Η δραστηριότητα αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος eTwinning “Learning by Coding”, με στόχο την εισαγωγή των νηπίων σε βασικές έννοιες του προγραμματισμού (coding) με έναν διασκεδαστικό και απτό τρόπο.
Σε μια μεγάλη επιφάνεια από ενωμένα λευκά χαρτιά, δημιουργούμε έναν “χάρτη” με χρωματιστά βέλη που λειτουργούν ως εντολές κατεύθυνσης.
Η δραστηριότητα ξεκινά με την αναζήτηση του πρώτου «αντικειμένου-στόχου». Εκεί που δείχνει το ροζ βέλος, το νήπιο καλείται να εντοπίσει έναν ροζ κύκλο ανάμεσα σε μια ποικιλία κύκλων με διαφορετικά χρώματα.
Στόχος 1: Μέσα από αυτή την αρχική αναζήτηση, επιδιώκεται η καλλιέργεια της δεξιότητας της αναγνώρισης χρώματος και σχήματος και η απόκτηση δεξιοτήτων προσανατολισμού στο επίπεδο του χαρτιού, ακολουθώντας την οπτική οδηγία του βέλους.
Αφού τοποθετηθεί ο ροζ κύκλος στο σημείο που υποδεικνύεται, η διαδικασία συνεχίζεται με την επόμενη σειριακή εντολή. Από το σημείο του ροζ κύκλου εκτείνεται ένα γαλάζιο βέλος, το οποίο λειτουργεί ως η επόμενη “γραμμή κώδικα”. Εκεί το παιδί πρέπει να βρει και να τοποθετήσει τον αντίστοιχο γαλάζιο κύκλο.
Στόχος 2: Η ακολουθία των βημάτων (βέλος → εύρεση κύκλου → τοποθέτηση) αποσκοπεί στην κατανόηση της αλληλουχίας (sequencing), μια θεμελιώδους έννοιας του προγραμματισμού, όπου οι εντολές πρέπει να εκτελούνται με μια συγκεκριμένη σειρά.
Στη συνέχεια, ένα κίτρινο βέλος υποδεικνύει που να ακουμπήσει το νήπιο τον κίτρινο κύκλο που θα ψάξει και θα εντοπίσει στο χαρτί, και ούτω καθεξής.
Στόχος 3: Μέσα από την συνεχή παρακολούθηση της χρωματικής αντιστοίχισης (χρώμα βέλους = χρώμα κύκλου) και της εντολής κατεύθυνσης, επιτυγχάνεται η ανάπτυξη της λογικής σκέψης (computational thinking) και η ενίσχυση της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων, καθώς το νήπιο πρέπει να αποκωδικοποιήσει τη σύνθετη πληροφορία (κατεύθυνση και χρώμα) για να εκτελέσει την πράξη.
Συνολικά, η δραστηριότητα προωθεί τον συνδυασμό του παιχνιδιού με τη μάθηση, δίνοντας στα νήπια μια πρώτη, διαδραστική γεύση του πώς λειτουργούν οι αλγόριθμοι και οι εντολές στον κόσμο του προγραμματισμού.











