Με την προσδοκία προσέγγισης πτυχών διαφορετικών επιστημών (S.T.E.A.M.) προκειμένου τα παιδιά να μάθουν πράγματα για τη Γη ως πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος, οργανώσαμε μία σειρά από δραστηριότητες που μεταξύ άλλων περιελάμβαναν:
- Χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και διαδικτύου (προβολή εικόνων, αναζήτηση πληροφοριών, βίντεο οπτικοποίησης κινήσεων πλανητών, βίντεο εκτόξευσης διαστημοπλοίου και κινήσεων αστροναυτών σε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας, διερεύνηση χαρακτηριστικών στολής αστροναυτών κ.ά.).
-
Προσομοίωση του ηλιακού μας συστήματος και των κινήσεων των πλανητών με μπάλες που τοποθετήθηκαν στο πάτωμα (βλ. φωτογραφία).
- Θεατρικό παιχνίδι με αναπαράσταση πλανητών του ηλιακού μας συστήματος, όπου τα παιδιά έχοντας το ρόλο διαφορετικών πλανητών κινούνταν σε ομόκεντρους κύκλους γύρω από τον “ήλιο”).
- Παιχνίδι με κάρτες μνήμης και θέμα τους πλανήτες και το διάστημα.
- Ανάγνωση παιδικών βιβλίων σχετικών με το διάστημα, όπως “αστρογάτος” (της Σ. Ζαραμπούκα, εκδόσεις Πατάκη) και “Εξερευνώ το Διάστημα” (εκδόσεις Σύγχρονοι Ορίζοντες).
- Διερευνητική μάθηση: προγραμματισμός κινήσεων παιχνιδιού-ρομπότ (BeeBot) προκειμένου να “ταξιδέψει” σε διαφορετικούς πλανήτες, κινούμενο πάνω στην αντίστοιχη πίστα που δημιουργήσαμε (βλ. βίντεο με τα παιδιά της τάξης μας).
- Δημιουργία κολάζ με τοποθέτηση αντίστοιχων πλανητών σε τροχιές του ηλιακού συστήματος.
- Πειραματισμός με το εγκατεστημένο λογισμικό geocompris (ενότητα “ηλιακό σύστημα”) στον ηλεκτρονικό υπολογιστή του σχολείου.