Η Γεωμετρία Συναντά την Τέχνη: Μαθαίνουμε με τον Μοντριάν

Σήμερα, η τάξη μας έκανε ένα συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο των σχημάτων, εμπνευσμένοι από την τέχνη του σπουδαίου ζωγράφου, Πιέτ Μοντριάν (Piet Mondrian). Είχαμε ήδη εξοικειωθεί με το χαρακτηριστικό μοτίβο του και τα βασικά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο, μπλε) μέσω μιας δραστηριότητας Coding που μας εισήγαγε στον κόσμο του. Σήμερα όμως, προχωρήσαμε ένα βήμα παραπέρα, εστιάζοντας στο τετράγωνο και το ορθογώνιο παραλληλόγραμμο και πειραματιστήκαμε με τα εργαλεία των «μεγάλων» καλλιτεχνών.

Η εκπαιδευτική μας δράση είχε ως κεντρική παιδαγωγική αξία την σύνδεση της τέχνης με τα μαθηματικά και την ενεργητική μάθηση μέσω του πειραματισμού. Ο βασικός μας στόχος ήταν η εμπέδωση των γεωμετρικών σχημάτων (τετράγωνο και ορθογώνιο) και των χαρακτηριστικών τους, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη λεπτή κινητικότητα και τον οπτικοκινητικό συντονισμό. Τα νήπια κλήθηκαν να χρησιμοποιήσουν χάρακες, ένα εργαλείο που απαιτεί ιδιαίτερη επιδεξιότητα, για να σχεδιάσουν μόνα τους το πλαίσιο των σχημάτων. Αυτή η διαδικασία δεν ήταν απλώς μια άσκηση τέχνης, αλλά μια πρακτική εφαρμογή της γεωμετρίας, όπου τα παιδιά έπρεπε να ελέγξουν την κίνηση του χεριού τους και να κατανοήσουν τη σημασία των ευθειών γραμμών. Επιπλέον, μέσα από την επιλογή των χρωμάτων για να γεμίσουν τις επιφάνειες, αναπτύχθηκε η δημιουργικότητα και η αισθητική τους αντίληψη, ενώ η όλη δραστηριότητα προώθησε την εστίαση και τη συγκέντρωση.

6f115c51 fa5e 471d 833b fcb61349b09a 5f531235 0a2c 4d4d a741 44f1813dcad3 03c6188a 540d 430a b8cf 3d6563f1064d 4c854076 a6c1 471a a99e ec68de0847b3 81d06ff5 b17f 45ab 90ec c8d3f1ef4bac 56f43fea 5c12 4303 91a0 3754ac974b59 46ceac0c 3397 4c05 bd51 e105f88c6130

Για να καταλάβουμε καλύτερα τι σχεδιάζαμε, μάθαμε τι ακριβώς είναι αυτά τα σχήματα. Το τετράγωνο είναι ένα σχήμα που έχει τέσσερις ίσες πλευρές και τέσσερις ορθές γωνίες, δηλαδή γωνίες που είναι σαν τη γωνία ενός τραπεζιού. Το ορθογώνιο παραλληλόγραμμο μοιάζει πολύ με το τετράγωνο, καθώς έχει κι αυτό τέσσερις ορθές γωνίες, όμως οι πλευρές του είναι ίσες ανά δύο: έχει δύο μεγάλες (μήκος) και δύο μικρές (πλάτος). Μετά τον σχεδιασμό, τα νήπια επιβεβαίωσαν τις γνώσεις τους μέσω ενός φύλλου εργασίας, εστιάζοντας ειδικά στο τετράγωνο.

Αφού ολοκληρώσαμε τις καλλιτεχνικές μας δημιουργίες, ψάξαμε να βρούμε πού συναντάμε αυτά τα σχήματα γύρω μας, τόσο μέσα στην τάξη όσο και στην καθημερινή μας ζωή, γιατί η γεωμετρία δεν είναι μόνο στα βιβλία, είναι παντού! Ανακαλύψαμε ότι το παράθυρο της τάξης, η οθόνη του υπολογιστή, το τραπέζι μας και το βιβλίο που διαβάζουμε είναι ορθογώνια. Ενώ το παιχνίδι με τα τουβλάκια, ορισμένα πλακάκια στο πάτωμα και τα κομμάτια ενός σκάκι είναι τετράγωνα. Αυτή η αναζήτηση βοήθησε τα παιδιά να συνδέσουν τις έννοιες που έμαθαν με τον πραγματικό κόσμο, καθιστώντας τη μάθηση πιο ουσιαστική και ενδιαφέρουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *