Πολιτιστικό Πρόγραμμα: “Τα Μνημεία της Ελλάδας”

Κατά το σχολικό έτος 2023-24 στο σχολείο μας υλοποιήθηκε πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο “Τα Μνημεία της Ελλάδας”, διάρκειας τεσσάρων μηνών, με τη συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών. Στα πλαίσια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δραστηριότητες:

Γνωρίσαμε τα μνημεία μέσα από βιβλία. Tα βρήκαμε στο χάρτη της Ελλάδας και παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο βίντεο που παρουσίαζε πώς ήταν τα μνημεία στην αρχαιότητα και πώς είναι σήμερα.

μαθημα1

Mε τη βοήθεια της εφαρμογής googlearth εντοπίσαμε τα μνημεία και χρησιμοποιήσαμε τη δυνατότητα της 3D παρουσίασης, ώστε να δούμε τα μνημεία περιμετρικά.

μνημειο3

Eίδαμε στο διαδίκτυο εκθέματα του Μουσείου της Ακρόπολης.

IMG 20240205 101039

Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή jigsaw, δημιουργήσαμε παζλ με το μνημείο του Παρθενώνα και στη συνέχεια παίξαμε με αυτό.

IMG 20240221 114003

Συνομιλήσαμε διαδικτυακά με αρχαιολόγο από το Μουσείο της Ακρόπολης.

μνημειο4

Παρακολουθήσαμε βίντεο για τη ζωή στην αρχαία Ελλάδα και παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια στο MuseumKids Acropolis.

IMG 20240212 115701

Παρακολουθήσαμε στο Φωτόδεντρο διαδραστικό βίντεο ξενάγησης στον Αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας και στο Μαντείο των Δελφών.

IMG 20240219 115320

Γνωρίσαμε το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου και παρακολουθήσαμε βίντεο με αποσπάσματα από θεατρικές παραστάσεις.

θεατρο

Ταξιδέψαμε στα μνημεία με τη βοήθεια της Beebot, ακολουθώντας τη διαδρομή, σύμφωνα με το κουίζ.

IMG 20240223 125220

Επισκεφθήκαμε το Μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας.

Μουσείο Αρχαίας Ολυμπίας

 

Σχέδιο Δράσης: “Η ζωή στο σχολείο”

Κατά το τρέχον σχολικό έτος, υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας Σχέδιο Δράσης με θέμα: “Η ζωή στο σχολείο”. Σκοπός της συγκεκριμένης δράσης είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές/τριες την αξία του σχολείου, της εκπαίδευσης και της μάθησης καθώς και να δημιουργήσουν προσωπικές σχέσεις, να αλληλεπιδρούν θετικά μεταξύ τους και να συνεργάζονται. Στα πλαίσια λοιπόν του προγράμματος υλοποιήθηκαν τα παρακάτω:

Έγινε συζήτηση στην ολομέλεια ώστε να ανιχνευθούν οι γνώσεις των παιδιών σχετικά με το πώς λειτουργεί σωστά μια ομάδα. Οι απόψεις των μαθητών καταγράφηκαν και στη συνέχεια φτιάξαμε μια ομαδική εργασία και την αναρτήσαμε στον τοίχο της τάξης μας.

IMG 20240527 091050

Παίρνοντας αφορμή από βιβλία που διαβάσαμε και αφορούν στη ζωή στο σχολείο, συζητήσαμε θέματα όπως:

1.Πώς αισθάνεται ένα παιδί που πηγαίνει πρώτη φορά στο σχολείο και τί μπορούμε να κάνουμε εμείς για να αισθανθεί μέλος της ομάδας μας.

2. Όλοι είμαστε διαφορετικοί αλλά το ίδιο όμορφοι

3. Από τα πιο σημαντικά πράγματα στη ζωή είναι η φιλία, η αγάπη και η αποδοχή.

Και κάναμε φύλλα εργασίας

βιβλια

Λειτουργήσαμε τη δανειστική βιβλιοθήκη, όπου κάθε εβδομάδα τα παιδιά δανείζονταν ένα βιβλίο, ζωγράφιζαν αυτό που τους άρεσε περισσότερο και το παρουσίαζε στην ολομέλεια.

δανειστική

Επισκεφθήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο…

Επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο

Συνεργαστήκαμε με τις δασκάλες της πρώτης δημοτικού του Δημοτικού σχολείου Αβύθου, φτιάξαμε χελιδόνια και τραγουδήσαμε μαζί στις υπόλοιπες τάξεις τα κάλαντα της άνοιξης.

IMG 20240321 102501

Παίξαμε ομαδικά παιχνίδια συνεργασίας στην αυλή του σχολείου.

παιχνιδια

Συμμετείχαμε στο πασχαλινό παζάρι αγάπης που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Δήμο Αιγιαλείας.

1

Φτιάξαμε λαζαράκια, μάθαμε τα κάλαντα του Λαζάρου και βγήκαμε να τα πούμε στη γειτονιά του σχολείου μας.

λαζαρακια

Πήγαμε εκπαιδευτική εκδρομή στο μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας.

Μουσείο Αρχαίας Ολυμπίας

Δημιουργήσαμε ψηφιακή αφίσα για τη ζωή στο σχολείο.

Η ζωή

Οι μαθητές/τριες συμπλήρωσαν φύλλο αξιολόγησης σχετικά με το Σχέδιο Δράσης.

αξιολογηση χαμογελο

 

 

 

 

 

Etwinning: “Little explorers in action…”

Το “Little explorers in action…” είναι ένα ευρωπαϊκό συνεργατικό πρόγραμμα, στο οποίο συμμετείχαν 9 εκπαιδευτικοί από 7 σχολεία, της Ελλάδας, της Ισπανίας, της Κροατίας και της Βουλγαρίας.

Το πρόγραμμα είχε διάρκεια 7 μήνες, ξεκινώντας το Νοέμβριο του 2023 και τελειώνοντας το Μάιο του 2024. Βασικός σκοπός του προγράμματος ήταν να γνωρίσουν τα παιδιά τί είναι τα μνημεία, γιατί πρέπει να τα σεβόμαστε, γιατί πρέπει να μαθαίνουμε γι’ αυτά και γιατί είναι σημαντικά για όλο τον κόσμο.

Ξεκινήσαμε το πρόγραμμα κάνοντας στα παιδιά τις παρακάτω ερωτήσεις ώστε να δούμε τί γνωρίζουν για τα μνημεία:

  1. Τι είναι μνημείο;
  2. Γνωρίζετε κάποιο μνημείο;
  3. Από τί υλικά είναι φτιαγμένα τα μνημεία;
  4. Έχετε επισκεφθεί κάποιο μνημείο;
  5. Υπάρχει κάποιο μνημείο στην πόλη/χώρα σου;

Με τις απαντήσεις τους  δημιουργήσαμε το παρακάτω ιστόγραμμα:



Λήψη αρχείου

Στη συνέχεια, κάθε σχολείο συνεργάτης, έπρεπε να αποφασίσει με ποιο μνημείο θα ασχοληθεί. Έτσι, ψάξαμε πληροφορίες και είδαμε φωτογραφίες στο διαδίκτυο. Οι μαθητές/τριες αποφάσισαν με ψηφοφορία να ασχοληθούν με την “Αρχαία Ολυμπία”. Έπειτα, βρήκαμε περισσότερες πληροφορίες για το συγκεκριμένο μνημείο και και αποφασίσαμε ποιες θα μοιραστούμε με τους εταίρους μας.



Λήψη αρχείου

Συνεχίζοντας το πρόγραμμα και καθώς πλησίαζαν τα Χριστούγεννα, συνεργαζόμενοι με τους εταίρους μας, δημιουργήσαμε μια κοινή χριστουγεννιάτικη κάρτα, για να μοιράσουμε στους μαθητές μας. Η κάρτα είχε ευχές στη γλώσσα του κάθε εταίρου.



Λήψη αρχείου

Κατόπιν, έπρεπε να βρούμε ένα λογότυπο για το πρόγραμμά μας. Έτσι, το κάθε σχολείο, έφτιαξε ένα λογότυπο…



Λήψη αρχείου

… και στη συνέχεια ψηφίσαμε ποιο μας αρέσει περισσότερο



Λήψη αρχείου

Καταλήγοντας σε αυτό με τις περισσότερες ψήφους

kindergarten of elaiona

Έπειτα, ο κάθε εταίρος, δημιούργησε από ένα ψηφιακό παιχνίδι, για να παίξουν τα παιδιά και μέσα από αυτά να μάθουν περισσότερες πληροφορίες για όλα τα μνημεία. Τόσο για το δικό μας όσο και για των εταίρων μας.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Ύστερα, μάθαμε περισσότερα για την ιστορία των μνημείων και πότε αυτά φτιάχτηκαν και δημιουργήσαμε μια ιστοριογραμμή.



Λήψη αρχείου

Μετά, μετρήσαμε τις αποστάσεις από το μνημείο της Αρχαίας Ολυμπίας μέχρι τα μνημεία των εταίρων μας με το google earth και αντίστοιχα έκαναν το ίδιο όλα τα σχολεία.



Λήψη αρχείου

Ασχοληθήκαμε επίσης, με το πώς να παραμένουμε ασφαλής στο διαδίκτυο και φτιάξαμε σε συνεργασία με όλα τα σχολεία μια σχετική αφίσα.

Digital Games for the monuments of all partners We play partners games Storyline for the construction of the monuments Students measure distances team poster

Στη συνέχεια, ψάξαμε στο διαδίκτυο φωτογραφίες του μνημείου μας, ψηφίσαμε την αγαπημένη μας και με τη βοήθεια μιας εφαρμογής τη μετατρέψαμε σε παζλ. Το ίδιο έκανα και οι εταίροι μας και μετά παίξαμε με όλα τα παζλ που είχαν δημιουργηθεί.



Λήψη αρχείου

Ταξιδέψαμε στην Ευρώπη με τη Bee Bot, απαντώντας σε ερωτήσεις γνώσεων σχετικά με τα μνημεία.



Λήψη αρχείου

Ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε τους εταίρους μας. Συνδεθήκαμε διαδικτυακά και γνωρίσαμε τους μαθητές και τις μαθήτριες όλων των σχολείων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Είπαμε καλημέρα και τραγουδήσαμε ο καθένας στη γλώσσα του.



Λήψη αρχείου

Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο μια τρισδιάστατη παρουσίαση του μνημείου της Αρχαίας Ολυμπίας και παρακολουθήσαμε αντίστοιχα τις τρισδιάστατες παρουσιάσεις όλων των μνημείων. ‘Επειτα, φτιάξαμε τα μνημεία με υλικά που είχαμε στην τάξη μας.



Λήψη αρχείου

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Πολιτιστικής Κληρονομιάς (18 Απριλίου), δημιουργήσαμε σε συνεργασία με τους εταίρους μας μια αφίσα, και τη στείλαμε σε σχολεία της περιοχής μας για να τους ενημερώσουμε και να τους ευαισθητοποιήσουμε σχετικά με τα μνημεία.

screenshot 20240416 211320

Θέλοντας να αποτυπώσουμε όλα αυτά που μάθαμε, σε συνεργασία με τους εταίρους μας δημιουργήσαμε μια κοινή ιστορία, παρουσιάζοντας όλα τα μνημεία.



Λήψη αρχείου

Τελειώνοντας το πρόγραμμα, κάναμε στα παιδιά τις ίδιες ερωτήσεις που είχαμε κάνει και στην αρχή. Καταγράψαμε και πάλι τις απαντήσεις και συγκρίναμε τα δύο διαγράμματα.



Λήψη αρχείου

 

1o εργαστήριο δεξιοτήτων ”Το νερό γυρίζει”

Το εργαστήριο δεξιοτήτων ανήκει στην ενότητα φροντίζω το περιβάλλον και στην υποενότητα οικολογία-παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά, η διάρκεια του  εργαστηρίου ήταν οκτώ εβδομάδες Οκτώβριος-Νοέμβριος και αφιερώσαμε δύο με τρείς ώρες εβδομαδιαίος. Οι μαθητές/τριες διδάχτηκαν την αξία του νερού στην φύση και στην ζωή, τις φάσεις του νερού από στερεή σε αέρια μορφή, τις ιδιότητες που έχει το νερό μέσα από πειράματα. Χρησιμοποιήσαμε το bee bot  για την κατανόηση του κύκλου του νερού μέσα από την τεχνολογία.

 

 

3317164044

“Make Α Wish” (Κάνε μια ευχή Ελλάδoς)

Το σχολείο μας φέτος συμμετείχε στη δράση του Οργανισμού “Make A Wish” (Κάνε μια ευχή Ελλάδος), συμβάλλοντας με τη βοήθεια των γονέων και κηδεμόνων στην πραγματοποίηση της ευχής κάποιου παιδιού που πάσχει από σοβαρή ασθένεια. Επίσης, συμμετείχαν στο διαγωνισμό του “Make A Wish” και δημιούργησαν ομαδικά το δικό τους αστέρι.

κανε μια ευχή

Αγιασμος

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες ο αγιασμος θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 11/9/2023  και ώρα 9 από κοινού με το Δημοτικό Σχολείο Αβυθου ,μετά το πέρας του Αγιασμού θα γινει μια ενημέρωση σχετικά με την λειτουργία του Νηπιαγωγειου.

Με εκτίμηση οι Νηπιαγωγοι

Εξερευνώντας το Ηλιακό μας σύστημα με Bee-bot

Δημιούργησαμε ένα ταμπλό από χαρτί του μέτρου το χωρίσαμε σε τετράγωνα  και ζωγραφίσαμε  τους πλανήτες του Ηλιακού μας συστήματος. Έπειτα με την βοήθεια  του Bee-boat εξερευνήσαμε  όλους τους πλανήτες και τους γνωρίσαμε με τις ονομασίες τους. 20230612 10261520230612 10243120230612 10324020230612 103537

Εκπαιδευτική εκδρομή Ζέλιος Γή

20230531 10445120230531 10280920230531 10355920230531 103305

Εκπαιδευτική εκδρομή  στον Κήπο  Ζέλιος Γή, οι μαθητές  μας ήρθαν σε επαφή με ποικιλίες καλλωπιστικών φυτών, καρποφόρων δέντρων και φυτών ιατρικής. Επίσης οι μαθητές/τριες   συμμετείχαν σε  φύτευση και φροντίδα των φυτών.