Τρεις μήνες πριν τη λήξη της φετινής σχολικής χρονιάς, αποφασίσαμε να ολοκληρώσουμε το σχέδιο δράσης μας για το Ίδρυμα Χατζηκώνστα, δημιουργώντας μια αφίσα με σκοπό να συγκεντρώσουμε γραφική ύλη για τα παιδιά του Ιδρύματος. Η αφίσα αυτή θα αποτελούσε από την αρχή ως το τέλος έργο των παιδιών.
Αυτή η εκπαιδευτική δράση θα έχτιζε ένα σκαλί ακόμα για την κατάκτηση του γραπτού λόγου από τα παιδιά. Ο «αναδυόμενος γραμματισμός» εξάλλου αποτελεί μια αναπτυξιακή διαδικασία στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας, ο οποίος ξεκινά μόλις αντιληφθούν ότι ο γραπτός λόγος είναι φορέας μηνυμάτων. Ξεκινώντας λοιπόν την εκπαιδευτική μας δράση, συζητήσαμε το τι είναι μια αφίσα, τι μορφή μπορεί να έχει, τι μήνυμα θέλουμε να μεταφέρουμε με το κείμενό της, καθώς και τι θα πρέπει να γράψουμε σε αυτή. Για να στήσουμε το κείμενο θα πρέπει να αναφέρουμε οπωσδήποτε: ποιοι είμαστε, τι ακριβώς χρειαζόμαστε, σε ποιο χώρο θα συγκεντρώσουμε τα είδη και έως ποια ημερομηνία, τηλέφωνα επικοινωνίας και φυσικά την υπογραφή του δημιουργού. Οι ιδέες των παιδιών ήταν όπως πάντα πολλές και εξαιρετικές. Πως θα σας φαινόταν εάν γράφαμε το κείμενό μας στον υπολογιστή του σχολείου;
Οι μικροί γραφίστες χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα, αφού αρχικά εξοικειώθηκε με τη χρήση του προγράμματος word, ανέλαβε να γράψει ένα μέρος του κειμένου στον υπολογιστή. Η εκπαιδευτικός ήταν πάντα δίπλα τους ώστε να παρατηρεί, να καθοδηγεί και να διευκολύνει τα παιδιά, προκαλώντας τη σκέψη τους. (Εικόνες 1, 2)
Το επόμενο βήμα θα ήταν η εκτύπωση του κειμένου σε εκτυπωτικό κέντρο έξι φορές. Λίγες μέρες μετά, οι εκτυπωμένες αφίσες μας ήταν έτοιμες. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από το αποτέλεσμα και εμπνεύστηκαν τα σχέδια με τα οποία θα φιλοτεχνούσαν το έργο τους. Σχεδίασαν, χρωμάτισαν, έκοψαν και κόλλησαν τα σχέδιά τους πάνω στις αφίσες και πλέον ήταν έτοιμες για να αφισοκολληθούν σε χώρους του σχολείου, της Μηχανογράφησης, του Ταμείου Υγείας και στα κεντρικά της Τράπεζας της Ελλάδος. (Εικόνες 3, 4, 5, 6, 7, 8)
Από τη στιγμή της αφισοκόλλησης, η ανταπόκριση των εργαζόμενων στην Τράπεζα και στο Ταμείο Υγείας, γονέων και μη, ήταν άμεση.
Έως την Τρίτη 10 Μαϊου συγκεντρώσαμε, ταξινομήσαμε και τοποθετήσαμε σε χαρτόκουτες τα είδη γραφικής ύλης που είχαν αποσταλεί. (Εικόνα 9.)
Το σχέδιο δράσης «Νοιάζομαι άρα προσφέρω» έφτασε στο τέλος του με τη λήξη αυτής της σχολικής χρονιάς. Ευχή μας για όλους όσοι συμμετείχαν είναι να αποτελέσει έμπνευση και αφορμή για νέες κοινωνικές δράσεις στο μέλλον. Οι χαρτόκουτες θα μεταφέρονταν στο Ίδρυμα Χατζηκώνστα συνοδευόμενες από την αγάπη μας για αυτά τα παιδιά και με την ευχή να έχουν μια καλή και γεμάτη πρόοδο σχολική χρονιά!
Δημητριάδου Μαρία
Υπεύθυνη Μονάδας 4