Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό ξεκινήσαμε τη νέα μας θεματική ενότητα για τον Ενεργό Πολίτη στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Στόχος μας ήταν να ανακαλύψουμε τη δύναμη της φύσης και να κατανοήσουμε πώς οι μικρές μας πράξεις μπορούν να προστατεύσουν τον πλανήτη.
Η περιπέτειά μας άρχισε μέσα στην τάξη, όπου εξερευνήσαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών. Μέσα από συζήτηση, αποτυπώσαμε τις πρώτες σκέψεις των μαθητών για το τι είναι τα δέντρα και τι μας προσφέρουν. Η περιέργεια των παιδιών μας οδήγησε γρήγορα έξω από τους τοίχους του σχολείου, για μια αληθινή εξερεύνηση στο πεδίο. Επισκεφθήκαμε το κοντινό δάσος και διαπιστώσαμε στην πράξη μια μεγάλη αλήθεια: ένα μόνο δέντρο είναι όμορφο, αλλά πολλά δέντρα μαζί δημιουργούν έναν ζωντανό οργανισμό που προσφέρει ανεκτίμητα δώρα σε όλους μας.
Η κορύφωση της δράσης μας πραγματοποιήθηκε με μια εκπαιδευτική εκδρομή στο χωριό Λάζαινα. Εκεί, είχαμε την ευκαιρία να υλοποιήσουμε το εξαιρετικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΚΕΠΕΑ Πραμάντων με τίτλο «Το σχολείο του δάσους και η εκπαίδευση του μικρού δέντρου». Μέσα από το παιχνίδι, την παρατήρηση και την επαφή με το περιβάλλον, οι μαθητές έγιναν μικροί επιστήμονες και ανακάλυψαν τα μυστικά των δέντρων.
Μέσα από αυτό το βιωματικό ταξίδι μάθαμε ότι τα δέντρα:
-
- Αποτελούν φωλιά και καταφύγιο για αμέτρητα ζώα και πουλιά.
- Χαρίζουν παιχνίδι, δροσιά και σκιά, προστατεύοντάς μας από τη ζέστη του καλοκαιριού.
- Προσφέρουν τροφή σε ανθρώπους και ζώα, ενώ ακόμα και τα πεσμένα φύλλα τους γίνονται τροφή για το έδαφος.
- Λειτουργούν ως ασπίδα, αφού οι ρίζες τους ενώνονται κάτω από το χώμα, συγκρατούν το νερό της βροχής και εμποδίζουν τις πλημμύρες.
- Μας δίνουν ξυλεία όταν γεράσουν, κλείνοντας έτσι με έναν όμορφο τρόπο τον κύκλο της ζωής τους.
Το πιο σημαντικό όμως μάθημα που πήραμε είναι ότι το δάσος είναι ένας τόπος χαράς, παιχνιδιού και ξένοιαστης δημιουργίας. Τα παιδιά κατάλαβαν βαθιά ότι τα δέντρα είναι οι πραγματικοί, πολύτιμοι φύλακες του κλίματος και ότι η προστασία τους είναι ευθύνη όλων μας γι αυτό έφτιαξαν έναν οδηγό προστασίας τους (που θα τον δείτε πατώντας την παραπάνω εικόνα)και αποφάσισαν να φυτέψουν και να υιοθετήσουν ένα δέντρο στην αυλή του σχολείου. ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ
Μέσα από τέτοιες δράσεις, οι μαθητές μας μαθαίνουν να αγαπούν το περιβάλλον και να εξελίσσονται στους συνειδητοποιημένους ενεργούς πολίτες του αύριο!
