Ολοκλήρωση του eTwinning έργου “Πασχαλινές Ευχές από Καρδιάς”

Κατά το διάστημα 1 Απριλίου έως 9 Μαΐου 2025, οι μικροί μαθητές και μαθήτριες 8 νηπιαγωγείων και 1 δημοτικού από διάφορες περιοχές της Ελλάδας συμμετείχαν σε ένα ξεχωριστό eTwinning έργο με τίτλο «Πασχαλινές Ευχές από Καρδιάς», ανταλλάσσοντας δημιουργίες, συναισθήματα και ελπίδες, με αφορμή το Πάσχα.

Μέσα από το έργο, τα παιδιά:
🎨 δημιούργησαν πασχαλινές κάρτες
🖍️ ανέπτυξαν τις γλωσσικές και καλλιτεχνικές τους δεξιότητες
💻 χρησιμοποίησαν ψηφιακά εργαλεία και συμμετείχαν σε live συναντήσεις
🤝 συνεργάστηκαν με συνομηλίκους τους από άλλες περιοχές της χώρας
🌍 γνώρισαν και τίμησαν τις πολιτιστικές παραδόσεις της πατρίδας μας

📌 Οι συμμετοχές οργανώθηκαν σε ένα ψηφιακό άλμπουμ με φωτογραφίες και βίντεο, που αποτυπώνει τη δημιουργικότητα και τον ενθουσιασμό όλων των μαθητών και εκπαιδευτικών!

🎥 Δείτε το τελικό μας βίντεο εδώ:
🔗 Πασχαλινές Ευχές Από Καρδιάς

👩‍🏫 Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί του έργου:
Παναγιώτα Κουρή & Παρασκευή Παπαβαΐτση

🤗 Ένα μεγάλο ευχαριστώ στις εκπαιδευτικούς και μαθητές/μαθήτριες από:

  • Νηπιαγωγείο Ελαφονήσου

  • 14ο Νηπιαγωγείο Βόλου

  • Νηπιαγωγείο Τροπαίων

  • Νηπιαγωγείο Κάμπου Βοιών

  • 1ο Νηπιαγωγείο Παλλήνης

  • Νηπιαγωγείο Παστίδας Ρόδου

  • 56ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας

  • 2ο Νηπιαγωγείο Ζηπαρίου Κω

🌸 Το ταξίδι μας ολοκληρώνεται με συγκίνηση και περηφάνια! Οι «Πασχαλινές Ευχές από Καρδιάς» έγιναν αφορμή για να ανθίσει η δημιουργικότητα, η επικοινωνία και το πνεύμα της συνεργασίας.

Γιορτή της Μητέρας

Η δεύτερη Κυριακή του Μαΐου είναι αφιερωμένη σε μια από τις σημαντικότερες μορφές της ζωής μας – τις μητέρες.

Πρόκειται για μια παγκόσμια γιορτή, την οποία τιμούμε με αγάπη και σεβασμό. Η Ημέρα της Μητέρας καθιερώθηκε επίσημα στις 9 Μαΐου 1914 στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, οπότε και ορίστηκε να εορτάζεται κάθε χρόνο τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου, ως εθνική ημέρα τιμής προς τη μητρική προσφορά.

  • Συζητήσαμε και καταγράψαμε σε πίνακα αναφοράς γιατί αγαπάμε την μαμά μας αλλά και σε οικολογικά λουλούδια για να τους τα προσφέρουμε

IMG 9953IMG 0033

 

  • Συζητήσαμε τι κάνει η μαμά για εμάς…
  • Ότι μητρική στοργή και τρυφερότητα υπάρχει και στα ζώα…
  • Και είδαμε μερικά οπτικοακουστικά παραμύθια…..

  • Ζωγραφίσαμε τα γράμματα της πρότασης “Σε αγαπώ Μαμά” και προσθέσαμε λεπτομέρειες με μπατονέτες…

IMG 9954 IMG 9955

  • Τα σειραθετήσαμε για να ξαναγράψουμε την πρόταση….

IMG 9956 IMG 9957 IMG 9958

  • Και τα κάναμε μια κατασκευή να στολίζουν το σχολείο μας και να το βλέπουν οι μαμάδες όταν μπαίνουν στην αυλή μας

 

  • Φτιάξαμε μαγνητάκια με πηλό

IMG 9972 IMG 9970

  • Και ένα καδράκι να τα κολλήσουμε πάνω με ένα κρυφό μήνυμα, για να τους προσφέρουμε

IMG 9971

Μπορείτε να ακούσετε το μήνυμά μας και εδώ!!!!

Χρόνια Πολλά μανούλες! Σας αγαπάμε πολύ!

Ημερήσια Εκπαιδευτική Εκδρομή του Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου

Την Τρίτη, 6 Μαΐου 2025, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η κοινή ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου του νησιού μας. Συγκεκριμένα, στην εκδρομή έλαβαν μέρος παιδιά από το Νηπιαγωγείο και παιδιά από το Δημοτικό, συνοδευόμενα από έναν γονέα ανά παιδί. Από την πλευρά των εκπαιδευτικών, συνοδοί του Νηπιαγωγείου ήταν η κα Αφροδίτη και η κα Παναγιώτα, ενώ το εκπαιδευτικό προσωπικό του Δημοτικού αντιπροσώπευσαν ο κ. Γιώργος, ο κ. Θανάσης και η κα Παναγιώτα.

IMG 9895

Η εκδρομή περιλάμβανε επισκέψεις σε σημαντικά πολιτιστικά και εκπαιδευτικά σημεία ενδιαφέροντος της ευρύτερης περιοχής της Λακωνίας.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με επίσκεψη στο Σχολικό Μουσείο Βελιών, μια σπουδαία εμπειρία που συνέδεσε τις σημερινές μαθησιακές πρακτικές με την εκπαιδευτική ιστορία του τόπου.

IMG 9898 IMG 9900 IMG 9901 IMG 9902

Συνεχίστηκε με ξενάγηση στο Λαογραφικό Μουσείο Βελιών, όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν αντικείμενα και στοιχεία της παραδοσιακής ζωής.

IMG 9906 IMG 9907 IMG 9908 IMG 9909

Ιδιαίτερο ενθουσιασμό προκάλεσε η ξενάγηση στην Οινοποιητική Μονεμβασιάς Τσιμπίδη, όπου τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να δουν από κοντά τη διαδικασία της οινοπαραγωγής και να κατανοήσουν τη σημασία της για την τοπική οικονομία και παράδοση.

IMG 9911 IMG 9912 IMG 9913 IMG 9914 IMG 9915 IMG 9917 IMG 9918 IMG 9919 IMG 9920 IMG 00471IMG 9921 IMG 9922 IMG 9925

Η ημέρα ολοκληρώθηκε με μια ιδιαίτερα συγκινητική επίσκεψη στο σπίτι του μεγάλου Έλληνα ποιητή Γιάννη Ρίτσου στη Μονεμβασιά, εμπειρία που ενέπνευσε μικρούς και μεγάλους και με μια βόλτα στην παλιά πόλη.

IMG 20250506 121812 750x1000 1 IMG 20250506 121820 750x1000 1 IMG 9930 IMG 9929 IMG 9928 IMG 9927 IMG 9931 IMG 00651IMG 20250506 120628 750x1000 1 IMG 9932 IMG 9940 IMG 9933 IMG 9935 IMG 00831

Ο παιδαγωγικός στόχος της εκδρομής ήταν η ενίσχυση της βιωματικής μάθησης, η επαφή των παιδιών με τον πολιτισμό και την τοπική ιστορία, καθώς και η ενδυνάμωση των κοινωνικών δεσμών μεταξύ των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών μέσα από την κοινή εμπειρία. Μέσα από την άμεση επαφή με μουσεία, πολιτιστικά ιδρύματα και χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς, ενισχύθηκε η καλλιέργεια της ιστορικής και πολιτιστικής συνείδησης των μαθητών, σύμφωνα με τις αρχές της διαθεματικής και ολιστικής προσέγγισης στη μάθηση.

Οι εντυπώσεις των παιδιών υπήρξαν εξαιρετικά θετικές.  Γέμισαν με νέες εικόνες, ερεθίσματα και εμπειρίες, ενώ εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους τόσο για την επίσκεψη στο οινοποιείο όσο και για την περιήγησή τους στο σπίτι του ποιητή Γιάννη Ρίτσου.

IMG 0089

Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες προς όλους τους γονείς για τη συνεργασία και την ενεργό συμμετοχή τους. Η παρουσία και η στήριξή τους αποδεικνύουν έμπρακτα τη σημασία της αγαστής σχέσης σχολείου-οικογένειας στην εκπαιδευτική διαδικασία και ενδυναμώνουν το κοινό μας όραμα για ολιστική και ποιοτική εκπαίδευση. Ευχόμαστε να συνεχίσουμε να μοιραζόμαστε ανάλογες δημιουργικές και παιδαγωγικά πλούσιες στιγμές στο μέλλον.

Δράση Φιλαναγνωσίας στο Νηπιαγωγείο: «Οχ χταπόδι λάθος πόδι!»

Untitled 1

Στο πλαίσιο της φιλαναγνωσίας και σχεδίου δράσης που υλοποιούνται στο Νηπιαγωγείο μας, μας επισκέφθηκε η μαμά Μαρία και διάβασε στην ολομέλεια της τάξης το ευφάνταστο και πολυεπίπεδο βιβλίο «Ωχ, χταπόδι! Λάθος πόδι!» του Αντώνη Παπαθεοδούλου, σε εικονογράφηση της Ίριδας Σαμαρτζή.

Λίγα λόγια για το βιβλίο: Το χταπόδι ο Γιάννος όπως όλα τα χταπόδια, έχει ένα, δύο, τρία, τέσσερα πέντε, έξι, εφτά… οχτώ πόδια!
Κάποιες φορές όμως… τυχαίνει το χταπόδι ο Γιάννος και στραβοξυπνάει. Μπερδεύει τα οχτώ πόδια του και το ένα στη δουλειά του άλλου πάει!

Η ιστορία του χταποδιού Γιάννου, που μπερδεύει τα πόδια του και κάνει το ένα τη δουλειά του άλλου, αποτέλεσε το έναυσμα για μια πλούσια και δημιουργική μαθησιακή εμπειρία, που συνδύασε τη φιλαναγνωσία με τον επαγγελματικό προσανατολισμό, τη φαντασία και τη συνεργατική μάθηση.

IMG 9856 IMG 9857

Το χιούμορ του κειμένου και οι ανατροπές που προκαλεί η… «λανθασμένη κατανομή εργασιών» του χταποδιού Γιάννου έδωσαν την αφορμή για συζήτηση με τα παιδιά γύρω από τα επαγγέλματα, τις προσωπικές επιθυμίες και τα όνειρά τους για το μέλλον. Μέσα από έναν ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο, τα παιδιά κλήθηκαν να σκεφτούν τι θα ήθελαν να γίνουν όταν μεγαλώσουν και να αποτυπώσουν τις ιδέες τους μέσα από εικαστική έκφραση.

Κάθε παιδί ζωγράφισε ένα από τα πλοκάμια του χταποδιού, προσθέτοντας βεντούζες και χρώματα, ενώ πάνω σε κάθε πλοκάμι έγραψε ή υπαγόρευσε την επιθυμητή επαγγελματική του ιδιότητα. Το κάθε πλοκάμι έγινε έτσι ένα συμβολικό μέσο προβολής των προσδοκιών των παιδιών, αλλά και αναγνώρισης των πολλαπλών ρόλων που μπορεί να έχει κάθε άτομο στην κοινωνία. Ακολούθως, τα παιδιά συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν ομαδικά τον βυθό όπου ζει το χταπόδι Γιάννος, κατασκευάζοντάς τον σε μορφή παζλ. Κάθε κομμάτι του παζλ ζωγραφίστηκε από διαφορετική ομάδα παιδιών, ενώ στο τέλος ενώθηκαν, συνθέτοντας έναν πολύχρωμο, φιλόξενο και ζωντανό υποβρύχιο κόσμο.

IMG 9859 IMG 9858 IMG 9860 IMG 9861 IMG 9862

Η δράση αυτή συνέβαλε στην ενίσχυση της δημιουργικότητας, της συνεργασίας και της κοινωνικής αλληλεπίδρασης των παιδιών. Παράλληλα, τους έδωσε το βήμα να εκφράσουν τις προσωπικές τους επιθυμίες και να προσεγγίσουν με φαντασία την έννοια της επαγγελματικής ταυτότητας, σύμφωνα με τις αρχές της βιωματικής και ολιστικής μάθησης που διέπουν το Αναλυτικό Πρόγραμμα της Προσχολικής Εκπαίδευσης.

IMG 9863

Μέσα από βιβλία όπως το συγκεκριμένο, ενδυναμώνεται η φιλαναγνωσία όχι μόνο ως διαδικασία γλωσσικής καλλιέργειας, αλλά και ως εργαλείο που συνδέει τον λόγο με την πράξη, την αισθητική με τη δημιουργία, και τη φαντασία με την προσωπική έκφραση

Δράση Φιλαναγνωσίας στο Νηπιαγωγείο: «Οικογένεια είναι…»

60cc7218652c292fc4b0029b3826cc20.jpg

Στο πλαίσιο της φιλαναγνωσίας και του σχεδίου δράσης της σχολικής μας μονάδας, υποδεχθήκαμε στην τάξη μας τη μαμά Γεωργία, η οποία μας διάβασε το βιβλίο «Οικογένεια είναι…» της Κατρίνα Τσάνταλη.

Λίγα λόγια για την ιστορία:

Οικογένεια είναι… μια αγκαλιά όπου το παιδί μεγαλώνει με αγάπη και ασφάλεια. Οικογένεια είναι… να ζει με ευτυχισμένους ανθρώπους.

Οικογένεια είναι… άνθρωποι που φροντίζουν ο ένας τον άλλον.

Μια κόκκινη κλωστή συνδέει όλα τα παιδιά του κόσμου, στέλνοντας ένα και μοναδικό μήνυμα…

Κανένα παιδί δεν πρέπει να βιώνει περιθωριοποίηση, απόρριψη, εκφοβισμό, επειδή η οικογένειά του πιθανόν να μη μοιάζει με τις οικογένειες των υπόλοιπων παιδιών. (Από την ιστοσελίδα του εκδοτικού οίκου)

Η μεγαλόφωνη ανάγνωση αυτού του βιβλίου, αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία να ανοίξουμε ένα δημιουργικό και βαθιά συναισθηματικό διάλογο γύρω από την έννοια της οικογένειας. Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την αποδοχή, τη διαφορετικότητα και την ενσυναίσθηση καθώς το βιβλίο προσφέρει μια πολυδιάστατη και περιεκτική προσέγγιση στην έννοια της οικογένειας, τονίζοντας πως δεν υπάρχει μόνο ένας τρόπος να ορίζεται ή να βιώνεται. Κάθε παιδί έχει δικαίωμα να μεγαλώνει μέσα σε ένα περιβάλλον αγάπης, αποδοχής και σεβασμού, ανεξαρτήτως της μορφής της οικογένειάς του.

Εμπνευσμένα από την ιστορία και το συμβολισμό της κόκκινης κλωστής, τα παιδιά δημιούργησαν τις δικές τους καρδιές, τις οποίες ζωγράφισαν με αγάπη και φαντασία, αποτυπώνοντας σε αυτές τις δικές τους οικογένειες. Στη συνέχεια, όλες οι καρδιές ενώθηκαν με μια κόκκινη κλωστή, όπως στο βιβλίο, συμβολίζοντας τη δύναμη της ενότητας, της αγάπης και της αλληλοϋποστήριξης. Η δράση αυτή ενίσχυσε την ενσυναίσθηση των παιδιών και τα βοήθησε να κατανοήσουν πως, ανεξαρτήτως εξωτερικών χαρακτηριστικών, η ουσία της οικογένειας βρίσκεται στη φροντίδα, στην ασφάλεια και στην άνευ όρων αποδοχή.

IMG 9845 IMG 9846 IMG 9847 IMG 9848 IMG 9849 IMG 9850 IMG 9851 IMG 9852 IMG 9853 IMG 9854

Η συγκεκριμένη δράση εντάσσεται στον ευρύτερο στόχο της καλλιέργειας της φιλαναγνωσίας και της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Η λογοτεχνία, και ειδικά η παιδική λογοτεχνία, αποτελεί πολύτιμο εργαλείο διαπαιδαγώγησης και ενδυνάμωσης των αξιών της ισότητας, του σεβασμού και της συμπερίληψης, όπως αναδεικνύεται και από σχετικές παιδαγωγικές έρευνες. Μέσα από την ανάγνωση ποιοτικών βιβλίων, τα παιδιά όχι μόνο ενισχύουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες, αλλά και αποκτούν βιωματικά ερεθίσματα για να επεξεργαστούν κρίσιμες κοινωνικές έννοιες.

Η δράση ολοκληρώθηκε με μια σύντομη συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης, κατά την οποία τα παιδιά εξέφρασαν σκέψεις, συναισθήματα και εμπειρίες, συμβάλλοντας έτσι ενεργά στη δημιουργία ενός ασφαλούς και συμπεριληπτικού μαθησιακού περιβάλλοντος.

Μάιος: Ο μήνας της Άνοιξης, της Γιορτής και της Ελπίδας

Με τραγούδι και χαμόγελα καλωσορίσαμε τον Μάιο στην τάξη μας, τραγουδώντας το παραδοσιακό τραγούδι “Ο Μάιος μας έφτασε”:

Ο Μάιος μας έφτασε, εμπρός βήμα ταχύ,
να τον προϋπαντήσουμε παιδιά στην εξοχή.

Δώρα πολλά στα χέρια του και όμορφα κρατεί
και τα μοιράζει γελαστός σε όποιον του τα ζητεί!

Πάμε κι εμείς να πάρουμε, μη χάνουμε καιρό!
Μας φτάνει ένα τριαντάφυλλο κι ένα κλαδί χλωρό!

Αφορμή για τη γνωριμία μας με τον πέμπτο μήνα του χρόνου αποτέλεσε το βιβλίο «Τα παιδιά της Άνοιξης: Μάρτης – Απρίλης – Μάης» της συγγραφέως Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου, μέσα από το οποίο ξεδιπλώθηκαν πολύτιμες γνώσεις και παραδόσεις γύρω από την άνοιξη και τα έθιμά της.

Ο Μάιος οφείλει το όνομά του στη ρωμαϊκή θεότητα Μαία, μητέρα του Ερμή, η οποία συμβόλιζε τη θρέψη, τη γονιμότητα και την αναγέννηση της φύσης. Κατεξοχήν μήνας της Άνοιξης, θεωρείται σύμβολο της ανανέωσης, της χαράς και της δημιουργίας.

Η Πρωτομαγιά, η πρώτη ημέρα του μήνα, φέρει διπλό χαρακτήρα. Αφενός αποτελεί παραδοσιακή γιορτή της φύσης, με έθιμα που κρατούν έως σήμερα, και αφετέρου είναι ημέρα αφιερωμένη στους αγώνες των εργαζομένων για κοινωνική δικαιοσύνη και καλύτερες συνθήκες εργασίας.

Στα έθιμα της Πρωτομαγιάς ξεχωρίζει η κατασκευή και ανάρτηση του πρωτομαγιάτικου στεφανιού, το οποίο πλέκεται με πολύχρωμα λουλούδια και κρεμιέται στην είσοδο του σπιτιού. Το στεφάνι παραμένει εκεί μέχρι τις 24 Ιουνίου, τη γιορτή του Αγίου Ιωάννη του Κλήδονα, οπότε και καίγεται στις καθιερωμένες φωτιές του εθίμου. Και εμείς κρεμάσαμε το δικό μας, που το φτιάξαμε από ανακυκλώσιμα υλικά, στην είσοδο της τάξης μας!!!

IMG 9836 IMG 9837

Παλιότερα, ιδίως στις αγροτικές περιοχές, ο «Μάης» ήταν ένα μπουκέτο από αγριολούλουδα, παπαρούνες, στάχυα, λυγαριά και μαργαρίτες, που τοποθετούνταν στον τοίχο δίπλα στην πόρτα του σπιτιού, ως ευχή για καλοτυχία και καρποφορία.

Φυσικά, το κάθε παιδί έφτιαξε το ατομικό του στεφάνι με χρωματιστά, χάρτινα λουλούδια, με το οποίο στόλισε τα μαλλιά του την ώρα της αποχώρησης!!

Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τις αξίες της παράδοσης, της φύσης και του πολιτισμού, ενισχύοντας τη σύνδεσή τους με τον κύκλο της ζωής και των εποχών.

 

«Ημέρα της Γης»

Untitled

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γης, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 22 Απριλίου, στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήσαμε μία διαθεματική δραστηριότητα με στόχο την καλλιέργεια περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Η 22 Απριλίου έχει ανακηρυχθεί ως Διεθνής «Ημέρα της Γης». Τη φετινή επέτειο συμπληρώνονται 55 χρόνια από την καθιέρωση του εορτασμού στις ΗΠΑ το 1970.

Η εκπαιδευτική μας προσέγγιση ξεκίνησε με την ανάγνωση του βιβλίου «Ο κύριος Φούσκας και το ιστιοφόρο» της Anna Onichimowska (Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο), ένα τρυφερό και συμβολικό αφήγημα για την αγάπη προς τη φύση, τη σημασία της προσωπικής επιλογής και της ελευθερίας. Ο ήρωας του βιβλίου, μέσα από ένα ταξίδι με ιστιοφόρο, μας ενέπνευσε να σκεφτούμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να σεβαστούμε και να προστατέψουμε το πολύτιμο “σπίτι” μας – τον πλανήτη Γη.

Λίγα λόγια για το βιβλίο: Ο κύριος Φούσκας είναι συλλέκτης που του αρέσει να μαζεύει ένα σωρό πράγματα στο τεράστιο σπίτι του. Μια μέρα διαπιστώνει ότι δεν έχει άλλο χώρο, οπότε αποφασίζει να μεταφέρει μερικά πράγματα στο ιστιοφόρο που έχει στον κήπο του. Ξαφνικά ξεσπάει καταιγίδα και το ιστιοφόρο αρχίζει να πλέει στο άγνωστο μαζί με τον κύριο Φούσκα. Τι θ’ απογίνει εκείνος και τα υπάρχοντά του; (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Ακολούθησε συζήτηση με τα παιδιά σχετικά με την έννοια της οικολογικής συνείδησης και την ανάγκη προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος. Τα παιδιά πρότειναν δικούς τους τρόπους φροντίδας της Γης, όπως η ανακύκλωση, η φροντίδα των φυτών, η μείωση της σπατάλης, ο καθαρισμός των ακτών μας και η αγάπη για τα ζώα και τη φύση.

Ολοκληρώσαμε τη δράση με μια συμβολική κατασκευή, όπου η Γη, τα χέρια μας και τα λουλούδια ενώθηκαν σε ένα μήνυμα αγάπης, συνεργασίας και ευθύνης απέναντι στον πλανήτη μας. Μια δημιουργία γεμάτη χρώμα, φαντασία και ελπίδα, που αναδεικνύει τη φωνή των παιδιών ως μικρών πολιτών με οικολογική συνείδηση.

IMG 9828 IMG 9827

Πασχαλινές Αναμνήσεις και Όσα Μας Έλειψαν από το Σχολείο

Με την επιστροφή μας από τις διακοπές του Πάσχα, τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μοιράστηκαν με ενθουσιασμό τις αναμνήσεις τους από τις πασχαλινές ημέρες, καθώς και τα συναισθήματά τους για την επιστροφή στη σχολική καθημερινότητα. Μέσα από ζωγραφική και δημιουργικές δραστηριότητες, αποτυπώθηκαν οι στιγμές που χάρισαν χαρά, θαλπωρή και ενθουσιασμό στους μικρούς μας μαθητές.

Στην πρώτη μας δραστηριότητα, κάθε παιδί ζωγράφισε τις πιο αγαπημένες του στιγμές από το Πάσχα: από το άναμμα της λαμπάδας και τα πυροτεχνήματα της Ανάστασης, μέχρι τις λαχταριστές γεύσεις των κουλουριών, των σοκολατένιων αυγών και του παγωτού! Το κάθε έργο συνοδευόταν από σύντομες λεζάντες που αποτύπωναν με δικά τους λόγια τις πιο ζωντανές τους εμπειρίες. Η δράση αυτή αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για έκφραση και επικοινωνία, μέσα από την τέχνη και τον γραπτό λόγο.

IMG 9814 IMG 9813 IMG 9812 IMG 9811 IMG 9810 IMG 9809 IMG 9808

Στη συνέχεια, μέσα από τη συλλογική εργασία «Τι μου έλειψε από το σχολείο στις διακοπές του Πάσχα», τα παιδιά δημιούργησαν μια μεγάλη καρδιά και τοποθέτησαν πάνω της ζωγραφιές και γραπτές εκφράσεις με όλα εκείνα που τους έλειψαν: οι φίλοι τους, το παιχνίδι στην αυλή, η ρουτίνα της τάξης, οι δασκάλες και οι αγαπημένες τους δραστηριότητες. Η σύνθεση αυτή ανέδειξε πόσο σημαντικό είναι το σχολικό περιβάλλον στη ζωή των παιδιών και πόσο το εκτιμούν όταν απουσιάζουν από αυτό.

IMG 9807 IMG 9815 IMG 9829

Οι δράσεις αυτές, με αφετηρία το βίωμα και την προσωπική έκφραση, ενίσχυσαν τη συναισθηματική νοημοσύνη, την κοινωνικότητα και τη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών, δίνοντας τους τον χώρο να μοιραστούν συναισθήματα και σκέψεις, καθώς και να ενδυναμώσουν τους δεσμούς με τη σχολική τους κοινότητα.

Πασχαλινές δημιουργίες και δράσεις στο Νηπιαγωγείο μας

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, το νηπιαγωγείο μας πλημμύρισε από χρώματα, αρώματα και χαρά, καθώς προετοιμαστήκαμε όλοι μαζί για τον ερχομό της μεγάλης γιορτής του Πάσχα. Οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε μια πλειάδα δημιουργικών δραστηριοτήτων, οι οποίες συνδύαζαν την παράδοση με τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις.

Η έναρξη των πασχαλινών δράσεων σηματοδοτήθηκε με το κόψιμο του τελευταίου ποδιού της Κυρά Σαρακοστής, ολοκληρώνοντας έτσι συμβολικά τη νηστεία.

IMG 9361 IMG 9495 IMG 9496

Στη συνέχεια, τα παιδιά, με τη χρήση πυλού, κατασκεύασαν τα παραδοσιακά «λαζαράκια», συνδέοντας την παράδοση με τη βιωματική μάθηση.

IMG 9070

Παράλληλα, ζωγράφισαν με χαρά κουνελάκια και κοτοπουλάκια, ενώ δημιούργησαν και διακόσμησαν το «σπίτι του λαγού», αναπτύσσοντας τη φαντασία και τις λεπτές κινητικές δεξιότητες.

IMG 9569 IMG 9570 IMG 9571 IMG 9572 IMG 9573 IMG 9574 IMG 96271 IMG 96281 IMG 96291 IMG 96301 IMG 96311IMG 96261IMG 96251IMG 96241

Ιδιαίτερα ξεχωριστή υπήρξε η συμμετοχή τους στο συνεργατικό έργο eTwinning με τίτλο «Πασχαλινές ευχές από καρδιάς». Στο πλαίσιο αυτής της δράσης, τα παιδιά δημιούργησαν και αντάλλαξαν πασχαλινές κάρτες με τη βοήθεια της τεχνολογίας, ενισχύοντας την επικοινωνία και τη συνεργασία με άλλα σχολεία. Θα σας δείξουμε με ξεχωριστή ανάρτηση τις δημιουργίες αυτές!! Φυσικά φτιάξαμε και τις εντυπωσιακές κάρτες μας “αυγό” αναπτύσσοντας την λεπτή κινητικότητα και την φαντασία.

IMG 9072 IMG 90771 IMG 9081IMG 9803

Τιμώντας τις παραδόσεις, οι μικροί μας μαθητές παρασκεύασαν πασχαλινά κουλουράκια με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών, ενώ έβαψαν τα πασχαλινά αυγά με μαρκαδόρους, αναδεικνύοντας τη δημιουργικότητά τους με έναν πρωτότυπο και ασφαλή τρόπο.

IMG 9092 IMG 9093 IMG 9094 IMG 9095

Επιπλέον, κατασκεύασαν πασχαλινά φαναράκια από γυάλινα βάζα, χρησιμοποιώντας την τεχνική του ντεκουπάζ, μια δραστηριότητα που συνδύασε την καλλιτεχνική έκφραση με την αισθητική καλλιέργεια.

IMG 9097 IMG 9098

Όλες οι κατασκευές και δημιουργίες των παιδιών συγκεντρώθηκαν στα πασχαλινά καλαθάκια που κατασκεύασαν με μεράκι, τα οποία αποτέλεσαν το αποκορύφωμα των πασχαλινών δραστηριοτήτων, γεμίζοντας τις τάξεις μας με εορταστική ατμόσφαιρα και χαμόγελα. Τα καλαθάκια μας τα εμπνευστήκαμε από εδώ: https://www.facebook.com/share/v/16HdrjuorP/

Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τα παιδιά να εκφραστούν, να συνεργαστούν και να βιώσουν το αληθινό πνεύμα του Πάσχα μέσα από τη χαρά της δημιουργίας και της παράδοσης.