Τα μικρά παιδιά δυσκολεύονται να αντιληφθούν την ύπαρξη του ατμοσφαιρικού αέρα, δεδομένου ότι δεν έχει γεύση, οσμή και χρώμα, ενώ μπορεί να γίνει αισθητός όταν φυσάει.
Στο εν λόγω πείραμα εξηγούμε στα παιδιά πώς, όταν βουτάμε το ποτήρι στο νερό, με τη γρήγορη κίνηση και περιστροφή του ποτηριού, εγκλωβίζεται μέσα του αέρας που δεν επιτρέπει στο νερό να εισχωρήσει και να βρέξει τη χαρτοπετσέτα.
Η εκτέλεση του πειράματος αποτέλεσε προέκταση της ανάγνωσης του βιβλίου “αέρας” (εκδόσεις “Κέδρος”).