Το νηπιαγωγείο μας φέτος συμμετείχε με μεγάλο ενθουσιασμό στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο «Ταξιδεύω στον Χρόνο με Μεγάλους Ζωγράφους», σε συνεργασία με σχολεία από την Ελλάδα, την Κύπρο, τη Λιθουανία και τη Ρουμανία.
Μέσα από τη γνωριμία με σπουδαίους καλλιτέχνες, τα παιδιά ταξίδεψαν στο χρόνο και τον κόσμο της τέχνης, ανακάλυψαν πολιτισμικές ομοιότητες και διαφορές, δημιούργησαν, συνεργάστηκαν και μοιράστηκαν εμπειρίες.
1. Γνωριμία των σχολείων
Ξεκινήσαμε το έργο μας με μια διαδικτυακή συνάντηση γνωριμίας, όπου τα παιδιά παρουσίασαν τον εαυτό τους και αντάλλαξαν μηνύματα.
Μέσω βίντεο δώσαμε περισσότερες πληροφορίες για την πόλη μας , το Νηπιαγωγείο μας , την τάξη μας!!Ήταν η αρχή μιας όμορφης συνεργασίας! Το βίντεο της γνωριμίας μας μπορείτε να το παρακολουθήσετε στον σύνδεσμο https://youtu.be/GOTje17pGCk
2. Νικηφόρος Λύτρας – «Τα Κάλαντα»
Πλησίαζαν Χριστούγεννα και ιδανικός πίνακας για την περίοδο αυτή ήταν «Τα Κάλαντα» του Νικηφόρου Λύτρα, όπου τα παιδιά είπαν τα κάλαντα του τόπου τους σε νέα διαδικτυακή συνάντηση.
και δημιούργησαν ένα διαδραστικό χάρτη στην εφαρμογή Genially, όπου πατώντας πάνω στο μικρόφωνο ακούτε τα κάλαντα της περιοχής
Επιπλέον, δημιουργήσαμε το δικό μας πίνακα με την τεχνική κολάζ και αντάλλαξαν έθιμα των Χριστουγέννων.
3. Κιουρλιόνις – Μια εικαστική αφήγηση
Τα παιδιά γνώρισαν τον Λιθουανό ζωγράφο και μουσικό Κιουρλιόνις μέσα από τον πίνακα ¨ Το Παραμύθι των βασιλιάδων¨, ύστερα από πρόταση της Λιθουανής συνεταίρου μιας και φέτος συμπληρώνονται 150 χρόνια από τη γέννησή του . Έπειτα, δημιουργήσαμε κάστρα από ανακυκλώσιμα υλικά, κάναμε έναν ρυθμό από καθημερινά αντικείμενα και όλα αυτά ενώθηκαν σε ένα βίντεο.
Ζωγραφίσαμε όπως ο Λιθουανός καλλιτέχνης
4. Χουάν Μιρό – Παιχνίδι με το ζάρι
Πλησιάζουν Απόκριες έτσι ο επόμενος πίνακας που επεξεργαστήκαμε ήταν ¨ Το Καρναβάλι του Μιρό¨
Εμπνευσμένα από τον κόσμο του Μιρό, τα παιδιά έπαιξαν ένα εικαστικό παιχνίδι με ζάρι, μέσα από το οποίο έφτιαξαν σουρεαλιστικά γλυπτά.
Όλες οι δημιουργίες συγκεντρώθηκαν σε ένα ψηφιακό βιβλίο με τίτλο ¨ Τα γλυπτά του Ονείρου!¨.
https://www.storyjumper.com/book/read/182959371/68361b5bebf06
5. Φρίντα Κάλο – Αυτοπροσωπογραφία με σύγχρονα μέσα
Τα παιδιά γνώρισαν τη ζωή και το έργο της Φρίντα Κάλο και δημιούργησαν ψηφιακή αυτοπροσωπογραφία στην εφαρμογή Canva.
Αλλά και με μαρκαδόρους
6. Κιθ Χάρινγκ – Οι χορευτές σε κίνηση
Διοργανώσαμε διαδικτυακή συνάντηση όπου το κάθε σχολείο χόρεψε έναν χορό που επιθυμούσε, παραδοσιακό ή μοντέρνο!
Ζωγραφίσαμε όπως o Keith Haring
Με έμπνευση τους «χορευτές» του Keith Haring, τα παιδιά ζωντάνεψαν τις ζωγραφιές τους με το εργαλείο Animated Drawing.
Στη συνέχεια, ψήφισαν τον αγαπημένο τους χορευτή σε Google Forms και ζωγράφισαν ομαδικά τον νικητή σε τοίχο της αυλής του σχολείου μας!
7. Επίσκεψη εικαστικού
Είχαμε τη χαρά να μας επισκεφτεί στο Νηπιαγωγείο ο γνωστός Δραμινός εικαστικός Κώστας Ζαμπίδης όπου μίλησε στα παιδιά για τη δουλειά του, απάντησε στις ερωτήσεις τους και ζωγραφίσαμε σε πραγματικό χρόνο έναν πίνακα!!
8. Ψηφιακή Έκθεση
Το έργο μας ολοκληρώθηκε με μια εντυπωσιακή διαδικτυακή έκθεση στο Artsteps, όπου παρουσιάστηκαν δημιουργίες των παιδιών και μπορείτε να την παρακολουθήσετε στον σύνδεσμο https://www.artsteps.com/view/68392748a72eaa523543b4df
Το πρόγραμμα αποτέλεσε ένα ξεχωριστό ταξίδι στη γνώση και τη συνεργασία. Μέσα από την τέχνη, τα παιδιά ανέπτυξαν δημιουργικές δεξιότητες, γνώρισαν νέους πολιτισμούς και, κυρίως, ένιωσαν
Το έργο ολοκληρώθηκε με επιτυχία, αφήνοντας πίσω του πολύτιμες εμπειρίες, δημιουργίες και φιλίες. Ήταν ένα ταξίδι γεμάτο τέχνη, χρώμα, φαντασία και συνεργασία που ανέδειξε τη δύναμη της δημιουργικής μάθησης, τη χαρά της συμμετοχής και της διαπολιτισμικής επικοινωνίας.
Το νηπιαγωγείο μας ετοιμάζεται να υποβάλει αίτηση για την Εθνική και Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας eTwinning, ως αναγνώριση της προσπάθειας και της ενεργής συμμετοχής παιδιών, εκπαιδευτικών και οικογενειών.
Ευχαριστούμε όλους όσοι συνέβαλαν με αγάπη και μεράκι στην υλοποίηση του έργου μας!
👏 Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή και το μεράκι τους, καθώς και στους γονείς για τη στήριξη!