Τίτλος του εργαστηρίου μας ” όλοι μαζί μπορούμε”
Δημιουργήσαμε το συμβόλαιο της ομάδας μας.
Δημιουργήσαμε την ομάδα μας και παίξαμε παιχνίδια ενδυνάμωσης της ομάδας. Τα παιδιά κινούνται ελεύθερα στο χώρο, ακολουθώντας το ρυθμό της μουσικής. στο σταμάτημα της μουσικής πρέπει να βρουν ένα ζευγάρι και να ακολουθήσουν τις οδηγίες της νηπιαγωγού.
Στη συνέχεια επιδιώχθηκε η ανίχνευση αρχικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της συνέργασίας. Σκορπισαμε στο πάτωμα πρασινα χαρτιά, τόσα όσα και τα παιδιά. Καθε παιδί έβαλε πάνω σε ένα χαρτί την μολυβοθήκη του, αφού παίξαμε πρώτα ψυχοκινητικά παιχνίδια με σκοπό την ενδυνάμωση της ομάδας, στη συνέχεια ζητήσαμε απο τα παιδιά να μας ζωγραφίσουν τι νομίζουν ότι είναι η συνεργασία.
Για να κατανοήσουμε την έννοια της συνεργασίας, της φιλίας και να ενδυναμώσουμε την όμάδα διαβάσαμε τα βιβλία “Η σκάλα της αγάπης ” και ” Του σκοινιού τα μανταλάκια’ του Αντώνη Παπαθεόπουλου
….αν μπορούσατε να ακούσετε τι λένε τα μανταλάκια της μπουγάδας,
θα βλέπατε ότι μοιάζουν πολύ με εσάς και τους φίλους σας ……..
στο τέλος απλώσαμε και την δική μας μπουγάδα……
Φτιάξαμε το παγκάκι της φιλίας, ωστε κανένα παιδί να μη μείνει χωρίς φίλο…. αν νιώθει μοναξιά και χρειάζεται φίλο μπορεί να καθήσει στο παγκακι της φιλίας, σιγουρα τότε κάποις θα τον πλησιάσει για να τον κάνει φίλο!
Μέσα από την παιχνιώδη μάθηση προσπαθήσαμε να εμβαθύνουμε στην έννοια της συνεργασίας.
Στη θεματική ενότητα ”οι κανόνες της τάξης μου” χωριστήκαμε σε ομάδες, τα παιδιά κάθε ομάδας συνεργάστηκαν για να συνθέσουν το μικρό τερατάκι
στη θεματική ενότητα “Το φθινόπωρο” τα παιδιά εβαψαν την παλάμη τους ,το ενα μπλε ,το άλλο κίτρινη εν συνεχεία έπρεπε να συνεργαστούν προκαλώντας τριβή στις δύο παλάμες, Το αποτέλεσμα…….. Μαγευτικό.
Απο το εργαστήρι μας δε θα μπορούσαν να λείψουν οι ρουτίνες σκέψεις. δουλεψαμε τις ρουτίνες σκέψεις χρώμα-συμβολο εικόνα
Και τις δημιουργικές συγκρίσεις
Για την εμπέδωση της δραστηριότητας παίξαμε και το παρακάτω διαδραστικό παιχνίδι