ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕ ΤΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ Η ΜΑΘΗΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ… ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ!

Τα τελευταία χρόνια η ρομποτική έχει μπει δυναμικά στον χώρο της εκπαίδευσης, ακόμα και στις πιο μικρές ηλικίες. Στο νηπιαγωγείο τα παιχνίδια-ρομποτάκια βοηθούν τα παιδιά, μέσω της συνεργασίας, να πειραματιστούν με έννοιες όπως: κατεύθυνση (μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά) ακολουθία βημάτων και επίλυση προβλήματος. Δεν στοχεύει να φτιάξει μικρούς προγραμματιστές, αλλά στοχεύει να αναπτύξει την κριτική και δημιουργική σκέψη, την ομαδικότητα, τη γλωσσική ανάπτυξη (καθώς τα παιδιά συζητούν για τα βήματα που θα ακολουθήσουν) και τη μαθηματική σκέψη (ακολουθίες, μετρήσεις, χωρικές έννοιες, χωρικές σχέσεις).

IMG 20250926 103403 IMG 20250926 103507

Η ρομποτική αποδεικνύεται ένα ισχυρό παιδαγωγικό εργαλείο που συνδυάζει τη χαρά του παιχνιδιού με την ανάπτυξη των βασικών γνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων. Το πιο σημαντικό είναι ότι τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να επιμένουν και να απολαμβάνουν τη διαδικασία της μάθησης.

IMG 20251020 103133 IMG 20251020 103005

Γνωρίζοντας το ρομποτάκι-μελισσούλα Beebot ξεκίνησε το συναρπαστικό ταξίδι της ομάδας μας, στον κόσμο της ρομποτικής.

IMG 20251020 101427 IMG 20251020 100333 1

Αρχικά, μέσα από τη βιωματική και ενσώματη μάθηση τα νήπια περπάτησαν τα ίδια στο χαλί, εκτελώντας κινήσεις που αργότερα θα προγραμμάτιζαν στο ρομποτάκι. Στη συνέχεια, χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες με σκοπό να εργαστούν συνεργατικά, να ανακαλύψουν και να εξοικειωθούν με το Beebot. Έπειτα, έπρεπε να το οδηγήσουν στον στόχο, πάνω στη ρομποτο-πίστα.

IMG 20251105 092904 IMG 20251103 110530 1

Μέσω της διερευνητικής και ανακαλυπτικής μάθησης κάθε αποτυχία δεν θεωρήθηκε λάθος, αλλά ευκαιρία για επαναστοχασμό: «Γιατί το ρομποτάκι δεν πήγε εκεί που θέλαμε; Τι πρέπει να αλλάξουμε;» Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά ανέπτυξαν δεξιότητες επίλυσης προβλήματος και κριτικής σκέψης, δεξιότητες πολύτιμες για το μέλλον! Παράλληλα, δόθηκε έμφαση στην καλλιέργεια του λόγου. Τα νήπια συζητούσαν μεταξύ τους, διατύπωναν υποθέσεις και επιχειρηματολογούσαν: «Πρέπει να πατήσουμε πρώτα το ΔΕΞΙΑ και μετά το ΜΠΡΟΣΤΑ. Όχι, καλύτερα δύο φορές το ΜΠΡΟΣΤΑ και μετά ΣΤΡΟΦΗ». Η γλωσσική ανάπτυξη έτσι, συνδυάστηκε με τον προγραμματιστικό συλλογισμό. Επιπλέον, με τη χρήση της συγκεκριμένης πίστας τα παιδιά εξοικειώθηκαν και με τις ονομασίες των βασικών γεωμετρικών σχημάτων.

Τα νήπια είδαν τις ιδέες τους να ζωντανεύουν! Η φαντασία τους πήρε μορφή και κάθε μικρή τους επιτυχία τα γέμισε με αυτοπεποίθηση.

Oι εκπαιδευτικοί του 1ου & 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε.

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2025-2026), 3ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών (Σχ. έτος 2025-2026), Εκπαιδευτικές δράσεις. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.