Ανακαλύπτοντας την τέχνη μέσα από τα μάτια των παιδιών!

Κατά την υλοποίηση του σχεδίου εργασίας (project) «Μικροί ζωγράφοι εν δράσει…»  πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες που αποσκοπούσαν στην καλλιέργεια της καλλιτεχνικής έκφρασης των παιδιών. Ως μέρος της βιωματικής προσέγγισης της τέχνης, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το έργο τέχνης «Καλοκαίρι σε μακρινό νησί» της καλλιτέχνιδας Sally Swatland, το οποίο ανακάλυψαν μέσα από ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού στα κέντρα μάθησης της τάξης μας.

Τα παιδιά εξερεύνησαν το έργο τέχνης μεθοδικά και ουσιαστικά, μέσα από μια διερευνητική διαδικασία παρατήρησης και έκφρασης, με την αξιοποίηση του παιδαγωγικού εργαλείου ρουτίνα σκέψης «Χρώματα – Σχήματα – Γραμμές». Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας, τα παιδιά περιέγραψαν τα χρώματα που κυριαρχούν στον πίνακα, τα σχήματα και τις γραμμές που εντόπισαν. Αυτή η μαθησιακή εμπειρία βοήθησε τα παιδιά να ενισχύσουν την παρατηρητικότητα, τη φαντασία και το λεξιλόγιό τους, να εκφράσουν σκέψεις και συναισθήματα και να ερμηνεύσουν με προσωπικό τρόπο αυτό που βλέπουν.

Diafaneia1 2 Diafaneia2 2 Diafaneia3 2 Diafaneia4 2 Diafaneia5 2 Diafaneia6 2 Diafaneia7 1 Diafaneia8 1 Diafaneia9 Diafaneia10 Diafaneia11 Diafaneia12 Diafaneia13 Diafaneia14

Η ανάλυση του πίνακα αποτέλεσε αφορμή για πλούσιο διάλογο, δημιουργικές ερωτήσεις και συνδέσεις με προσωπικές εμπειρίες των παιδιών από το καλοκαίρι και τη θάλασσα. Μέσα από αυτή την αλληλεπίδραση με την τέχνη, τα παιδιά ήρθαν πιο κοντά στην αισθητική απόλαυση, καλλιεργώντας παράλληλα τη δημιουργική και κριτική τους σκέψη.

Οι Νηπιαγωγοί του 1ου Νηπιαγωγείου

Δέσποινα Λαγουδάκη & Διονυσία Στράτη

Κατηγορίες: 1ος Άξονας. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση (Σχ. έτος 2024-2025), 3ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών (Σχ. έτος 2024-2025), 4ος Άξονας. Σχέσεις μεταξύ μαθητών – εκπ/κών (Σχ. έτος 2024-2025), Εκπαιδευτικές δράσεις. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.