Στο πλαίσιο της πρόληψης και ευαισθητοποίησης σε ζητήματα σχολικού εκφοβισμού στο νηπιαγωγείο μας, πραγματοποιήθηκαν παιδαγωγικές δράσεις με στόχο την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της αποδοχής και του σεβασμού στη διαφορετικότητα.
Τα παιδιά συμμετείχαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε αναγνώσεις παραμυθιών και βιβλίων που αγγίζουν ζητήματα συμπεριφοράς, φιλίας, συνεργασίας και σεβασμού προς τον άλλον. Ιστορίες με νοήματα για τη μοναδικότητα κάθε παιδιού αποτέλεσαν αφορμή για όμορφες συζητήσεις στην ολομέλεια, με αξιοποίηση τεχνικών διαλόγου μάθησης. Τα νήπια εξέφρασαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, άκουσαν τις εμπειρίες των συμμαθητών τους και συζήτησαν για το πώς νιώθει κάποιος όταν τον πληγώνουν με λόγια ή πράξεις. Παράλληλα, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, τα παιδιά μπήκαν στη θέση του «άλλου» και βίωσαν με παιγνιώδη τρόπο καταστάσεις που τους βοήθησαν να καλλιεργήσουν αξίες όπως η καλοσύνη, η συνεργασία και η ενσυναίσθηση.

Ανάγνωση του παραμυθιού «Τα χέρια δε χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε», αποτέλεσμα συλλογικού έργου (1ο ολοήμερο νηπιαγωγείο Παλαιοκάστρου).

Ζωγραφίζουμε τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας, από αγκαλιές και παιχνίδι, μέχρι βοήθεια και δημιουργία!

Αφήγηση του βιβλίου «Συμπεριφέρομαι σωστά;» της Εύας Καραντινού και προβληματισμός σε σχέση με τη συμπεριφορά μας.

Το παραμύθι «Πάπιος Ευγένιος ο Ευγενικός» των Κέι Ουμάνσκι και Μπελ Μαντλ, ανέδειξε με τρυφερό τρόπο την αξία της ευγένειας, της καλοσύνης και της αληθινής φιλίας.
Συζητήσαμε για τα συναισθήματα που μπορεί να νιώθει κάποιος σε καταστάσεις σχολικού εκφοβισμού και τα σχεδιάσαμε στον λευκοπίνακα της τάξης μας. Έπειτα, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας ζωγράφισαν πάνω σε μπαλόνια τα συναισθήματα που τους προκαλούν οι άσχημες συμπεριφορές και άφησαν τα μπαλόνια να ξεφουσκώσουν . . . όπως συμβαίνει και με αυτά που νιώθουμε, όταν τα αναγνωρίζουμε, τα εκφράζουμε και τα διαχειριζόμαστε με αγάπη και κατανόηση.

Εκφράζουμε και αποτυπώνουμε εικαστικά τα συναισθήματα που μας προκαλούνται σε καταστάσεις σχολικού εκφοβισμού.
Μέσα από τις παραπάνω δράσεις, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας ήρθαν πιο κοντά στην κατανόηση της σημασίας της μοναδικότητας και της διαφορετικότητας, μαθαίνοντας πώς να σέβονται και να φροντίζουν τον εαυτό τους και τους άλλους.
Η προϊσταμένη και οι εκπαιδευτικοί του 1ου Νηπαιγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε.
Δέσποινα Λαγουδάκη, Κατερίνα Βούλγαρη, Έλενα Τάσσου, Αγγελική Κρεούζη


































