Κυρίαρχος στόχος των μαθηματικών στην προσχολική εκπαίδευση είναι να αρχίσουν τα παιδιά να σκέφτονται με τρόπους που χαρακτηρίζουν τη μαθηματική επιστήμη, συνειδητοποιώντας παράλληλα την κοινωνική τους διάσταση, το λόγο δηλαδή για τον οποίο τα χρησιμοποιούμε στη ζωή μας.
Κατά τη διάρκεια της φοίτησης των παιδιών στο Νηπιαγωγείο μας, τα προνήπια και τα νήπια προοδευτικά γίνονται ικανά μέσω ευχάριστων και παιγνιωδών δραστηριοτήτων :
- Να ομαδοποιούν, να διατάσσουν, να σειραθετούν και να ταξινομούν
- Να κάνουν αντιστοιχίσεις
- Να συγκεντρώνουν, να οργανώνουν και να επεξεργάζονται δεδομένα
- Να αριθμούν (δηλ. να απαγγέλλουν την ακολουθία των φυσικών αριθμών), να απαριθμούν και να μετρούν
- Να αντιλαμβάνονται τη θέση αντικειμένων αλλά και του εαυτού τους στο χώρο και να προσανατολίζονται σε αυτόν, να αναγνωρίζουν τα σχήματα και τις σχετικές τους θέσεις στο χώρο και να αντιλαμβάνονται τις ιδιότητές τους
- Να κάνουν μετρήσεις
- Να κάνουν εκτιμήσεις
- Να διατυπώνουν και να ελέγχουν υποθέσεις
- Να επιλύουν προβλήματα
- Να χρησιμοποιούν τη σύγχρονη τεχνολογία, για να επιλύουν μαθηματικά προβλήματα
Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν στήθηκε σήμερα ένα αυτοσχέδιο επιδαπέδιο παιχνίδι με ζάρι στο σχολείο μας που όχι μόνο μας επέτρεψε να εμπεδώσουμε καλύτερα τους αριθμούς που μάθαμε από το Ο-6 το τελευταίο διάστημα αλλά και να διασκεδάσουμε πολύ!