Για όλους είναι μια καινούργια αρχή. Τα περισσότερα παιδιά βιώνουν μια “δύσκολη” φάση μετάβασης. Εϊτε έρχονται από παιδικούς σταθμούς, είτε έρχονται απο το οικογενειακό περιβάλλον αντιμετωπίζουν έναν σχολικό χώρο, με υποχρεώσεις διαφορετικές, πιο περίπλοκο από κάθε άλλον. Το φαινόμενο της μετάβασης έχει απασχολήσει πολλούς ερευνητές, καθώς σ’ αυτό παρατηρούνται σχέσεις και υφαίνονται συγκρούσεις σε πολλά επίπεδα. Μια μελέτη στο φαινόμενο της μετάβασης μπορείτε να διαβάσετε πατώντας: ΜΕΤΑΒΑΣΗ.
Οι πρώτες μέρες έχουν να κάνουν με το χώρο και τις συνήθειες μέσα σ αυτόν: η τακτοποίηση των προσωπικών ειδών, η αυτοεξυπηρέτηση στην τουαλέτα, η διαδικασία για το πρωινό φαγητό, οι κανόνες καθαριότητας και άλλα παρόμοια θέματα βρίσκονται σε πρώτη προταιρετότητα. Παράλληλα ακολουθούνται αδρά και οι πρώτες διαδιακασίες που έχουν σχέση με το πρόγραμμα: συγκέντρωση στην ομάδα, παρουσιολόγιο, συζήτηση για το πρόγραμμα που θα ακολουθηθεί. Το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου περιλαμβάνει παιχνίδι στις Γωνιές και στη συνέχεια ενασχόληση με ένα θέμα. Εμείς ασχολούμαστε με τα ζώα, αφού αυτό φάνηκε ότι ενδιαφέρει από την πρώτη στιγμή, από τις πρώτες κουβέντες. Με τα ζώα θα ασχοληθούμε και για πολύ καιρό ακόμη, με διάφορους τρόπους.
Προς το παρόν, έχουμε το Σκυλάκι ΩΩΩΩ που συμπάσχει με όσους είναι λυπημένοι μές την τάξη και μας κάνει εκπλήξεις. Ετσι λοιπόν -αφού έδωσε ένα όμορφο δώρο στη Σοφία που γιόρταζε σήμερα -μας διάβασε ένα πολύ ωραίο ποιήμα της Ρένας Καρθαίου γι α το Φθινόπωρο.
Σε ευχαριστούμε πολύ γλυκιά μας δασκάλα για την γεύση που μας δίνεις….. εγώ το μόνο, που έμαθα από την κόρη μου, είναι για ένα σκυλάκι που ντρέπεται να σας πει το όνομα του …… α! και ότι βγήκατε δύο φορές στην αυλή……φοβερό ε? Περιμένουμε τις επόμενες αναρτήσεις !!!!
keep us in touch!
Εχετε δίκιο ότι όσα αναρτώ, είναι απλά μια γεύση. Είναι αδύνατον να μεταφέρει κανείς όλα όσα γίνονται μέσα στην τάξη. Οσο για το σκυλάκι, είναι ο φίλος μας το Σκυλάκι ΩΩΩ που -όταν ένα παιδί έχει κάποιο ζήτημα όπως ντροπή, θυμό, λύπη- συμπάσχει κι εκείνο μαζί του! Για την αυλή, να ξέρετε ότι βγαίνουμε δύο φορές καθημερινά: μιά φορά για να κάνουμε ψυχοκινητική (οργανωμένη δράση) και μια φορά για διάλειμμα (ελεύθερη δράση). Θα χαρώ να σας ενημερώνω για όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε ότι γίνονται στο καθημερινό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου.