Φθινοπωρινές πινελιές στην τάξη μας

Τα παιδιά μίλησαν για τα χρώματα του φθινοπώρου (καφέ, πορτοκαλί, κόκκινο, κίτρινο), παρατήρησαν τα φύλλα που πέφτουν και τα αναγνώρισαν μέσα σε σύμβολα της εποχής, όπως το βελανίδι, την κολοκύθα, το μανιτάρι και το φύλλο στο χώμα. Χρησιμοποιώντας ψαλίδι, έκοψαν σε χαρτόνι τα παραπάνω, δημιουργώντας όμορφα στολίδια για την τάξη.

00663f6a fc5e 44d3 9325 40eee6325398 a7a8140d b846 4f36 827d c396227bc7f5 d087b4d4 9267 4043 81a5 cc73b1080ab8 743b30c5 4f2e 4c8b a93b 962d491eb04c a2f15720 168e 4441 ae83 9eb4c47f5be0 01aa5d8c 541f 4a4a ad4d 59fd55519357 a41b1a6e 01d4 4af0 a553 1ac7ba74f6b1 df0a799a 9f1f 4ebe abfe a2539f190f7b

Στη συνέχεια, ζωγράφισαν το χέρι τους στο χαρτί ως κορμό δέντρου και με το δαχτυλάκι τους αποτύπωσαν πολύχρωμα φθινοπωρινά φύλλα που πέφτουν, ενώ έγραψαν τη λέξη Φθινόπωρο.

bcc9c734 236d 4334 bb8b a478f1bb4fb5

Δεν έλειψε το δημιουργικό παιχνίδι, καθώς τα παιδιά αξιοποίησαν το οικοδομικό υλικό και τα ζωάκια για να φτιάξουν δικές τους ιστορίες και κατασκευές.

2c6f3592 99ee 46d5 8f83 7bcccea720cd 7e8bf8f8 148b 4218 969f 8b6037c9355d

Στόχοι δραστηριοτήτων:

  • Εξοικείωση με τα χαρακτηριστικά της εποχής του φθινοπώρου.

  • Ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας μέσω του ψαλιδιού και της ζωγραφικής με το δάχτυλο.

  • Ενίσχυση της δημιουργικής έκφρασης και της φαντασίας.

  • Καλλιέργεια αισθητικής και συνεργατικής διάθεσης μέσα από ομαδικές δημιουργίες.

  • Σύνδεση με το φυσικό περιβάλλον και τα χρώματα της φύσης.

Κάθε όνομα, ένα κομμάτι της ομάδας μας 🧩

Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα γράμματα του ονόματός τους. Γνώρισαν το πρώτο γράμμα από το οποίο ξεκινάει το όνομά τους και, χρησιμοποιώντας την προσωπική τους καρτέλα, το έγραψαν και το χρωμάτισαν με διάφορους τρόπους.

1 5a7d7ea1 d15b 4950 9c8f df2529b7f452 c4ec3bbe d1d8 4e7f 9409 7aa69728cf06 c72de9af 0615 48bc 966c e8b393dad669 115fb7f7 bd27 48e3 a772 be334c2bd6e6 b56a80c9 a658 4002 b24c 6f26c0e5c83e c35e5279 2b68 42c9 b673 b39bbe90247d a7694017 8ba3 448a a5ed 06d4858bf06d 2a2756b4 6260 40cc bed4 237d3a6b79c3 b02f891d 0475 4e8d 8f02 ad4f9bfec9c0 4b024c62 4f01 4dba 8e56 fc697621e1a3 21836035 f6b8 4296 a3b2 9b116ba5214d 8b2c6bd3 6115 413b a11b c13ef7c98f9c fb03c6e1 7770 45d1 8892 336063aa8ab3 e26cdd0f ffda 4274 b7cb acbe8bc7b163

Στη συνέχεια, ζωγράφισαν τον εαυτό τους και έγραψαν το όνομά τους από κάτω με κεφαλαία και πεζά γράμματα.

3c1dbc0e 2d96 4c44 be62 83934084d98e 502f737e a020 4629 800d 130d899c260f 12008cb3 24ce 4db8 88ac 369be296504e e91e7cfe 4f7e 42e2 a1c6 4730ec4f261b

Με τη χρήση της Beebot, τα παιδιά προγραμμάτισαν τη «μελισσούλα» να κινηθεί και να φτάσει στο όνομά τους, ανακαλύπτοντας με παιγνιώδη τρόπο τις βασικές αρχές του προγραμματισμού και της ακολουθίας εντολών.

867ccdd7 790f 4475 9a80 19c8a6e516a47b61d74c 9ced 424e 8f38 f4827b48bacf4450480f 392b 4e28 b31b fd0e5fbd0526b66ae639 5a3c 4489 87f0 e44729e17a7e

Επίσης έπαιξαν ένα παιχνίδι αναγνώρισης γραμμάτων, τοποθετώντας ένα τουβλάκι κάτω από κάθε γράμμα του ονόματός τους. Έπειτα μέτρησαν τα τουβλάκια, ανακάλυψαν πόσα γράμματα έχει το όνομά τους και έκαναν σύγκριση για να βρουν ποιο παιδί είχε το μεγαλύτερο όνομα. Τέλος, ένωσαν τα ονόματά τους και με αυτά «έκτισαν» την πόλη της ομάδας μας.

4e0d7ccf 059c 42ca 9c76 a1fa145dc448 27efb966 2a96 4359 a1fb 4bc1b1983428 1328c263 b003 42e3 8215 c52bb99af80d 47268e37 8ba5 432c 8afc a1fbe76fba38 51134cdf 2873 4a45 8f92 a806f8763917 91683d24 0cd2 436e 928a 796f6d26b45a

Παιδαγωγικοί στόχοι:

  • Γνωριμία με τον εαυτό και την προσωπική ταυτότητα.

  • Ανάδειξη της μοναδικότητας κάθε παιδιού.

  • Καλλιέργεια φωνολογικής επίγνωσης και πρώτης επαφής με τον γραπτό λόγο.

  • Ανάπτυξη μαθηματικών εννοιών (μέτρηση, σύγκριση, ταξινόμηση).

  • Ενίσχυση της συμμετοχής και της συνεργασίας ως μέλος της ομάδας.

  • Δημιουργία αίσθησης κοινότητας και σύνδεσης μέσα από το παιχνίδι και τη συμβολική «πόλη των ονομάτων».

81ecdbd7 a0b3 4756 9cc8 79166da9af20

Φιλία και Συνεργασία στη Διαστημική μας Τάξη

Στη διαστημική μας τάξη τα νήπια χρωμάτισαν τη στολή του μικρού αστροναύτη, στόλισαν το διάστημα με αστέρια, οργάνωσαν τους πλανήτες για κάθε ημέρα, έτσι ώστε ένα παιδί να είναι ο βοηθός της τάξης, και συμμετείχαν ενεργά στο διαστημικό μας ημερολόγιο. Παράλληλα, γνώρισαν τους κανόνες και τις γωνιές της τάξης, φροντίζοντας να δημιουργήσουν όλοι μαζί ένα όμορφο και συνεργατικό περιβάλλον.

0f3e7c1f d01c 406d 94cf 953f2f5af805 4eac74d7 02c7 4cce 92a4 5226fb979d89 eef6cadc aa35 4837 a2a5 67d26d5d39f8 72a736c2 0860 4b3e 8c87 1dfad2513bb7 e9984b2a c8b4 47ad 8e3a 39aa96460847 813a4b27 9000 4727 aa41 bfa944fe8f6f c1f53fff d95d 494c b7ce 324971b3af5a

Διαβάσαμε ακόμη το παραμύθι «Το Παγκάκι της Φιλίας». Η μικρή Τίλυ ανησυχεί γιατί θα πάει στο καινούργιο της σχολείο και δε θα γνωρίζει κανέναν, ώσπου ο δάσκαλος της προτείνει να δοκιμάσει το Παγκάκι της Φιλίας. Τα παιδιά αποτύπωσαν με ζωγραφιές αυτό που τους άρεσε περισσότερο από την ιστορία, με στόχο τη δημιουργία θετικών σχέσεων, φιλίας και συνεργασίας. Μαζί με την εκπαιδευτικό έφτιαξαν και μια χρονογραμμή παραμυθιών, όπου θα τοποθετείται η εικόνα κάθε βιβλίου που διαβάζεται στην τάξη.

4531ff1f 25cf 4f01 bd29 9b7eb0c7e25c0c3113cf 9daa 44e5 ac71 6f753bb19e3b ebb1f143 639d 420a bdf0 3222424d4e559977373e 16eb 410b bee0 a1cba901b58e

Έτσι, η διαστημική μας τάξη γίνεται ένας τόπος μάθησης, δημιουργίας και κυρίως φιλίας και συνεργασίας.

Μια μέρα γεμάτη φαντασία, κίνηση και δημιουργία!

Σήμερα στην παρεούλα διαβάσαμε το παραμύθι «Μια καρδιά για τη μαμά». Η μικρή αρκουδίτσα Μπελ θέλει να χαρίσει στη μαμά της μια τεράστια καρδιά… αλλά πώς θα τη φτιάξει; Με κίτρινη, πράσινη ή γαλάζια μπογιά; Παρόλο που τα πράγματα δεν πήγαν όπως περίμενε, η μαμά είχε τη λύση!

cfd75cab 961c 4c1c 9af3 0b5f1a027cb4Με αφορμή την ιστορία, τα παιδιά ζωγράφισαν καρδούλες για τη μαμά τους αλλά και εικόνες για να στολιστεί η «διαστημική» μας τάξη.

Δούλεψαν τα δακτυλάκια τους χρησιμοποιώντας τσιμπιδάκι για να ομαδοποιήσουν αντικείμενα με βάση το χρώμα.
Έπαιξαν με πλαστελίνη δημιουργώντας αστέρια και γαλαξίες, ενώ στο διάλειμμα κινήθηκαν με τα στεφάνια παίζοντας διάφορα παιχνίδια.
Στο ολοήμερο έγιναν μικρά ρομπότ και χόρεψαν με ενθουσιασμό!

c8fa827a b068 4d81 99c2 5b14a5ad5097 5533285e d5ac 409a b664 871fe2500eb8a5aa9cdc cf6a 484e 9df7 57da59b7a6b6d7c738ce 1c8c 4ae9 915d ccde9af099f0ef1556e8 716d 484b b57b 97e354e70279

Στη συνέχεια δούλεψαν μια προγραφική άσκηση, χρησιμοποίησαν τον υπολογιστή για να απαντήσουν σε διασκεδαστικά κουίζ και γνώρισαν λέξεις που ξεκινούν από το γράμμα Αα.

0d76852c 0cf2 4ed9 b101 121d0ecd7660 4dc6031d f8a3 45e6 9f10 4ec44989bbc4 56cb20cc eb7b 41d9 868a 51540ea1cec4 7360a410 8261 47ef b4ed ad88100b4d27 aac7a325 64ba 4b88 b703 6720312fbfe4 fe3da56d 64a6 4591 b7de e77306e4a080

Μετά το φαγητό και την ξεκούραση τους, έκλεισαν τη μέρα φτιάχνοντας ένα πολύχρωμο κολλάζ με χαρτάκια, δημιουργώντας πάνω στο χαρτί σπίτια, αυτοκίνητα και δέντρα. Μέσα από τη δημιουργία του κολλάζ, τα παιδιά αναπτύσσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, καλλιεργούν τη λεπτή κινητικότητα και τη συνεργασία με τους συνομηλίκους τους.

5a07e95b 740d 41da b058 27899a3f8ecb 5bcda0b1 ff85 45fd ae31 9767e58a92e5 08ec34bd 4b4d 4c12 b7ca f060e7aba330 9ecaf376 0b49 4dac b07b 811459a35e53 17b51cae b51c 490c 8013 c81a1f62a2a9 d352aaca a534 423d 9eca d7388c55288a dc29587a 49cc 4acb a62d 8af181316d04 e7e0a02f b1b4 42ba 820b 977f31f12233

Τέλος, πήραν μαζί τους τις πολύχρωμες μολυβοθήκες που χρωμάτισαν με τόση προσοχή!

7b167411 547f 4ac7 ad79 795c8296738b 16f5d688 4f9a 4271 a0f2 33bccadc8b03

Με Μια Τελεία… Ξεκινάει η Μαγεία!

20b1c02a a9dd 4d79 8026 a1ce75dfd79b 730a4597 b65b 4c08 88c1 4d04195f5f9c bf109ccf 2eb8 4620 999a a4739f122d77 dbb167e7 4faf 444d a3cf beba309e58cb

Τα νήπια ζωγράφισαν μολυβοθήκες από ρολά υγείας με τέμπερες και πινέλα, ενώ εξέφρασαν τη φαντασία τους με μαρκαδόρους και ζωγραφιές.

24910064 048c 4e5f b803 5f9ec05181de 6a6ebd99 5d6a 40ba 8e83 77e6e3874431 009db550 8869 4bae a631 35cf0e33eab9 b2d443de ba5c 4a83 9b01 9336300ca9ed c921e67c a717 4e3f a2ed f09c716db6ae c0886264 3d4a 4ccf be3c 553748d4369f

Στην παρεούλα μιλήσαμε για τους κανόνες της τάξης.

Τέλος, διαβάσαμε το βιβλίο «Η τελεία» του Peter H. Reynolds. Το βιβλίο αφηγείται την ιστορία της μικρής Λίας που πίστευε ότι δεν μπορούσε να ζωγραφίσει. Με την ενθάρρυνση της δασκάλας της, τόλμησε να ξεκινήσει με μια απλή τελεία. Αυτή η μικρή αρχή την οδήγησε να ανακαλύψει τη δημιουργικότητά της και να πιστέψει στον εαυτό της.

Ο στόχος του βιβλίου είναι να δείξει στα παιδιά πως όλοι μπορούν να δημιουργήσουν, αρκεί να κάνουν το πρώτο βήμα και να μην φοβούνται να δοκιμάσουν. Ενθαρρύνει την αυτοπεποίθηση, την έκφραση και την πίστη στις δυνατότητές μας.

Παιδαγωγικά παιχνίδια – Ομαδοποίηση και λεπτή κινητικότητα

6cfc5835 9f53 4a7f 9917 3dfa8546a9e2 784f6195 6f97 4dd4 af75 b3bf809c8875 60909a8c 9738 4e08 b158 ed2110c5de7e 26549364 11dd 4c94 8077 4d37e31cd547

Στο νηπιαγωγείο, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με παιδαγωγικά παιχνίδια που ενισχύουν τη μάθηση μέσα από το παιχνίδι.

Με πομ-πον και πολύχρωμα ζωάκια, τα παιδιά εξασκήθηκαν στην ομαδοποίηση. Κάθε αντικείμενο τοποθετήθηκε στο αντίστοιχο δοχείο με βάση το χρώμα του, αναπτύσσοντας έτσι την ικανότητα ταξινόμησης και την κατανόηση βασικών μαθηματικών εννοιών.

Χρησιμοποίησαν τσιμπιδάκια, γεγονός που βοήθησε σημαντικά στην ενδυνάμωση της λεπτής κινητικότητας, στον συντονισμό ματιού–χεριού και στην υπομονή κατά την ολοκλήρωση της δραστηριότητας.

Επιπλέον, μέσα από το παιχνίδι με τα αντικείμενα που “βεντουζάρουν”, τα παιδιά καλλιέργησαν τη συγκέντρωση και την ακρίβεια στις κινήσεις τους, ενώ παράλληλα ενισχύθηκε η αισθητηριακή εμπειρία τους.

Έτσι, το παιδαγωγικό υλικό μετατράπηκε σε εργαλείο που συνδυάζει τη χαρά του παιχνιδιού με την καλλιέργεια σημαντικών δεξιοτήτων για την ανάπτυξη των παιδιών.

Γνωριμία με τις Παιδαγωγικές Γωνιές της τάξης

Στο νηπιαγωγείο τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από το παιχνίδι και την αλληλεπίδραση. Οι παιδαγωγικές γωνιές αποτελούν σημαντικό μέρος της καθημερινής μας ζωής, καθώς προσφέρουν πλούσιες ευκαιρίες για εξερεύνηση, συνεργασία και δημιουργικότητα.

33d79a44 736f 4086 a6db d819a0b7328b 67b830ed 0d20 43cd b3c6 f344a5632393 b3845686 bb0f 4f79 abdf c8497bd58c96

Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με όλες τις γωνιές της τάξης και γνώρισαν το παιδαγωγικό υλικό και τον ρόλο του:

  • Γωνιά κουκλόσπιτου και μαγαζάκι: καλλιέργεια της φαντασίας, του ρόλου και της κοινωνικής αλληλεπίδρασης.

  • Γωνιά βιβλιοθήκης: αγάπη για το βιβλίο και καλλιέργεια της γλώσσας.

  • Γωνιά Εικαστικών: έκφραση συναισθημάτων και ανάπτυξη της δημιουργικότητας.

  • Γωνιά οικοδομικού υλικού: ανάπτυξη συνεργασίας, φαντασίας και μαθηματικών εννοιών.

  • Γωνιά επιτραπέζιων παιχνιδιών: εξάσκηση στη λογική σκέψη, στους κανόνες και στη συνεργασία.

  • Γωνιά γραφής και μαθηματικών: πρώτες επαφές με τη γραφή, την ανάγνωση και τους αριθμούς.

  • Γωνιά υπολογιστή: γνωριμία με την τεχνολογία μέσα από παιδαγωγικά παιχνίδια.

  • Παρεούλα: συναντιόμαστε όλοι μαζί, συζητάμε, μοιραζόμαστε και οργανώνουμε την ημέρα μας.

2a910ae0 ace2 4cc3 a7c9 b21acb9f6067 9513b6c2 427e 4a5b 9f77 04e91ca2807e 33063a4b 3d11 4843 9683 4958c6db2069 24910064 048c 4e5f b803 5f9ec05181de

Κάθε γωνιά αποτελεί μια μικρή εμπειρία μάθησης, όπου το παιχνίδι γίνεται το όχημα για την ανάπτυξη γνώσεων, δεξιοτήτων και σχέσεων.

28776ada d647 442c a73a a1ea3f50058f d8073192 de2e 40d7 8eea 007621a17ab5

Η πρώτη μας ημέρα στο νηπιαγωγείο

Η πρώτη ημέρα στο νηπιαγωγείο ήταν γεμάτη ενθουσιασμό, χαμόγελα και καινούργιες εμπειρίες! Τα παιδιά μπήκαν για πρώτη φορά στον χώρο της τάξης, όπου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις διαφορετικές γωνιές της και να εξερευνήσουν το παιδαγωγικό υλικό μέσα από το παιχνίδι και την παρατήρηση.

Ξεναγηθήκαμε στους χώρους του σχολείου, ώστε να εξοικειωθούν με το περιβάλλον που θα φιλοξενεί τις καθημερινές τους δραστηριότητες: την αυλή, την τραπεζαρία, τις τουαλέτες και φυσικά την αίθουσα διδασκαλίας.

Καθίσαμε όλοι μαζί στον κύκλο, όπου με τη βοήθεια παιχνιδιών γνωριμίας, τα παιδιά σύστησαν τον εαυτό τους, είπαν το όνομά τους και άρχισαν να κάνουν τα πρώτα τους φιλαράκια. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, ενισχύθηκε το αίσθημα της ασφάλειας και της αποδοχής μέσα στην ομάδα.

Ακολουθήσαμε για πρώτη φορά τη ρουτίνα του νηπιαγωγείου, όπως την τακτοποίηση των προσωπικών αντικειμένων, τη συμμετοχή στην πρωινή συνάντηση και την ώρα του φαγητού.

Τέλος, τα παιδιά αποτύπωσαν με ζωγραφιές τις εντυπώσεις τους από την πρώτη μέρα: ζωγράφισαν το σχολείο, τους φίλους τους και τη δική τους ομάδα. Οι δημιουργίες τους αποτυπώνουν τη φαντασία, τη χαρά και τον ενθουσιασμό τους για τη νέα αυτή αρχή!

ddaf22ee e7d4 413b 8fce 6cb6625be29c86da72de 6ad7 40fe 8ba5 d45a899e825d0fa17f09 a321 4a41 a95e 3cab7e44c3a1 9a690b06 114a 4343 bc26 5593453a63ccdd1f83f6 d125 4711 ba2b 22cacdeaab62 198aaef9 63a9 4f6c b63d 75d4b1f565ce 7005f1c2 956d 40c4 981d edb4db0a7f10

«Αγιασμός και έναρξη σχολικής χρονιάς με στήριξη και χαμόγελα»

eikona Viber 2025 09 11 16 20 12 373 eikona Viber 2025 09 11 16 20 13 638 eikona Viber 2025 09 11 16 20 18 416

Σήμερα πραγματοποιήθηκε με επιτυχία ο αγιασμός του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου Δημητσάνας, τον οποίο τέλεσε ο Πάτερ Εμμανουήλ, ευλογώντας μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς για τη νέα σχολική χρονιά.

Η εκδήλωση τιμήθηκε με την παρουσία του Βουλευτή Αρκαδίας κ. Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου, της Δημοτικής Συμβούλου του Δήμου Γορτυνίας, κας Παναγιώτας Μπέτσα, με ευθύνη σε θέματα παιδείας, του Αντιδημάρχου Δημοτικής Κοινότητας Δημητσάνας κ. Δημήτρη Καζά, καθώς και του Υποδιοικητή του Αστυνομικού Τμήματος Δημητσάνας κ. Παρασκευά Χρόνη.

eikona Viber 2025 09 11 16 20 10 196 eikona Viber 2025 09 11 16 20 11 336

Παρούσα ήταν επίσης η Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Δημητσάνας, κα Ντίνα Πασιαλή, όπως και η κα Ήρα Παπαδοπούλου από τον Σύλλογο Φίλων Κέντρου Υγείας Δημητσάνας, ο οποίος, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Πρώτων Βοηθειών (13 Σεπτεμβρίου 2025), προσέφερε ένα πλήρες κουτί πρώτων βοηθειών τόσο στο Νηπιαγωγείο όσο και στο Δημοτικό. Επιπλέον, η Παγγορτυνιακή Ένωση προσέφερε δωροεπιταγή αξίας 200€ για την κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών και των δύο σχολείων.

eikona Viber 2025 09 11 16 20 12 331 eikona Viber 2025 09 11 16 20 12 354

Ευχαριστούμε όλους θερμά για την παρουσία, τη διάθεση υποστήριξης και την πολύτιμη προσφορά τους.

Ακολούθησε μια σύντομη ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών/τριών του Νηπιαγωγείου, ενώ μοιράστηκαν δώρα καλωσορίσματος στα νήπια.

eikona Viber 2025 09 11 16 20 16 491 eikona Viber 2025 09 11 16 20 16 555 eikona Viber 2025 09 11 16 20 18 398

Ευχόμαστε σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς μια όμορφη, δημιουργική σχολική χρονιά, γεμάτη δύναμη, υγεία και συνεργασία!

Ενημέρωση για τον Αγιασμό Σχολικού Έτους 2025-26

85051ee7 c800 4403 aa2a 00b7d1f8203e

Σας περιμένουμε με χαρά για ένα νέο γλυκό ξεκίνημα!!!

Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός στο σχολείο μας θα πραγματοποιηθεί ημέρα Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 10.00 π.μ..
Ακριβώς μετά, Θα ακολουθήσει σύντομη ενημέρωση Γονέων και Κηδεμόνων σχετικά με την ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Σας ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά!

Με εκτίμηση,

Ο σύλλογος διδασκουσών

Υψηλάντη Στυλιανή               Μίχα Μαρία Ελένη