Στο σχολείο μας έχουμε ξεκινήσει την υλοποίηση πειραμάτων προκειμένω τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με απλά φαινόμενα και αντιδράσεις της ύλης. Τα παιδιά γίνονται μικροί επιστήμονες και πριν την εκτέλεση του πειράματος κάνουν υποθέσεις για το τι θα συμβεί στα υλικά που έχουν στο κάθε πείραμα. Όταν τελειώσει το πείραμα οι υποθέσεις απορρίπτονται ή επιβεβαιώνονται. Με αυτήν την εκπαιδευτική διαδικασία:
- Ενισχύεται η εφευρετικότητα.
- Ενθαρρύνεται ο πειραματισμός
- Ενθαρρύνεται η ομαδική εργασία
- Ενθαρρύνεται η εφαρμογή των γνώσεων
- Διδάσκεται η επίλυση προβλημάτων.
- Ενισχύεται η βιωματική μάθηση.
Και όπως λέμε με τους μαθητές μας μαθητές η λέξη πείραμα σημαίνει πειράζω! Στις παρακάτω φωτογραφίες παρουσιάζονται μερικά πειράματα για την έννοια της απορροφητικότητας αλλά και την αντίδραση κιτρικού οξέος και μαγειρικής σόδας.
Πείραμα απορροφητικότητας.
Πείραμα αντίδρασης σαπουνιού + κιτρικού οξέος + μαγειρικής σόδας.




