Το σχολείο μας

Το σχολείο μας

Το Νηπιαγωγείο Ερυθρών βρίσκεται σε μια ημιορεινή περιοχή  στα όρια των νομών Αττικής και Βοιωτίας, επί της  οδού Ανεξαρτησίας 2Α. Λειτουργεί ως διθέσιο με 2 πρωινά υποχρεωτικά τμήματα και ένα προαιρετικό  ολοήμερο. Λειτουργεί παράλληλη στήριξη καθώς και τμήμα ένταξης.

Πρόκειται για ένα μεγάλο ευήλιο και ευάερο κτίριο που γειτνιάζει με το Δημοτικό Σχολείο

Αποτελείται από :

Έναν μεγάλο χώρο υποδοχής ,ικανό να πραγματοποιηθεί διάλειμμα όταν οι καιρικές συνθήκες δεν επιτρέπουν την έξοδο στον αύλειο χώρο

Δύο ευρύχωρες αίθουσες διδασκαλίας εξοπλισμένες με γωνιές δραστηριοτήτων

Ένα γραφείο εκπαιδευτικών με σύγχρονα έπιπλα

Μια κουζίνα με κλασσική τραπεζαρία

Μια αποθήκη

Δύο WC,ένα για τους εκπαιδευτικούς και ένα για τους μαθητές/μαθήτριες

Διαθέτει αρκετά μεγάλη βιβλιοθήκη καθώς και βεστιάριο τόσο για τις εκδηλώσειε όσο και για τον δανεισμό σε όλους όσοι χρειάζονται φορεσιές ή στολές

Ο αύλειος χώρος αποτελείται από ένα μέρος όπου μπορούν να πραγματοποιηθούν αθλητικές δραστηριότητες και ομαδικά παιχνίδια, κούνιες, τραμπάλες ,τσουλήθρα, μύλο καθώς και σκεπαστή ξύλινη αμμοδόχο

όλα αυτά συμπληρώνονται  από πλαστικά παιχνίδια για την επαφή με το χώμα όπως κουζίνα, μεταφορικά μέσα κα

Όραμα του σχολείου 

 Το Νηπιαγωγείο Ερυθρών ,βρίσκεται στα όρια των νομών Αττικής και Βοιωτίας ,σε μια ημιορεινή περιοχή με την πλειοψηφία των γονέων να είναι ελεύθεροι επαγγελματίες, αγρότες και εργάτες. Οι μαθητές του είναι κυρίως Ελληνικής καταγωγής, με ένα 10% να προέρχεται από μετανάστες Αλβανικής καταγωγής. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ιδιαίτερες κοινωνικοοικονομικές και πολιτιστικές συνθήκες, οι οποίες δεν επηρεάζουν τη λειτουργία του καθώς υπάρχει μεγάλη υποστήριξη προς τη σχολική μονάδα και διάθεση για συνεργασία σε όλους τους τομείς.

Έτσι, το Νηπιαγωγείο ,στοχεύει στην πραγματοποίηση του οράματός του ,δηλαδή,την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών της προσχολικής ηλικίας με βάση τους στόχους των προγραμμάτων του Υπουργείου Παιδείας .Μέσα που χρησιμοποιεί για την επίτευξη αυτού του σκοπού ,είναι η βιωματική και συνεργατική μέθοδος διδασκαλίας με δημοκρατικό τρόπο, πάντα σε συνεργασία με τους γονείς, το σύλλογο γονέων, το Δήμο, τη Δ/νση Π.Ε Δυτικής Αττικής, καθώς και με όλους τους φορείς της τοπικής και ευρύτερης κοινωνίας.

Κινείται προς την κατεύθυνση της ανάδειξης του σχολείου ως φορέα ,ανοιχτό στην κοινωνία και πρωταγωνιστή στα τοπικά θέματα ,μέσα από την οργάνωση εκδηλώσεων και τη συμμετοχή του σε δράσεις άλλων φορέων

και στα όμορα σχολεία

Επιδιώκεται

  • Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων των μαθητών/μαθητριών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Να αναπτύσσεται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να δημιουργείται πλαίσιο συνθηκών για ουσιαστική μάθηση και εργασία

Οι εκπαιδευτικοί

Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της προσχολικής εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής και με την καθοδήγηση των Στελεχών της Εκπαίδευσης.

    • Προετοιμάζουν καθημερινά την εκπαιδευτική διαδικασία, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των μαθητών

    • Συνεργάζονται με τους μαθητές σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.

    • Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη συμπεριφορά και την εξέλιξη των παιδιών τους.

    • Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών /μαθητριών τους και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική.

    • Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.

    • Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.

    • Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.

    • Συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής προκειμένου να υποστηριχθούν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και οι οικογένειές τους.

    • Συνεργάζονται με την Προϊσταμένη, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη Εκπαίδευσης για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών.

    • Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και μέσω της ενδοσχολικής επιμόρφωσης ή και της αυτοεπιμόρφωσης.

    • Δημιουργούν προϋποθέσεις για την πρόληψη και όχι την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού

      Οργανώνουν Δραστηριότητες που δημιουργούν οικολογική συνείδηση στα παιδιά

      Οργανώνουν και συμμετέχουν  σε εκδηλώσεις της τοπικής κοινωνίας.

      Συνεργάζονται με όμορα σχολεία

      Χρησιμοποιούν άτυπα περιβάλλοντα μάθησης

    • g 2a 2b 3d 2e 2hz 1