https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2013/10/blog-post_2369.html
https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2013/10/blog-post_2369.html
Με αφετηρία αυτό το μαγικό φαινόμενο, η τάξη μας μετατράπηκε σε ένα μικρό εργαστήρι καιρού!
Στόχος μας: Η ανάπτυξη της γλωσσικής και μουσικοκινητικής αγωγής των παιδιών, καθώς και η ενίσχυση της συνεργασίας και του ρυθμού.
Γνωρίσαμε το ποίημα “Η βροχή, τίκι τίκι στάζει”! Το τραγουδήσαμε μελωδικά και, φυσικά, το αναδείξαμε με το σώμα μας. Χρησιμοποιήσαμε τα δάχτυλα, τις παλάμες και τα πόδια μας για να μιμηθούμε τον ήχο της ψιχάλας, της δυνατής βροχής, ακόμα και του κεραυνού, κάνοντας μουσικοκινητικό παιχνίδι και δημιουργώντας την “ορχήστρα της βροχής” μέσα στην τάξη.
Μιλήσαμε για το πώς νιώθουμε όταν βρέχει, τι αλλάζει στον κόσμο και τι χρειαζόμαστε για να προστατευτούμε (ομπρέλες, αδιάβροχα). Στόχος μας: Η γνώση του φυσικού περιβάλλοντος (καιρικά φαινόμενα, εποχές) και η καλλιέργεια της λεπτής κινητικότητας και της δημιουργικότητας.
Συννεφάκια & Σταγόνες: Τα νήπια έδειξαν τη δημιουργικότητά τους γεμίζοντας χάρτινα συννεφάκια με αφράτο βαμβάκι και χρωματίζοντας χαρούμενες σταγόνες με μπλε και γαλάζιες αποχρώσεις.
Γαλότσες στο Χώμα: Φανταστήκαμε τις γαλότσες μας να περπατούν στις λακκούβες! Χρωματίσαμε το νερό της βροχής στο χώμα σε ένα ατομικό έργο, συνδέοντας έτσι το φαινόμενο της βροχής με τη γη και την αίσθηση του παιχνιδιού έξω, ενισχύοντας την επαφή με την εποχή.
Ολοκληρώσαμε τις δραστηριότητες με τη λέξη της ημέρας: “Πρωτοβρόχια”. Στόχος μας: Η εξοικείωση με τη γραπτή γλώσσα και η ανάπτυξη της φωνολογικής επίγνωσης.
Τα παιδιά την έγραψαν με τον δικό τους τρόπο, αναγνωρίζοντας τα γράμματα και τις έννοιες που συνδέονται με αυτήν, κάνοντας ένα σημαντικό βήμα στη μαθησιακή διαδικασία. Συμπλήρωσαν επίσης τις λέξεις που έλειπαν σε ένα φύλλο εργασίας, το οποίο αναφέρονταν στο ποίημα, Τίκι τίκι.