6 Μαρτίου – Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού / Μην φοβάσαι! Σπάσε την ανοχή! Σπάσε τη σιωπή!

 

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Πολλοί φορείς που έχουν χρηματοδοτηθεί τα τελευταία χρόνια από Ευρωπαϊκά προγράμματα που συντονίζει το ΙΚΥ (Comenius, Erasmus+) έχουν προσπαθήσει να αναδείξουν το πρόβλημα και να προτείνουν λύσεις.

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying), όπως και ο όρος «θυματοποίηση» (victimization) χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

Ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο είναι και ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο το μαθητή που εκφοβίζει και εκείνον που εκφοβίζεται, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες.

«Share it to end it», «Μοιράσου το για να το σταματήσεις»

Μία οργάνωση κατά του bullying ενάντια στα παιδιά και τους νέους (Singapore’s Coalition Against Bullying for Children and Youth) λάνσαρε ένα πρωτότυπο φιλμάκι που μικραίνει κάθε φορά που το μοιράζεσαι. Το ασπρόμαυρο φιλμάκι δείχνει ένα αγόρι που το κοροϊδεύουν στο σχολείο. «Δε νιώθω ασφαλής πουθενά», δηλώνει με παράπονο το μικρό αγόρι. «Νιώθω ολομόναχος». Αυτό το βιντεάκι, που η αρχική εκδοχή του διαρκεί κάτι λιγότερο από 2 λεπτά, έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορούν να το μοιράζονται με share οι χρήστες του Facebook. Αφού ένας χρήστης κάνει share, ο επόμενος βλέπει μία εκδοχή που είναι κατά ένα μιλιδευτερόλεπτο (0,001 δευτερόλεπτα) μικρότερο. Τελικά, το φιλμάκι θα συρρικνωθεί μέχρι να γίνει μία μόνο εικόνα. Η ιδέα πίσω από αυτήν την καμπάνια είναι πως όσο περισσότερο μιλάμε για το bullying τόσο το εξαλείφουμε.

Το μικρό αγόρι στο βιντεάκι καταφέρνει να αναδείξει με εκπληκτικό τρόπο, τον τρόμο που βιώνουν τα μικρά παιδιά και οι νέοι που υφίστανται το bullying και να ευαισθητοποιήσει, πετυχαίνοντας το στόχο του με έναν πολύ απλό, αλλά φοβερά έξυπνο τρόπο www.shareittoendit.com #stirizo

334910240 5835609283221526 5680892731130869890 n 1

ΕΓΓΡΑΦΕΣ 2023-2024

Εγγραφές στα Νηπιαγωγεία

(υπ. αριθ. Φ.6/18466/Δ1 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας)

Για το σχολικό έτος 2023- 2024 οι εγγραφές θα πραγματοποιηθούν από

 1 εώς 20 Μαρτίου 2023     

Στο νηπιαγωγείο μας εγγράφονται νήπια και πρόνηπια 

που έχουν γεννηθεί το 2018 & το 2019 

Συνοπτικά:

  • Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).
  • Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
  • Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
  • Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2022-2023, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2022-23, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2019 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.
  • Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109). Νήπια που δεν έχουν εγγραφεί και φοιτήσει στο νηπιαγωγείο και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 6 ετών (την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής) εγγράφονται στο δημοτικό με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή του οικείου Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Νηπιαγωγών, διαφορετικά εγγράφονται στο νηπιαγωγείο, 3 (παρ. 1β του άρθρου 204 του ν. 4610/2019 (Α΄70)). Οι γονείς προσκομίζουν στο σχολείο μόνο αίτηση εγγραφής για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής (για όσους επιθυμούν την εγγραφή του παιδιού τους).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

 α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/τρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.

 Στο Νηπιαγωγείο Προσκομίζονται

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

  • α) αίτηση-δήλωση εγγραφής γονέων/κηδεμόνων (επισυνάπτεται)
  • β) η αίτηση εγγραφής για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής (για όσους επιθυμούν την εγγραφή του παιδιού τους). Αφορά και τις αυτεπάγγελτες επανεγγραφές. (επισυνάπτεται)
  • γ) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.) (επισυνάπτεται)
  • δ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25). 5 δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ. Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
  • ε)Υπεύθυνη Δήλωση έτερου γονέα στην οποία δηλώνει ότι συμφωνεί στην εγγραφή του παιδιού του. (επισυνάπτεται)
  • στ) Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας (εαν υπάρχει)
  • ζ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. (εφόσον υπάρχει), σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
  • η) Πιστοποιητικό γέννησης του/της μαθητή/τριας, επίσημα μεταφρασμένο (μόνο για τους αλλοδαπούς μαθητές).

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ

 ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους.

Οι Διευθυντές/τριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) νήπια/προνήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00. 4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΜΟΝΑΔΙΚΗ!!!!!!!!



Λήψη αρχείου

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΦΝΩΝ

Με την ευκαιρία της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς , εκφράζω προς όλες και όλους, εκπαιδευτικούς, μαθητές, μαθήτριες, γονείς, κηδεμόνες, τις θερμότερες ευχές για μια δημιουργική σχολική χρονιά.

Οι εκπαιδευτικοί είναι βέβαιο ότι θα συμβάλλουν με τον καλύτερο τρόπο στη δημιουργία ενός ασφαλούς κλίματος διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών και μαθητριών, στην καλλιέργεια της κριτικής και δημιουργικής τους σκέψης, στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους και την πλήρη συμμετοχή τους στην κοινωνική ζωή.

Στόχοι:

  • Γέφυρα ομαλής μετάβασης από τον παιδικό σταθμό ή το σπίτι στο δημοτικό σχολείο.
  • Βάζει τις βάσεις για τη στάση που θα εφαρμόσουν τα παιδιά απέναντι στο σχολείο και γενικότερα απέναντι στη γνώση και τη μάθηση.
  • Το Νηπιαγωγείο υπάγεται στο υπουργείο παιδείας, ανήκει στην 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και ισχύει ότι και στις υπόλοιπες βαθμίδες εκπαίδευσης. Για να φοιτήσει κάποιο παιδί, θα πρέπει να αυτοεξυπηρετείται..Είναι το πρώτο σκαλί στην εκπαίδευση του παιδιού. Η φοίτηση των παιδιών στο νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική και δεν θα πρέπει να γίνονται απουσίες χωρίς σοβαρό λόγο. Τηρούμε όλα τα προεδρικά διατάγματα που αφορούν το ωράριο άφιξης και αποχώρησης. Η καταγραφή γίνεται μέσω ηλεκτρονικού συστήματος που ονομάζεται myschool οπότε θα σας παρακαλέσω να είστε τυπικοί διότι αν έρχεστε διαφορετική ώρα από αυτή που πρέπει χωρίς ενημέρωση, δεν θα μπορούμε να ανοίξουμε την πόρτα βάση νόμου.

7:45 με 8:00 υποδοχή μαθητών/τριων    ΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΠΡΩΙΝΗ ΖΩΝΗ.

8:15 με 8:30 προσέλευση όλων των υπόλοιπων μαθητών.

12:50 με 1:00 αποχώρηση κλασικού τμήματος.

15:50 με 16:00 αποχώρηση μαθητών ολοήμερου τμήματος.

Για όποιον μαθητή αποχωρήσει εκτός του συγκεκριμένου ωραρίου, θα δίνεται υπεύθυνη δήλωση.

Το αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου έχει εκπονηθεί από το παιδαγωγικό ινστιτούτο και το υπουργείο παιδείας. Είναι ενιαίο για τις επόμενες βαθμίδες υποχρεωτικής εκπαίδευσης και περιλαμβάνει συγκεκριμένες μαθησιακές περιοχές που στις επόμενες βαθμίδες ονομάζονται μαθήματα. Βασικός στόχος είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων σε όλους τους τομείς: νοητικό (γνωστικές ικανότητες), συναισθηματικό (καλλιέργεια θετικής σκέψης), ψυχοκινητικό (λεπτή και αδρή κινητικότητα, συντονισμός χεριών-ματιού, κατανόηση χωρικών σχέσεων, αμφιπλευρικότητα).

Διδακτική μεθοδολογία

  • Βιωματικές δραστηριότητες
  • Διευρενητικές δραστηριότητες
  • Διαθεματική – Διεπιστημονική προσέγγιση
  • Project ή Σχέδια εργασίας
  • Ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες
  • Εργαστήρια δεξιοτήτων

Κάθε Παρασκευή θα παίρνουν εργασία για το σπίτι για να μάθουν να δουλεύουν μόνα τους και για να συνηθίζουν στην ιδέα των υποχρεώσεων που θα έχουν στο δημοτικό σχολείο.

Τα παιδιά μαθαίνουν μετά από την συνεργασία και την αλληλεπίδραση. Κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό ανάπτυξης και το δικό του τρόπο μάθησης. Μαθαίνει καλύτερα σε ένα περιβάλλον που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του και αισθάνεται προστατευμένο.

Λειτουργικά και πρακτικά θέματα.

  • Το πρωί θα αφήνετε τα παιδιά στην είσοδο και θα τακτοποιούνται μόνα τους. Έτσι θα ενισχύσουμε την ανεξαρτησία και την υπευθυνότητα τους.
  • Για το Νηπιαγωγείο, προτιμήστε τροχήλατες τσάντες που είναι συνήθως μεγαλύτερες από εκείνες με τα λουράκια και μεταφέρονται ευκολότερα. Τα πράγματα που καθημερινά θα χρειάζεται να φέρνει το παιδί στο σχολείο είναι αρκετά οπότε μια ευρύχωρη τσάντα βοηθά σημαντικά το νήπιο να οργανώνει και να τακτοποιεί μόνο του τα πράγματά του χωρίς τη βοήθεια της Νηπιαγωγού. Ιδανικά η σχολική τσάντα του Νηπιαγωγείου θα πρέπει να έχει: Τάπερ με το δεκατιανό. Ειδικό σκεύος για το μεσημεριανό γεύμα. Το μεσημεριανό φαγητό να μπαίνει μέσα σε ειδικό μπολ με καπάκι (όχι πλαστικό) για κανονικό φούρνο κουζίνας. Μία αλλαξιά ρούχα (με εσώρουχα και κάλτσες). Παγουρίνο με φρέσκο νερό, μια μικρή πετσετούλα, το πιρούνι και το κουτάλι του, πάνω στα οποία να υπάρχει γραμμένο το όνομά του (Προσοχή όχι μαχαίρια, πλαστικά ή παιδικά). Ατομικά χαρτομάντηλα. Στα ατομικά είδη του παιδιού θα ήταν καλό να γραφτούν με ανεξίτηλο μαρκαδόρο το όνομα και το επίθετό του.
  • Η νηπιαγωγός σε καμία περίπτωση δεν είναι υποχρεωμένη να ταΐζει τα παιδιά. Τα παιδιά είναι υποχρεωμένα  να τρώνε μόνα τους χωρίς να τα ζορίζουμε. Η  νηπιαγωγός είναι υπεύθυνη μόνο για την ασφάλεια και το εκπαιδευτικό έργο. Αν το παιδί δεν θέλει να φάει, θα το ταΐζεται εσείς όταν πάτε στο σπίτι. Απαγορεύονται οι ξηροί καρποί.
  • Σε περίπτωση που το παιδί λερωθεί και δεν μπορεί να αλλάξει μόνο του τα ρούχα, θα ειδοποιείται ο γονιός για να το βοηθήσει. Οι εκπαιδευτικοί απαγορεύεται να αγγίξουν την περιγεννητική περιοχή βάση προεδρικού διατάγματος.
  • Ελέγχεται την τσάντα του παιδιού πριν έρθει στο σχολείο. Παρακαλούμε πολύ να μην φέρνει παιχνίδια από το σπίτι διότι μπορεί να χαθούν και να στενοχωρηθεί.
  • Άνετα ρούχα και παπούτσια με βέλκρο.
  • Πρόληψη και ενημέρωση για τις ψείρες (Κάθε παιδί θα ελέγχεται κάθε Παρασκευή από τον γονιό που να έχει το περιθώριο να καθαριστεί το σαββατοκύριακο).
  • Σε περίπτωση ασθενείας παραμένουμε σπίτι μέχρι να αναρρώσουμε.
  • Σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος ειδοποιείται πρώτα το Ε.Κ.Α.Β. και έπειτα ο γονιός, οπότε έχετε πάντα τα τηλέφωνα ανοιχτά για να μπορούμε να σας βρούμε ανά πάσα ώρα και στιγμή.

ΟΛΟΗΜΕΡΟ (αναλυτικά)

ΦΑΓΗΤΟ

  • Χωριστό τσαντάκι, όπου θα υπάρχει το δοχείο με το μεσημεριανό γεύμα. Το τσαντάκι να είναι ευρύχωρο και εύχρηστο για παιδιά, ώστε το παιδί να το ανοίγει και να το κλείνει με ευκολία. Αποφύγετε μικρά τσαντάκια με γωνιακά φερμουάρ, πολλές θήκες και περίπλοκα κουμπώματα. Να αναγράφεται το όνομα του παιδιού σε εμφανές σημείο.
  • Δοχείο φαγητού: να μπορεί να μπαίνει στον ηλεκτρικό  φούρνο, ώστε σε περίπτωση που μας επιτρέπεται με οδηγίες, να μπορεί η νηπιαγωγός να ζεστάνει το φαγητό. Επίσης να είναι εύχρηστο για το παιδί. Να αναγράφεται το όνομα του παιδιού και στο δοχείο και στο καπάκι με μανό ή ανεξίτηλο μαρκαδόρο και να ανανεώνεται συχνά γιατί με τον καιρό σβήνει.
  • Πετσετούλα μικρή, την οποία θα στρώνει το παιδί και επάνω θα τοποθετεί το δοχείο με το φαγητό του.
  • Κουτάλι ή πιρούνι παιδικό με στρογγυλεμένες άκρες. Μαχαίρι απαγορεύεται.
  • Αποφύγετε για οικολογικούς λόγους τα περιττά νάιλον σακουλάκια.

 

ΥΠΝΟΣ

  • Σεντονάκι παιδικό
  • Μαξιλάρι με μαξιλαροθήκη
  • Να αναγράφεται και στα λευκά είδη και στην τσάντα/σακούλα που θα μεταφέρονται το όνομα του παιδιού. Κάθε Παρασκευή το παιδί θα τα παίρνει σπίτι του για να πλυθούν και τη Δευτέρα θα τα ξαναφέρνει.
  • Το όνομα του παιδιού καλό είναι να αναγράφεται όπου είναι εφικτό, πχ. Μπουφάν, ζακέτες, τσάντες κλπ.
  • Να θυμάστε, ότι τα περίπλοκα πράγματα μπερδεύουν και δυσκολεύουν τα παιδιά.
  • Μέλημα όλων μας είναι να προάγουμε πρώτα από όλα την αυτονομία και την αυτοεξυπηρέτηση των παιδιών!

Όλα τα παιδιά βάση προγράμματος θα χαλαρώνουν 45 λεπτά. Δεν είναι υποχρεωμένα να κοιμηθούν αλλά θα πρέπει να ξαπλώσουν για να ξεκουραστούν.

Όταν το παιδί γυρίζει από το σχολείο, είναι προτιμότερο να μην το «βομβαρδίζετε» με ερωτήσεις. Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας χρειάζονται συνήθως χρόνο, προκειμένου να εξοικειωθούν με το καινούριο περιβάλλον του Νηπιαγωγείου. Ορίστε μία ώρα μέσα στην ημέρα, κατά την οποία θα συζητάτε μαζί του σχετικά με τις χαρές και τις ανησυχίες του, τους φίλους ή φίλες του στο σχολείο και μην ξεχνάτε να το επιβραβεύετε συχνά για κάθε μικρή αλλά σημαντική του κατάκτηση. Αφήστε το να σας πει από μόνο του πώς πέρασε την ημέρα του και δείξτε κατανόηση στην ενδεχόμενη στιγμιαία κακή του διάθεση ή στον εκνευρισμό του. Αν πάλι η έντασή του φαίνεται να παρατείνεται, μη διστάσετε να απευθυνθείτε στις εκπαιδευτικούς του τμήματος.

 

Συνεργασία σχολείου-οικογένειας

Η συνεργασία σχολείου – οικογένειας έχει εξέχουσα σημασία και θα πρέπει πρωτίστως να στοχεύει στη γόνιμη ένταξη του παιδιού στο πλαίσιο του Νηπιαγωγείου και την αρμονική κοινωνική και συναισθηματική του ανάπτυξη. Επιπλέον, ορίζονται σε τακτά χρονικά διαστήματα ατομικές συναντήσεις με τους γονείς του κάθε παιδιού. Είναι σημαντικό να αισθάνεστε το σχολείο του παιδιού σας ως έναν χώρο, όπου μπορούν να ακουστούν οι ανησυχίες και οι προβληματισμοί σας, ως έναν χώρο όπου γονείς και εκπαιδευτικοί «εργάζονται» παράλληλα προς την επίτευξη ενός κεντρικού κοινού στόχου: την ευτυχία και την ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών.

Ένα παιδί μπορεί να διδάξει σε έναν ενήλικο τρία πράγματα: να είναι ευτυχισμένος χωρίς ιδιαίτερο λόγο, να είναι πάντα απασχολημένος με κάτι και να ξέρει να απαιτεί με όλη του τη δύναμη αυτό που θέλει.

Paulo Koehlo

 

Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά !!

 

Καλωσήρθατε

Στον ιστότοπο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΦΝΕ.
Επισκεφτείτε τις διάφορες σελίδες μας για να μάθετε περισσότερα.

Εκεί μπορείτε να βρείτε διάφορες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τους εκπαιδευτικούς που πλαισιώνουν το σχολείο μας, την προσβασιμότητα στο σχολείο μας, τον κανονισμό λειτουργίας, τα νέα του σχολείου μας και τα στοιχεία επικοινωνίας του.