τις έννοιες «αδέσποτο» και «δεσποζόμενο» και αποφασίσαμε να γνωρίσουμε στους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές μας τους μικρούς μας φίλους.

1 1

 

 

2 1

Η Δανάη το κουνελάκι έφτασε στο σχολείο μας!

3 1

Οι φίλοι μας τα ψαράκια και τα πουλάκια!

4 1Η μικρή χελώνα!

5Το καναρινάκι!

Φτάνοντας στο τέλος του εργαστηρίου ανακηρυχθήκαμε υπερασπιστές των ζώων και η εκπαιδευτική επίσκεψη στο «Ράδιο Λασίθι 92,3» έκλεισε το συγκεκριμένο εργαστήριο, όπου, αφού συστηθήκαμε, τραγουδήσαμε δυνατά το τραγούδι «Οι φίλοι μας τα ζώα» (παιδική χορωδία Σπ. Λάμπρου) για να ακούσουν όλοι πόσο σημαντικά είναι τα ζώα για εμάς τους ανθρώπους και πώς οφείλουμε να τους συμπεριφερόμαστε!

6

Αποκριάτικο party του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων

Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Φέρμων διοργανώνει το Σάββατο 22 Φεβρουαρίου αποκριάτικο πάρτι, στην ταβέρνα “Κούρος”, στο Κουτσουνάρι.

IMG 540ded3e74b8d1386de6edc5b322f2e4 V