«Δασκάλα, κοίτα την ακτινογραφία που έφτιαξα! Είναι το πόδι σου!» Και κάπως έτσι, ξεκίνησε η συζήτηση για το ανθρώπινο σώμα και τον ανθρώπινο σκελετό. Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τη σχετική θεματική και είχαν μεγάλη περιέργεια να ανακαλύψουν τι κρύβεται κάτω απ’ το δέρμα μας. Παρατήρησαν πώς είναι ένας ανθρώπινος σκελετός (βλ. Εικ. 1) και εξέφρασαν τις απορίες τους. «Τι καινούριο θέλουμε να μάθουμε για τα κόκκαλα λοιπόν;»
Οι απορίες μας συγκεντρώθηκαν σε ένα ιστόγραμμα και απαντήθηκαν με τη βοήθεια του Διαδικτύου (βλ. Εικ.2). Τα παιδιά αναζήτησαν με λέξεις – κλειδιά πληροφορίες σχετικές με το θέμα και απήλαυσαν τις εικόνες και τους διάφορους σκελετούς στον διαδραστικό πίνακα (βλ. Εικ. 3).
Στη συνέχεια, τα παιδιά έφτιαξαν τον δικό τους ανθρώπινο σκελετό. Και το όνομα αυτού…. Μπέλλα! Αφού πρότειναν διάφορα ονόματα με ψηφοφορία κατέληξαν στο συγκεκριμένο. Ο σκελετός σχεδιάστηκε σε χαρτί του μέτρου και τα παιδιά συνέδεαν τα κομμάτια, γνωρίζοντας ταυτόχρονα και τα ονόματά τους (βλ. Εικ. 4). Η Μπέλλα έγινε πολύχρωμη και μας συντρόφευε για αρκετό καιρό μέσα στην τάξη.
Νομίζετε ότι τελειώσαμε; Με αφορμή την συζήτηση για τον ανθρώπινο σκελετό, τα παιδιά έβαλαν τα κόκκαλα στην καθημερινότητά τους στην τάξη. Παιχνίδια στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, ελεύθερες ζωγραφιές, επιτραπέζια παιχνίδια. Σχεδιάστηκαν επίσης οργανωμένες δραστηριότητες, όπως κατασκευή ακτινογραφίας τόσο με κηρομπογιά, όσο και με την τεχνική της μονοτυπίας (βλ. Εικ.6), κατασκευή κοκάλων από αλατοζύμη, παρατήρηση του θώρακα μέσω εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας (βλ. Εικ. 5).
Παρόλα αυτά, κάποιες απορίες μας δεν είχαν λυθεί ακόμη. Καλέσαμε λοιπόν, την κυρία Γλυκερία, τη μαμά της Αναστασίας που είναι γιατρός ακτινολόγος και γνωρίζει τα πάντα για τον ανθρώπινο σκελετό να μας βοηθήσει. Τι θα ρωτούσαμε όμως την ειδικό για τα κόκαλα; Τα παιδιά εξέφρασαν απορίες τους και έτσι προετοίμασαν και κατέγραψαν ερωτήσεις για τη συνέντευξη της κυρίας Γλυκερίας (βλ. Εικ. 7).
Με μεγάλη χαρά την υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας και με ανυπομονησία τα παιδιά έκαναν τις ερωτήσεις τους (βλ. Εικ. 8). Η ακτινολόγος μας προσέφερε σημαντικές πληροφορίες για το ανθρώπινο σώμα και το καλύτερο μας το άφησε για το τέλος. Μαζί της έφερε ακτινογραφίες, τις οποίες τα παιδιά παρατήρησαν πάνω στο φωτεινό τραπέζι με μεγάλη έκπληξη! Και μια αποχαιρετιστήρια φωτογραφία για το τέλος! Το συγκεκριμένο σχέδιο εργασίας αναπτύχθηκε βιωματικά και διαθεματικά, έτσι προσεγγίστηκαν ολιστικά όλες οι θεματικές ενότητες του Αναλυτικού Προγράμματος (Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσικές επιστήμες, Τέχνες, Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνία).
Εκπαιδευτικοί του 1ου Τμήματος του 2ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε. (Κόκκινο Δωμάτιο, Μονάδα 4)
Γεωργία Σερίφη, Ελένη Μηλιάκου
					    










