Το έναυσμα για τη γνωριμία με το κυδώνι ήταν ανάλογο με αυτό του λωτού, όπως περιγράφηκε σε προηγούμενη δραστηριότητα, όταν μαθήτρια του νηπιαγωγείου έφερε από το σπίτι της ένα κυδώνι, στο πλαίσιο αφιερώματος στα φθινοπωρινά φρούτα.
Η διδακτική προσέγγιση του θέματος βασίστηκε στην εργασία σε ομάδες.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, φορώντας το αντίστοιχο βραχιολάκι κατά χρώμα, ενώ κάθε ομάδα συσκέφτηκε χωριστά και παρουσίασε στην ολομέλεια της τάξης τις προτάσεις της για τη διερεύνηση του θέματος, οι οποίες καταγράφηκαν σε χαρτί από τον εκπαιδευτικό. Ακολούθησε η υλοποίηση των προτάσεων, τουλάχιστον ως προς ό,τι ήταν εφικτό. Να σημειωθεί ότι η πρόταση επίσκεψης σε κυδωνιά δεν ευοδώθηκε, καθότι δεν ήταν γνωστή η ύπαρξη κάποιας σε κοντινή περιοχή.
Τα παιδιά αρχικώς παρατήρησαν τον καρπό του κυδωνιού, εξέφρασαν την άποψή τους και τις πιθανές εμπειρίες τους για αυτό, καθώς και το περιέγραψαν λεκτικά. Παράλληλα, δόθηκε έμφαση στο σάπιο μέρος του φρούτου και ακολούθησε μία συζήτηση για τη δυνατότητα να αφαιρεθεί και στη συνέχεια να κρατηθεί το ποιοτικά καλό μέρος, ώστε να δοκιμαστεί με το αισθητήριο της γεύσης.
Κατά τη διάρκεια ανάπτυξης του θέματος (πχ πληροφορίες και διαδικασία αναζήτησης στο διαδίκτυο, ιδέες για το πώς θα μπορούσαν να το ζωγραφίσουν, συζήτηση-αξιολόγηση για αυτά που έμαθαν κτλ), χρησιμοποιήθηκαν κάρτες κατανόησης. Το κάθε παιδί είχε ανά πάσα στιγμή πρόσβαση στις κάρτες και μπορούσε να επιλέξει το χρώμα που επιθυμούσε, ανάλογα με το αν χρειαζόταν ή όχι βοήθεια (πχ περεταίρω διευκρινίσεις).