Διδασκαλία αφήγησης παραμυθιού

viber image 2025 01 28 11 08 25 681 viber image 2025 01 28 11 08 27 140 viber image 2025 01 28 11 08 28 307

 

Διαπιστώαμε απο την αρχή της χρονιάς μια δυσκολία στα περισσότερα παιδιά μας να συγκεντρωθούν στο παραμύθι, αλλά και να ανταποκριθούν σε ερωτήσεις κατάνόησης κειμένου. Ετσι αποφασίσαμε να δυναμώσουμε αυτή τους τη δεξιότητα διαβάζοντας τους βιβλία όσο ποιο συχνά γίνεται, άλλωτε κάνοντας μια αφήγηση ή διαβάζοντας τους χωρίς να τους δείχνουμε εικόνες για να ενεργοποιήτε η φαντασία τους και άλλωτε με εικόνες. Αυτό όμως που γίνεται άρκετά συχνά είναι μετά την δική μας αφήγηση να προκαλούμε την αφήγηση απο τα παιδιά αναπαράγοντας την ιστορία που άκουσαν κατατμίζοντας την σε κομμάτια και διακρίνοντας τα μέρη ένός παραμυθιού. Τον τίτλο, τους ήρωες, πως ξεκινάει, πως συνεχίζει, ποιό είναι το πρόβλημα, ποιά είναι η λύση. Τα νήπια ενθαρρύνονται να χρησιμοποιήσουν εκφράσεις όπως : στην αρχή, στη συνέχεια, στο τέλος. Εμπλουτίζεται έτσι ο  προφορικός τους λόγος  και παίρνει μια δομή με αρχή, μέση και τέλος το οποιό δεν είναι δεδομένο πλέον στα παιδιά λόγω της εκτεταμένης χρήσης τάμπλετ και οθόνης γενικότερα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *