ETwininng “Christmas Cards 2.1” Christmas traditions

                       Ως πρώτη αποστολή στο πρόγραμμα eTwinning «Christmas Cards 2.1» έχουμε την παρουσίαση των εθίμων των Χριστούγεννων και της Πρωτοχρονιάς που συμβαίνουν στην χώρα μας. Έτσι ζητήσαμε από γονείς να μας στείλουν φωτογραφίες με τους μαθητές να πραγματοποιούν ένα ελληνικό Χριστουγεννιάτικο έθιμο. Αφού συγκεντρώθηκαν όλες οι φωτογραφίες και ομαδοποιήθηκαν ανά έθιμο, με την βοήθεια την δασκάλας των αγγλικών ηχογραφήσαμε μια μικρή περιγραφή των εθίμων. Δημιουργήθηκε έτσι το παρακάτω βίντεο:

              For our first eTwinning program on the topic “Christmas Cards 2.1” we have uploaded a video presenting our country’s Christmas and New Year’s traditions. For the creation of this video we asked our student’s parents to send us pictures of their children presenting a Greek seasonal custom. All pictures were gathered and sorted out. Then, we added a description of the customs with the use of our students’ voices. The video can be watched below.

 

Christmas Traditions

Δημιουργός: christsoum, στις: 02-12-2024, διάρκεια: 00:02:24

Η παρουσίαση των μαθητών για τις παραδόσεις των Χριστουγέννων της Ελλάδας για το eTwinning "Christmas Cards 2.1"

ETwinning “Christmas Cards 2.1” Λογότυπο

                                 Ξεκινώντας το πρόγραμμα eTwinning «Christmas Cards 2.1» συμφωνήσαμε να φτιάξουμε την αφίσα – λογότυπο του προγράμματος. Έτσι κάθε χώρα κατασκεύασε την δική της και έπειτα ψηφίσαμε ποια μας άρεσε περισσότερο.  Η δική μας πρόταση ήταν ένα δώρο όπου ανοίγοντας το εμφανίζονται οι σημαίες των χωρών που συμμετέχουν.

                                 Starting the eTwinning “Christmas Cards 2.1” we agreed to create our own poster- logo for the project. So each participating country created logo, which was uploaded to Twinspaces and then we voted the one we liked the best.

 

                               Έπειτα γνωρίσαμε τις χώρες όπου μέσα από τις σημαίες τους τα αξιοθέατα και τα χαρακτηριστικά τους, μάθαμε για την κουλτούρα και τον πολιτισμό τους .

                               Then we were introduced to the participating countries by learning about their flags, their land marks them and their culture.

Θεατρική παράσταση “Ο Φιλάργυρος”

                             Σε μια εποχή όπου η ενσυναίσθηση αποτελεί θεμέλιο λίθο της κοινωνίας είναι σημαντικό να καλλιεργείται στα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία. Έτσι παρακολουθήσαμε την θεατρική παράσταση « Ο Φιλάργυρος» του Μολιέρου στο Δημοτικό σχολείο Ελούντας , όπου μέσω του κωμικού στοιχείου  περνάει αβίαστα μηνύματα για την αγάπη, την καλοσύνη, την αλήθεια και την αξία της οικογένειας.  

Μας άρεσε και γελάσαμε πολύ!

17 Νοεμβρίου

                  17 Νοεμβρίου, η επέτειος του Πολυτεχνείου. Μέσα από κατάλληλο οπτικοακουστικό υλικό μάθαμε για τα πολιτεύματα της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας, τα σημαντικά γεγονότα της εποχής εκείνης αλλά και τα αίτια που τα προκάλεσαν και την αξία της συμμετοχής, της δικαιοσύνης και της ελευθερίας της έκφρασης και του λόγου. Αποκορύφωμα της θεματικής ήταν η παρακολούθηση του κουκλοθεάτρου «Η Ντενεκεδούπολη» της Ευγενίας Φακινού όπου ο Λαδένιος πήγε να εξουσιάσει την Ντενεκεδούπολη  χωρίς την σύμφωνη γνώμη των κατοίκων της.

 

Εορτασμός 28ης Οκτωβρίου 1940

28η Οκτωβρίου 1940

Μια μέρα φθινοπωρινή

κρύα χωρίς λιακάδα

οι Ιταλοί θελήσανε

να πάρουν την Ελλάδα.

 

Μα οι Έλληνες απάντησαν

ΟΧΙ με ένα στόμα

εχθρού ποδάρι δεν πατά

στο Ελληνικό το χώμα.

       Οι Έλληνες που με κακουχίες πολέμησαν και αντιστάθηκαν το 1940 πάνω στα κρύα βουνά της Πίνδου, αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση για την τιμή και την ανδρεία τους. Για να τους τιμήσουμε μάθαμε ποιήματα και τραγούδια, που είπαμε στην μικρή γιορτούλα που κάναμε στο σχολείο. Φεύγοντας πήραμε και τις κατασκευές μας. Χρονιά πολλά Ελλάδα!

 

 

#EUCodeWeek 2024 Τμήμα Α

                                    Ολοκληρώνοντας τη θεματική ενότητα «Φθινόπωρο» θελήσαμε οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με την έννοια της κωδικοποίησης και του εικονοστοιχείου στο συγκεκριμένο θέμα. Έτσι λοιπόν προσπαθήσαμε να «σπάσουμε» τον κώδικα χρωματίζοντας κάθε κουτάκι με το ίδιο αριθμό στο αντίστοιχο χρώμα. Στο τέλος εμφανίζεται το μυστήριο φθινοπωρινό φρούτο (μήλο)  ως λύση της δραστηριότητας.

 

#EUCodeWeek Τμήμα Β

     

               Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Φθινόπωρο» μας επισκέφθηκε ο πίνακας του γνωστού ζωγράφου Giuseppe Arcimboldo τον όποιο ονομάσαμε  «Κύριο Φθινόπωρο». Μέσα από το πρόσωπο και το σώμα του μάθαμε ποια φρούτα και λαχανικά βρίσκουμε αυτή την εποχή.

            Έπειτα μας έδωσε μια αποστολή. Μας έφερε μια εικόνα με εικονοστοιχεία (pixel art) και μας ζήτησε να «σπάσουμε» τον κώδικα ώστε να ανακαλύψουμε το κρυμμένο φρούτο. Έτσι οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τα εικονοστοιχεία (pixel art) αλλά και με την έννοια της κωδικοποίησης, καθώς έπρεπε να αντιστοιχίσουν κάθε αριθμό από το 1 ως το 3 με προκαθορισμένο χρώμα: κόκκινο, πράσινο και καφέ.

#EUCodeWeek 2024 Τμήμα Γ

        Με φθινοπωρινή διάθεση και μαθαίνοντας πράγματα για την εποχή του φθινοπώρου οι μαθητές κλήθηκαν να «αποκρυπτογραφήσουν» τον κώδικα, συνδέοντας κάθε αριθμό με ένα συγκεκριμένο χρώμα, για να αποκαλύψουν ποιο φρούτο κρύβεται στην εικόνα. Διανύοντας λοιπόν το μονοπάτι για την «ανακάλυψη» του «κρυμμένου» φρούτου ήρθαμε σε επαφή με τις βασικές αρχές της κωδικοποίησης και των pixels.

Παγκόσμια ημέρα Τρίτης Ηλικίας.

               Μα πόσο πολύ αγαπάμε τον παππού και την γιαγιά;! Μας κάνουν τα χατίρια, παίζουν μαζί μας, μας κάνουν να γελάμε και μαζί τους περνάμε υπέροχα. Αφού λοιπόν γράψαμε τι μας αρέσει να κάνουμε μαζί τους καλέσαμε στο σχολείο μας δύο γιαγιάδες από τις Υφάντρες Ελούντας, οι οποίες μας διάβασαν υπέροχα παραμύθια και εμείς φυσικά τις ακούσαμε προσεκτικά:

 

Μας άρεσαν πάρα πολύ! Σας ευχαριστούμε !

11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

                  Με σύνθημα «Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε ποιότητα στην Ζωή» το σχολείο μας πραγματοποίησε αθλητικές δραστηριότητες ώστε να αναδειχθεί  η σημασία της φυσικής δραστηριότητας, της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία και την βελτίωση της ποιότητας ζωής στα πλαίσια της 11ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού. Αφού συζητήσαμε  για τα οφέλη του αθλητισμού και της κίνησης για το σώμα μας, στην αυλή του σχολείου δημιουργήσαμε διαδρομές με εμπόδια τα οποία έπρεπε να διασχίσουμε με επιτυχία.

Μάθαμε τόσα πολλά και περάσαμε Υπέροχα!