Ευχές !!!

Με χαρά μοιραζόμαστε τις χριστουγεννιάτικες ευχές του Νηπιαγωγείου μας!
Μέσα από τη ζεστασιά, τη δημιουργικότητα και τα χαμόγελα των παιδιών, στέλνουμε σε όλους ένα μήνυμα αγάπης, ελπίδας και αισιοδοξίας. Ευχόμαστε οι φετινές γιορτές να γεμίσουν κάθε σπίτι με χαρά και το νέο έτος να φέρει υγεία, φως και όμορφες στιγμές για μικρούς και μεγάλους!

Χριστούγεννα σημαίνει…

Τι σημαίνουν τα Χριστούγεννα για τα παιδιά;

Στο πλαίσιο των χριστουγεννιάτικων δραστηριοτήτων μας, συζητήσαμε με τα παιδιά για το τι σημαίνουν για εκείνα τα Χριστούγεννα. Κάθε παιδί εξέφρασε τις δικές του σκέψεις, εικόνες και συναισθήματα — από δώρα και στολίδια μέχρι οικογενειακές στιγμές, γλυκά και αγάπη.

Christmas Means

Το συννεφόλεξο του ολοήμερου προγράμματος

Στη συνέχεια δημιουργήσαμε όλοι μαζί ένα “συννεφόλεξο” σε σχήμα χριστουγεννιάτικης μπάλας, όπου καταγράψαμε τις απαντήσεις τους. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν ελεύθερα, να ακούσουν τις ιδέες των συμμαθητών τους και να συνδιαμορφώσουν μια συλλογική εικόνα για τη γιορτή.

0 02 05 f28c0b02a683dfc8615d3d1d195ab3fcabd8496033f28ccc1958fe9750b9ee6c 22cb080088f5eddb

Το συννεφόλεξο του πρωινού προγράμματος

 

 

 

 

 

Η χριστουγεννιάτικη μπάλα μας έγινε ένα όμορφο αποτύπωμα των σκέψεων και των συναισθημάτων τους, θυμίζοντάς μας ότι τα Χριστούγεννα, πάνω απ’ όλα, είναι μια γιορτή χαράς, συντροφικότητας και δημιουργίας.

🎄 Χριστουγεννιάτικο Εργαστήρι Δημιουργίας Στολιδιών  για Τρίλιζα 🎨✨

collage 1 1collage 3 1

 

Σήμερα στο σχολείο μας ζήσαμε μια μαγική χριστουγεννιάτικη εμπειρία! 🌟 Τα παιδιά μας, μαζί με τους γονείς τους, συμμετείχαν με ενθουσιασμό στο Χριστουγεννιάτικο Εργαστήρι κατασκευής παιχνιδιού τρίλιζας!

🎨 Τι κάναμε:

Τα παιδιά χρησιμοποίησαν πινέλα και νερομπογιές για να ζωγραφίσουν και να χρωματίσουν χριστουγεννιάτικα στολίδια από πηλό ✨

Οι γονείς στήριξαν τα παιδιά σε κάθε βήμα, ενώ ταυτόχρονα η δράση ενίσχυσε τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα 🤝

Κάθε στολίδι έγινε μοναδικό και σύντομα θα μετατραπεί σε παιχνίδι τρίλιζας, συνδυάζοντας τη διασκέδαση με τη φαντασία 🏆

☕ Χαλαρή στιγμή:
Τα παιδιά έφεραν την κούπα τους και απόλαυσαν τη ζεστή σοκολάτα, δημιουργώντας μια ζεστή και γιορτινή ατμόσφαιρα ❄️🎁

🎯 Στόχος της δράσης:
Η δραστηριότητα αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης του σχολείου μας και είχε ως σκοπό:

Την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της λεπτής κινητικότητας 🖌️

Την καλλιέργεια συνεργασίας μεταξύ παιδιών ,γονέων, εκπαιδευτικών 🤗

Τη σύνδεση της μάθησης με τη χαρά και τη γιορτινή ατμόσφαιρα στο ευρύτερο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας🎉

Τα χαμόγελα των παιδιών και η χαρά τους ήταν η μεγαλύτερη επιβράβευση για όλους μας! 😄💖

Αναστολή λειτουργίας σχολείου- Τηλεκπαίδευση!

eikona Viber 2025 12 06 15 53 45 482Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε πως την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου το σχολείο μας θα είναι κλειστό λόγω της κακοκαιρίας που αποφάσισε… να μας κάνει επίσκεψη με βροχές και δυνατούς ανέμους!
Για την ασφάλεια όλων, μικρών και μεγάλων , με απόφαση του δήμου Ελαφονήσου, θα μείνουμε ζεστοί και προστατευμένοι στα σπίτια μας.

Ωστόσο, για να μη μείνει η μέρα χωρίς μάθηση και χαμόγελα, θα πραγματοποιηθεί τηλεκπαίδευση!

📧 Το πρόγραμμα και οι σύνδεσμοι για την τηλεκπαίδευση θα σταλούν στο ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο.

🌈 Μέρα στο Σπίτι: Ας τη Μετατρέψουμε σε Μαγική!

Αν και ο καιρός δεν ήταν με το μέρος μας, η μέρα αυτή μπορεί να γίνει μια μικρή… ευκαιρία για χαρά!

✨ Ζεστή Γωνίτσα & Παιχνίδι:
Χουχουλιάστε στον καναπέ με μια κουβερτούλα, παίξτε αγαπημένα παιχνίδια και διαβάστε παραμύθια με πολλή… θεατρικότητα!

🎄 Οικογενειακές Δημιουργίες:
Φτιάξτε χριστουγεννιάτικες κατασκευές, στολίδια ή ζωγραφιές! Μπορείτε ακόμη να φτιάξετε μυρωδάτα κουλουράκια και να γεμίσει το σπίτι… μαγεία!

😴 Σούπερ Ξεκούραση:
Μια μέρα χαλαρή, με λίγες επιπλέον αγκαλιές, ύπνο ήσυχο και χρόνο μαζί. Τα παιδιά μας το αξίζουν!

Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση και την  συνεργασία σας!
Μείνετε ζεστοί, ασφαλείς και… δημιουργικοί! 🌟

 

3 Δεκεμβρίου , Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία : Μια Αγκαλιά για Όλους

0 02 05 dedde21408fc0c5c73f3065f8921e9306128b1424227685e826f49d26af1b34e 169daf48f894c03b

Σήμερα στην τάξη παρατηρήσαμε μαζί με τα παιδιά διάφορες εικόνες -σύμβολα αναπηρίας, όπως αυτές που συναντάμε σε δημόσιους χώρους. Αναρωτηθήκαμε αν τις έχουμε ξαναδεί και συζητήσαμε τι μπορεί να σημαίνει η καθεμία. Προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε ότι αυτά τα σύμβολα υπάρχουν για να μας υπενθυμίζουν τις διαφορετικές ανάγκες των ανθρώπων γύρω μας και να μας βοηθούν να δείχνουμε σεβασμό, κατανόηση και υποστήριξη.

Αφού γνωρίσαμε το νόημα των εικόνων, συνδέσαμε τη συζήτηση με το γεγονός ότι σήμερα είναι η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία στις 3 Δεκεμβρίου, θελήσαμε να φέρουμε στο νηπιαγωγείο μας τη συζήτηση για τη διαφορετικότητα, την ενσυναίσθηση και την αποδοχή, με τρόπο τρυφερό, βιωματικό και ουσιαστικό, όπως αρμόζει στην ευαίσθητη ηλικία των παιδιών μας.
​Στόχος μας δεν ήταν να διδάξουμε απλώς μια έννοια, αλλά να καλλιεργήσουμε την ικανότητα των παιδιών να βλέπουν τον κόσμο με τα μάτια του Άλλου και να αντιλαμβάνονται ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί, όλοι είμαστε μοναδικοί και όλοι έχουμε το δικαίωμα να συμμετέχουμε ισότιμα στη ζωή.

 

​🎬 Η Αργυρώ μας χαμογέλασε
​Η δραστηριότητά μας ξεκίνησε με την προβολή του βίντεο “Η Αργυρώ γελάει” (βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο). Η Αργυρώ είναι ένα κορίτσι που παίζει, γελάει, χορεύει, κάνει σκανταλιές – ό,τι ακριβώς κάνει κάθε παιδί.

​👉 Ερωτήσεις που κάναμε στα παιδιά:
​«Τι κάνει η Αργυρώ στο βίντεο;»
​«Πώς νιώθει η Αργυρώ όταν παίζει;»
​«Έχει δυσκολίες η Αργυρώ;» (Αρχικά, τα παιδιά απαντούν: “Όχι” ή “Δεν ξέρω”, καθώς βλέπουν μόνο τις δραστηριότητές της).

​Στην τελευταία εικόνα που αποκαλύπτει ότι η Αργυρώ είναι σε αναπηρικό αμαξίδιο, ρωτήσαμε: «Τώρα τι παρατηρείτε; Άλλαξε κάτι σε αυτά που κάναμε πριν; Μπορεί να παίξει, να γελάσει και να κάνει σκανταλιές;»

​💬 Οι απαντήσεις των παιδιών:
​Τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι η αναπηρία της Αργυρώς δεν την εμπόδισε να κάνει όλα όσα κάνει και κάθε άλλο παιδί. Η πιο δυνατή απάντηση ήταν: “Η Αργυρώ γελάει, όπως κι εμείς!” και “Μπορεί να κάνει τα πάντα, απλώς με άλλον τρόπο.”

Είδαμε εικόνες και σύντομα βίντεο με επιτυχημένα άτομα (π.χ. αθλητές, καλλιτέχνες) που έχουν αναπηρία, τονίζοντας τις τεράστιες ικανότητές τους.

​🚶 Βιωματικά Παιχνίδια Ενσυναίσθησης
​Για να κατανοήσουν βαθύτερα τις δυσκολίες, αλλά και τις ικανότητες των ατόμων με αναπηρία, μετατρέψαμε την τάξη σε ένα εργαστήρι βιωματικής μάθησης:
​Ζωγραφική χωρίς χέρια: Προσπάθησαν να ζωγραφίσουν κρατώντας τον μαρκαδόρο στο στόμα με τα χέρια πίσω στην πλάτη.
​Αγκαλιές χωρίς χέρια: Προσπάθησαν να αγκαλιάσουν ένα φίλο τους, χρησιμοποιώντας μόνο το σώμα τους.
​Περπάτημα με “ματιά” φίλου: Φόρεσαν μια μάσκα στα μάτια και με τη βοήθεια ενός φίλου-οδηγού περπάτησαν μέσα στην τάξη, βιώνοντας την εμπιστοσύνη και την ανάγκη για υποστήριξη (τυφλός και οδηγός) ή μόνοι με μπαστουνάκι.
​Συνεργασία με κλειστά μάτια: Προσπάθησαν με τη μάσκα στα μάτια να ενώσουν δύο τουβλάκια (ή άλλα αντικείμενα), εστιάζοντας στην αφή και στην ηχητική καθοδήγηση.

0 02 05 81bdf5c0fcd55ccd446db88d20a45c10bebc4d2357db062a3f255689c01fd9f2 2cb10adf179b30cd

​⠿Γνωρίσαμε  τον κώδικα Braille και πώς αποδίδονται σε αυτόν τα γράμματα του αλφαβήτου. Η κυρία έγραψε το όνομά της χρησιμοποιώντας φακές πάνω σε κουκίδες, δείχνοντας στα παιδιά πώς μπορούν να “διαβαστούν” τα γράμματα από άτομα με προβλήματα όρασης.

Κάθε παιδί πήρε στο σπίτι μια μικρή αποστολή: με τη βοήθεια των γονιών του να γράψει το δικό του όνομα σε Braille. Για τη δραστηριότητα, δόθηκε φυλλάδιο με το αλφάβητο Braille, φύλλο εργασίας, φακές και κόλλα. Ο ρόλος των γονέων ήταν καθοριστικός!

collage 2

 

 

Ακόμα, ενώσαμε λωρίδες χαρτιού σε κρίκους για να δείξουμε ότι όταν είμαστε ενωμένοι όλοι γινόμαστε μια πολύ δυνατή αλυσίδα που δεν σπάει παρά τις διαφορές μας.0 02 05 f0c47f249a7241afe4bb04849f31b857286e16452a7ad4d2c9ea5ffb8bace138 b7d249d230a5cb6

​Τέλος, αποδώσαμε στην νοηματική τη λέξη ΧΑΡΑ μιας που έχει 4 γραμματάκια όσο είμαστε κι εμείς!

 

Το Μήνυμα που Στέλνουμε
​Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, τα παιδιά μας κατάλαβαν ότι η αναπηρία είναι ένα μόνο χαρακτηριστικό, και όχι το σύνολο ενός ανθρώπου. Το σημαντικό είναι να βλέπουμε τον άνθρωπο που κρύβεται πίσω από κάθε δυσκολία, να τον αγκαλιάζουμε, να τον σεβόμαστε και να είμαστε πρόθυμοι να βοηθήσουμε, όχι από οίκτο, αλλά από αγάπη και ισότιμη αποδοχή.

 

Μύρισε Χριστούγεννα!

collage stolismosΣήμερα στην τάξη μας ζήσαμε μια από τις πιο γλυκές και ζεστές στιγμές της χρονιάς. Από το πρωί τα παιδιά μπήκαν με χαμόγελα, ανυπομονησία και μάτια που έλαμπαν∙ όλοι ρωτούσαν πότε θα στολίσουμε επιτέλους το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας. Μόλις άκουσαν ότι έφτασε η στιγμή, έτρεξαν γεμάτα ενθουσιασμό να ανοίξουν τα κουτιά με τα στολίδια.

Με προσοχή και παιδική περιέργεια άγγιζαν τις μπάλες, τα αστέρια και τα λαμπάκια, σχολιάζοντας τις λάμψεις και τα χρώματα. Άλλα παιδιά διάλεγαν προσεκτικά το «τέλειο» στολίδι, άλλα βοηθούσαν τους φίλους τους να φτάσουν πιο ψηλά, και άλλα αναλάμβαναν περήφανα να απλώσουν τη γιρλάντα γύρω γύρω. Κάθε φορά που ένα στολίδι έβρισκε τη θέση του, ακουγόταν ένα μικρό «ουάου!» ή ένα γελάκι χαράς.

Δεν έλειψαν και τα χειροποίητα στολίδια  από τα ίδια τα παιδιά. Χριστουγεννιάτικα μπαστουνάκια που κρεμάστηκαν στο δέντρο με καμάρι και περηφάνια για τις δημιουργίες μας.

0 02 05 a47d74cfc65fedee8a70742a053bb325668565c8a2a06b75ec06576901c605f8 c382b68893c5cdde0 02 05 5eefa36455d1b471acc6dd8c36498b06c6742fd621d26265098f7a6cb2bc29cf b971b7e9bcc3e4c9

Όταν πια το δέντρο άρχισε να φωτίζει και να γεμίζει χρώματα, τα παιδιά στάθηκαν μπροστά του καμαρωτά, απολαμβάνοντας το αποτέλεσμα της ομαδικής τους δουλειάς. Μοιράστηκαν αγκαλιές, ιδέες και μικρές ιστορίες για τα Χριστούγεννα, δημιουργώντας μια ζεστή, μαγική ατμόσφαιρα μέσα στην τάξη.

Και σαν να μην έφτανε αυτό, σήμερα βάλαμε και το ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης για τα Χριστούγεννα! Τα παιδιά το είδαν κρεμασμένο στην τάξη μας και ενθουσιάστηκαν. Ένα μεγάλο, χαρούμενο δέντρο γεμάτο αριθμούς από το 1 έως το 25, που μας περιμένει κάθε μέρα με μία μικρή έκπληξη. Δίπλα είχαμε και το  κουτί με τα 24 χαρτάκια, δεμένα με κορδελίτσες, μέσα στα οποία κρύβονται οι καθημερινές μας «χριστουγεννιάτικες αποστολές» — παιχνιδιάρικες, δημιουργικές, γεμάτες διάθεση για χαμόγελα και συνεργασία. Από το πρώτο κιόλας άνοιγμα, τα παιδιά ανυπομονούσαν να δουν τι τους περιμένει: ένα λαβύρινθο, μια ζωγραφιά, μια πρόκληση, μια μικρή αποστολή καλής πράξης.

0 02 05 06ec2bf3f0814b7afe4b82a099193c87547f88106a3fe6e85b671a3ae22acc20 fec79af3d1edbb43eikona Viber 2025 11 30 15 10 14 850

Τους είπα ότι θα σας στείλω και φωτογραφίες για να δείτε από κοντά το δέντρο μας, το ημερολόγιο και τις αποστολές που θα μας συντροφεύουν μέχρι τα Χριστούγεννα. Κάθε μέρα θα ανοίγουμε ένα κουτάκι, θα ανακαλύπτουμε την καινούργια μας πρόκληση και θα ζούμε όλοι μαζί τη μαγεία της αντίστροφης μέτρησης.

Ήταν μια στιγμή που έδειξε πόσο όμορφα συνεργάζονται, πόσο χαίρονται να δημιουργούν μαζί, και πόση δύναμη έχει η παιδική χαρά όταν γεμίζει έναν χώρο. Έτσι ξεκινήσαμε και επίσημα τη χριστουγεννιάτικη περίοδο, με πολλή αγάπη και ακόμη περισσότερα χαμόγελα.

 

Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού (20 Νοεμβρίου 2025)

Η Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού, είναι μια θεματική που  μας δίνει την ευκαιρία να καλλιεργήσουμε τον σεβασμό, τη συνεργασία και την ενσυναίσθηση.

🎵 Ξεκινήσαμε… με ένα τραγουδάκι!

Αρχικά, ακούσαμε ένα  τραγούδι για τα δικαιώματα του παιδιού.
Μέσα από τη μουσική, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν βασικές έννοιες και να συζητήσουν τι σημαίνει «δικαίωμα».

Μιλήσαμε όλοι μαζί για:

Τι είναι δικαίωμα;

Ποια δικαιώματα αναφέρονταν στο τραγούδι;

Ποια από αυτά χρησιμοποιούμε καθημερινά χωρίς να το καταλαβαίνουμε;

📸 Οπτικό υλικό και παρουσίαση

0 02 05 1ca94ccfcbb1d30f68c5e498110d19273fb55a61c627409c2477d1cb0ff6feae f624b762b52f33fa

Στη συνέχεια είδαμε φωτογραφικό υλικό με διάφορα δικαιώματα, το συζητήσαμε και το παρουσιάσαμε στην ολομέλεια.
Τα παιδιά παρατήρησαν τις εικόνες, προσπάθησαν να καταλάβουν το μήνυμα κάθε δικαιώματος και μοιράστηκαν σχετικές εμπειρίες τους.

🎲 Παιχνίδι: «Το κρυμμένο δικαίωμα»

Παίξαμε το αγαπημένο παιχνίδι «το ΄χω στο κεφάλι» — μια διασκεδαστική δραστηριότητα όπου τα παιδιά προσπαθούσαν να μαντέψουν ποιο δικαίωμα είχαν στο κεφάλι τους!
Το παιχνίδι γέμισε γέλια, σκέψη και πολλές έξυπνες εικασίες.

0 02 05 e9e7ebb9b246758b6cac87c78f1d63a21c2d5aadfce8658f2292eff217705c87 f6164a00201be34e

 

🎡 Φτιάξαμε τον Τροχό των Δικαιωμάτων

Κάθε παιδί ζωγράφισε  τον «Τροχό των Δικαιωμάτων» και στη συνέχεια  γυρνούσε τον τροχό και…
με παντομίμα προσπαθήσαμε να δείξουμε το δικαίωμα που έτυχε!

0 02 05 03de07dd7d5b17c7db5e7b680dfde5d6213acf79fa3b93d66597b8adc4ecf96b 4a6eb012088caf72

Η συνεργασία των παιδιών ήταν υπέροχη και οι ερμηνείες τους μοναδικές.

 

0 02 05 18eefd5661edfc3a6c471f52923dceba7d8c90c53be8ad6a19931a1025da09d2 c3c1a331634e10a8

📘 Το Βιβλιαράκι των Δικαιωμάτων

Φτιάξαμε και το βιβλιαράκι των δικαιωμάτων!
Είναι ένας όμορφος τρόπος να μεταφέρουμε τη μάθηση από την τάξη στην οικογένεια.

 

❓ Κουίζ: Είναι δικαίωμα ή δεν είναι;

Για να κλείσουμε τη δράση μας, παίξαμε ένα κουίζ όπου τα παιδιά έπρεπε να αποφασίσουν αν η εικόνα που βλέπουν δείχνει ένα δικαίωμα του παιδιού ή όχι.
Μέσα από το παιχνίδι αυτό καλλιεργήθηκε η κριτική τους σκέψη και η κατανόηση των βασικών δικαιωμάτων τους.

ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!!!

Η Επέτειος του Πολυτεχνείου (17 Νοεμβρίου 2025)

Η επέτειος του Πολυτεχνείου αποτελεί μια κορυφαία στιγμή της νεοελληνικής ιστορίας, αλλά η έννοια της Δικτατορίας και της Δημοκρατίας είναι ιδιαίτερα σύνθετη για την κατανόηση των μικρών μαθητών μας. Για τον λόγο αυτό, σχεδιάσαμε μια σειρά βιωματικών και καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων, με στόχο να προσεγγίσουμε τις αξίες της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης και της Αυτοδιάθεσης με τρόπο κατάλληλο για την ηλικία τους.

🎶 Δραστηριότητα 1: Το Τραγούδι ως Αφετηρία
Ξεκινήσαμε με το εμβληματικό τραγούδι «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο» .
Ακούσαμε το τραγούδι και θέσαμε ερωτήσεις στα παιδιά.​Οι ερωτήσεις που μας βοήθησαν να ανοίξουμε τη συζήτηση ήταν:
​Τι ζωγραφίζουν τα παιδιά στον τοίχο; (Ήλιο, αγάπη, ειρήνη, όνειρα, χαμόγελα).
​Τι σημαίνει “ζωγραφίζω” σε έναν τοίχο; (Ότι θέλω να ακουστεί η φωνή μου, να περάσω το μήνυμά μου).
​Ποια είναι τα χρώματα που βλέπουμε; (Χρώματα χαράς και αισιοδοξίας).
​Γιατί είναι σημαντικό να μπορούμε να λέμε αυτό που νιώθουμε και θέλουμε;
​Αυτό το τραγούδι αποτέλεσε την τέλεια αφορμή για πολλές εικαστικές αποτυπώσεις! Ενθαρρύναμε τα παιδιά να γίνουν και αυτά “ζωγράφοι στον τοίχο” και να αποτυπώσουν τα δικά τους μηνύματα για την Ελευθερία, τη Φιλία και τη Χαρά, χρησιμοποιώντας φαντασία και πολλά χρώματα.

Οι μαθητές εμπνεύστηκαν από το μήνυμα και δημιούργησαν τον δικό τους τοίχο της ελπίδας. Πάνω σε αυτόν τον τοίχο, ζωγράφισαν δύο καρδιές και έναν μεγάλο ήλιο στη μέση, σύμβολα αγάπης, ενότητας και ενός φωτεινού μέλλοντος.

 

0 02 05 a2890f237669d2fd6954e681c682d342c21d2741282b01bccc78fe6b5eda83a8 c8089374cfca9a54

 

📚 Δραστηριότητα 2: Χρησιμοποιήσαμε τη λογοτεχνία για να δώσουμε μορφή στις αφηρημένες έννοιες.
Α. Η Κυρά Δημοκρατία
Διαβάσαμε το βιβλίο «Η Κυρά Δημοκρατία» (της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου), ένα εξαιρετικό εργαλείο για να καταλάβουν τα παιδιά τις δύο αυτές μεγάλες έννοιες.
​Συγκρίναμε τις δύο “κυρίες”. Πώς ντύνεται η καθεμία; Πώς μιλάει; Η Κυρά Δημοκρατία είναι χαρούμενη, ρωτάει τη γνώμη όλων και κάνει όλους να νιώθουν σημαντικοί. Αντίθετα, η Κυρία Ρία η Δικτατορία είναι θυμωμένη, βάζει απαγορεύσεις και δεν αφήνει κανέναν να μιλήσει.

Διακοσμήσαμε το φόρεμά της με χρωματιστά χαρτάκια που κόψαμε, συμβολίζοντας την πολυχρωμία και την ποικιλία των απόψεων που επιτρέπει η Δημοκρατία.
Αντιπαράθεση: Συγκρίναμε τη φιγούρα της Κυράς Δημοκρατίας με τη φιγούρα της Δικτατορίας, διακοσμώντας και το δικό της φόρεμα με μαύρα χαρτάκια, και αναφωνήσαμε τα συνθήματα που εκπροσωπούσε η κάθε ηρωίδα.

​🎲 Το Παιχνίδι της Αλλαγής
​Για να βιώσουμε τις δύο έννοιες, παίξαμε ένα διασκεδαστικό παιχνίδι που ονομάσαμε “Το Παιχνίδι της Αλλαγής”:
​Φάση 1: Δικτατορία: Ένας παίκτης (ο Δικτάτορας/Κυρία Ρία) έδινε μια εντολή (π.χ., “Περπατήστε σαν γάτες”, “Μην κουνιέστε”), και όλοι έπρεπε να την ακολουθήσουν χωρίς συζήτηση. Τα παιδιά ένιωσαν πώς είναι να μην έχουν επιλογή.
​Φάση 2: Δημοκρατία: Ο ρόλος άλλαξε. Η Κυρά Δημοκρατία ρωτούσε: “Ποιο παιχνίδι θέλετε να παίξουμε τώρα;” ή “Τι θέλετε να κάνουμε την επόμενη ώρα;”. Όλοι είχαν δικαίωμα να πουν τη γνώμη τους και ψηφίσαμε για την επικρατέστερη ιδέα.
​Μέσα από το παιχνίδι, τα παιδιά βίωσαν τη διαφορά: πόσο πιο όμορφο είναι να συμμετέχεις και να αποφασίζεις, σε σχέση με το να υπακούς άκριτα.
​Στόχος μας είναι τα παιδιά να καταλάβουν ότι η Δημοκρατία είναι Ελευθερία, Σεβασμός και Συμμετοχή!

Ψηφιακό Παιχνίδι: Παίξαμε ένα ψηφιακό παιχνίδι όπου τα παιδιά επέλεγαν ποιες ενέργειες/λέξεις/αξίες ταιριάζουν στη Δημοκρατία και ποιες στη Δικτατορία (π.χ. “Μπορώ να πω τη γνώμη μου” vs “Απαγορεύονται τα πανηγύρια”).

Β. Το Νου Σου!
Διαβάσαμε το βιβλίο «Το Νου Σου» της Μαρίας Κουτσανοπούλου.
Η Έννοια του Νου και της Ελευθερίας:

Συζητήσαμε για τον Νου, το πλασματάκι που σκέφτεται με αισθήματα και σκέψεις (όχι με λέξεις). Δώσαμε έμφαση στο πόσο σημαντικό είναι να ακούμε την εσωτερική μας φωνή και να βάζουμε στόχους, καθώς «αν θέλουμε κάτι πολύ και το βάλουμε στο νου μας, μπορούμε να το πετύχουμε». Αυτή η ιδέα συνδέθηκε άμεσα με την Ελευθερία της σκέψης και της βούλησης.

Κατασκευή: Με τενεκεδάκι, τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους πλασματάκι Νου, δίνοντάς του μορφή και εκφράζοντας έτσι την εσωτερική τους ελευθερία.

🥁 Δραστηριότητα 3: Το Μουσικό Κλείσιμο

Κατασκευή Ακορντεόν: Οι μαθητές κατασκεύασαν τα δικά τους αυτοσχέδια ακορντεόν.

 

0 02 05 673c1419f018e64daf75b7eaeb13261c23f0c34817cc6ac5b4be01ca3fd501fd 8b8d0ea8d8645581

 

Κρατώντας τα αυτοσχέδια όργανα, τραγουδήσαμε όλοι μαζί «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο». Αυτή η συλλογική πράξη, φτιάχνοντας μουσική με τα χέρια τους, υπογράμμισε τη σημασία της ενότητας, της δημιουργίας και της συνεχούς επαγρύπνησης για τη διαφύλαξη των δημοκρατικών μας αξιών.
Οι δραστηριότητες αυτές βοήθησαν τα παιδιά να μετατρέψουν ένα ιστορικό γεγονός σε βίωμα, ενισχύοντας την ευαισθησία τους στις έννοιες της Ελευθερίας και της Δημοκρατίας.

 

2η Ενημερωτική Συνάντηση Γονέων

Προσκαλούμε με χαρά τους γονείς-κηδεμόνες των παιδιών του νηπιαγωγείου, την Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2025, στις 9.30 π.μ., στην αίθουσα του νηπιαγωγείου, για την 2η ενημερωτική συνάντηση με θέματα συζήτησης αυτά που παρουσιάζονται παρακάτω:



Λήψη αρχείου