Μια «έξυπνη» μέλισσα… το φθινόπωρο!

Τα παιδιά γνώρισαν μια μέλισσα διαφορετική από τις άλλες! Μια «έξυπνη» μέλισσα και συγκεκριμένα ένα ρομπότ που τα εισάγει στον κόσμο της ρομποτικής και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης, το BeeBot.

κουτί της μέλισσας

 

κρύβει η μέλισσα

Οι μικροί μας μαθητές προγραμμάτισαν το BeeBot χρησιμοποιώντας τα χρωματιστά πλήκτρα στο επάνω μέρος του σώματός του για να ακολουθήσει μια συγκεκριμένη διαδρομή στο χώρο. Ο σκοπός ήταν να φτάσει η «μέλισσα» κάθε φορά , σε μια κάρτα η οποία μας αποκάλυπτε μια φθινοπωρινή εικόνα.

Picture4 1

Picture2 1

Μέσα από το παιχνίδι με τo BeeBot τα παιδιά διασκέδασαν, έμαθαν για το φθινόπωρο, εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους, ήρθαν σε μια πρώτη επαφή με βασικές χωροχρονικές έννοιες και προγραμματισμού. Επιπλέον,  εξασκήθηκαν στον προσανατολισμό και καλλιέργησαν την κριτική σκέψη, την παρατήρηση και τη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων.

μέλισσα πάνω σε μια φθινοπωρινή κάρτα  Γιώργος προγραμματίζει τη μέλισσα

Picture3 1Picture1 1

Μονάδα 5, κίτρινο δωμάτιο

Αικατερίνη Βούλγαρη

Δέσποινα Λαγουδάκη

Κατηγορίες: Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μια «έξυπνη» μέλισσα… το φθινόπωρο!

Γλυκό καλωσόρισμα!

Τα παιδιά του 1ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε. εύχονται σε όλους καλή και δημιουργική σχολική χρονιά μέσα από διασκεδαστικά παιχνίδια γνωριμίας !

Καθώς τα παιδιά κάνουν τα πρώτα τους βήματα έξω από τον στενό οικογενειακό κύκλο, αρχίζουν να γνωρίζουν νέους τύπους κοινωνικών αλληλεπιδράσεων μαθαίνοντας τις βασικές λειτουργίες της κοινωνικοποίησης.

Όσο μεγαλώνουν, τόσο μεγαλώνει και η επιθυμία τους να ανήκουν σε ομάδες !

Σε κάθε αρχή της σχολικής χρονιάς χτίζονται τα θεμέλια για τη δημιουργία και τη διατήρηση του πιο ζωντανού σχολικού οργανισμού που λέγεται «ομάδα», η οποία κατά κύριο λόγο όλη τη χρονιά αποτελεί οδηγό της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο νηπιαγωγείο. Έτσι τα παιχνίδια γνωριμίας, συνεργασίας και επικοινωνίας αποτελούν τα βασικά εργαλεία για την υλοποίηση αυτού του στόχου.

Picture1

Συστήνομαι μέσα από την κίνησή μου

Picture2

Το τρενάκι της γνωριμίας

 

 

 

 

 

 

 “Φτιάχνοντας τον ιστό της ομάδας μας!”

Picture4 Picture5 Picture3

 

 

“Ας κινηθούμε μαζί!”

Picture7 Picture8

 

 

Picture6

Το τούνελ με τα χρώματα

Picture9

Οι επιθυμίες της ομάδας μας

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Η μπάλα των ονομάτων”

Picture11 Picture12

 

Picture13

Τρέχω και αλλάζω θέση

 

Picture10

Ο χορός της γνωριμίας

 

 

 

 

 

 

Οι δασκάλες του 1ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε. 

Βούλγαρη Αικατερίνη, Λαγουδάκη Δέσποινα

Στάθη Κάτια, Τάσσου Έλενα

Κατηγορίες: Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Γλυκό καλωσόρισμα!

Σχέδιο δράσης «Νοιάζομαι άρα προσφέρω». Ας γίνουμε γραφίστες!

Τρεις μήνες πριν τη λήξη της φετινής σχολικής χρονιάς, αποφασίσαμε να ολοκληρώσουμε το σχέδιο δράσης μας για το Ίδρυμα Χατζηκώνστα, δημιουργώντας μια αφίσα με σκοπό να συγκεντρώσουμε γραφική ύλη για τα παιδιά του Ιδρύματος. Η αφίσα αυτή θα αποτελούσε από την αρχή ως το τέλος έργο των παιδιών.

Αυτή η εκπαιδευτική δράση θα έχτιζε ένα σκαλί ακόμα για την κατάκτηση του γραπτού λόγου από τα παιδιά. Ο «αναδυόμενος γραμματισμός» εξάλλου αποτελεί μια αναπτυξιακή διαδικασία στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας, ο οποίος ξεκινά μόλις αντιληφθούν ότι ο γραπτός λόγος είναι φορέας μηνυμάτων.  Ξεκινώντας λοιπόν την εκπαιδευτική μας δράση, συζητήσαμε το τι είναι μια αφίσα, τι μορφή μπορεί να έχει, τι μήνυμα θέλουμε να μεταφέρουμε με το κείμενό της, καθώς και τι θα πρέπει να γράψουμε σε αυτή. Για να στήσουμε το κείμενο θα πρέπει να αναφέρουμε οπωσδήποτε: ποιοι είμαστε, τι ακριβώς χρειαζόμαστε, σε ποιο χώρο θα συγκεντρώσουμε τα είδη και έως ποια ημερομηνία, τηλέφωνα επικοινωνίας και φυσικά την υπογραφή του δημιουργού. Οι ιδέες των παιδιών ήταν όπως πάντα πολλές και εξαιρετικές. Πως θα σας φαινόταν εάν γράφαμε το κείμενό μας στον υπολογιστή του σχολείου;

Οι μικροί γραφίστες χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα, αφού αρχικά εξοικειώθηκε με τη χρήση του προγράμματος word, ανέλαβε να γράψει ένα μέρος του κειμένου στον υπολογιστή. Η εκπαιδευτικός ήταν  πάντα δίπλα τους ώστε να παρατηρεί, να καθοδηγεί και να διευκολύνει τα παιδιά, προκαλώντας τη σκέψη τους. (Εικόνες 1, 2)

Εικόνα 1. Οι μικροί γραφίστες χωρίστηκαν σε ομάδες.

Εικόνα 2. Κάθε ομάδα, αφού αρχικά εξοικειώθηκε με τη χρήση του προγράμματος word, ανέλαβε να γράψει ένα μέρος του κειμένου στον υπολογιστή.

Το επόμενο βήμα θα ήταν η εκτύπωση του κειμένου σε εκτυπωτικό κέντρο έξι φορές. Λίγες μέρες μετά, οι εκτυπωμένες αφίσες μας ήταν έτοιμες. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από το αποτέλεσμα και εμπνεύστηκαν τα σχέδια με τα οποία θα φιλοτεχνούσαν το έργο τους. Σχεδίασαν, χρωμάτισαν, έκοψαν και κόλλησαν τα σχέδιά τους πάνω στις αφίσες και πλέον ήταν έτοιμες για να αφισοκολληθούν σε χώρους του σχολείου, της Μηχανογράφησης, του Ταμείου Υγείας και στα κεντρικά της Τράπεζας της Ελλάδος. (Εικόνες 3, 4, 5, 6, 7, 8)

IMG 0704

Εικόνα 3. Οι ομάδες φιλοτεχνούν το εκτυπωμένο κείμενο.

Εικόνα 4. Τα παιδιά σχεδίασαν, χρωμάτισαν, έκοψαν και κόλλησαν τα σχέδιά τους πάνω στις αφίσες.

20220504 105202

Εικόνα 5. Η πρώτη αφισοκόλληση έγινε φυσικά στην είσοδο του σχολείου.

Εικόνα 6. Η ομάδα ενθουσιασμένη από το αποτέλεσμα!

Εικόνα 7. Στο χώρο της Μηχανογράφησης ο υπεύθυνος μας υπέδειξε το καταλληλότερο σημείο για την αφισοκόλλησή μας.

20220509 122145

Εικόνα 8. Η αποστολή στο ΜΗΚΕΧΑ ποζάρει για μια ενθύμια φωτογραφία.

Από τη στιγμή της αφισοκόλλησης, η ανταπόκριση των εργαζόμενων στην Τράπεζα και στο Ταμείο Υγείας, γονέων και μη, ήταν άμεση.

20220525 113419

Εικόνα 9. Τα είδη γραφικής ύλης έτοιμα προς αποστολή.

Έως την Τρίτη 10 Μαϊου συγκεντρώσαμε, ταξινομήσαμε και τοποθετήσαμε σε χαρτόκουτες τα είδη γραφικής ύλης που είχαν αποσταλεί. (Εικόνα 9.)

Το σχέδιο δράσης «Νοιάζομαι άρα προσφέρω» έφτασε στο τέλος του με τη λήξη αυτής της σχολικής χρονιάς. Ευχή μας για όλους όσοι συμμετείχαν είναι να αποτελέσει έμπνευση και αφορμή για νέες κοινωνικές δράσεις στο μέλλον. Οι χαρτόκουτες θα μεταφέρονταν στο Ίδρυμα Χατζηκώνστα συνοδευόμενες από την αγάπη μας για αυτά τα παιδιά και με την ευχή να έχουν μια καλή και γεμάτη πρόοδο σχολική χρονιά!

 

Δημητριάδου Μαρία

Υπεύθυνη Μονάδας 4

Κατηγορίες: Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σχέδιο δράσης «Νοιάζομαι άρα προσφέρω». Ας γίνουμε γραφίστες!

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Σχολικό Έτος 2021-2022

Τα ενδοσχολικά επιμορφωτικά σεμινάρια που συνδιοργανώθηκαν και πραγματοποιήθηκαν την τρέχουσα σχολική χρονιά στο 1ο και 2ο Νηπιαγωγείο Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε ήταν τα εξής:

Παιχνίδια με την μέλισσα- Προγραμματίζοντας το bee-bot”

Εισηγήτρια : Σερίφη Γεωργία Βασιλική ΠΕ60, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος Μ.Α”Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην  Εκπαίδευση” ΕΚΠΑ

Παρασκευή 4/2/22 (16.00-18.30)

” Πρώτες Βοήθειες- Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση Ενηλίκων (ΚΑΡΠΑ) με αυτόματο εξωτερικό απινιδωτή (ΑΕΑ)

Εισηγητές: Κατοχιανού Ελένη, Καλογεράκης Ιωάννης -συνεργάτες νοσηλευτές του Ταμείου Υγείας

Σάββατο 2/4/22 (9.00-14.00)

“Θέτοντας όρια στα παιδιά”.Διαδικτυακή ομιλία

Εισηγητής: Κανελλόπουλος Αθανάσιος- ψυχίατρος Παίδων Εφήβων και Νέων MD MSc, συνεργάτης του Ταμείου Υγείας

Δευτέρα 11/4/22 (17.00-19.00)

“Συμπεριληπτική εκπαίδευση: μέθοδοι και πρακτικές”

Εισηγήτριες: Τάσσου Έλενα, Ρωπαϊτη Αθανασία ΠΕ60, κάτοχοι μεταπτυχιακού διπλώματος “Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση”

Τετάρτη 13/4/22 (16.00-18.30)

“GIGO- Eισαγωγή στη ρομποτική σε παιδιά προσχολικής ηλικίας”

Εισηγητής: Κουτσώνας Στέλιος ΠΕ04.01

Πέμπτη 26/5/22 (16.00-18.30)

 

Εξ αποστάσεως επιμορφώσεις του σχολικού έτους 2021-2022 από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής:

  • «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Δεξιότητες μέσω Εργαστηρίων» (36 ωρών)
  • «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την Εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στο Νηπιαγωγείο (ΕΑΝ)» (24 ωρών)

 

                                   ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΘΕΜΑ ΦΟΡΕΑΣ
Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2021 “Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου 2021-22: Παιδαγωγικά και διδακτικά θέματα” 2o ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ
Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2021 «Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας- Αξιολόγηση μαθητών» 2o ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ
Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2021 Πράσινες Γωνιές της Γειτονιάς μου, καλές πρακτικές και εκπαιδευτικά εργαλεία 2o ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ
Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2021 “Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Δημιουργία, περιεχόμενο και παιδαγωγική αξιοποίηση Φακέλων Επιτευγμάτων μαθητή και τμήματος” 2o ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ
Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2021 “Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο: Βασικές Αρχές για την Ενσωμάτωση και τη Συνέργεια” 2o ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ
Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2021 «Συλλογικός προγραμματισμός του έργου της σχολικής μονάδας» 2o ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ
Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2021 «Σχέδια Δράσης: Διάρθρωση, Υλοποίηση, Παρακολούθηση» 2o ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ
Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου “Δουλεύουμε μαζί, μαθαίνουμε μαζί!” Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2021 «Αποτύπωση Σχεδίων Δράσης: Βασικά Σημεία και Επισημάνσεις» 2o ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ
Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2022 «Δημιουργία ιστολογίου και ιστοσελίδας στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο» 2o ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ
Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2022 «Φαινόμενα βίας στη σχολική κοινότητα:

Αντιμετώπιση, Πρόληψη, Ερμηνεία».

2o ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ
Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2022 «Σχέδια Δράσης Β΄ φάση: υλοποίηση και παρακολούθηση».  2o ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ
Τετάρτη 16 Μαρτίου 2022 Η Ιστοριογραμμή ως παιδαγωγική προσέγγιση και διδακτική μέθοδος σε θέματα για το Περιβάλλον και την Αειφορία 2o ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ
Τετάρτη 16 Μαρτίου 2022 “Αναδιαμόρφωση του μαθησιακού περιβάλλοντος στο Νηπιαγωγείο” 2o ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ
30 Μαρτίου 2022 Τα βήματα και οι μέθοδοι για ένα Σχολείο Προαγωγής της Υγείας. Δ/ΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Β΄ΑΘΗΝΑΣ
Παρασκευή 18 Μαρτίου 2022 «Μυθολογία και Φύση για παιδιά προσχολικής ηλικίας» O.M.E.P
Τρίτη 22 Μαρτίου 2022 «ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ» Δ/ΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Β΄ ΑΘΗΝΑΣ
Πέμπτη 31 Μαρτίου 2022 «Τα Δικαιώματα του Παιδιού: από τη δημιουργική δράση στη διάχυση» Δ/ΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Β΄ΑΘΗΝΑΣ
Τρίτη 12 Απριλίου 2022 Διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα: «Ψηφιακή έκθεση “Ο γαλαξίας μου:

Μίκης Θεοδωράκης”-Προτάσεις εκπαιδευτικής αξιοποίησης»

Δ/ΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Β΄ΑΘΗΝΑΣ
Τετάρτη 4 Μαΐου 2022 «Επιμορφωτική δράση: «Το σχολείο της συμπερίληψης. Προκλήσεις και προοπτικές» 2ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ
6 & 7 Μαΐου 2022 «Ψηφιακά μέσα και περιβάλλοντα: Επαναπροσδιορίζοντας την Εκπαιδευτική Διαδικασία» Δ/ΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Β΄ΑΘΗΝΑΣ
Τρίτη 10 Μαΐου 2022 Διαδικτυακό Σεμινάριο Πολιτιστικών Θεμάτων με τίτλο: «Δέντρα ιερά, νεράιδες,

ξωτικά… η ηθική σχέση του ανθρώπου με τη φύση στην άυλη πολιτιστική κληρονομιά»

Δ/ΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Β΄ΑΘΗΝΑΣ
Δευτέρα 23 Μαΐου 2022 «Αποτίμηση Σχεδίων Δράσης – Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης» 2ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ
Πέμπτη 16 Ιουνίου 2022 «English in preschool education: Building bridges. – Αγγλικά στη προσχολική εκπαίδευση: Χτίζοντας γέφυρες» Δ/ΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Β΄ΑΘΗΝΑΣ

 

 

Κατηγορίες: Σχολικό Έτος 2021-2022 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Σχολικό Έτος 2021-2022

Ήρθε το καλοκαίρι… Ας δροσιστούμε!

Όλα ξεκίνησαν μια μέρα που τα παιδιά μας μετά το διάλειμμα στην αυλή, έχοντας ζεσταθεί πολύ, ήθελαν κάτι παγωμένο για να δροσιστούν. Βάζοντας τους λοιπόν  νερό στα ποτηράκια τους, τους προτείναμε να το ονομάζουμε δροσερή λεμονάδα και να κάνουμε ότι είμαστε έξω για πικ-νικ.

Ολοκληρώνοντας την ημέρα μας και ύστερα από τις προτάσεις των παιδιών που ήθελαν να ασχοληθούν και περαιτέρω με το θέμα αυτό, φτιάξαμε τη δική μας χάρτινη λεμονάδα σε ποτηράκια που έφτιαξαν μόνα τους τα παιδιά και με παγάκια από τα αποτυπώματα ενός σφουγγαριού…….IMG 1861

………και αφού γράψαμε τη λέξη στο πάνω μέρος του χαρτιού μιλήσαμε για το γράμμα Λ λ και για το πόσο συχνά το συναντάμε σε λέξεις που χρησιμοποιούμε στη καθημερινότητα μας. Ύστερα, για να το κατανοήσουμε ακόμα καλύτερα, το φτιάξαμε στο πάτωμα με χαρτοταινία και πατήσαμε πάνω του, κάνοντας ισορροπία.

IMG 1679IMG 1688IMG 1685

 

 

 

 

 

 

 

Η ιδέα τους άρεσε τόσο πολύ που σκεφτήκαμε να φτιάξουμε τη δική μας λεμονάδα και να πάμε έξω στην αυλή να την απολαύσουμε .

1ο Βήμα : Συγκεντρώσαμε όλα τα υλικά και τα σκεύη  που χρειαζόμασταν.

IMG 1509

2ο Βήμα : Καταγράψαμε όλα τα υλικά της συνταγής μας αναλυτικά.

IMG 1519       IMG 1525

3ο Βήμα : Φτιάξαμε το χυμό που χρειαζόμασταν για τη συνταγή και τον σουρώσαμε προσεκτικά.

IMG 1518      IMG 1552

4ο Βήμα : Προσθέσαμε όλα τα υλικά για το σιρόπι στη κατσαρόλα μας και το πήγαμε στη κουζίνα.

IMG 1512    IMG 1526

IMG 1527

5ο Βήμα : Μιλήσαμε για τις ποσότητες και τα μεγέθη.


.png
IMG 1516

6ο Βήμα : Ανακατέψαμε όλα τα υλικά μας και στο τέλος προσθέσαμε τον δυόσμο, αφού πρώτα κόψαμε πολλά φύλλα του, τα μυρίσαμε και συζητήσαμε για αυτά τα φυτά.

IMG 1555

Παγώσαμε τη λεμονάδα μας και πήγαμε βόλτα στο σχολείο για να δροσίσουμε και τους υπόλοιπους .

IMG 1569

IMG 1575

Τέλος πήγαμε στην αυλή της μονάδας μας για να κεράσουμε και τους φίλους μας καθότι όλοι μαζί φτιάξαμε το δροσιστικό αυτό αναψυκτικό μας …όπως συνήθιζαν να λένε τα παιδάκια μας.

IMG 1580

Κατερίνα Παπακωνσταντίνου

Νάσια Ρωπαίτη

Μπλε Δωμάτιο – Μονάδα 4

Κατηγορίες: Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ήρθε το καλοκαίρι… Ας δροσιστούμε!