Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας- 3 Δεκεμβρίου

        Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία καθιερώθηκε το 1992 και αποτελεί μια ευκαιρία για ευαισθητοποίηση στον αγώνα των ατόμων με αναπηρία για ίσες ευκαιρίες και κινητοποίηση υπέρ των δικαιωμάτων τους. Η επιλογή της ημερομηνίας αυτής συνδέεται με την υιοθέτηση από το διεθνή οργανισμό στις 3 Δεκεμβρίου 1982 του προγράμματος δράσης για τα ΑΜΕΑ, το οποίο οδήγησε στην υπογραφή της διεθνούς Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία στις 30 Μαρτίου 2007. Σύμφωνα με το Τμήμα Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Ατόμων με Αναπηρίες, ένας στους έξι πολίτες στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμετωπίζει κάποιο είδος αναπηρίας.

Είναι μια μέρα που υπογραμμίζει την αναγκαιότητα διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, καλλιέργειας του σεβασμού και καταπολέμησης κάθε μορφής διακρίσεων και αποκλεισμών. Έτσι στο Νηπιαγωγείο μας παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο

 

 

 

Μάθαμε βιωματικά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με αναπηρία. Αναγνωρίσαμε την αξία του να είσαι διαφορετικός αλλά και το ότι είμαστε όλοι ίσοι ανεξαρτήτως σωματικών χαρακτηριστικών και ικανοτήτων. Μπήκαμε στη θέση του άλλου μέσα από δραστηριότητες που στόχο είχαν να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση. Ζωγραφίσαμε με το στόμα, κάναμε το αρχικό μας γράμμα στη νοηματική, κινηθήκαμε μέσα στην αίθουσα με κλειστά μάτια, αλλά και έξω με λευκό μπαστούνι, αλλά προσπαθήσαμε να κινηθούμε μόνοι και με το καροτσάκι!!

μαρκαδορος 1 1 μαρκαδόρος 1 μαρκαδορος2

μπραιγ τυφλος 1 τυφλος 2 τυφλος3καροτσάκι

Τα συνθήματά μας στο τέλος ήταν ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ και ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥΣ ΧΩΡΑΕΙ ΟΛΟΥΣ .

μπαλόνια συνθημα

Επίσκεψη στη δανειστική βιβλιοθήκη του 3ου Λυκείου Δράμας

Την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου και στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης για τη φιλαναγνωσία με τίτλο “Παίζω δημιουργώ και μαθαίνω ανακαλύπτοντας την χαρά της ανάγνωσης”, παιδιά του Νηπιαγωγείου μας επισκέφτηκαν τη δανειστική βιβλιοθήκη του 3ου Γενικού Λυκείου Δράμας!! Αφού περιηγηθήκαμε στους διαδρόμους της βιβλιοθήκης, διαβάσαμε παραμύθια και στο τέλος αφού χαρίσαμε την αφίσα που ετοιμάσαμε, διασκεδάσαμε!!

εξω βιβλιοθηκη βιβλιοθηκη 1

βιβλιοβιβλιοθηκη 2κιθαρα τελοσ

Ευρωπαϊκή εβδομάδα μείωσης αποβλήτων

ευρωπαικη

Με αφορμή την ευρωπαϊκή εβδομάδα μείωσης αποβλήτων ( 16-24 Νοεμβρίου), ενημερωθήκαμε για τη σπατάλη οικιακών  τροφίμων και αναζητήσαμε τρόπους για τη μείωσή τους.

σπαταληποσοσταπροληψη

Έτσι σε συνεργασία με το Δήμο Δράμας προμηθευτήκαμε έναν κομποστοποιητή, δηλαδή ένα ειδικό δοχείο όπου μετατρέπονται τα υπολείμματα τροφίμων, σε ένα υλικό που λέγεται κομπόστ και χρησιμοποιείται ως λίπασμα για τον κήπο. Τα παιδιά με τη βοήθεια των γονέων συνέλεξαν υπολείμματα , φλούδες τροφίμων ώστε να παρατηρήσουν , αλλά και να συμμετάσχουν στη διαδικασία μετατροπής των σκουπιδιών σε κομπόστ με τη βοήθεια του γεωσκώληκα. Παράλληλα οργανώθηκε και συλλογή ψωμιού που θα κατέληγε στα οικιακά μας απορρίμματα, με σκοπό να ταϊσουμε κοτούλες και άλλα πτηνά.

φωτο

 

κομποστ 2 κομποστακομποστ 1

Διαβάσαμε το παραμύθι της Σοφίας Ζαραμπούκα “Ο κύριος Μπεν, η Μου και τα σκουπίδια” που μας μιλάει για την κομποστοποίηση

ζαρα

Συζητήσαμε τι βάζουμε μέσα στον κομποστοποιητή και τον βοήθησε η φίλη του η bee bot, συλλέγοντας τα  τρόφιμα που του αρέσουν.

μπι μποτ

Επίσης δημιουργήσαμε ένα επιτραπέζιο ” Τι τρώει ο γεωσκώληκας” που το παίξαμε με μεγάλη χαρά. Ζωγραφίσαμε έναν γεωσκώληκα, χωρισμένο σε κουτάκια, τοποθετήσαμε μέσα στα κουτάκια πράγματα που τρώει και που δεν τρώει ο γεωσκώληκας. Ρίχναμε το ζάρι και προχωρούσανε τα πιόνια μας από πλαστελίνη, τόσα κουτάκια όσα έλεγε το αριθμός. Αν πήγαινε σε αυτά που έτρωγε, προχωρούσε παρακάτω, αν όμως πήγαινε σε αυτά που δεν του αρέσουν, γύριζε στην αρχή!!

γεωσκωληκας 2 γεωσκωληκας

 

 

Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού!!

Την Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου γιορτάστηκε η Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού!! Αυτή η μέρα καθιερώθηκε από  τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1989, ως ημέρα υποστήριξης των παιδιών και ενίσχυσης των δικαιωμάτων τους. Αυτή τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού την υπέγραψαν 192 χώρες από όλο τον κόσμο, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα!!

Εξηγήσαμε ότι «δικαιώματα» είναι όσα χρειαζόμαστε, όσα πρέπει να έχουμε για να ζούμε καλή ζωή. Έχουμε όμως και υποχρεώσεις και μιλήσαμε και για αυτές που πρέπει να τις τηρούμε ώστε να έχουμε σωστή συμπεριφορά και τρόπους!!

Παρακολουθήσαμε βίντεο

 

 Μιλήσαμε και για τη unisef ((Διεθνές Ταμείο Επείγουσας Βοήθειας των Ηνωμένων Εθνών για τα Παιδιά) και πόσο βοηθάει τα παιδιά που το έχουν ανάγκη!!Διαβάσαμε το βιβλίο που ολοκληρώθηκε με την συμβολή της unisef και παρατηρήσαμε λεπτομέρειες από τη ζωή των παιδιών σε όλη τη γη και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.


μια ζωη

Αλλά και το βιβλίο για τη μικρή Μαλάλα, το μικρό κορίτσι από την Παλαιστίνη που ήθελε έναν καλύτερο κόσμο!!

μαλαλα

Κατασκευάσαμε τα δικαιώματα των παιδιών με πλαστελίνη και γράψαμε τις λέξεις τους!

πλαστελινη

Τα ζωγραφίσαμε

μπαλονια

Κάναμε  κολάζ  και κάρτες

καρδιες καρτες

Αλλά και αφίσες

αφισα 1 αφισα 2

Τα δικαιώματα του παιδιού πρέπει να είναι πάντα ζωντανά στη σκέψη και τη δράση μας. Δεν αρκεί να τα θυμόμαστε – πρέπει να τα μετατρέψουμε σε πράξη. Να αναλάβουμε την ευθύνη και να δουλέψουμε ασταμάτητα για να εξασφαλίσουμε ότι αυτά τα δικαιώματα θα γίνουν πραγματικότητα για κάθε παιδί, σε κάθε γωνιά της γης!!

Βιωματικό εργαστήρι ” Σούλα, η μελισσούλα!!”

Στο πλαίσιο του 1ου Θεματικού κύκλου (10/10 – 30/11) των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και στην ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ, με ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: ΥΓΕΙΑ: ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ, πραγματοποιήσαμε πρόγραμμα με τίτλο: «Η σωστή η διατροφή, δίνει υγεία και ζωή. Μέλι- ελιά- γαλακτοκομικά». Το 2ο Εργαστήριό μας είχε τίτλο: «Η μέλισσα. Το μέλι της. Η συμβολή της επικονίασης των μελισσών στην παραγωγή τροφής ανθρώπων και ζώων». Γι’ αυτό, την Πέμπτη 31-10-2024 μας επισκέφτηκε η ΣΟΥΛΑ, η ΜΕΛΙΣΣΟΥΛΑ.

μελισσα

Ντυθήκαμε ΜΕΛΙΣΣΑΚΙΑ. Μας έδειξε το σπίτι της.
Έπαιξε μαζί μας το παιχνίδι γνωριμίας με τα ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ της μέλισσας που έμοιαζε με το γνωστό μας τραγουδοπαιχνίδι «Κεφάλι, ώμοι, γόνατα και πόδια…». Παίξαμε το βιωματικό παιχνίδι της ΕΠΙΚΟΝΙΑΣΗΣ και μας έδειξε πώς ρουφάει το νέκταρ από το άνθος κι εμείς την μιμηθήκαμε. Πιάσαμε την κερήθρα, το καπνιστήρι και την στολή του μελισσουργού. Χορέψαμε μαζί της ένα υπέροχο τραγούδι με κινήσεις
μελισσουλα μελισσα μερη βιντεο 1 μελισοκομος παιχνιδι
Αποφασίσαμε να βάζουμε κουπάκι με νερό το καλοκαίρι για να ξεδιψάσουμε τις αγαπημένες μελισσούλες και να φυτέψουμε λουλούδια για να συμβάλλουμε στην επιβίωση των πολύτιμων μελισσών. Δείξαμε στην Σούλα την Μελισσούλα τα μελωμένα πρωινά μας. Της δείξαμε το ΒΙΒΛΙΟ για τις ΜΕΛΙΣΣΕΣ που ετοιμάσαμε.  Φέραμε από το σπίτι μας βιβλία για τις μέλισσες και της τα δείξαμε.
μελιπρωινο βιβλια
Είδαμε το βίντεο
Στο τέλος, χαρίσαμε στην αγαπημένη μας Σούλα Μελισσούλα την ομαδική αφίσα του Νηπιαγωγείου μας και τις ζωγραφιές μας.
δωρο 1
Ευχαριστούμε το Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΕΠΕΑ) Παρανεστίου και ιδιαιτέρως την κ. Κατερίνα Κορμά για το εξαιρετικό βιωματικό εργαστήριο που πραγματοποίησε στο Νηπιαγωγείο μας και μας βοήθησε να μπούμε στον θαυμαστό κόσμο των μελισσών.

Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παραμέλησης και Κακοποίησης του Παιδιού

Η παιδική κακοποίηση αποτελεί συχνό και σοβαρό κοινωνικό φαινόμενο του αιώνα μας και έναν από τους βασικότερους παράγοντες παιδικής θνησιμότητας. Τα παιδιά συνήθως κακοποιούνται μέσα στην ίδια τους την οικογένεια ή από άτομα που γνωρίζουν στο ευρύτερο περιβάλλον τους και σπανιότερα από αγνώστους. Στην Ελλάδα, ψηφίστηκε πρόσφατα ο Νόμος 3500/2006 «Για την Αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας». Είναι αδύνατο να μετρηθεί το πραγματικό μέγεθος της βίας κατά των παιδιών σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η 19η Νοεμβρίου έχει καθιερωθεί ως η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Κακοποίησης, μια ημέρα αφιερωμένη στην ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση για τα δικαιώματα και την προστασία των παιδιών σε όλο τον κόσμο. Ως εκπαιδευτικοί και γονείς, είναι ουσιώδες να δημιουργούμε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον για τα παιδιά, όπου μπορούν να αναπτυχθούν και να ευημερήσουν χωρίς φόβο ή βία. Η πρόληψη της παιδικής κακοποίησης απαιτεί τη συνεργασία όλων μας, από την οικογένεια και το σχολείο, μέχρι την κοινότητα και την κοινωνία ευρύτερα.

Με αφορμή τη σημαντική αυτή ημέρα, ο Σύλλογος Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου μας διοργάνωσε ενημερωτική συνάντηση, την Τρίτη 19 Νοεμβρίου, με καλεσμένη την κ. Ειρήνη Κυπριτσή, ψυχολόγο του ΚΕΔΑΣΥ με θέμα  «Πιθανές ενδείξεις κακοποίησης-παραμέλησης παιδιών νηπιακής ηλικίας και στρατηγικές πρόληψης από την οικογένεια» . Η συνάντηση ήταν πολύ εποικοδομητική και ενδιαφέρουσα.

γονειςγονεις 1γονεις 2γονεις 3

Αλλά και στις τάξεις επεξεργάστηκε το θέμα , με τα παιδιά να δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον. Αποτύπωσαν με διάφορες μορφές ότι αντιλήφθηκαν ( με βίντεο, μικρά θεατρικά , αφίσες, ζωγραφιές)

ζωγραφια 1ζωγραφια 1 1αφισαβιντεοελενη 1ελενηθετρικο 3θεατρικόθεατρικό 1βιντεο 2θεατρικο 4

Το βίντεο που ετοίμασαν παιδιά του Νηπιαγωγείου μας , μπορείτε να το παρακολουθήσετε στον παρακάτω σύνδεσμο

https://drive.google.com/file/d/1f7fRaQ6Um2RMzY2cdAcyN4RO-SKTgoWw/view?usp=sharing

Εδώ Πολυτεχνείο

Στις 17 Νοεμβρίου όπως κάθε χρόνο γιορτάζεται η επέτειος του Πολυτεχνείου και μας δίνει μία καλή  ευκαιρία να προσεγγίσουμε έννοιες όπως ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.

Πρώτα όμως μαθαίνουμε και  εμείς τι έγινε στο Πολυτεχνείο μέσα από βίντεο που είναι κατάλληλα για τα παιδιά

Διαβάσαμε όμως και παραμύθια σχετικά με το θέμα όπως ” Η κυρα -Δημοκρατία” για να ξεχωρίσουμε τις έννοιες ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ και να τις ζωγραφίσουμε όπως τις αντιλαμβανόμαστε

η κυρα δημοκρατια

δημοκρατια ΦΙΛΙΠΠΟςΛΗΔΑ

Διαβάσαμε την “Ντενεκεδούπολη” της Ευγενίας Φακίνου και παίξαμε κουκλοθέατροντενεκεδουπολη

κουκλοθεατρο 1κουκλο

Και το υπέροχο παραμύθι ” Στο Δάσος” της Σοφίας Ζαραμπούκα , το δραματοποιήσαμε , το ζωγραφίσαμε

στο δασος δραματοποιηση δραματοποιηση 2δραματοποίηση 1

και κάναμε κούκλες κουκλοθεάτρου με τους ήρωες που επέλεξαν τα παιδιά

ελεφαντες κουκουβαγιες

Μας έδωσε και την αφορμή να εμπλακούμε στη διαδικασία των εκλογών για να επιλέξουμε Υπεύθυνο της τάξης μας. Έτσι λοιπόν στήθηκε κάλπη, επιλέξαμε την Εφορευτική επιτροπή , βάλαμε παραβάν και όλα έτοιμα για να την πραγματοποίηση των εκλογών μας!!!

εκλογες εφορευτικη καλπη παραβαν

Κατασκευάσαμε πολλά κολάζ ατομικά και ομαδικά σχετικά με το θέμα!!

3ο τμημα γαρυφαλλαγαρ ομαδικη ομαδικη 1 ραδιόφωνα ραδιοφωνο

Η γιορτή μας πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων , παρακολουθώντας παραμύθια σχετικά και λέγοντας τραγουδάκια

πολλαπλων πολλαπλων 1 1πολ

 

 

 

 

Γιορτή Αρχαγγέλων ( Μιχαήλ- Γαβριήλ)

 Η Εκκλησία μας στις 8 Νοεμβρίου, γιορτάζει τη Σύναξη των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ, καθώς και των υπολοίπων Ασωμάτων και Ουρανίων Αγγελικών Ταγμάτων. Επειδή το έργο Τους είναι να προστατεύουν τους ανθρώπους, να πολεμούν και να μάχονται τους κακούς δαίμονες κατακτώντας έτσι τους Ουρανούς, η Πολεμική μας Αεροπορία τους έχει ανακηρύξει Προστάτες της και τους γιορτάζει την ίδια μέρα, που τους γιορτάζει και η Εκκλησία μας.

ageloi

Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο για την ημέρα αυτή και το μύθο του ” Δαίδαλου και του Ίκαρου”, των πρώτων ανθρώπων που επιχείρησαν να πετάξουν!!!

Βρήκαμε τη διαδρομή που διένυσαν  στο χάρτη και τη σχεδιάσαμε

διαδρομή

Επεξεργαστήκαμε το Α από τον ΑΓΓΕΛΟ και το ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ

το Αλφα το Α

Ζωγραφίσαμε τον άγγελό μας

ζωγραφιά 1 ζωγραφιά 1 1

Και κατασκευάσαμε αγγελάκι αλλά και αεροπλάνα, ώστε να πετάξουμε για να φτάσουμε τα όνειρά μας!!

αγγελάκια αεροπλάνα

Αφού σκεφτήκαμε τι πετάει και τι όχι, παίξαμε το παραδοσιακό παιχνίδι “ΠΕΤΑΕΙ-ΠΕΤΑΕΙ”

πεταει

 

Διδακτικές επισκέψεις συνέχεια….

Στο πλαίσιο του πρώτου θεματικού κύκλου του Εργαστηρίου Ευ ζην – Υγεία, Διατροφή-Αυτομέριμνα παιδιά του νηπιαγωγείου μας, επισκέφτηκαν το σούπερ μάρκετ Γουντσίδης και τη Λαϊκή Αγορά της Δράμας.

Σκοπός των επισκέψεων ήταν να παρατηρήσουν από κοντά  τις κατηγορίες τροφίμων ( φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά , όσπρια, έλαια), να κατανοήσουν τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής, για το σώμα μας και το μυαλό μας, και να υιοθετήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες!!

Στο σούπερ μάρκετ Γουντσίδης τα νήπια περιηγήθηκαν στους διαδρόμους με διάφορα προϊόντα ,σταθήκαμε περισσότερο στους πάγκους με τα φρούτα και τα λαχανικά!! Παρατηρήσαμε τα χρώματά τους , είπαμε ποια μας αρέσει να τρώμε και τι βιταμίνες μας δίνει το καθένα!!!

γουντσίδης 4γουντσίδης 3

γουντσίδης 5 γουντσίδης 1 γουντσίδης γουντσίδης 6

Στο τέλος είχε “κερασματάκι” από το προσωπικό του καταστήματος και τους ευχαριστούμε πολύ και για τη φιλοξενία τους!!

κερασμα

Στη λαϊκή αγορά της πόλης μας, παρατηρήσαμε φρούτα και λαχανικά εποχής από ντόπιους παραγωγούς!! Μας κέρασαν μανταρίνια και χαμόγελα και προμηθευτήκαμε  με φρέσκα λαχανικά , τα οποία καταναλώσαμε στην τραπεζαρία του Νηπιαγωγείου μας, αφού πρώτα τα εμπλουτίσαμε με ελαιόλαδο από τις ελιές μας!!

δρομος 1 λαϊκη λαικη 1 λαικη 2 λαικη 3τραπεζαρία τραπεζαρία 1

 

Διδακτικές επισκέψεις

Την Τρίτη 5  Νοεμβρίου το Νηπιαγωγείο μας πραγματοποίησε διδακτικές επισκέψεις στο πλαίσιο του πρώτου θεματικού κύκλου του Εργαστηρίου Ευ ζην – Υγεία, Διατροφή-Αυτομέριμνα. Οι επισκέψεις πραγματοποιήθηκαν στο ελαιοτριβείο του κυρίου Χαμπίδη στην Προσοτσάνη και στο τυροκομείο Μενοίκιο. Η μεταφορά  έγινε με λεωφορεία του ΚΤΕΛ τα οποία ναυλώθηκαν από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας και τους ευχαριστούμε πολύ για αυτό!!

Σκοπός μας ήταν τα νήπια να υιοθετήσουν διατροφικές συνήθειες που προάγουν την υγεία !!

Πριν πάμε στο ελαιοτριβείο μαζέψαμε και εμείς τις ελιές μας για  να τις πάμε στο ελαιοτριβείο ώστε να γίνουν λάδι.

ι.μάζεμα τσουγκράνα ελιές

Στο ελαιοτριβείο παρατηρήσαμε από κοντά τη διαδικασία παραγωγής του λαδιού. πώς πλένονται , πολτοποιούνται, διαχωρίζεται ο πυρήνας από τις ελιές και το λάδι από το νερό.

έξω μέσα μέσα 1 πλυντήριο πολτός μιξερελαιο τριβείο διαχωρισμόςζυγαριάλάδικαζάνια

 

Φυσικά ευχαριστήσαμε πολύ τους ανθρώπους του ελαιοτριβείου που μας δεχτήκανε σε μία περίοδο τόσο δύσκολή για αυτούς και μας εξηγήσανε τη διαδικασία που ακολουθείτε ώστε οι ελιές μας να γίνουν λάδι.

δώρισμα δωρο ελιά

Στο νηπιαγωγείο αποτυπώσαμε ό,τι κατανοήσαμε

ζωγραφιά

Στο τυροκομείο Μενοίκιο μας υποδέχτηκε ο κύριος Βασίλης , υπεύθυνος του  τυροκομείου. Μας ενημέρωσε για το τι φτιάχνουν εκεί , τη διαδικασία που ακολουθείτε, πώς παίρνουν το γάλα από τα δικά τους  ζωάκια. Μας ξενάγησε στις εγκαταστάσεις που έχουν τα ζωάκια και μας μίλησε για τη φροντίδα τους , φυσικά με μεγάλη χαρά βοηθήσαμε και εμείς στο τάισμα.

λεωφορείο παιδιάτροφή                                     προβατάκια κατσικάκια αρμεκτήριο αρμεκτηριο 1ταισμα

 

Φυσικά και εδώ ευχαριστήσαμε πολύ τον υπεύθυνο του τυροκομείου για την ξενάγηση αλλά και για το δώρο του, το πολύτιμο γάλα

αφίσα 1δώρο τυργάλα