Η αφόρμηση για να ασχοληθούμε με τη διατροφή δόθηκε από τα ίδια τα παιδιά στη συζήτηση στην παρεούλα για το τι τρώνε και ποιο είναι το αγαπημένο τους φαγητό.
Καταγράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών και η ενασχόληση με το θέμα της διατροφής άρχισε.
Οι πατάτες και τα μακαρόνια από φαγητό και η μπανάνα και το μήλο ήταν οι πιο δημοφιλής τροφές για τα παιδιά.
Γράψανε τα παιδιά στον υπολογιστή τις λέξεις και τον αριθμό με τους ψήφους της κάθε τροφής. Διαπιστώσανε ότι είχαμε ισοψηφία και στα φαγητά και στα φρούτα.
Αντιστοιχίσαν αριθμό ψήφων με τις λέξεις.
Από που παίρνουμε τις τροφές.
Κόψανε εικόνεςμε τροφές και τις ομαδοποιήσανε ανάλογα με την προέλευσή τους.
ΖΩΑ, ΦΥΣΗ, ΘΑΛΑΣΣΑ.
Τρώμε όμως σωστά και υγιεινά ; Την απάντηση μας την έδωσε ένα υπέροχο βιβλίο που διαβάσαμε για τη σωστή διατροφή.
Γνωρίσαμε τις οικογένειες τροφών , και πως πρέπει να τρεφόμαστε σωστά και υγιεινά καθημερινά και εβδομαδιαία.
Αριθμήσαμε τις ομάδες και παίζοντας παιχνίδια κάναμε σειριοθέτηση μετρώντας πρώτος, δεύτερος, τρίτος, τέταρτος, πέμπτος, και αντιστοίχιση αριθμού με σειρά.
Κόψαμε τροφές και κάναμε ομαδοποίηση τις οικογένειες.
Φτιάξαμε ημερήσιο πρόγραμμα σωστής διατροφής που να περιλαμβάνει τροφές και από τις πέντε ομάδες.Εισάγαμε με το πρόγραμμα και τις έννοιες της διαδοχής του χρόνου.
Ομαδοποιήσαμε υγιεινές και μη υγιεινές τροφές.
Μέσα από τον Μάκη τον Ενζυμάκη μάθαμε ποιες τροφές κάνουν καλό στο στομάχι μας και πως πρέπει να τρώμε σωστά.
Μάθαμε από τον κύριο Μπεν που είναι οικολόγος μέσα από το παρακάτω εξαιρετικό βιβλίο ότι δεν πρέπει να πετάμε υπολείμματα τροφών , φλούδια από λαχανικά και φρούτα , αλλά να τα φτιάχνουμε οικολογικό λίπασμα για τα δικά μας φυτά.
Αποφασίσαμε να κρατάμε τα σκουπίδια από τα φρούτα που θα τρώμε κάθε μέρα για να τα φτιάξουμε λίπασμα για τα φυτά μας στο θερμοκήπιο.
Επίσης να ζυγίζουμε τα φλούδια κάθε εβδομάδα για να βγάλουμε την πρωταθλήτρια εβδομάδα στην κατανάλωση φρούτων. Εισάγοντας έτσι και την έννοια του βάρους.
Παίξαμε με καρτέλες αρίθμησης φρούτων
Κάναμε προσθέσεις , αφαιρέσεις, διαιρέσεις μέσα από παιχνίδια , βάζω, βγάζω και μοιράζω και τις αποτυπώσαμε στο χαρτί γνωρίζοντας και τα σύμβολα
(=, +,- )
Κάναμε και γλωσσικά παιχνίδια. Λαχανικά και φρούτα αντιστοίχιση με αρχικό γράμμα και λέξη.
Φτιάξαμε λικέρ με ρόδια για να προσφέρουμε στις γιορτές.
Δουλέψαμε φύλλα εργασίας.
Μια καινούργια φίλη ήρθε στο τέλος στην παρέα μας . Η μελισσούλα το μικρό μας ρομποτάκι. Φτιάξαμε το πρώτο επιτραπέζιο παιχνίδι μας και με τη βοήθεια της μελισσούλας ακολουθήσαμε τις διαδρομές της.
Αποφασίσαμε το επιτραπέζιο να είναι φτιαγμένο με αινίγματα για τα φρούτα.
Στόχος ήταν το παιδί που θα λύνει το αίνιγμα και θα βρίσκει τη σωστή απάντηση να οδηγήσει το ρομπότ στη σωστή λέξη και εικόνα στο επιτραπέζιο.
Το πρώτο μας επιτραπέζιο το ονομάσαμε<ΓΕΥΣΕΙΣ, ΧΡΏΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΩΜΑΤΑ>
Πρώτα δουλέψαμε τα αινίγματα. Γνωρίσαμε και τον κύβο σαν σχήμα και είδαμε πως κατασκευάζεται. Στις έξι πλευρές του κύβου κολλήσαμε και ένα εικονογραφημένο αίνιγμα.Ο κύβος λειτουργεί σαν ζάρι.Η μέλισσα θα πρέπει αφού πάρει τις εντολές , μπροστά, δεξιά, αριστερά, πίσω να βρει τη σωστή λέξη και εικόνα που έδειξε το ζάρι.
Τις εντολές στη μέλισσα τις δίνουν τα ίδια τα παιδιά πατώντας και ρυθμίζοντας την με τα αντίστοιχα κουμπιά που έχει πάνω της.
Το μικρό μας ρομπότ ξετρέλανε τα παιδιά και σκοπεύουμε να το αξιοποιούμε σε όλες τις θεματικές ενότητες που θα δουλέψουμε, για να μαθαίνουν τα παιδιά … διασκεδάζοντας.