Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στο Νηπιαγωγείο

Προετοιμάζοντας τα παιδιά να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της σύγχρονης κοινωνικής πραγματικότητας και να αποκωδικοποιήσουν τον κόσμο γύρω τους, η επικοινωνία έχει σημαντική θέση στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου. Λαμβάνοντας υπόψη τις σημαντικές αλλαγές στους τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι παράγουν και μεταδίδουν νοήματα στη σύγχρονη κοινωνία, στοχεύουμε στη διαμόρφωση μαθησιακoύ περιβάλλοντος που  καθιστά τα παιδιά ψηφιακά εγγράμματα.

Η χρήση των ΤΠΕ στο Νηπιαγωγείο αξιοποιεί την προστιθέμενη αξία των τεχνολογικών εργαλείων. Με την κατάλληλη υποστήριξη των εκπαιδευτικών επιδιώκεται η σταδιακή εξοικείωση των παιδιών με τις ΤΠΕ, κατά την οποία τα παιδιά παίζουν, εκφράζονται και μαθαίνουν χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία. Ταυτόχρονα, αναγνωρίζουν και εφαρμόζουν τις ορθές χρήσεις των ΤΠΕ στην καθημερινή ζωή (Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, 2022).

Στο πλαίσιο αυτό, το Νηπιαγωγείο μας εμπλουτίστηκε με τα παρακάτω ψηφιακά εργαλεία:

    • Υπολογιστές στους κοινόχρηστους χώρους των Νηπιαγωγείων για χρήση από τα παιδιά.

Τα παιδιά εξερευνούν συμβολικές αναπαραστάσεις και αναπτύσσουν έννοιες γραμματισμού με:

Εικόνα 1: Χρήση του προγράμματος word

Εικόνα 1: Χρήση του προγράμματος word

      • τη χρήση του προγράμματος word για να γράψουν μια πρόσκληση ή ένα γράμμα στους γονείς και να τα εκτυπώσουν (βλ. Εικόνα 1)
      • με τη χρήση των μικροφώνων headsets τα παιδιά ηχογραφούν τη φωνή τους προσθέτοντάς την μέσα στις δικές τους ψηφιακές δημιουργίες.
      • τη χρήση των  ανοικτού τύπου λογισμικών  google maps και google earth μέσω των οποίων εντοπίζουν στο Google Earth συγκεκριμένα σημεία στη γειτονιά τους και εξερευνούν νέες διαδρομές.

        Εικόνα 2: Σκάκι

        Εικόνα 2: Σκάκι

    • Φορητούς υπολογιστές για χρήση μέσα στην τάξη και τηλεκπαίδευση
    • Monitor – τηλεόραση αφής μέσω της οποίας:
      • Επεξεργάζονται τις δυνατότητες ενός περιβάλλοντος εικονικής περιήγησης (πχ βόλτα στο διάστημα/ πλανήτες, μουσείο- γκαλερί- καταφύγια ζώων κλπ) (βλ. Εικόνα 4)
      • Παρουσίαση της ηλεκτρονικής τάξης (padlet) για διασύνδεση οικογένειας – σχολείου.
      • Ψηφιακά παιχνίδια τρισδιάστατης μοντελοποίησης (κατασκευαστικά τύπου mindcraft)
      • Ψηφιακά παιχνίδια προγραμματισμού (Δισδιάστατες και τρισδιάστατες μορφές τύπου lightbot
      • Μοντάζ. Σχεδιάζουν και υλοποιούν μικρά οπτικοακουστικά βίντεο με την εφαρμογή μοντάζ video pad για πχ: μικρά σποτάκια/εκπομπές, δελτία καιρού, διαφημίσεις, ψηφιακές αφηγήσεις, ταινίες μικρού μήκους, stop motion movies.(βλ.  Εικόνα 3).
        Εικόνα 3: Πρόγραμμα Μοντάζ

        Εικόνα 3: Πρόγραμμα Μοντάζ

        Εικόνα 4: Λέξη κλειδί για μηχανή αναζήτησης

        Εικόνα 4: Λέξη κλειδί για μηχανή αναζήτησης

        Εικόνα 5: Χρήση monitor

        Εικόνα 5: Χρήση monitor

    • Tablet
      • για χρήση εφαρμογών εξωτερικού περιβάλλοντος πχ: εφαρμογή σκαναρίσματος εντοπισμού και ονομασία εντόμων και φυτών
      • για χρήση εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας πχ: σκανάρισμα σε διαδραστική υδρόγειο σφαίρα IQ GLOBE (βλ. Εικόνα 6)
      • για φωτογράφιση από τα παιδιά

        Εικόνα 6: Χρήση εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας

        Εικόνα 6: Χρήση εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας

    • Pομπότ: Bee bot έξυπνη μέλισσα και kids first coding and robotics: για εξοικείωση με τη λογική αιτίου αποτελέσματος μέσω πειραματισμού αλγοριθμικών διαδρομών. (βλ. Εικόνα 7)
Εικόνα 7: Bee bot έξυπνη μέλισσα

Εικόνα 7: Bee bot έξυπνη μέλισσα

Με σταθερό γνώμονα την ολόπλευρη(σωματική, κοινωνική, συναισθηματική και γνωστική) ανάπτυξη των μαθητών και μαθητριών μας, λαμβάνοντας υπόψη τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας, η εκπαίδευση στο Νηπιαγωγείο μας προάγει την ανάπτυξη ικανοτήτων που βοηθούν το παιδί να ανταποκριθεί με κριτικό και δημιουργικό τρόπο στις προκλήσεις του σύγχρονου κόσμου.

Η ομάδα του Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2023-2024), Εκπαιδευτικές δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στο Νηπιαγωγείο

ΗΜΕΡΙΔΑ “Σχολείο και γονείς: μια σχέση υπό διαπραγμάτευση”

"Σχολείο και γονείς: μια σχέση υπό διαπραγμάτευση"Το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του ΕΚΠΑ σας προσκαλεί στην ημερίδα που διοργανώνει με θέμα:

“Σχολείο και γονείς: μια σχέση υπό διαπραγμάτευση”.

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2023, 10.00-14.30, στην “Ίριδα” (Ιπποκράτους 15).

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

10.00-12.00 Βιωματικά Εργαστήρια (συμμετέχοντες/ουσες: 20 άτομα)
“Οδηγώ-ακολουθώ: για μια σχέση εμπιστοσύνης”, Ολυμπία Αγαλιανού (Ε.Ε.Π. Διδακτικής της Κίνησης και της Μουσικής, ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ).
“Δυνατότητες και περιορισμοί στη συνεργασία με την οικογένεια: εργαστήρι αναστοχασμού”, Δήμητρα Γαβριηλίδου (MSc Ψυχολόγος, εργαζόμενη στην εκπαίδευση).
“Διαβάζοντας το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα και σχεδιάζοντας την Επικοινωνία”, Αλεξάνδρα Κοσκολού (Νηπιαγωγός MSd).

12.15-14.30 Εισηγήσεις στην Ολομέλεια
“Χτίζοντας γέφυρες με τους γονείς: η αρχή μιας σχέσης”, Φωτεινή Κωστούδη (Νηπιαγωγός).
“Λόγω παίγνια με γονείς: Ενισχύοντας μια σχέση εμπιστοσύνης στο νηπιαγωγείο”, Μαρία Μπούτση (Νηπιαγωγός).
“Γονείς σε ρόλο-Μία ζωντανή βιβλιοθήκη”, Νάντια Τσενέ (Εκπαιδευτικός, πρώην διευθύντρια Γυμνασίου Αυλώνας).

Οργανωτική επιτροπή:
Αλεξάνδρα Ανδρούσου
Νατάσσα Κυριακοπούλου
Μαρία Σφυρόερα
Ελένη Τσαλαγιώργου
Πέτρος Χαραβιτσίδης

Κατηγορίες: 1ο & 2ο Νηπιαγωγείο, 5ος Άξονας. Σχέσεις σχολείου – οικογένειας (Σχ. έτος 2023-2024), 7ος Άξονας. Σχολείο & κοινότητα (Σχ. έτος 2023-2024) | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΗΜΕΡΙΔΑ “Σχολείο και γονείς: μια σχέση υπό διαπραγμάτευση”

Η Μετάβαση στο Νηπιαγωγείο

Η μετάβαση στο Νηπιαγωγείο αποτελεί μια σημαντική αλλαγή στη μάθηση
και τη ζωή του παιδιού. Η κατανόηση και η υποστήριξη των γονέων κατά τη
διάρκειά της, θα επηρεάσει σημαντικά τη στάση του παιδιού απέναντι στο
σχολείο.

Κάθε παιδί , βιώνει διαφορετικά τις αλλαγές που συντελούνται, αντιδρά
διαφορετικά και χρειάζεται διαφορετικό χρόνο για να προσαρμοστεί σε νέες
συνθήκες. Οι όποιες δυσκολίες δεν πρέπει να ανησυχούν τους γονείς γιατί με
τους κατάλληλους χειρισμούς μπορούν να ξεπερασθούν.

Στο σχολείο μας διευκολύνουμε τη μετάβαση αυτή οργανώνοντας μαζί με τις
εκπαιδευτικούς του βρεφονηπιακού σταθμού, επισκέψεις γνωριμίας στο
χώρο του Νηπιαγωγείου, προκειμένου να εξοικειωθούν με αυτόν τα παιδιά,
αλλά και να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τις νηπιαγωγούς.

Πώς όμως μπορούν οι γονείς να προετοιμάσουν το παιδί τους για μια ομαλή
μετάβαση στο Νηπιαγωγείο;
Βοηθώντας το να αναπτύξει πολύ σημαντικές δεξιότητες όπως:

  • Αυτοπεποίθηση (να αισθάνεται καλά με τον εαυτό του και να μην
    απογοητεύεται όταν δεν πετυχαίνει κάτι με την πρώτη)
  • Ανεξαρτησία (να κάνει πράγματα μόνο του -απλές καθημερινές
    δραστηριότητες, τουαλέτα ρούχα παπούτσια- χωρίς να ανατρέχει
    αμέσως στη βοήθεια των μεγάλων)
  • Επιμονή (να μαθαίνει να τελειώνει ότι αρχίζει)
  • Συνεργατικότητα (να συνεργάζεται ακολουθώντας τους βασικούς
    κανόνες κοινωνικής συμβίωσης)
  • Αυτοέλεγχο (υπάρχουν αποδεκτοί και μη αποδεκτοί τρόποι να
    εκφράζουμε τον θυμό μας –δεν χτυπάμε δεν δαγκώνουμε)
  • Ενσυναίσθηση (δεν αδιαφορούμε για το πώς νιώθουν οι άλλοι)

Πώς μπορούμε όμως να καλλιεργήσουμε αυτές τις δεξιότητες;

  • Δείχνουμε στο παιδί μας ότι ενδιαφερόμαστε για αυτό,
    ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες του (το κάνει να νιώθει ασφάλεια).
  • Δίνουμε οι ίδιοι το καλό παράδειγμα( η συμπεριφορά μας αποτελεί
    πρότυπο για το παιδί).
  • Δίνουμε ευκαιρίες να επαναλαμβάνει πράγματα που μαθαίνει. Με την
    επανάληψη κατανοεί αυτά που μαθαίνει και στρέφεται σε άλλες
    δραστηριότητες.
  • Τα παιδιά χρειάζονται όρια, τα οποία θα πρέπει να ορίζονται μετά από
    συζήτηση μαζί τους. Καλοί γονείς, δεν είναι αυτοί που αφήνουν τα
    παιδιά ανεξέλεγκτα, αλλά αυτοί που είναι δίκαιοι και επιδεικνύουν
    σταθερή συμπεριφορά.
  • Καλό είναι να δίνουμε οδηγίες στο παιδί, σε διάφορες δραστηριότητες,
    αλλά να μην του λέμε τί και πώς να το κάνει. Δείχνουμε τρόπους να
    βρει μόνο του τις λύσεις για να νιώσει το αίσθημα της επιτυχίας.
  • Ακούμε τι έχει να μας πει. Ακούμε τις ανησυχίες του, τα θέλω του τα
    συναισθήματά του. Ενδιαφερόμαστε για όλα όσα μας λέει.
  • Του δείχνουμε αγάπη και σεβασμό ακόμα και όταν είμαστε θυμωμένοι.
    Επικρίνουμε την συμπεριφορά, όχι τον χαρακτήρα ή την
    προσωπικότητά του.
  • Ενθαρρύνουμε να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και να κάνει επιλογές.
  • Ενθαρρύνουμε να συναναστρέφεται με άλλα παιδιά και να συνεργάζεται
    αρμονικά μαζί τους.
  • Δείχνουμε θετική συμπεριφορά απέναντι στη μάθηση και στο σχολείο.
    Μιλώντας με καλά λόγια για το σχολείο του και τις εκπαιδευτικούς,
    αναπτύσσει θετική στάση απέναντι στη μάθηση και το σχολείο

Καλή σχολική χρονιά!

Ιωάννα Τενεκίδου
Προϊσταμένη 1ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε

Κατηγορίες: 2ος Άξονας. Σχολική διαρροή – φοίτηση (Σχ. έτος 2023-2024), 5ος Άξονας. Σχέσεις σχολείου – οικογένειας (Σχ. έτος 2023-2024), 7ος Άξονας. Σχολείο & κοινότητα (Σχ. έτος 2023-2024) | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η Μετάβαση στο Νηπιαγωγείο

Συγκέντρωση σχολικών ειδών και ειδών πρώτης ανάγκης για τους πληγέντες των πλημμύρων

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σε συνεργασία με το “Όλοι Μαζί Μπορούμε” και το “Μαζί για το παιδί” την Περιφέρεια και τους Δήμους της Αττικής, ένωσαν τις δυνάμεις τους για τη συγκέντρωση καινούργιων σχολικών ειδών όπως τσάντες, τετράδια, μολύβια και στυλό για τους μαθητές της Θεσσαλίας που δοκιμάζονται.

Συμμετέχοντας στην προσπάθεια συμπολιτών μας για την ανακούφιση των πληγέντων ιδιαίτερα από τις πλημμύρες στη Μαγνησία και τη Θεσσαλία, έγινε την Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου 2023, στο Π.Κ.Α. συγκέντρωση σχολικών ειδών και των παρακάτω ειδών πρώτης ανάγκης:

  • Νερά
  • Γάλα εβαπορέ
  • Κονσέρβες παντός τύπου
  • Δημητριακά
  • Παξιμάδια, κριτσίνια, κράκερς
  • Αλεύρι
  • Ζυμαρικά
  • Ρύζι
  • Όσπρια
  • Ντοματοπελτές
  • Είδη ατομικής υγιεινής (χαρτοπετσέτες, χαρτί υγείας, μωρομάντηλα, αντισηπτικά, σαμπουάν, αφρόλουτρα, οδοντόκρεμες, οδοντόβουρτσες)

Ευχαριστούμε πολύ για την ανταπόκριση και τη συνεργασία.

Συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης

Συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης

Συγκέντρωση σχολικών ειδών

Συγκέντρωση σχολικών ειδών

Κατηγορίες: 1ο & 2ο Νηπιαγωγείο, 7ος Άξονας. Σχολείο & κοινότητα (Σχ. έτος 2023-2024) | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συγκέντρωση σχολικών ειδών και ειδών πρώτης ανάγκης για τους πληγέντες των πλημμύρων

Εσωτερική Αξιολόγηση 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε. 2022-2023



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εσωτερική Αξιολόγηση 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε. 2022-2023