Και ναι…..είναι γεγονός!!! Η ιστορία τέχνης του 21ου Νηπιαγωγείου Δράμας με τις 21 γάτες μόλις ξεκίνησε…..για τη φετινή σχολική χρονιά.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα τέχνης που ξεκίνησε την προηγούμενη σχολική χρονιά , παρουσιάζοντας 10 καλλιτεχνικά ρεύματα τέχνης με τους αντίστοιχους ζωγράφους- εκπροσώπους του κάθε ρεύματος.
Ολοκληρώνει τον κύκλο του φέτος, με την παρουσίαση των υπόλοιπων 11 καλλιτεχνικών ρευμάτων !!
Πριν την έναρξη του προγράμματος τέχνης, πραγματοποιήθηκε μια ενημερωτική συνάντηση με τους γονείς για τη λειτουργία του προγράμματος. Φυσικά, και τα ίδια τα παιδιά που αδημονούσαν να ξεκινήσει, διάλεξαν τις γάτες και τα αντίστοιχα καλλιτεχνικά ρεύματα που αντιπροσωπεύουν αυτές.
Αναρτήθηκαν στην είσοδο του Νηπιαγωγείου και η εβδομάδα που αντιστοιχεί σε κάθε παιδί και το ταξίδι …..στον μαγικό κόσμο της Τέχνης ξεκινά……!!!
Η πρώτη γάτα , για τη σχολική χρονιά 2025-2026, που επισκέπτεται το Νηπιαγωγείο μας, αφορά την εποχή της Αρχαίας Αιγύπτου, με κύριους εκπροσώπους τους Αρχαίους Αιγύπτιους Καλλιτέχνες.!!!
Η ζωγραφική στην Αρχαία Αίγυπτο ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με τη θρησκεία και τον πολιτισμό, διακρινόταν για τη γεωμετρική απλοποίηση, την έλλειψη προοπτικής και την εξιδανίκευση των μορφών, ενώ συχνά απεικονιζόταν σε τοίχους τάφων, ναών και παπύρων. Στα κύρια χαρακτηριστικά της ανήκουν η αυστηρή γεωμετρία, οι κανόνες αναλογιών, η απεικόνιση του ανθρώπου σε δύο διαστάσεις (κεφάλι και πόδια από το πλάι, κορμός από μπροστά) και η εξιδανίκευση των πορτρέτων.
Οι μορφές ήταν απλοποιημένες και βασισμένες σε αυστηρούς κανόνες γεωμετρίας και αναλογιών.
Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι χρησιμοποιούσαν φυσικά χρώματα από ορυκτές πρώτες ύλες, όπως το πράσινο από μαλαχίτη και το γαλάζιο από ψήγματα χαλκού.
Η ζωγραφική χρησιμοποιούνταν για να διακοσμήσει το εσωτερικό των τάφων και των ναών, περιγράφοντας σκηνές από την καθημερινή ζωή, τη μυθολογία και τις θρησκευτικές τελετές, με σκοπό να βοηθήσει τους νεκρούς στην μετά θάνατον ζωή.
Συχνά χρησιμοποιούνταν και για την παραγωγή ιερογλυφικών και άλλων μορφών τέχνης.
Τα λούτρινα ζωάκια των παιδιών “στολίζουν” το κουκλόσπιτό μας, το οποίο παίρνει πάντα το όνομα των παιδιών που παρουσιάζουν τα λούτρινά τους και την τεχνοτροπία της γάτας που έχουν επιλέξει.
Τα επιτραπέζια παιχνίδια των παιδιών δραστηριοποίησαν και άρεσαν στα παιδιά, που τα έπαιξαν καθ΄ όλη την εβδομάδα.
Οι φωτογραφίες των παιδιών μας έδωσαν πολλά στοιχεία για την οικογένεια των παιδιών, καθώς και για τα ενδιαφέροντά τους και η επιλογή των αγαπημένων τους τραγουδιών μας παρέσυρε σε χορό με όλη την τάξη.
Φυσικά, η αναμενόμενη επίσκεψη των γονιών γέμισε με χαρά τα παιδιά που έπαιξαν με τη ψυχή τους τα παιχνίδια που επιλέχθηκαν , με βάση την ζωγραφιά των παιδιών, στην οποία αναπαριστούν την οικογένειά τους με την μορφή ζώων.
Και με τον απόλυτα δικό τους τρόπο και μοναδικότητα οι μικροί μας ζωγράφοι απέδωσαν ζωγραφικά τη γατούλα της Αρχαίας Αιγύπτου.
Και οι φίλοι τους με ιδιαίτερη χαρά ζωγράφισαν για τα σπιτάκια των παιδιών που παρουσίαζαν, για να τους ευχαριστήσουν για το “ταξίδι” στην τέχνη που έκαναν μαζί τους.






































