Ευαισθητοποίηση για την Διεθνή Ημέρα κατά της Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού !

​Με αφορμή την Διεθνή Ημέρα κατά της Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού (6 Νοεμβρίου), η τάξη μας πραγματοποίησε μια σειρά από βιωματικές δράσεις, με στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών πάνω σε θέματα αποδοχής της διαφορετικότητας, ενσυναίσθησης και ομαδικότητας. ​Ξεκινήσαμε τη δράση μας με το τραγούδι «Μήλα γύρω-γύρω, στη μέση πορτοκάλι». Αυτό το τραγούδι αποτέλεσε την αφορμή για μια ουσιαστική συζήτηση:

 

Μήλα γύρω γύρω
Στη μέση πορτοκάλι.
Τα μήλα ενοχλούνε
Το πορτοκάλι πάλι.

“Πώς είσαι έτσι;
Τι χρώμα έχεις;
Και το χυμό σου
Πώς τον αντέχεις;”

Μήλα γύρω γύρω
Στη μέση πορτοκάλι.
Φοβίζουνε τα μήλα
Το πορτοκάλι πάλι.

“Έτσι που είσαι
Ποιος να σ’ αγγίξει;
Ποιος να σε φάει;
Ποιος να σε στύψει;”

Μήλα γύρω γύρω
Στη μέση πορτοκάλι.
Τα κλάματα έχει βάλει
Το πορτοκάλι πάλι.

“Μην μπούμε στη φρουτιέρα!
Τα χέρια του έχει βάλει.
Στο μίξερ να μην μπούμε!
Μπήκε το πορτοκάλι.”

Τα μήλα, μια παρέα
Μόνο το πορτοκάλι
Το πορτοκάλι τώρα
Πορτοκαλί έχει χάλι.

Τα μήλα συμφωνήσαν
Να μην τον έχουν φίλο
Γιατί γκρινιάζει, λένε.
Δε σκέφτεται σαν μήλο.

Παίζουν, γελούν τα μήλα
Και εκείνο υποφέρει.
Θαρρείς τα’ χει χαμένα.
Τι να τους πει
δε ξέρει.

“Θα έχουν δίκιο εκείνα”
Στον εαυτό του λέει.
“Γκρινιάζω, δεν αξίζω ”
Πιστεύει ότι φταίει.

Μα ένα άλλο μήλο
Που ακούει και κοιτάζει
Να που το πορτοκάλι
Τώρα το πλησιάζει…

“Ω γειά σου πορτοκάλι!
Κάθε παιδί σε πίνει!
Δεν είσαι εσύ που έχεις
τη C τη βιταμίνη.

Ε, τι ήταν να τ΄ακουει
αυτά το πορτοκάλι;
Πέταξε απ΄τη χαρά του.
Φτερά λές και έχει βγάλει. `

Γελάει το πορτοκάλι
Γελάει και το μήλο.
Το πορτοκάλι τώρα έχει
Ένα μήλο φίλο!

Τους βλέπουν και άλλα μήλα
απ’ τη μηλοπαρέα!
Πάνε και αυτά μαζί τους.
Όλοι μαζί ειναι ωραία!

Εκείνο εκεί το μήλο
Που σκέφτηκε να απλώσει
Το χέρι της φιλίας
Τους έχεις τώρα ενώσει.

Και ο δάσκαλος των φρούτων
Που έβλεπε από τη γωνία
Την έκανε τραγούδι
Αυτή την ιστορία!

Συζητήσαμε για τα συναισθήματα που νιώθει το «πορτοκάλι» όταν μένει μόνο του και το κοροϊδεύουν, αλλά και για το πώς νιώθουν τα «μήλα» όταν πληγώνουν τον φίλο τους. Τα παιδιά εξέφρασαν πώς νιώθουν όταν τα αποκλείουν από ένα παιχνίδι.

Στη συνέχεια, δραματοποιήσαμε το τραγούδι, δίνοντας έμφαση στο πώς μπορούμε να συμπεριλάβουμε και να αποδεχθούμε τον διαφορετικό φίλο, επιλύοντας τη διαφωνία με θετικό τρόπο. Μέσα από παιχνίδια ρόλων (ανταλλαγή ρόλων), τα παιδιά εξασκήθηκαν στο να μπαίνουν στη θέση του άλλου και να προσφέρουν βοήθεια και παρηγοριά σε έναν στεναχωρημένο φίλο.

 

 

0 02 05 5776006eceae74e4e505076179a7fdc4c3e92fc183bcfedc2be361ce20374512 221d86ed8b477cbc 1

Μήλα γύρω γύρω στη μέση πορτοκάλι

0 02 05 4c37c3b9250f6d7de6e9125e46fc14b5698d2bdb4f02623b393f443ec7d308a9 c88d328f35e9f033

Τα μήλα ενοχλούνε το πορτοκάλι πάλι

0 02 05 ac48523d215bc3746a88c34402a5feac690c7d390fa7e52675bb047b1449316f fbdec02686d3b28d

Φοβίζουνε τα μήλα το πορτοκάλι πάλι

0 02 05 5bd99f589b7e7615311ec8375471e739c0d106fb201d49a5440f6efa8398bed0 dedc7efdc308be45

Τα κλάματα έχει βάλει το πορτοκάλι πάλι

0 02 05 2e0f1c6a8fe43c120bcd5b3db0dea016d69757ddad396855ebdf05a958d242cc b2835f36f0ce1d58

“Θα έχουν δίκιο εκείνα” “Γκρινιάζω, δεν αξίζω ”

 

0 02 05 47152ceb64d962fa668fda7bcdd705ddb60770e0734dd94842544b9475f6c417 4618455fba8008ab

Ένα  μήλο  πλησιάζει το πορτοκάλι

0 02 05 a884e9e32aeb648c7b28b2248299fe49d1d0415a1c3b0c8bcd9a2d2dd467a592 4b13dbf190b6a84a

Απλώνοντας τα χέρια της φιλίας

 


​Για να εμπεδώσουμε το μήνυμα της συνύπαρξης και της αποδοχής, πραγματοποιήσαμε μια εικαστική δραστηριότητα:
​Χρησιμοποιήσαμε αληθινά φρούτα (μήλα και πορτοκάλια) και την τεχνική της στάμπας για να δημιουργήσουμε το δικό μας ομαδικό έργο τέχνης γράφοντας και τα ανάλογα συνθήματα.
​Το Αποτέλεσμα: Τα παιδιά συνεργάστηκαν για να αποτυπώσουν στη φρουτιέρα το μήλο και το πορτοκάλι, δείχνοντας έμπρακτα ότι η διαφορετικότητα ομορφαίνει και ότι όλοι χωράμε στην ίδια παρέα.Δημιουργήσαμε ένα μεγάλο ομαδικό έργο που αναδεικνύει τις μοναδικές ιδιότητες του κάθε παιδιού, τονίζοντας ότι οι διαφορές μας είναι αυτές που κάνουν την ομάδα μας ξεχωριστή και δυνατή!
​Μέσα από αυτές τις βιωματικές δράσεις, στόχος μας είναι να καλλιεργήσουμε την ενσυναίσθηση, τον αμοιβαίο σεβασμό και τη θετική συμπεριφορά στους μικρούς μας μαθητές.

 

0 02 05 ea476ce3c97c8b08abe96aa113926fe0203644bf226198e4d1d1474e2a4162fc 4ececa446ff90550

Συνθέτοντας τα μήλα της φρουτιέρας

0 02 05 cbf42cfa37a9e556ba5f3568e6f1992c055470fe7f54bdf99aecb728dffae7f4 188189f7d24ea9e2 Antigrafh

Βάζοντας κοτσάνι στα μήλα

 

 

0 02 05 1ead199320cc71455447f83c568b433b4311cd6088b3a8b75728c0b0308f974e 51cc0280c6191e2f

Συνδυάζοντας την τέχνη με την γραφή

 

0 02 05 587c2512f13b39ab0f934fb87990c81e3a6f38303b66e6140a286fc4f50eaf32 f812ded630503469

Το τελικό αποτέλεσμα!


Ομιλία Ενημέρωσης – Ευαισθητοποίησης γονέων νηπιαγωγείου

0 02 05 ff9f5f7b7f0ea2149c485619de603ad05132081872e3686529f6b188a6a7569b 9f14667710cabe75

 

Για την υγιή ψυχοσωματική ανάπτυξη του παιδιού μας, πέρα από την αγάπη και τη στοργή μας, χρειάζεται να θέσουμε κάποια όρια, κάποιους κανόνες στη συμπεριφορά του. Οι κανόνες αυτοί μπορεί να σχετίζονται με θέματα που σχετίζονται με τον ύπνο, τη διατροφή, τα παιχνίδια, τις εξόδους, το ντύσιμο, τη μελέτη, τις αγορές, την τηλεόραση, τις σχέσεις με τους άλλους, την αρνητική συμπεριφορά κ.λ.π.
Το Κέντρο Πρόληψης Ν. Λακωνίας «Δίαυλος» σε συνεργασία με τον ΕΟΠΑΕ, βρέθηκε κοντά στους γονείς των νηπίων του Νηπιαγωγείου Ελαφονήσου την Πέμπτη 02 Οκτωβρίου όπου η κ. Γκουντούνα Ασπασία – Κοινωνική Λειτουργός και Επιστημονικό Στέλεχος του Κέντρου μίλησε και συζήτησε με τους γονείς για την σημαντικότητα της θέσπισης ορίων, καθώς το παιδί χωρίς όρια νιώθει δυστυχισμένο, αποθαρρημένο, ανασφαλές και συχνά εκδηλώνει προβλήματα στη συμπεριφορά του. Η συνέπεια και η σταθερότητα στην εφαρμογή των κανόνων αυτών, αποτελεί την απαραίτητη προϋπόθεση για την ολοκληρωμένη και υγιή ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού, καθώς και την ομαλή λειτουργία ολόκληρου του οικογενειακού συστήματος.

10 Οκτωβρίου 2025 : Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας

Η 10η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως η Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, μια υπενθύμιση για όλους μας ότι η ψυχή χρειάζεται φροντίδα, ακριβώς όπως και το σώμα μας.

​Στο Νηπιαγωγείο, η ψυχική υγεία είναι θεμέλιο. Δεν σημαίνει απλώς την απουσία προβλημάτων, αλλά την κατάσταση ευεξίας όπου το παιδί μπορεί να εκφράζει τα συναισθήματά του (χαρά, λύπη, φόβο, θυμό), να αναπτύσσει την αυτοπεποίθησή του, να διαχειρίζεται τις μικρές δυσκολίες και να νιώθει αγάπη και ασφάλεια.

​Όταν τα παιδιά μαθαίνουν από νωρίς να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν αυτά που νιώθουν, χτίζουν ψυχική ανθεκτικότητα—την ικανότητα, δηλαδή, να ξεπερνούν τις δυσκολίες. Φέτος, αποφασίσαμε να το γιορτάσουμε με τρεις  βιωματικές δράσεις, όπου ο ρόλος των γονέων είναι πρωταγωνιστικός!

​Οι 3 Δράσεις μας: Φροντίζουμε τον Εαυτό μας και τους Άλλους

​Συνδυάσαμε αγαπημένα παραμύθια (όπως ο «Κύριος Ουφ») και ευφάνταστες ιδέες για να δώσουμε μορφή σε αφηρημένες έννοιες όπως η αγάπη, η αυτοεκτίμηση και η ανησυχία.

​Δράση 1: Το Ντουζ των Λέξεων

​(Ενίσχυση Αυτοεκτίμησης και Θετικής Εικόνας Εαυτού)

​Τι κάναμε: Στην τάξη, μιλήσαμε για τη δύναμη των λέξεων. Όπως το νερό μας καθαρίζει και μας αναζωογονεί, έτσι και οι καλές λέξεις “λούζουν” την ψυχή μας και μας γεμίζουν χαρά και δύναμη.

​Ο Ρόλος των Γονέων: Ζητήσαμε από τους γονείς να γράψουν σε χάρτινες «σταγόνες» νερού κολακευτικά και ενθαρρυντικά λόγια για το παιδί τους (π.χ. «Είσαι γενναίος», «Είσαι έξυπνος», «Σε αγαπώ πολύ», «Μου αρέσει που γελάς δυνατά»).

​Το Αποτέλεσμα: Τα παιδιά, το ένα μετά το άλλο, έπαιρναν θέση για να κάνουμε το πιο διασκεδαστικό ντουζ . Οι σταγόνες με τα λόγια των γονέων τους έπεφταν σαν “Ντουζ” πάνω τους, ενώ διαβάζαμε τα μηνύματα. Ήταν μια συγκινητική στιγμή αποδοχής και επιβεβαίωσης!

 

0 02 05 a471dd53c60d9610aac2c6902acf1994057849fab321c1632a9268816cd8b8a0 a904c921b03b273 0 02 05 b3319e078faf51db6d081b3a030f9dd25e7c7c9ba9df3092cfddca4fb71120b9 187e65f515452d6e Antigrafh 0 02 05 57cb72fe9a026fdc49fcf257d4e9b6003f0e1539e10c64394389d0a4f9ef9eff eba10ddd6d5dd518 0 02 05 cce6425970cd86a929fa772b40ba05da2ac49fad1b82c102f2705a8c07ebcfd2 624e250e566dc7f5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

​Δράση 2: Ο Αδιάβροχος Εαυτός

​(Κατανόηση και Αποδοχή των Συναισθημάτων)

​Τι κάναμε: Με αφορμή τις σταγόνες, συζητήσαμε για τα δύσκολα συναισθήματα (θυμός, στενοχώρια) που «βρέχουν» τον εαυτό μας, αλλά και για τη δύναμη που έχουμε μέσα μας ώστε να είμαστε «αδιάβροχοι». Ο αδιάβροχος εαυτός μας είναι γεμάτος αυτοπεποίθηση και γνωρίζει ότι μπορεί να τα καταφέρει, ακόμα και αν “βρέχει” δυσκολίες. Ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας φορώντας φανταστικές αδιάβροχες στολές γεμάτες σούπερ δυνάμεις (π.χ. η δύναμη της αγκαλιάς, η δύναμη του “ακόμα”).

​Το Αποτέλεσμα: Τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι είναι εντάξει να νιώθεις λύπη, αρκεί να θυμάσαι πόσο δυνατός είσαι. Οι ζωγραφιές μας κοσμούν τώρα την τάξη ως “Πινακοθήκη των Δυνατών Εαυτών”.

 

0 02 05 85a998ba328453475537f0643831cb9538ba0093a0879d7ae85b8eb32ff5520d c193a0676d1217e5

 

 

​Δράση 3: Ο Κύριος Ουφ & Τα Μπαλόνια των Ανησυχιών

​(Εκτόνωση Άγχους και Φόβου)

​Τι κάναμε: Διαβάσαμε το βιβλίο «Ο Κύριος Ουφ» και μιλήσαμε για το πώς μπορούμε να διώχνουμε μακριά τους φόβους και τις ανησυχίες μας με ένα δυνατό «ΟΥΦ!»

​Ο Ρόλος των Γονέων & η Μεταφορά: Ζητήσαμε από τους γονείς να γράψουν σε ένα μικρό χαρτάκι,  μια ανησυχία ή ένα φόβο που έχουν (π.χ. «φοβάμαι το σκοτάδι», «φοβάμαι ότι θα αρρωστήσει ο παππούς», ή ακόμα και μια δική τους ανησυχία). Τα χαρτάκια ήρθαν στο σχολείο.

​Το Αποτέλεσμα: Τα χαρτάκια με τις ανησυχίες τα βάλαμε μέσα σε φουσκωμένο μπαλόνι (η ανησυχία βρίσκεται τώρα “εγκλωβισμένη”). Στη συνέχεια, τα παιδιά έδωσαν ένα δυνατό «Ουφ!» και έσπασαν το μπαλόνι, απελευθερώνοντας έτσι την ένταση  και συμβολικά διώχνοντας μακριά τους φόβους.

 

0 02 05 7e453b947db5dcd36e4168381c8389f4db925032efbb73e4abf1c69c6531a737 f24b04eed2a115ac 0 02 05 4780422a17abf824020d09afbe2d92e41c8a50ef87bc92685648952205c3a115 3d431a304f9b67ec        0 02 05 b329d12f820f5bda4cc7da4c1a7cce3e2d61933f697ca60cc26a9ed810bb2f27 50ba871f87b74340

 

​Η ψυχική υγεία είναι υπόθεση όλων μας. Με τη συνεργασία και την ενεργό συμμετοχή των γονέων, βοηθάμε τα παιδιά μας να γίνουν δυνατά, χαρούμενα και ικανά να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της ζωής!

​Σημείωση: Όλες οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν με μεγάλη χαρά και ευαισθησία. Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς για την πολύτιμη συνεργασία τους!

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2025 « Οι Μικροί Κωδικοκαλλιεργητές»

 

💻 Γιατί κώδικας στο νηπιαγωγείο;

Ίσως αναρωτηθεί κανείς: «Γιατί να ασχοληθούν παιδιά προσχολικής ηλικίας με τον προγραμματισμό;»
Η απάντηση είναι απλή: γιατί ο προγραμματισμός δεν είναι μόνο υπολογιστές και οθόνες — είναι τρόπος σκέψης!

Στο νηπιαγωγείο, η εισαγωγή στον προγραμματισμό γίνεται μέσα από το παιχνίδι, την κινητική δράση και τη δημιουργία. Δεν μιλάμε για «μαθήματα κώδικα» με τη στενή έννοια, αλλά για δραστηριότητες που καλλιεργούν τη λογική σκέψη, τη συνεργασία, τη φαντασία και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.

Τα παιδιά, μέσα από παιχνίδια ρόλων, επιδαπέδιες διαδρομές ή ρομποτάκια όπως το BeeBot, μαθαίνουν:

  • να οργανώνουν βήμα-βήμα τις ενέργειές τους,

  • να προβλέπουν αιτία και αποτέλεσμα,

  • να συνεργάζονται για να πετύχουν έναν κοινό στόχο,

  • να χαίρονται τη μάθηση μέσα από την ανακάλυψη και το πείραμα.

Με απλά λόγια, ο «κώδικας» στο νηπιαγωγείο χτίζει τα θεμέλια της υπολογιστικής σκέψης, δηλαδή του τρόπου που ένας άνθρωπος αναλύει προβλήματα, τα χωρίζει σε μικρότερα κομμάτια και βρίσκει λύσεις μεθοδικά.

Κι αυτή η δεξιότητα δεν είναι χρήσιμη μόνο για όσους θα ασχοληθούν κάποτε με την τεχνολογία — είναι ένα εργαλείο ζωής που βοηθά τα παιδιά να κατανοούν τον κόσμο, να παίρνουν αποφάσεις και να μαθαίνουν δημιουργικά.

Ο προγραμματισμός στο νηπιαγωγείο, λοιπόν, δεν είναι στόχος, αλλά μέσο: ένα παιχνίδι σκέψης που καλλιεργεί την περιέργεια, την υπομονή, τη φαντασία και την ικανότητα να προσπαθείς ξανά μέχρι να πετύχεις.

Το Νηπιαγωγείο Ελαφονήσου συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2025 (EU Code Week) με το πρόγραμμα «Οι Μικροί Κωδικοκαλλιεργητές».

Στόχος της συμμετοχής μας είναι να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με τον κόσμο του προγραμματισμού και της υπολογιστικής σκέψης, μέσα από παιχνίδι, πειραματισμό και δημιουργία. Άλλωστε ο προγραμματισμός δεν αφορά μόνο τους υπολογιστές, αλλά είναι ένας τρόπος σκέψης που μας βοηθά να λύνουμε προβλήματα, να οργανώνουμε ιδέες και να δημιουργούμε βήμα-βήμα.

💡 Τι θα μάθουν τα παιδιά

Μέσα από τις δραστηριότητες, τα παιδιά θα:

  • γνωρίσουν βασικές έννοιες του προγραμματισμού, όπως ακολουθία, επανάληψη και αιτιότητα,

  • εξασκηθούν στη λογική και δημιουργική σκέψη,

  • συνεργαστούν και θα εκφραστούν μέσα από κινητικά και ψηφιακά παιχνίδια προγραμματισμού,

  • συνδέσουν τον προγραμματισμό με τη φύση και την καλλιέργεια, κατανοώντας ότι κάθε διαδικασία έχει στάδια, φροντίδα και υπομονή.

🌱 Οι δράσεις μας – «Από το σποράκι στο δέντρο»

Στο πλαίσιο των δράσεων, τα παιδιά δημιουργούν μια ακολουθία ενεργειών που περιγράφει τη διαδικασία της σποράς — όπως ακριβώς γίνεται και στον προγραμματισμό!

  1. Βάζουμε το σποράκι στο χώμα.

  2. Το ποτίζουμε και το φροντίζουμε.

  3. Το εκθέτουμε στον ήλιο για φως και ζεστασιά.

  4. Παρατηρούμε πώς φυτρώνει και βγάζει φυλλαράκια.

  5. Το μικρό φυτό μεγαλώνει και γίνεται ένα όμορφο λουλούδι.

Μέσα από αυτή τη βιωματική διαδικασία, τα παιδιά μαθαίνουν να σκέφτονται ακολουθιακά, να προβλέπουν αποτελέσματα και να κατανοούν τη σημασία κάθε βήματος — όπως κάνει κι ένας προγραμματιστής!

🐝 Τρεις τρόποι παιχνιδιού – τρεις εμπειρίες προγραμματισμού

  1. Επιδαπέδιο παιχνίδι
    Ένα παιδί γίνεται το «ρομπότ» και ένα άλλο ο «οδηγός». Με εκτυπωμένες εικόνες της σποράς, τα παιδιά δημιουργούν μια επιδαπέδια μακέτα και καθοδηγούν το ρομπότ-φίλο τους από το σποράκι στο δέντρο, περνώντας από όλα τα στάδια της ανάπτυξης του φυτού.

  2. Προγραμματισμός με BeeBot
    Χρησιμοποιώντας το χαλάκι της BeeBot, τα παιδιά δημιουργούν τον κώδικα που θα οδηγήσει τη μελισσούλα στη σωστή εικόνα της σποράς, εξασκώντας έτσι την έννοια της ακολουθίας και της αιτιότητας με έναν διασκεδαστικό τρόπο.

  3. Φύλλο εργασίας – «Από τον σπόρο στο φυτό»
    Για τα μεγαλύτερα παιδιά, δημιουργούμε ένα φύλλο εργασίας με τη διαδρομή της σποράς. Τα παιδιά σχεδιάζουν τα βήματα του κώδικα που θα οδηγήσουν από την αρχή (σπόρος) στο τέλος (φυτό), καταγράφοντας έτσι τον τρόπο σκέψης τους και εφαρμόζοντας τις βασικές αρχές προγραμματισμού.

🌼 Ο προγραμματισμός… ανθίζει στη μάθηση!

Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά παίζουν, μαθαίνουν, συνεργάζονται και δημιουργούν, καλλιεργώντας τη σκέψη και τη φαντασία τους.
Οι «Μικροί Κωδικοκαλλιεργητές» μας αποδεικνύουν ότι ο προγραμματισμός μπορεί να ανθίσει ακόμη και μέσα σε ένα νηπιαγωγείο — όπως ένα σποράκι που μεγαλώνει και γίνεται δέντρο γεμάτο γνώση! 🌳

0 02 05 4fe9649337b6791c38918280153a80ca85895fe4c66ada85fa03d9e60e29019d f02440c6e372e00c

προγραμματίζοντας τη μελισσούλα

0 02 05 d9fcb289bb9fe50877db0cb7f7529aa35ab368b34211c519e3e51fe30e066dfb 3c549354514a023b

σχεδιάζοντας βήμα βήμα τη διαδρομή της σποράς

ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ !

Την Πέμπτη 02/10/2025 είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας την κα. Ασπασία Γκουντούνα, Κοινωνική Λειτουργό και Επιστημονικό στέλεχος  από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Νομού Λακωνίας , <Δίαυλος> ,  η οποία και μας μίλησε για τα συναισθήματα στα πλαίσια και της θεματικής ενότητας  <<Τα Συναισθήματα ! Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο Νηπιαγωγείο! >>.

Αφού συζητήσαμε για αυτά,  αν τα έχουμε νιώσει,  πότε τα έχουμε νιώσει …παίξαμε βιωματικά παιχνίδια και παιχνίδια παντομίμας για την καλύτερη εμπέδωση τους και  μετά σε 2 ομαδούλες  δημιουργήσαμε το χαλί των συναισθημάτων.    Επίσης,  αξιοποιήθηκε το εκπαιδευτικό υλικό πρόληψης «Το Σπίτι των Παιδιών» το οποίο μέσω των βιωματικών ασκήσεων, μαθαίνει στα παιδιά να αποκτήσουν την ικανότητα να κατανοούν, να εκφράζουν τα δικά τους συναισθήματα και των άλλων, όπως επίσης την ικανότητα να ρυθμίζουν τα συναισθήματά τους, δηλαδή να τα ελέγχουν και να τα ρυθμίζουν ανάλογα με την κατάσταση στην οποία βρίσκονται.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      0 02 05 707085f05292fb112e8c7902d73beb3e96fee84c71df3ed4ca376e09cbc85aa3 4d8c5dd9332006b6 0 02 05 ac99c6c1bf16c0e3d53e02875241c7d2a703b382338d7119fbf5adae63c71213 910f687429af3160 0 02 05 ec7874e75a8c9e496c39a8c82460c2470921eb2195f40b966042d7e69b7bf642 4c0a7f66025319b0 02 05 4c2c8f4d570efd8762395cd379df39a0c1a02fbb44895f6211a9bcd8b72fff63 a8af06edf8a6e36b

0 02 05 a1d78cb3d09041a3db532f3053efa0811a407329c9c37f443c0696a71b9163b3 9111583ea51ae605

ΤΑ ΟΡΙΑ ΚΑΙ Η ΑΞΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ) !

Brown Tosca Playful Illustrative Happy Parents Day Instagram Post

 

Αγαπητοί γονείς,

Σας καλούμε με χαρά στην επιμορφωτική ομιλία με θέμα <<Τα όρια και η αξία τους   στην προσχολική ηλικία >> από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Ψυχοκοινωνικής υγείας Ν. Λακωνίας, <<Δίαυλος >>, την Πέμπτη 02/10/2025 και ώρα 16:30 στην αίθουσα του νηπιαγωγείου .

12η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ!

Την Παρασκευή 26/09/2025 γιορτάσαμε την 12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού στο πλαίσιο της εναρμόνισης με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με κοινό σύνθημα <Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ> .Η  επικαιρότητα μας έδωσε την ευκαιρία να συζητήσουμε για τα οφέλη και τη σημασία της άθλησης στην υγεία και την ποιότητα ζωής μας .

Αρχικά ακούσαμε το τραγούδι <Ο αθλητισμός είναι ζωή> και μέσα από το φίλο μας , τον  Εgg, παρακολουθήσαμε βίντεο και γνωρίσαμε τα ολυμπιακά αθλήματα .

 

 

Έπειτα ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας και στη συνέχεια φιλοτεχνήσαμε αντίστοιχη αφίσα αλλά και ατομικές δημιουργίες με τα αθλήματα της προτίμησής μας.  Στον προαύλιο χώρο του νηπιαγωγείου συμμετείχαμε σε αθλητικές δραστηριότητες ομαδικές και ατομικές και στο τέλος βραβευτήκαμε για τη συμμετοχή μας .

 

0 02 05 c60ef61a8c92a8009fc5f0861bd726dbc7007aa28e10875bc686fa6776e8f4b7 6412d250b925bb8b

τρέξιμο

0 02 05 93ae868b2bae8081551ea70683bc2b1e1ee21c3c615f80386c58a55664eefc28 cb310c81bd07d08b

αυγοδρομίες

0 02 05 ac5165eb7cbefd4f722063787d12ceaffa070ea2a56f2be7172e19901c83aff1 1021e2a15d6d5d8f

διαδρομή με άλματα και εμπόδια

0 02 05 449b2109eb9c57d27f18b70c270ffda0028191374b3d4d84db92a05dccc197f7 4706f56a245a05c6

γκολφ

0 02 05 d7cf7fb8ee83e79429313ed9da3a59320271da074b951ce9239d6f693e770702 b522539f1e748505

διαδρομή με άλματα και εμπόδια

0 02 05 1dd1011702bd0aa3a5c1974fd239e760409cd7031721510b0eaba6527cfaf283 c672569f2e59713c

μπάσκετ

0 02 05 de96230d718d4b0b82b78a8ba6fe410ff7c5f0be3a5c67ce3111443c4ce4a5c3 b342873a0fbcf9a

απονομή μεταλλίων

0 02 05 5ca352a3499e4d5d0c2b1b532d1b3034b32159d316fa325e3a61c4caa4e01ad3 24891677cbe21d90

αγαπημένο άθλημα και τέχνη

0 02 05 46c5e9b1159a395d0bc10628cb2b387bd77550906dc73091c63f467d1cb20d57 900e5cb3832d4e8d 0 02 05 98db614a465a4d9566ef741d70568f7a442c13c19e11c3878c171d1291d73e32 14eb3657307cebee

Επιστρέφοντας στην τάξη παίξαμε παιχνίδι παντομίμας στο οποίο οι μαθητές χωρίζονταν σε 2 ομάδες. Ο παίκτης κάθε ομάδας τραβούσε μια κάρτα και προσπαθούσε να περιγράψει το άθλημα που έτυχε στο συμπαίκτη .

0 02 05 e5c061b0db3a529235eeb024e2c85ac3b19ce437c8d6cb5579cfcffd4a538f93 56ef4c8920d81e2c  0 02 05 a1cf9c02bff5ce4a2884cdc40fff9f14606545b839e552d1dffe870a28725ec3 a292b95b4f16180a

 

<<ΚΙΝΟΥΜΑΙ, ΕΝΕΡΓΩ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ >>

 

 

 

 

 

Colorful Illustrations Kindergarten Supply List Worksheet 1 page 0001

Στη συνάντηση θα συζητηθούν τα παρακάτω θέματα :

  1. Eσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολικής μονάδας
  2. Συνεργασία σχολείου- οικογένειας και ψηφιακά εργαλεία
  3. Σχέδιο δράσης σχολικής μονάδας για το σχολικό έτος 2025- 2026
  4. Νέο πρόγραμμα σπουδών για το Νηπιαγωγείο
  5. Πρακτικές προτάσεις για επέκταση της μάθησης στο σπίτι
  6. Εργαστήρια δεξιοτήτων
  7. Δράσεις Ενεργού Πολίτη
  8. Βιωματική δράση με θέμα τα συναισθήματα < Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο νηπιαγωγείο> από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής υγείας Νομού Λακωνίας <Δίαυλος>
  9. Ενδοσχολική επιμόρφωση για γονείς από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής υγείας Νομού Λακωνίας <Δίαυλος>
  10. Ανταλλαγή απόψεων και επίλυση αποριών

 

 

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2025-2026!!!

AGIASMOS 2

Αγαπητοί γονείς,

σας καλωσορίζουμε στο Νηπιαγωγείο μας και ευχόμαστε να έχουμε  μια δημιουργική, χαρούμενη και αξέχαστη χρονιά !

Σας ενημερώσουμε ότι ο Αγιασμός θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025, στις 09.30 π.μ., στην αυλή του Δημοτικού Σχολείου.

Με την λήξη του Αγιασμού θα ακολουθήσει ενημερωτική συνάντηση, στην αίθουσα του Νηπιαγωγείου, σχετικά με τα θέματα λειτουργίας του.

Σας περιμένουμε με χαρά!

Οι Νηπιαγωγοί,

Χουρεμίδου Θένια

Βαρβαρέσος ΠαναγιώτηςBlue Light Blue Ilustrative Happy Childrens Day Instagram Post

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων