Πανελλήνιος Διαγωνισμός STEM & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2023 #WROHellas

Με αφορμή το 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων «Δημιουργώ και Καινοτομώ –  Δημιουργική Σκέψη και Καινοτομία» τα παιδιά πειραματίστηκαν με τα ρομπότ (Beebot & Gigo). Μέσω παιχνιδιού με αυτά, μπήκαν στη διαδικασία να σκεφτούν για πρώτη φορά με αλγοριθμικό τρόπο, προγραμματίζοντας, διαβάζοντας και δίνοντας εντολές. Οι εκπαιδευτικοί αξιοποίησαν την παιδαγωγική προσέγγιση της «επίλυσης προβλήματος», προκειμένου τα ίδια να εξοικειωθούν με την εκσφαλμάτωση και να αλληλεπιδράσουν με τους συνομηλίκους τους, για να βρουν την πιο αποδοτική λύση.

Η ενασχόληση των μαθητών με το STEΑM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics) και την εκπαιδευτική ρομποτική, αλλά και το ενδιαφέρον που έδειξαν, μας έδωσαν την ιδέα και την ευκαιρία να συμμετάσχουμε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό της WRO HELLAS 2023 με θέμα: «H πόλη που ονειρεύομαι να ζήσω – Smart City». Τα παιδιά κλήθηκαν να φτιάξουν τον πρώτο τους αλγόριθμο και να παρουσιάσουν πώς ονειρεύονται την πόλη που θα ήθελαν να ζήσουν, μια μελλοντική, φανταστική πόλη, αναπτύσσοντας τις καλλιτεχνικές και κοινωνικές τους δεξιότητες.

Η ενασχόληση των παιδιών με την πόλη του μέλλοντος, τους επέτρεψε να γνωρίσουν τα προβλήματα της πόλη μας, τα σημεία που θα μπορούσαν να βελτιωθούν και αυτά που μπορούν να διατηρηθούν με αλλαγές, για το συμφέρον του πολίτη και του περιβάλλοντος. Οι μαθητές συνέλεξαν όλες αυτές τις πληροφορίες και συνεργάστηκαν για τη δημιουργία μιας πρωτότυπης μακέτας – πίστας ρομποτικής.

Συνοψίζοντας, κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος και με την ενασχόλησή του, προσεγγίστηκαν ποικίλοι εκπαιδευτικοί στόχοι του Αναλυτικού Προγράμματος του Νηπιαγωγείου (Νέο Σχολείο, 2011).

 

Προπονήτριες – Εκπαιδευτικοί

1ου και 2ου Ιδιωτικού Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε.:

Λαγουδάκη Δέσποινα

Μακρή Δήμητρα

Σερίφη Γεωργία

Τάσσου Έλενα

Χάρου Ζωή

 

Οι τάξεις του 1ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε. έλαβαν «Βραβείο Συμμετοχής στη Δημιουργία μιας Φανταστικής Πόλης» και οι τάξεις του 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε. «Βραβείο Χρωματιστής Έξυπνης Πόλης».

«Βραβείο Συμμετοχής στη Δημιουργία μιας Φανταστικής Πόλης»

«Βραβείο Συμμετοχής στη Δημιουργία μιας Φανταστικής Πόλης»

«Βραβείο Χρωματιστής Έξυπνης Πόλης»

«Βραβείο Χρωματιστής Έξυπνης Πόλης»

 

Εκπαιδευτικοί 1ο & 2ο Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε. 

Κατηγορίες: Οπτικοακουστικό υλικό | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πανελλήνιος Διαγωνισμός STEM & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2023 #WROHellas

Γιορτάζοντας την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών στο Νηπιαγωγείο μας.

Στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών, που καθιερώθηκε να εορτάζεται από το 2001 με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Συμβουλίου της Ευρώπης, οι μαθητές του 1ου και 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε., συμμετείχαν σε προτεινόμενες δράσεις μέσω των οποίων αναδεικνύεται η γλωσσική πολυμορφία στην Ευρώπη και προάγεται η εκμάθηση γλωσσών.

Με την καθοδήγηση των καθηγητριών Αγγλικών τους κ. Σωτηρίας Λουκάκου και κ. Χριστίνας Κορωνίδου, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με έννοιες όπως Ευρώπηήπειροςχώραγλώσσα, ακόμη και με διάφορες σημαίες ευρωπαϊκών χωρών. Στη συνέχεια, δημιούργησαν πρωτότυπα σχέδια συμμετέχοντας στο διαγωνισμό T-shirt για το επίσημο μπλουζάκι της ΕΗΓ καθώς και αφίσες που αντικατοπτρίζουν τον τρόπο που βλέπουν τα παιδιά, την ιδιαίτερη αυτή γιορτή.

Η διαδικασία υλοποίησης των project και η συμμετοχή στο διαγωνισμό ήταν μια μοναδική και συναρπαστική εμπειρία για τους μικρούς μας μαθητές. Συζητήσαμε, ανταλλάξαμε ιδέες, συνεργαστήκαμε και κυρίως διασκεδάσαμε!

 

ΜΟΝΑΔΑ 4

ΚΟΚΚΙΝΟ ΔΩΜΑΤΙΟ

Waterfall of Languages

Τα παιδιά αναπαρέστησαν την γλωσσική πολυμορφία  με έναν καταρράκτη γλωσσών που πηγάζει από την Ευρωπαϊκή χερσόνησο. Το project  κράτησε μέρες και σε κάθε μας συνάντηση τα παιδιά πρόσθεταν με ενθουσιασμό μια καινούρια ιδέα.

1

Ζωγραφίζοντας τις γλώσσες

2 3 Το πιο διασκεδαστικό κομμάτι ήταν όταν ζωγραφίσαμε τον καταρράκτη.

Mission Completed !

Mission Completed !

 

 

ΜΠΛΕ ΔΩΜΑΤΙΟ

European Language Party is Here

Τα παιδιά σκέφτηκαν να απεικονίσουν τη γιορτή – πάρτι σχεδιάζοντας την Ευρώπη μέσα στη Γη και γύρω της παιδάκια  που επικοινωνούν χρησιμοποιώντας τα “αστέρια” της Eυρωπαϊκής σημαίας, αντί γραμμάτων.

1

2 3Τα παιδιά διασκέδασαν ζωγραφίζοντας τους πολίτες της Ευρώπης πλάι πλάι, χρησιμοποιώντας την φαντασία τους !!!

Let the party begin

Έτοιμο!!! Let the party begin!

 

ΚΙΤΡΙΝΟ ΔΩΜΑΤΙΟ

European Day of Languages Poster

Με τα παιδιά του κίτρινου δωματίου αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα πόστερ για την ευρωπαϊκή ημέρα γλωσσών το οποίο και αναρτήσαμε στην ιστοσελίδα του Συμβουλίου της Ευρώπης, αφού πρώτα γνωρίσαμε την Ευρώπη στον χάρτη.

1 1

Γνωρίζοντας την Ευρώπη

2 1           3 1Ζωγραφίζοντας με τα χρώματα των ευρωπαϊκών σημαιών!

Our Poster Ready

Our Poster Ready!!!

 

ΜΟΝΑΔΑ 5

ΚΟΚΚΙΝΟ ΔΩΜΑΤΙΟ

Cheerful child

Τα παιδιά του κόκκινου δωματίου αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα χαρούμενο παιδί, το οποίο γιορτάζει την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών! Οι μαθητές σκέφτηκαν να απεικονίσουν τη γλωσσική πολυμορφία και την επικοινωνία με ποικιλία συμβόλων: στεφάνι από αστέρια, μάτια από σύμβολα ειρήνης, στόμα σε σχήμα καρδιάς και μπλουζάκι με μια μουσική νότα.

δωμάτιο εικ 1

Γνωρίζοντας την Ευρώπη, χώρες και σημαίες.

δωμάτιο εικ 2

Φτιάχνοντας το προσχέδιο. Στην διαδικασία συμμετείχαν όλα τα παιδιά εκφράζοντας τις ιδέες τους, ψηφίζοντας ποια σύμβολα θα συμπεριλάβουν και το πού θα τα τοποθετήσουν στο σχέδιο!

δωμάτιο εικ 4 δωμάτιο εικ 3Από το προσχέδιο στο τελικό αποτέλεσμα. Για την υλοποίηση του τελικού σχεδίου τα παιδιά με σειρά σχεδίαζαν και χρωμάτιζαν διαφορετικά μέρη.

δωμάτιο εικ 5

Έτοιμο!

 

ΚΙΤΡΙΝΟ ΔΩΜΑΤΙΟ

 

Heart-shaped puzzle

 

Τα παιδιά του κίτρινου δωματίου σκέφτηκαν να δημιουργήσουν ένα παζλ σε σχήμα καρδιάς, συμβολίζοντας έτσι την ενότητα αλλά και τα μοναδικά γλωσσικά “κομμάτια” που απαρτίζουν την Ευρώπη. Ενωμένοι σχηματίζουμε κάτι πολύ όμορφο!

 

δωμάτιο εικ 1

Γνωρίζοντας την Ευρώπη, χώρες και σημαίες.

 

δωμάτιο εικ 2

Φτιάχνοντας το τελικό αποτέλεσμα. Στην διαδικασία συμμετείχαν όλα τα παιδιά εκφράζοντας τις ιδέες τους για το σχήμα, τα χρώματα και την τοποθέτηση αστεριών στο παζλ. Για την υλοποίηση του τελικού σχεδίου τα παιδιά με σειρά σχεδίαζαν και χρωμάτιζαν διαφορετικά κομμάτια.

 

δωμάτιο εικ 3

Το παζλ μας είναι έτοιμο!

Κατηγορίες: Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Γιορτάζοντας την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών στο Νηπιαγωγείο μας.

Χριστουγεννιάτικο Εργαστήρι «Στη χώρα των ξωτικών»

Το Σάββατο 17 Δεκέμβρη του 2022 το 1ο και το 2ο Νηπιαγωγείο ΑΤΠΣΥΤΕ διοργάνωσαν  χριστουγεννιάτικα εργαστήρια με τίτλο: «Στη χώρα των ξωτικών».

 

Τα χριστουγεννιάτικα εργαστήριά μας είχαν στόχο την ενθάρρυνση της συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, την άμμεση εμπλοκή των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία και φυσικά την ψυχαγωγία μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες.

 

Πρωί Σαββάτου. Οι τάξεις και οι κοινόχρηστοι χώροι, φορώντας τα γιορτινά τους, μετατράπηκαν σε εργαστήρια.

 

1ο. Το Εργαστήρι της Ζαχαροπλαστικής: «Ξωτική Μπισκοτοποιϊα ΑΕ»

2ο. Το Εργαστήρι των Καλλιτεχνικών: «Ξωτικοκαλλιτεχνικές Πινελιές»

3ο. Το Εργαστήρι της Γλώσσας: «Αγαπημένε μου Άγιε Βασίλη…»

4ο. Το Εργαστήρι του Τραγουδιού: «Τρα – λα – λα – λαντ»

 

Οι μικροί μαθητές/τριες κατέφθαναν από νωρίς το πρωί συνοδευόμενοι από τους γονείς τους. Περνώντας το κατώφλι των Μονάδων μεταμορφώνονταν σε μικρά ξωτικά έτοιμα για δράση! Εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά, συνεργάστηκαν με αμείωτο κέφι και ενθουσιασμό σε κάθε εργαστήρι.

Ακολουθώντας τις οδηγίες των εκπαιδευτικών, στόλισαν τα μπισκότα τους, συνέθεσαν τη δική τους χειροτεχνία, έγραψαν γράμμα στον Άη Βασίλη και το ταχυδρόμησαν και τέλος τραγούδησαν Χριστουγεννιάτικες μελωδίες με τη συνδρομή του Άη Βασίλη και της μουσικής κομπανίας του!

Ντριιιιιιν! Ο ήχος του κουδουνιού ήχησε για να σημάνει το τέλος των φετινών Χριστουγεννιάτικων εργαστηρίων!

Χρόνια πολλά!

 

Τενεκίδου Ιωάννα                     Δημητριάδου Μαρία                 Κουφιώτου Βικτωρία

Υπεύθυνη Νηπιαγωγείου         Υπεύθυνη Μονάδας 4               Υπεύθυνη Μονάδας 5

Οι κοινόχρηστοι χώροι στολισμένοι, έτοιμοι να υποδεχθούν τα μικρά Ξωτικά με τους γονείς τους.

1ο Εργαστήρι Στολίζοντας τον μπισκοτένιο χιονάνθρωπο.

 

 

2ο Εργαστήρι «Ξωτικοκαλλιτεχνικές Πινελιές»

3ο Εργαστήρι Παιδιά και γονείς γράφουν το γράμμα για τον Άγιο Βασίλη! Πρέπει να βιαστούν γιατί το «Καισάρεια express» σε λίγο αναχωρεί!

Ταχυδρομώντας τα γράμματα στο γραμματοκιβώτιο του Άη Βασίλη.

Τελευταίο εργαστήρι «Τρα – λα – λα – λαντ»! Ώρα για κέφι, τραγούδι και χορό!

Τελευταίο εργαστήρι «Τρα – λα – λα – λαντ»! Ώρα για κέφι, τραγούδι και χορό!

Κατηγορίες: Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χριστουγεννιάτικο Εργαστήρι «Στη χώρα των ξωτικών»

Σχέδιο Εργασίας – Project: «Το δικό μας Μανάβικο»

Όλα ξεκίνησαν απ’ «τα Νέα μας», τη ρουτίνα μας που ακολουθούμε κάθε Δευτέρα σύμφωνα με την προσέγγιση Freinet. Μέσα απ’ «τα Νέα», οι εκπαιδευτικοί κάθε φορά προσπαθούν να εκμαιεύσουν πληροφορίες, ενδιαφέροντα και βιώματα των μαθητών για να ξεκινήσουν κάποιο ερευνητικό θέμα. Όταν ήρθε η σειρά της Αμαλίας να πάρει το λόγο, με μεγάλο ενθουσιασμό μας ανέφερε ότι το Σαββατοκύριακο έπαιξε «Μανάβικο» με τους φίλους της. Τα παιδιά απόρησαν και ρώτησαν πώς έπαιξε «Μανάβικο». Πήγε άραγε σε κανονικό μανάβικο και έπαιξε; Ο ενθουσιασμός των παιδιών είχε ήδη ξεκινήσει. Οι εκπαιδευτικοί ρώτησαν τους μαθητές αν θα ήθελαν να παίξουμε και στο σχολείο «Μανάβικο» και ένα τεράστιο ομόφωνο «ΝΑΙ» ακούστηκε από όλους.

Εικόνα 1: Καταγραφή ιδεών- ιστόγραμμα

Όμως τί χρειάζεται ένα Μανάβικο; Αυτή η ερώτηση δημιούργησε το ιστόγραμμά μας με τα χαρακτηριστικά ενός τέτοιου μαγαζιού (φρούτα, λαχανικά, ταμειακή μηχανή, P.O.S, delivery, κάμερες, συρόμενη πόρτα κ.τ.λ -βλ. Εικ.1 και 2). Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ομάδες, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών και έπειτα κάθε ομάδα ψήφισε τον/την συντονιστή/τριά της, δηλαδή τον/την υπεύθυνο/η συνεργασίας των μελών.

Εικόνα 2: Ιστόγραμμα και κατηγοριοποίηση ομάδων

Εικόνα 3: Καταγραφή ερωτήσεων για συνέντευξη

Για να μπορέσουν όμως να κατασκευαστούν όλα αυτά που ανέφεραν τα παιδιά, έπρεπε να κάνουν μια έρευνα πεδίου σε ένα πραγματικό μανάβικο. Η Υπεύθυνη της Μονάδας 4 κα Δημητριάδου αμέσως υποστήριξε τη δράση των παιδιών και μας βρήκε το μανάβικο, το οποίο θα μπορούσε να μας φιλοξενήσει. Οι μαθητές πριν επισκεφτούν το μανάβικο σκέφτηκαν τις ερωτήσεις. Οι εκπαιδευτικοί σε ρόλο γραφέα έγραφαν τα ερωτήματα των παιδιών κι εκείνα ζωγράφιζαν ή έγραφαν δίπλα απ’ την ερώτηση κάτι για να θυμούνται τι θα ρωτήσουν τον/τη μανάβη/ισσα (βλ. Εικ.3, Εικ.4) . Η Βασιλική και η Ελισάβετ μας έφεραν τα μικρόφωνα που είχαν απ’ το σπίτι τους για να πραγματοποιηθεί μια πραγματική συνέντευξη στο μαγαζί.

Εικόνα 4: Οι ερωτήσεις των παιδιών

 

Επίσκεψη στο μανάβικο

Εικόνα 5: Επίσκεψη στο μανάβικο

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες ανάλογα πάλι με τις επιθυμίες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών, για να μπορέσουμε να καταγράψουμε όλες τις πληροφορίες που θα μας έκαναν εντύπωση απ’ το μανάβικο (ομάδα ηχογράφησης, ομάδα φωτογραφίας, ομάδα σημειώσεων- βλ. Εικ.6 και 7). Η υπάλληλος του μανάβικου απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις. Δεν ήταν και λίγες… 23!

Ομάδα Φωτογραφίας

Εικόνα 6: Ομάδα Φωτογραφίας

Ομάδα σημειώσεων

Εικόνα 7: Ομάδα σημειώσεων

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στην επιστροφή μας στην τάξη ακούσαμε την ηχογράφηση, χάρη στην Ευθυμία (υπεύθυνη ηχογράφησης) και ελέγξαμε αν απαντήσαμε σε όλα τα ερωτήματά μας (βλ. Εικ. 8).

Ακούγοντας την ηχογράφηση απ' την επίσκεψη στο μανάβικο

Εικόνα 8: Ακούγοντας την ηχογράφηση απ’ την επίσκεψη στο μανάβικο

Εικόνα 9: Προσχέδια για καρό- μοτίβο

Ένα βασικό ερώτημα που προέκυψε μετά, ήταν τί χρώμα θα ζωγραφίζαμε το δικό μας μανάβικο. Η ιδέα του Χριστόφορου για καρό κέρδισε τις περισσότερες ψήφους. Μα πως γίνεται όμως το καρό; Όλα τα παιδιά πειραματίστηκαν και έφτιαξαν τα δικά τους προσχέδια για καρό (βλ. Εικ.9). Η ιδέα που ψηφίστηκε ήταν η έμπνευση του Γιάννη να μεταμορφώσει το καρό, σε κουτάκια με μοτίβα, όπως τα numberblocks. Το μανάβικό μας λοιπόν περιλαμβάνει πολλά και διαφορετικά μοτίβα (βλ. Εικ.10).

 

 

Μοτίβα πάνω στο μανάβικο

Εικόνα 10: Μοτίβα πάνω στο μανάβικο

Οι μέρες περνούσαν και κάθε μέρα οι ομάδες δούλευαν τις εργασίες τους (βλ. Εικ.11 & 12).

Κατασκευές (1/2)

Εικόνα 11: Κατασκευές (1/2)

Κατασκευές (2/2)

Εικόνα 12: Κατασκευές (2/2)

Πιστωτικές Κάρτες

Εικόνα 13: Πιστωτικές Κάρτες

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ομάδα του ταμείου και του P.O.S. που κινητοποίησαν τους υπόλοιπους συμμαθητές τους να φτιάξουν νομίσματα και πιστωτικές κάρτες (βλ. Εικ. 13). Αντίστοιχα, η ομάδα του τιμοκαταλόγου κάλεσε τα παιδιά να φέρουν άδειες συσκευασίες για να γεμίσει το μαγαζί και «από ένα απλό μανάβικο να γίνει σούπερ μάρκετ», όπως λέει η Βασιλική (βλ. Εικ. 14).

Τιμοκατάλογος

Εικόνα 14: Τιμοκατάλογος

 

Το project διήρκησε δύο ολόκληρους μήνες και κατά τη διάρκειά του γινόντουσαν συχνά διαλείμματα αξιολόγησης μαζί με τους μαθητές. Ο στόχος ήταν να προβληματιστούμε σχετικά με τα ερωτήματα που είχαμε θέσει στην έρευνά μας, κατά πόσο τα έχουμε απαντήσει όλα και τι άλλο θέλουμε να μάθουμε.

Το παιχνίδι στο μανάβικο της τάξης είχε ξεκινήσει πριν καλά καλά ολοκληρωθεί η κατασκευή. Οι επεκτάσεις όμως αυτού του θέματος έδωσαν την ευκαιρία στα παιδιά να ασχοληθούν και να εξοικειωθούν με τα νομίσματα και τα χαρτονομίσματα, με την έννοια «ρέστα» και κατ’ επέκταση με προσθέσεις και αφαιρέσεις (βλ. Εικ. 15).

Προσθέσεις φρούτων

Εικόνα 15: Προσθέσεις φρούτων

Ακόμα ασχοληθήκαμε και με τη ζυγαριά και την έννοια της μάζας. Παρατηρήσαμε διαφορετικές ζυγαριές και συγκρίναμε το βάρος διαφόρων αντικειμένων (βλ. Εικ.16).

Ζυγίζοντας αντικείμενα

Εικόνα 16: Ζυγίζοντας αντικείμενα

Συνοψίζοντας το σχέδιο έρευνάς μας «Μανάβικο» προσεγγίστηκε μέσα από όλα τα γνωστικά αντικείμενα, τόσο διαθεματικά όσο και διεπιστημονικά. Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη γλώσσα μέσα από τις γραπτές ερωτήσεις της συνέντευξης, τις ετικέτες των προϊόντων, τον τιμοκατάλογο και τις πιστωτικές κάρτες.

 

 

 

 

 

Εξοικειώθηκαν με έννοιες προσθαφαίρεσης, απαρίθμησης και ταξινόμησης των προϊόντων, την έννοια των μοτίβων και την έννοια του κωδικού αριθμού στις πιστωτικές κάρτες.

Παιχνίδι στο μανάβικο

Εικόνα 17: Παιχνίδι στο μανάβικο

Είδαν διαφορετικές οπτικές της τεχνολογίας και έμαθαν για τη χρηστικότητά της, όπως P.O.S, laptop, κάμερες, ζυγαριά, κινητό για delivery, συρόμενη πόρτα. Εκφράστηκαν εικαστικά μέσα από τις δικές τους ελεύθερες δημιουργίες και το βασικότερο συνεργάστηκαν και αλληλοεπίδρασαν με τους φίλους τους μαθαίνοντας να λύνουν τις συγκρούσεις τους. Η επιτυχία αυτής της δράσης σχετίζεται άμεσα με την επιλογή του θέματος, η οποία απορρέει από το μαζικό ενδιαφέρον των παιδιών για τα νέα μιας φίλης τους.

Η γωνιά του μανάβικου έχει πάντα παιδιά που παίζουν με τα ίδια τους τα δημιουργήματα (βλ. Εικ.17).

Προσοχή! Μη ξεχνάμε, όπως αποφάσισε η ολομέλεια της τάξης, πάντα θα υπάρχουν τρεις παίκτες: ένας μανάβης, ο βοηθός – delivery και ένας πελάτης.

Ευχαριστούμε από καρδιάς την υποστήριξη της Υπεύθυνης της Μονάδας μας κας Δημητριάδου και την Υπεύθυνη Νηπιαγωγείου κα Τενεκίδου, που οργάνωσαν την εκδρομή μας στο Μανάβικο «Ρόκας – the deli project», καθώς και τους υπαλλήλους του μαγαζιού που αφιέρωσαν στα παιδιά όσο χρόνο ήταν αναγκαίος και τους πρόσφεραν λαχταριστές υγιεινές λιχουδιές.

 

Εκπαιδευτικοί Κόκκινου Δωματίου Μονάδας 4

Σερίφη Γεωργία

Γκατζώνα Κυριακή

Κατηγορίες: Οπτικοακουστικό υλικό | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σχέδιο Εργασίας – Project: «Το δικό μας Μανάβικο»

«Ας γιορτάσουμε την 28η Οκτωβρίου…»

Το θέμα μας ξεκίνησε όταν από το κασελάκι με τις εκπλήξεις βγήκε η Ελληνική Σημαία! Το σύμβολο του Σταυρού όπως και τα χρώματά της αποτέλεσαν το πρώτο αντικείμενο συζήτησης. Συζητήσαμε λοιπόν για τον Σταυρό που συμβολίζει την θρησκεία μας και την Χριστιανοσύνη. Εν συνεχεία, με τη βοήθεια της υδρογείου σφαίρας, καταφέραμε να κατανοήσουμε πως η χώρα μας ολόγυρά της περιβάλλεται από θάλασσα, η οποία απεικονίζεται στη σημαία μας με το μπλέ χρώμα! Ακολούθως, εστιάσαμε στο άσπρο χρώμα της σημαίας το οποίο συμβολίζει τον Ελληνικό ουρανό!

1

Τέλος στα πλαίσια των μαθηματικών, μετρήσαμε πόσες μπλε και πόσες άσπρες γραμμές έχει η σημαία μας και αφού τις προσθέσαμε βρήκαμε το  σύνολο των 9 γραμμών.

Το ταξίδι μας στη γνώση συνεχίστηκε με την ενασχόλησή μας με το πλούσιο εποπτικό υλικό για την εθνική μας επέτειο! Αρχικά, διαβάσαμε στα παιδιά μία ιστορία για το ‘Επος του 1940. Αναφερθήκαμε στα ιστορικά γεγονότα και στα σημαντικότερα πρόσωπα της εποχής και εστιάσαμε στο «ΟΧΙ» που είπαν οι Έλληνες στους Ιταλούς το 1940, σηματοδοτώντας το νόημα της γιορτής (Η Επέτειος του ΟΧΙ!). Κινητοποιήσαμε το ενδιαφέρον των παιδιών δείχνοντάς τους τον χάρτη της Ευρώπης, κάρτες, αφίσες και εικόνες που αναφέρονται στην εποχή και τη γιορτή ( Έννοιες/Λέξεις κλειδιά: Ειρήνη, Πόλεμος, Ελευθερία, Νίκη).

Στη συνέχεια, επισφραγίσαμε τις γνώσεις μας, παρακολουθώντας στον κοινόχρηστο χώρο ένα σύντομο αλλά πολύ περιεκτικό video με τα γεγονότα του 1940 και συζητήσαμε στην ολομέλεια τις εντυπώσεις των παιδιών!

2Όλα όσα συζητήσαμε, είδαμε και ακούσαμε αποτέλεσαν αφορμή για να δημιουργήσουμε!

Έτσι, ζωγραφίσαμε την Ελληνική σημαία, κάναμε  κολλητική το στεφάνι της ειρήνης, καθώς και το στεφάνι με τα σύμβολα και τις αξίες της εθνικής μας επετείου

(το σύμβολο της ειρήνης, το περιστεράκι, η Ελληνική σημαία,ο χάρτης της Ελλάδας).

 

3

Μέσα σε αυτό το ταξίδι στο χρόνο δεν έλειψαν και τα τραγούδια για την πατρίδα μας όπως ‘’ο Ντούτσε’’, ‘’Οι γυναίκες ηπειρώτισες’’, ‘’Αν όλα τα παιδιά της γης’’,’’Κορόιδο Μουσολίνι’’ και ο Εθνικός μας Ύμνος. Μέσα απο τα τραγούδια μάθαμε και για τον σημαντικό ρόλο των γυναικών την περίοδο του πολέμου. Μπορεί να μην πολέμησαν με όπλα στα βουνά, όμως πολέμησαν με την ψυχή τους προσφέροντας βοήθεια στους άνδρες τους με ό,τι τρόπο είχαν.

Με το πέρασμα των ημερών και την εμβάθυνση στα ιστορικά γεγονότα σχεδιάσαμε με τα παιδιά ένα μικρό θεατρικό δρώμενο – αφιέρωμα στην 28η Οκτωβρίου το οποίο και βιντεοσκοπήσαμε.Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να απαγγείλουν ποιήματα, να τραγουδήσουν επετειακά τραγούδια αλλά και να δραματοποιήσουν με το σώμα τους τις έννοιες και τις αξίες της γιορτής! Πιο συγκεκριμένα, η πρώτη ομάδα παιδιών, στο δρώμενο «Η Ελλάδα και τα παιδιά της», χόρεψαν γαιτανάκι κάνοντας κινητικούς αυτοσχεδιασμούς με τη συνοδεία μουσικής. Η «Ελλάδα» αποτέλεσε ομαδική δραστηριότα εικαστικών που υλοποιήθηκε από την συγκεκριμένη ομάδα!

4

Εν συνεχεία, η δεύτερη ομάδα συμμετείχε στο δρώμενο «Το πανί του πολέμου», όπου με κινητικές φιγούρες και την κατάλληλη μουσική απέδωσαν με την κίνηση  των χεριών τους τον πόλεμο και στη συνέχεια  την απελευθέρωση, υψώνοντας την ελληνική τους σημαία. Τα παιδιά συνεργάστηκαν άψογα με απόλυτο συντονισμό των κινήσεων τους, εξασκώντας τη συγκέντρωση και ελέγχοντας το σώμα τους. Τέλος τα παιδιά της τρίτης ομάδας στο δρώμενο «τα περιστεράκια της Ειρήνης» χόρεψαν γύρω από το πανό της Ειρήνης και κρατώντας τα περιστεράκια τους έδωσαν το δικό τους μήνυμα για την ελευθερία!

Τέλος, ολοκληρώσαμε τη θεματική μας «28η Οκτωβρίου 1940» παίζοντας με τα παιδιά δύο βιωματικά ομαδικά παιγνίδια: ’’Αέρα Αέρα!’’ και ’’Ελληνες ψηλά τις καρδιές!’’

Ευχόμαστε σε όλους Χρόνια Πολλά!

image0 1

Κίτρινο Δωμάτιο-Μ4

Οκτώβριος 2022

Οι Νηπιαγωγοί της τάξης: Μαρία Κορμά και Ζωή Χάρου

 

Κατηγορίες: Οπτικοακουστικό υλικό | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Ας γιορτάσουμε την 28η Οκτωβρίου…»