Από τη Σελήνη στους Πλανήτες: Ένα δημιουργικό ταξίδι στη γνώση.

Η έκλειψη Σελήνης αποτέλεσε την αφορμή για να ξεκινήσει στο Νηπιαγωγείο μας ένα υπέροχο ταξίδι γνώσης και φαντασίας με θέμα το Διάστημα. Το ενδιαφέρον των παιδιών κορυφώθηκε όταν ένα παιδί έφερε στο σχολείο έναν μικρό προβολέα, γεγονός που γέννησε πολλές απορίες και ερωτήματα σχετικά με τη Σελήνη, τους πλανήτες και το Σύμπαν.

Η φυσική περιέργεια των παιδιών αξιοποιήθηκε με σκοπό  να οργανωθεί ένα σχέδιο δράσης, σύμφωνα με το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο, εστιάζοντας στη βιωματική, διερευνητική και συνεργατική μάθηση.

Αρχικά, πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τα παιδιά για το τι ήδη γνωρίζουν και τι θα ήθελαν να μάθουν σχετικά με το Διάστημα σύμφωνα με το διάγραμμα KWLH. Στη συνέχεια, μέσα από βιβλία, έντυπο και ψηφιακό υλικό, αναζήτησαν πληροφορίες και δημιούργησαν μια γωνιά στην τάξη αφιερωμένη στο θέμα. Η ενασχόληση αυτή έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας, να εκφράσουν απορίες και να μοιραστούν ιδέες και γνώσεις με την ομάδα τους.

IMG 8155

Διάγραμμα διερεύνησης: Τί ξέρω; Τί θέλω να μάθω;

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η ομαδική κατασκευή με θέμα τη Σουπερνόβα. Πριν από τη δραστηριότητα αυτή, τα παιδιά έγραψαν ένα γράμμα προς τους γονείς τους, για να τους ενημερώσουν σχετικά με τη δράση και να τους ζητήσουν να φορούν πρόχειρα ρούχα, καθώς θα πειραματίζονταν με χρώματα και τεχνικές ζωγραφικής. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ενισχύθηκε η επικοινωνία σχολείου και οικογένειας και παράλληλα αναπτύχθηκαν δεξιότητες γραπτού λόγου με νόημα και σκοπό.

IMG 8156

Εκπαιδευτικά βίντεο, αποστολή γράμματος στους γονείς και κατασκευή της δικής μας Σούπερ Νόβα!

Κατά τη διάρκεια του project, τα παιδιά παρακολούθησαν βίντεο και πραγματοποίησαν διαδικτυακές αναζητήσεις, προσπαθώντας να απαντήσουν στα ερωτήματά τους. Η εικαστική έκφραση αποτέλεσε βασικό μέσο μάθησης, καθώς δημιούργησαν ζωγραφιές και κατασκευές που απεικόνιζαν το Ηλιακό Σύστημα και τους πλανήτες, συνδυάζοντας γνώσεις από τα πεδία των Φυσικών Επιστημών και των Τεχνών, μέσα από μια διεπιστημονική προσέγγιση.

Η δράση ολοκληρώθηκε με την εκπαιδευτική επίσκεψη στο Πλανητάριο, όπου τα παιδιά παρακολούθησαν την προβολή «Ο Κρούμκα και οι Πλανήτες». Η εμπειρία αυτή τους έδωσε τη δυνατότητα να συνδέσουν τη σχολική μάθηση με βιωματικές εμπειρίες και να ανακαλύψουν με τρόπο αυθεντικό και κατάλληλο για την ηλικία τους τη μαγεία του Διαστήματος.

IMG 8157

Επίσκεψη στο Ευγενίδειο Πλανητάριο!

Πριν από την τελική αξιολόγηση, τα παιδιά ψήφισαν τις αγαπημένες τους δράσεις από όλο το project, επιλέγοντας εκείνες που τους ενθουσίασαν περισσότερο και στις οποίες ένιωσαν ότι συμμετείχαν πιο ενεργά. Η διαδικασία αυτή έδωσε την ευκαιρία για αναστοχασμό, επιχειρηματολογία και σεβασμό στη γνώμη των άλλων, ενισχύοντας τη συμμετοχή και τη συνεργασία της ομάδας.

Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε η αξιολόγηση με το “διαστημόπλοιο”. Μέσα από τον ομαδικό σχεδιασμό του, τα παιδιά αποτύπωσαν όσα είχαν μάθει και βιώσει κατά τη διάρκεια του προγράμματος, μοιράστηκαν τις εντυπώσεις τους και εξέφρασαν τα συναισθήματά τους για αυτό το ταξίδι γνώσης και φαντασίας. Κάθε παιδί ένιωσε μέλος μιας κοινής αποστολής, γεμάτης χαρά και δημιουργικότητα.

IMG 8160

Τελική αξιολόγηση της δράσης!

Το σχέδιο δράσης «Διάστημα» έδωσε στα παιδιά τη δυνατότητα να διερευνήσουν, να πειραματιστούν, να συνεργαστούν και να εκφραστούν με ποικίλους τρόπους. Παράλληλα, ενίσχυσε τις δεξιότητες ζωής, τη χαρά της ανακάλυψης και την αγάπη για τη μάθηση.

Οι εκπαιδευτικοί του 1ου και 2ου Νηπιαγωγείου

 

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2025-2026), 3ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών (Σχ. έτος 2025-2026), 5ος Άξονας. Σχέσεις σχολείου – οικογένειας (Σχ. έτος 2025-2026). Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.