“Ο Φθινοπωρούλης και ο Ελμερ ο παρδαλός ελέφαντας”!

Συζητήσαμε με τα παιδιά για τον μήνα Σεπτέμβρη, το ένα από τα «παιδιά» του Φθινοπώρου. Διαβάσαμε το ποίημα «Ο Σεπτέμβρης είναι αγόρι» και ακούσαμε το τραγούδι του. Το ποίημα και το τραγούδι συνοδεύτηκαν από εικόνες, ώστε τα παιδιά να συνδέσουν τις πληροφορίες με οπτικά ερεθίσματα και να αποτυπώσουν τα χαρακτηριστικά του Σεπτέμβρη (χρυσά χρώματα, φύλλα που πέφτουν, μήλα, αέρας, σταγόνες βροχής, έναρξη σχολείου κ.ά.).

Στη συνέχεια, μέσα από κουίζ-παιχνίδι, επιβεβαιώσαμε την κατανόηση και εμπέδωση όσων είχαν ακούσει και δει.

caef5754 226e 4610 84dd f2699c7575a4 ff99a04b ac6c 4bdf 8f64 94522784f2ed 77ee60c3 93ba 46d2 b571 6d2c3a8ace1f 1f7a4da0 b7c5 49e7 b9d9 1398d10516a9

Ο ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΓΟΡΙ

κι έχει ολόχρυσο καπέλο και χρυσό το πανωφόρι

τα παπούτσια του είναι φύλλα, που ‘χουν πέσει απ’ τα πλατάνια

και τα μάγουλα του μήλα.

Κρατάει σάκα από νερό κι έχει μέσα τα βιβλία

από σύννεφο κι αφρό. Με του ανέμου τα ποδάρια

τρέχει δίχως να τον βλέπεις, στων βημάτων του τα χνάρια

διαμαντάκια θε να βρεις, σταγονίτσες σταγονίτσες

μιας ολόχρυσης βροχής.

Ο Σεπτέμβρης είναι αγόρι, κατεβαίνει από τα δάση

κατεβαίνει από τα όρη κι έρχεται για να κτυπήσει

μια πελώρια καμπάνα, το σχολειό ν’ αρχινίσει.

Ο Σεπτέμβρης πάντα δες, έχει όλα τα παιδάκια

φίλους και συμμαθητές.

ΡΕΝΑ ΚΑΡΘΑΙΟΥ

Έπειτα, σχεδιάσαμε όλοι μαζί ένα αγόρι και το ονομάσαμε «Σεπτέμβρης ο Φθινοπωρούλης». Τα παιδιά το έντυσαν με τα χρώματα και τα στοιχεία του φθινοπώρου:

  • Καπέλο χρυσό

  • Μαλλιά και παντελόνι καφέ

  • Ζακετάκι στην ίδια χρωματική απόχρωση

  • Μπλούζα κόκκινη

  • Παπούτσια από φύλλα που κόλλησαν τα ίδια

  • Φυσικά φύλλα γύρω του που πέφτουν

  • Πρόσωπο με μάτια, στόμα και δύο κόκκινα «μηλαράκια» για μάγουλα.

25d7add2 e5e0 4d38 8f0a aabdeed15c3e cf6587a3 4e14 4541 9ff0 20e7d35e5358 87d56608 cfe2 49ba a9b1 6ff2da5cb559 7957be7b eab2 4909 a40f ca2d691f2645 11d1bf1a a541 4824 a771 3c03a0f06be9 73914503 0046 4700 a4dc f026df3cfb50 93c17dfa 87b8 4492 8f11 ad022b55e920 58b8c6be c8f8 4efd 9c90 435cc79863c0

Οι στόχοι της δραστηριότητας ήταν τα παιδιά να γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά του φθινοπώρου και ειδικά του Σεπτέμβρη, να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και να καλλιεργήσουν την προφορική τους έκφραση. Παράλληλα, ανέπτυξαν φαντασία, δημιουργικότητα και δεξιότητες λεπτής κινητικότητας μέσα από ζωγραφική, κόλλημα φύλλων και χρήση υλικών. Τέλος, καλλιέργησαν συνεργασία, έκφραση συναισθημάτων και αυτοπεποίθηση μέσα από την ομαδική δημιουργία του «Σεπτέμβρη».

Τα παιδιά άσκησαν τη λεπτή κινητικότητά τους περνώντας υφασμάτινες λωρίδες σε πλαστικοποιημένα ζωάκια, πλέκοντας με απλό τρόπο. Στη συνέχεια, χρησιμοποίησαν κορδόνι που περνούσαν από τρυπούλα σε τρυπούλα σε φιγούρες όπως πειρατής, πριγκίπισσα και ελέφαντας. Η δραστηριότητα τους βοήθησε να αναπτύξουν δεξιότητες συντονισμού και συγκέντρωσης μέσα από το δημιουργικό παιχνίδι.

c742698c 4c62 4bc9 84a4 007b2e709bb3 3d8083f6 391b 4f2a 9610 7df97f434252 b62e66db 54be 4c2e 950f 1a3f5be6596a 9e57d995 0687 4194 8f4b 30f54c9b7cbe 7fac3947 7904 49c2 b4a0 78122e2ab9f4

Έπειτα, άκουσαν το παραμύθι «Ο Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας». Ο Έλμερ είναι ένας ελέφαντας διαφορετικός από τους άλλους, καθώς είναι πολύχρωμος. Η ιστορία αναδεικνύει την ομορφιά της διαφορετικότητας, την αξία της μοναδικότητας και την αποδοχή του εαυτού και των άλλων.

Στη συνέχεια, πήραν τα ίδια χρώματα που είχε ο Έλμερ και δημιούργησαν ένα ουράνιο τόξο, συνδέοντας το παραμύθι με μια εικαστική δραστηριότητα. Το ουράνιο τόξο έγινε σύμβολο χαράς, ελπίδας, φιλίας και διαφορετικότητας.

242ff7ae 739f 4a82 ad79 585c43ae2a97 1e33a84c 775c 40b8 a0fe 62822240207e