Η μετάβαση στο Νηπιαγωγείο αποτελεί μια σημαντική αλλαγή στη μάθηση
και τη ζωή του παιδιού. Η κατανόηση και η υποστήριξη των γονέων κατά τη
διάρκειά της, θα επηρεάσει σημαντικά τη στάση του παιδιού απέναντι στο
σχολείο.
Κάθε παιδί , βιώνει διαφορετικά τις αλλαγές που συντελούνται, αντιδρά
διαφορετικά και χρειάζεται διαφορετικό χρόνο για να προσαρμοστεί σε νέες
συνθήκες. Οι όποιες δυσκολίες δεν πρέπει να ανησυχούν τους γονείς γιατί με
τους κατάλληλους χειρισμούς μπορούν να ξεπερασθούν.
Στο σχολείο μας διευκολύνουμε τη μετάβαση αυτή οργανώνοντας μαζί με τις
εκπαιδευτικούς του βρεφονηπιακού σταθμού, επισκέψεις γνωριμίας στο
χώρο του Νηπιαγωγείου, προκειμένου να εξοικειωθούν με αυτόν τα παιδιά,
αλλά και να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τις νηπιαγωγούς.
Πώς όμως μπορούν οι γονείς να προετοιμάσουν το παιδί τους για μια ομαλή
μετάβαση στο Νηπιαγωγείο;
Βοηθώντας το να αναπτύξει πολύ σημαντικές δεξιότητες όπως:
- Αυτοπεποίθηση (να αισθάνεται καλά με τον εαυτό του και να μην
απογοητεύεται όταν δεν πετυχαίνει κάτι με την πρώτη) - Ανεξαρτησία (να κάνει πράγματα μόνο του -απλές καθημερινές
δραστηριότητες, τουαλέτα ρούχα παπούτσια- χωρίς να ανατρέχει
αμέσως στη βοήθεια των μεγάλων) - Επιμονή (να μαθαίνει να τελειώνει ότι αρχίζει)
- Συνεργατικότητα (να συνεργάζεται ακολουθώντας τους βασικούς
κανόνες κοινωνικής συμβίωσης) - Αυτοέλεγχο (υπάρχουν αποδεκτοί και μη αποδεκτοί τρόποι να
εκφράζουμε τον θυμό μας –δεν χτυπάμε δεν δαγκώνουμε) - Ενσυναίσθηση (δεν αδιαφορούμε για το πώς νιώθουν οι άλλοι)
Πώς μπορούμε όμως να καλλιεργήσουμε αυτές τις δεξιότητες;
- Δείχνουμε στο παιδί μας ότι ενδιαφερόμαστε για αυτό,
ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες του (το κάνει να νιώθει ασφάλεια). - Δίνουμε οι ίδιοι το καλό παράδειγμα( η συμπεριφορά μας αποτελεί
πρότυπο για το παιδί). - Δίνουμε ευκαιρίες να επαναλαμβάνει πράγματα που μαθαίνει. Με την
επανάληψη κατανοεί αυτά που μαθαίνει και στρέφεται σε άλλες
δραστηριότητες. - Τα παιδιά χρειάζονται όρια, τα οποία θα πρέπει να ορίζονται μετά από
συζήτηση μαζί τους. Καλοί γονείς, δεν είναι αυτοί που αφήνουν τα
παιδιά ανεξέλεγκτα, αλλά αυτοί που είναι δίκαιοι και επιδεικνύουν
σταθερή συμπεριφορά. - Καλό είναι να δίνουμε οδηγίες στο παιδί, σε διάφορες δραστηριότητες,
αλλά να μην του λέμε τί και πώς να το κάνει. Δείχνουμε τρόπους να
βρει μόνο του τις λύσεις για να νιώσει το αίσθημα της επιτυχίας. - Ακούμε τι έχει να μας πει. Ακούμε τις ανησυχίες του, τα θέλω του τα
συναισθήματά του. Ενδιαφερόμαστε για όλα όσα μας λέει. - Του δείχνουμε αγάπη και σεβασμό ακόμα και όταν είμαστε θυμωμένοι.
Επικρίνουμε την συμπεριφορά, όχι τον χαρακτήρα ή την
προσωπικότητά του. - Ενθαρρύνουμε να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και να κάνει επιλογές.
- Ενθαρρύνουμε να συναναστρέφεται με άλλα παιδιά και να συνεργάζεται
αρμονικά μαζί τους. - Δείχνουμε θετική συμπεριφορά απέναντι στη μάθηση και στο σχολείο.
Μιλώντας με καλά λόγια για το σχολείο του και τις εκπαιδευτικούς,
αναπτύσσει θετική στάση απέναντι στη μάθηση και το σχολείο
Καλή σχολική χρονιά!
Ιωάννα Τενεκίδου
Προϊσταμένη 1ου Νηπιαγωγείου Α.Τ.Π.Σ.Υ.Τ.Ε



