Οι καλοκαιρινές μας κατασκευές και τα αναμνηστικά.
Και κάπως έτσι ήρθε το καλοκαίρι. Καλό και ανέμελο καλοκαίρι για τους μικρούς μας μαθητές.
Η τσάντα με τους φακέλους μας
Το καραβάκι μας που μέσα είχε το αναμνηστικό.
Κατασκευή ανεμόμυλου με φασόλια και φακές.
Τα καρχαριάκια μας.
Οι προσκλήσεις για την γιορτή.
Τα συννεφάκια που βάλαμε στο σκηνικό της γιορτής και έγραφαν τα παιδιά τι ήθελαν να γίνουν όταν μεγαλώσουν.
Κορνίζα με κοχύλια και μέσα βάλαμε φωτογραφίες των παιδιών.
Ελεύθερη δημιουργία με καλοκαιρινό θέμα και κοχύλια.
Η γιορτούλα μας
Έφτασε και φέτος το τέλος της σχολικής χρονιάς και η αρχή καινούργιων ταξιδιών και εμπειριών. Η γιορτή μας είχε άρωμα καλού ελληνικού κινηματογράφου με πολύ τραγούδι και χορό αλλά και παιχνίδια ,που τα παιδιά αλλά και οι γονείς τα απολαύσαν και έφυγαν ενθουσιασμένοι. Καλά ταξίδια να έχουν τα παιδάκια μας με την καρδιά και την φαντασία τους.
Σκάκι, το παιχνίδι των βασιλιάδων
ΔΩΡΕΑ ΒΙΒΛΙΩΝ
Οι Εκπαιδευτικοί, οι γονείς και τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Αρτεσιανού
θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές ευχαριστίες μας στην συντοπίτισσα εκπαιδευτικό Παπαδημητρίου Λαμπρινή για την ευγενική προσφορά εξωσχολικών βιβλίων στους μαθητές του νηπιαγωγείου μας.
Τα βιβλία, που προσφέρατε στα παιδιά, αποτελούν πολύτιμο εργαλείο για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και τη διαμόρφωση αναγνωστικών συνηθειών από μικρή ηλικία, ενισχύοντας παράλληλα τη γλωσσική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. Σε μια εποχή όπου η ανάγκη για ουσιαστική επαφή με το ποιοτικό βιβλίο είναι πιο επιτακτική από ποτέ, η προσφορά σας αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία.
Εκ μέρους του Συλλόγου Διδασκόντων, των μαθητών / μαθητριών του Σχολείου μας, σας ευχαριστούμε θερμά για την πολύτιμη συμβολή σας στην εκπαιδευτική μας προσπάθεια. Ελπίζουμε η πράξη σας αυτή να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση και για άλλους φορείς που επιθυμούν να επενδύσουν στο μέλλον της νέας γενιάς.
”Ρομπότ γίνομαι εγώ και διαλέγω τρόφιμο υγιεινό”
4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Εκπαιδευτική Ρομποτική
ΤΙΤΛΟΣ:
Ρομπότ γίνομαι εγώ και διαλέγω τρόφιμο υγιεινό
Επιστήμη:
1 ο πείραμα: Αξιοποιώντας τις ρουτίνες σκέψης, τα παιδιά παρατηρούν, κάνουν
υποθέσεις και δίνουν απαντήσεις
«Όταν προσπαθούμε να περιστρέψουμε ένα άβραστο αυγό παρατηρούμε ότι αυτό
δύσκολα περιστρέφεται ενώ όταν προσπαθούμε να περιστρέψουμε ένα βρασμένο
αυγό, αυτό κάνει εύκολες και πιο γρήγορες περιστροφές. Γιατί γίνεται αυτό; Το
βρασμένο αυγό είναι στερεό, σχετικά ομοιογενές και έτσι περιστρέφεται πιο
εύκολα από το άβραστο αβγό που είναι υγρό στο εσωτερικό του»
ΒΡΑΣΜΕΝΟ ΑΥΓΟ ΚΑΙ ΑΒΡΑΣΤΟ ΑΥΓΟ
2ο πείραμα: Επιπλέει ή βυθίζεται;
Γεμίζουμε ένα βάζο με νερό, μέχρι τη μέση. Ρίχνουμε απαλά το αυγό μέσα το νερό.
Παρατηρούμε πως το αυγό βυθίζεται. Σε ένα άλλο βάζο θα ρίξουμε αρκετό αλάτι
στο νερό, θα το ανακατέψουμε καλά για να διαλυθεί και έπειτα θα βάλουμε το
δεύτερο αυγό. Τι συμβαίνει με αυτό το αυγό; Βυθίζεται; Όχι, αυτό το
αυγό… επιπλέει!
Γιατί έγινε αυτό; Η άνωση εξαρτάται και από την πυκνότητα του υγρού μέσα στο
οποίο είναι βυθισμένο το σώμα. Όταν ρίξαμε αλάτι, αυξήθηκε η πυκνότητα του
νερού, αυξήθηκε η άνωση και το αβγό αναδύθηκε! Γι αυτό και επιπλέουμε
ευκολότερα στο νερό της θάλασσας παρά στο νερό της πισίνας!
ΠΕΙΡΑΜΑ :
Χωρίς αλάτι βυθίζεται ! Με αλάτι επιπλέει!
3ο Πείραμα:
Πώς μπορούμε να φτιάξουμε ένα μαλακό λαστιχένιο αυγό που χοροπηδά; Σε ποιο
υγρό θα διαβρωθεί το τσόφλι; Κάνουμε τις υποθέσεις μας και τις καταγράφουμε.
Στη συνέχεια ρίχνουμε σε 4 διαφανή ποτήρια, διαφορετικά υγρά: Λάδι, ξύδι, νερό,
κόκα κόλα. Τοποθετούμε μέσα σε κάθε ποτήρι από ένα αυγό. Περιμένουμε 24 ώρες,
παρατηρούμε και βγάζουμε τα συμπεράσματά μας (το ξύδι είναι ένα οξύ που
διαλύει το τσόφλι του αυγού, το κάνει πιο μαλακό και λαστιχένιο!) Τα
καταγράφουμε!
4ο Πείραμα:
Βάφουμε πασχαλινά αυγά με διάφορες τεχνικές όπως χαρτί γκοφρέ,ζωγραφική με λαδοπαστέλ και χρώμα ζαχαροπλαστικής . Τι χρώμα θα
αποκτήσουν τα αυγά μας άραγε; Αξιοποιούμε τις ρουτίνες σκέψης: βλέπω,
σκέφτομαι, αναρωτιέμαι και καταλήγω σε συμπεράσματα.
Τεχνολογία:
Εκπαιδευτική ρομποτική: διαδρομές με το ρομποτάκι ποντικάκι
Τα νήπια γνωρίζουν το ποντίκι ρομπότ και την πίστα του. Εισάγονται στην
υπολογιστική σκέψη μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες και συμμετέχουν στο
επιδαπέδιο παιχνίδι σε δυάδες και θα πρέπει να συνεργαστούν. Το ένα παιδί είναι
ο οδηγός που κωδικοποιεί με συμβολικό τρόπο μια διαδρομή αξιοποιώντας τα βέλη
προσανατολισμού και ο άλλος εκτελεί τη διαδρομή. Μετά τη βιωματική φάση, τα
παιδιά προγραμματίζουν το ποντίκι να ακολουθήσει την ίδια διαδρομή.
On line Παιχνίδια:
- ο Πάσχα της νόνα χελώνας
- Πασχαλινά αυγά
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=180a8d94ca56
Μηχανική:
Παρασκευή κέικ καρότου.
Τέχνη:
Ζωγραφίζουμε το δικό μας μοτίβο στο πασχαλινό τους αυγό!
Μαθηματικά:
Έντομα – Μέλισσα
Η Άνοιξη είναι η εποχή των εντόμων. Όλη η φύση γιορτάζει και τα έντομα δίνουν το ρυθμό με τα ζουζουνίσματά τους. Αφού μιλήσαμε για όλα τα έντομα ,ξεκαθαρίσαμε ότι είναι μία κατηγορία μόνα τους ,είπαμε για τα βλαβερά και τα ωφέλημα επικεντρωθήκαμε στη μέλισσα και το τόσο ευεργετικό προϊόν της για τον άνθρωπο ,το μέλι. Τα παιδιά ιδίοις όμμασι είδαν μία κυψέλη, τα εργαλεία του μελισσοκόμου, το τελάρο με την κηρήθρα και δοκίμασαν το καπέλο του μελισσοκόμου που τον προστατεύει από τα τσιμπήματα. Είχαν λοιπόν μία βιωματική μάθηση που γέννησε πολλά ερωτήματα με τις κυρίες να τα απαντούν. Και να οι μικροί μελισσοκόμοι.
Επίσης φτιάξαμε κι ένα εξάγωνο κελί όπου εκεί η βασίλισσα γεννάει τα αυγά της.
Η γιορτή της μητέρας
Την δεύτερη Κυριακή του Μαϊου γιορτάζεται σ’ όλο τον κόσμο η μητέρα και η προσφορά της στα παιδιά και στην οικογένεια. Αυτήν την ατελείωτη αγάπη, το λυτρωτικό χάδι την απεριόριστη υπομονή θελήσαμε κι εμείς να δείξουμε στις δικές μας μαμάδες με μια καρτούλα με τις ευχές μας και μία ζωγραφιά.Στη ζωγραφιά βάλαμε κι ένα QR code που αντιστοιχούσε σε ένα τραγούδι για τη μαμά που τα παιδιά το διασκέδασαν και το χόρεψαν με την ψυχή τους. Επίσης η κυρία των αγγλικών τους έκανε μία πολύ ωραία ανθοδέσμη. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΜΑ.
Πρωτομαγιά
Ο Μάϊος μας έφτασε , εμπρός βήμα ταχύ. Έφτασε ο Μάϊος και γιορτάζει όλη η φύση. Τα λουλούδια βέβαια έχουν την τιμητική τους. Είδαμε πολλά σχέδια λουλουδιών με πολλά χρώματα και κόψαμε κι εμείς τα δικά μας χάρτινα λουλουδάκια για να φτιάξουμε μία ομαδική εργασία . Είπαμε όμως και για την εργατική Πρωτομαγιά και τον αγώνα των εργατών για πιο ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς. Κάτι που δεν μπορούσαν να το καταλάβουν γιατί ευτυχώς στην εποχή μας οι συνθήκες εργασίας έχουν θεσπιστεί με νόμους και ανταποκρίνονται στα δικαιώματα και στους κανόνες ασφαλείας.

Πάσχα στο Νηπιαγωγείο μας
Κοντεύει και το Άγιο Πάσχα. Έχουμε μιλήσει για τα πάθη του Χριστού, τα ζωγραφίσαμε και ντύσαμε ένα παιδί ιερέα για να αναπαραστήσουμε την περιφορά του επιταφίου.Παίξαμε το κυνήγι των κρυμμένων σοκολατένιων αυγών με την κυρία Αμαλία των αγγλικών αλλά και των ζωγραφιστών έξω στην αυλή. Βάψαμε κόκκινα και χρωματιστά αυγά. Κάναμε μόμπιλε με κοτούλες και πολλές άλλες κατασκευές .Ήταν μια δημιουργική εβδομάδα. Τα παιδιά περίμεναν με ανυπομονησία καινούργιες και πρωτότυπες κατασκευές.
Παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού με σοκολατένια αυγά παρέα με την κυρία Αμαλία των Αγγλικών.
Τα καλαθάκια μας.
Κατασκευή αυγού που ανεβοκατεβαίνει.
Κατασκευή λαμπάδων και διακοσμητικών για την ”Φλόγα” για να ενισχύσουμε το έργο της.
Κοτούλες μόμπιλε.
Άλλες τρισδιάστατες κοτούλες.
Κατασκευή δαχτυλόκουκλας – κοτοπουλάκι.
Πλαστικοποιημένο παιχνίδι που τα παιδιά έπρεπε να ταιριάξουν κάθε παιδί με την λαμπάδα του.
Βάψιμο αυγών με κηρομπογιές ,γκοφρέ και μπογιά.
Τα πάθη του Χριστού με τη μορφή λουλουδιού.
Περιφορά Επιταφίου και κατασκευή σταυρού με κανέλα.
Παιχνίδι κρυμμένων Πασχαλινών αυγών στην αυλή.
Οι κάρτες μας.















































































































































































































































