Προγράμματα Συνεκπαίδευσης

«ΣχολειάΖΩ»: Δίγλωσση σχολική εφημερίδα

Το Ειδικό Νηπιαγωγείο Κωφών και Βαρήκοων Αργυρούπολης και το 1ο Νηπιαγωγείο Ελληνικού υλοποίησαν κατά το σχολικό έτος 2017 – 2018, το ετήσιο πρόγραμμα με τίτλο “ΣχολειάΖω”: Δίγλωσση σχολική εφημερίδα. 

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα συνεκπαίδευσης που υιοθετεί τις αρχές της ενταξιακής πολιτικής. Αφορά στη δημιουργία σχολικής εφημερίδας σε δύο γλώσσες (γραπτή ελληνική και Ελληνική Νοηματική Γλώσσα – ΕΝΓ). Ο τίτλος υποδηλώνει το περιεχόμενο της εφημερίδας:  Ο “σχολιασμός” της ζωής των δύο σχολείων. Λαμβάνοντας, υπόψη την εκπαιδευτική πολιτική για την εφαρμογή δίγλωσσων προγραμμάτων, την εκπαιδευτική πολιτική της συμπερίληψης των ατόμων με
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία αλλά κυρίως τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών μας, αναπτύχθηκε ένα πρόγραμμα συνεκπαίδευσης στα δυο εν λόγω εκπαιδευτικά. πλαίσια. Προωθήθηκε η ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ των μαθητών, η υιοθέτηση στρατηγικών αλλά κυρίως η καλλιέργεια της επικοινωνίας και της φιλίας και διοργανώθηκαν δραστηριότητες όπως ανταλλαγή επισκέψεων στους χώρους των δύο σχολείων, επίσκεψη σε εφημερίδα και η γνωριμία με τον τρόπο σύνταξης και δημιουργίας της, η συγγραφή “Δίγλωσσης Σχολικής Εφημερίδας” σε ηλεκτρονική και έντυπη μορφή.



Λήψη αρχείου

 

 

«Το κορίτσι με τα μπαλόνια»

to koritsi me ta balonia

Στο πλαίσιο Προγράμματος Συνεκπαίδευσης με στόχο την ευαισθητοποίηση,   εξοικείωση και γνωριμία με την κώφωση κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους 2017-2018  τα παιδιά του 1ου Νηπιαγωγείο Ελληνικού και του Ειδικού Νηπιαγωγείου Κωφών και Βαρηκόων Αργυρούπολης στο πλαίσιο της δημιουργικής γραφής συνεργάστηκαν για τη γραφή παραμυθιού σε δύο γλώσσες: γραπτή ελληνική και Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ), με τίτλο «Το κορίτσι με τα μπαλόνια», το οποίο εκδόθηκε από τον εκδοτικό οίκο Εντύποις. Η δράση παρουσιάστηκε ως καλή πρακτική στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων της κρατικής τηλεόρασης (ΕΡΤ1).

Πόσο αγαπούσε η Νίκη τα μπαλόνια της! Και πόσο απολάμβανε ο Ζώης τη ζωγραφική, το παιχνίδι με τα αυτοκινητάκια του και τα πολύχρωμα λουλούδια που είχε στο μπαλκόνι του! Δυο παιδιά που ζούσαν σε αντικριστά διαμερίσματα και δεν είχαν επικοινωνήσει ποτέ. Ώσπου ο Ζώης, ένα πρωί, αποφάσισε να φωνάξει με όλη του τη δύναμη: «Πώς σε λένεεεε;». Η Νίκη, όμως, αντί να του απαντήσει έκανε διάφορα σηματάκια με τα χέρια της. Κι αφού ο Ζώης δεν καταλάβαινε τα νοήματά της, εκείνη αποφάσισε να του ζωγραφίσει ένα γαλάζιο χαμόγελο σ’ ένα κατάλευκο μπαλόνι…
Μπορούν άραγε δυο παιδιά να γίνουν φίλοι απλά και μόνο ζωγραφίζοντας μπαλόνια;
Ένα βιβλίο για τη φιλία, την αποδοχή στη διαφορετικότητα και τη δύναμη της μη λεκτικής επικοινωνίας.
 
Ένα δίγλωσσο βιβλίο (ελληνική γραπτή γλώσσα κι ελληνική νοηματική γλώσσα) γραμμένο από τα παιδιά του Ειδικού Νηπιαγωγείου Κωφών και Βαρηκόων Αργυρούπολης και του 1ου Νηπιαγωγείου Ελληνικού, που δημιουργήθηκε μέσα από το παιχνίδι της δημιουργικής γραφής με την επιμέλεια και καθοδήγηση της συγγραφέως Λιλής Γάτη, στα πλαίσια του προγράμματος συνεκπαίδευσης των δύο σχολείων. Ενώ πριν γίνει βιβλίο ταξίδευε στη δίγλωσση εφημερίδα των σχολείων “ΣχολειάΖΩ”.
Μέρος των εσόδων του βιβλίου θα διατεθεί στον ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ ΚΩΦΩΝ ΚΑΙ ΒΑΡΗΚΟΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ
Περιέχει DVD με το παραμύθι στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ)

 

 

 

Σχολικός κήπος

Το διδακτικό έτος 2018-2019, το 1ο Νηπιαγωγείο Ελληνικού μαζί με το Ειδικό Νηπιαγωγείο Κωφών και Βαρηκόων Αργυρούπολης, το Ειδικό Γυμνάσιο – Λύκειο Κωφών και Βαρηκόων Αργυρούπολης, το 16ο Νηπιαγωγείο Καλλιθέας και το 5o Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας υλοποίησαν τη δράση συνεκπαίδευσης: Σχολικός κήπος. Στο πλαίσιο του προγράμματος τα παιδιά μέσω της δημιουργικής γραφής δημιούργησαν το ποίημα με τίτλο «η Καμπανούλα που δεν ήξερε να χορεύει» το οποίο μεταφράστηκε στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.

“Η καμπανούλα”

Screenshot 20231005 123103 Drive

 

 

Ας πούμε αυτή τη λέξη… με ΝΟΗΜΑ!

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα συνεκπαίδευσης που υιοθετεί τις αρχές της ενταξιακής πολιτικής και της καλλιέργειας του εθελοντισμού και της προσφοράς.
Το πρόγραμμα θα υλοποιήθηκε το 2019 -20 σε συνεργασία του Ειδικού Νηπιαγωγείου Κωφών και Βαρήκοων Αργυρούπολης, του Ειδικού Γυμνασίου – Λυκείου Κωφών και Βαρήκοων Αργυρούπολης, των Εκπαιδευτηρίων “Νέα Γενιά Ζηρίδη” και του 1ου Νηπιαγωγείου Ελληνικού. Στόχος ήταν η συνεργασία των Γυμνασίων και των νηπιαγωγείων μεταξύ τους και όλοι μαζί. Τα παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας «υιοθετούσαν» τα παιδιά της μικρότερης ηλικίας με τα οποία έπρεπε να δουλέψουν συνεργατικά και να αποτελέσουν για αυτά πρότυπα. Στην δε περίπτωση των κωφών παιδιών, το μεγαλύτερο κωφό παιδί αποτελεί και γλωσσικό πρότυπο για τους μικρούς μας κωφούς μαθητές.
Οι δύο ομάδες αντάλλαξαν επισκέψεις στα σχολεία αλλά και σε άλλους χώρους που προτάθηκαν από το σύλλογο διδασκόντων.  Σκοπός του προγράμματος η καλλιέργεια αξιών, η παραγωγή δημιουργικού υλικού, όπως ταινία animation, ταινία μικρού μήκους, λεξικό στην ΕΝΓ για τις λέξεις που προάγουν τις αξίες και τα ιδανικά…
Το πρόγραμμα βασίζεται στο βιβλίο, «Ας πούμε αυτή τη λέξη», της Μαρίας Κουτσανοπούλου από τις εκδόσεις Τζιαμπίρης Πυραμίδα. Πρόκειται για ένα βιβλίο το οποίο μας μιλάει για εκείνες τις μαγικές λέξεις που χρωματίζουν τις ζωές μας και τις κάνουν να φαίνονται πιο όμορφες. Εντοπίζοντας αυτές τις λέξεις, αλλά και άλλες αξίες και ιδανικά και καταγράφοντας τα (ευχαριστώ, συγνώμη, παρακαλώ, σε στηρίζω, είμαι δίπλα σου, σε αποδέχομαι…) μπορούμε όλοι μαζί να φτιάξουμε ένα λεξικό στην ΕΝΓ. (ίσως και ένα βιβλίο με πλούσια εικονογράφηση που να συνοδεύεται από το cd με το λεξικό στην ΕΝΓ)

“Ας πούμε αυτή τη λέξη με… ΝΟΗΜΑ!”