“Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία”.

Τίτλος: “Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία”.

  • Εργαστήριο 1ο: Ας γνωριστούμε παίζοντας

Παιχνίδια ενεργοποίησης και δεσίματος της ομάδας

20240327 094620 20240327 095016 Αντιγραφή 20240327 095023 20240327 095238 Αντιγραφή 20240327 095240 20240327 095245 20240327 095249 20240327 095257 20240327 095429 20240327 095432 20240327 095805 20240327 095818 20240327 095858 20240327 100256 20240327 100452 20240327 100500 20240327 100509 20240327 100513 20240327 100521

“Ένα μπουκέτο με λουλούδια”

Το κάθε παιδί φτιάχνει το λουλούδι του με τη φωτογραφία και το όνομά του στο κέντρο ενώ στα πέταλα ζωγραφίζει το αγαπημένο του παιχνίδι, φίλο, φαγητό,χρώμα, ζώο..                 . 

20240328 102609

 2ου εργαστηρίο: «Όλοι έχουμε θέση σε αυτή την τάξη του νηπιαγωγείου»

  • Ανάπτυξη σεβασμού για τους άλλους.
  • Ανάπτυξη κριτικής σκέψης.
  • Συνειδητοποίηση ότι όλοι έχουμε ίσα δικαιώματα και εμείς και οι άλλοι.

Μια κούκλα, μια ξεχωριστή μας φίλη, επισκέπτεται την τάξη μας και  ζητάει τη βοήθεια μας. Η Δώρα και ο αδερφός της μετακόμισαν πρόσφατα και δεν έχουν κανένα φίλο. Τα παιδιά στη γειτονιά κοροϊδεύουν τη Δώρα γιατί μιλάει ψευδά και τον Γιάννη γιατί δεν μπορεί να περπατήσει και κινείται με αναπηρικό καροτσάκι.”
Συζητήσαμε για τα συναισθήματα της Δώρας και του Γιάννη, πώς αισθάνονται, τι θα κάναμε εμείς αν ήμασταν στη θέση τους, αν τα ίδια έχουν αισθανθεί μόνα και διαφορετικά. Τα παιδιά πρότειναν λύσεις για να βοηθήσουν τη Δώρα να νιώσει καλύτερα και ζωγράφισαν αντίστοιχο φύλλο εργασίας.

20240328 101311          20240328 101129 20240328 101002 20240328 100948 20240328 100937 Αντιγραφή

Διαβάζουμε την Κοινωνική Ιστορία για τη διαχείριση των συναισθημάτων.

Δημιουργία πίνακα διπλής εισόδου.  Τα παιδιά επιλέγουν τρόπους επίλυσης διάφορων καθημερινών καταστάσεων.

20240329 101205 Αντιγραφή 20240329 101249 Αντιγραφή 20240329 101353 Αντιγραφή 20240329 101433 Αντιγραφή 20240329 101522 Αντιγραφή 20240329 101522 20240329 101609 Αντιγραφή 20240329 101609 20240329 101637 20240329 101658 20240329 101743 20240329 103308

Τι με θυμώνει; πως ηρεμώ;

20240329 113139 20240329 113205 20240329 113348

Εργαστήριο 3ο “Εσύ και εγώ μαζί:”
Ανάγνωση και επεξεργασία παραμυθιού «Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια». (θίγονται θέματα όπως: το ζήτημα της ταυτότητας και του αυτοπροσδιορισμού, της ένταξης σε ομάδες, το ζήτημα της αποδοχής, της απόρριψης, της διαφορετικότητας)  https://anyflip.com/iyuxw/hjeq/basic
Ζωγραφίζουμε το παραμύθι..
20240401 112807
«Θερμόμετρο συναισθημάτων»
Εσύ και εγώ μαζί. Δημιουργούμε ένα πύργο με τουβλάκια όσα είναι και τα παιδιά της τάξης. Σε κάθε τουβλάκι κολλάμε χαρτάκι με το αρχικό γράμμα κάθε παιδιού. Τα παιδιά καλούνται να αφαιρέσουν ένα τουβλάκι από τον πύργο χωρίς να πέσει ο πύργος.
20240403 100054 20240403 100203 20240403 100216 20240403 100255 20240403 100319 20240403 100925
Εργαστήριο 4ο-5ο “Ο εαυτός μου και οι άλλοι”

«Ο εαυτός μου» – κατασκευή.

.20240403 111307

Ζωγραφίζουν σε ένα χαρτί εικόνες που να αντιπροσωπεύουν αγαπημένα τους πράγματα, στις οποίες δεν αναφέρουν το όνομά τους ή άλλα στοιχεία για τον εαυτό τους.

20240403 112806 20240403 112732

Ομαδικό παιχνίδι «Ο κατάσκοπος» Τα παιδιά περπατάνε σαν κατάσκοποι με την εφημερίδα με τη συνοδεία μουσικής, κρύβοντας το πρόσωπό τους, με στόχο να μην κοιτάνε κανέναν/καμία και να μη τους βλέπει και κανείς/καμία. Στο σταμάτημα του ήχου, τα παιδιά σταματούν να κινούνται και καλούνται «κατασκοπικά» να παρατηρούν το/τη διπλανό/ή τους και εντοπίζουν ομοιότητες ως προς τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά.

20240404 094122 20240404 094147

Καταλάβαμε ότι καθένας είναι ξεχωριστός και μοναδικός και πως όλοι μαζί αποτελούμε μια ομάδα σαν τα κομμάτια ενός παζλ που όταν ενώνονται φτιάχνουν μια ωραία εικόνα. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε την ομάδας μας. Κάθε παιδί χρωμάτισε το δικό του κομμάτι μέσα στο οποίο κόλλησε τη φωτογραφία του. Το σύνθημά μας είναι «είμαστε ομάδα δυνατή που όλα τα μπορεί»

20240404 101821 20240404 102213 20240404 102436 20240404 124032 20240404 124041 20240404 125022

Προβολή video: «Η εχθρόπιτα»

Συζήτηση, προφορική επεξεργασία Τα παιδιά καταγράφουν τις προτάσεις τους για να επιλύσουν τις όποιες διαφορές τους με άλλα παιδιά. Δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με τους τρόπους επίλυσης των διαφορών/συγκρούσεων με βάση τις προτάσεις που διατύπωσαν.

20240408 110036

«Η πίτα της φιλίας» Τα παιδιά  αποφασίζουν τα συστατικά που θα περιέχει η συνταγή της πίτας της φιλίας.20240408 110036

20240408 105954 1 20240408 105940 1 20240408 105925 1 20240408 105858 1σοφια

Ομαδική κατασκευή:

Η κουρτίνα της αγάπης. Τα παιδιά καλούνται να φτιάξουν ατομικά καρδιές με μηνύματα αγάπης για τους φίλους τους, οι οποίες ενώνονται για να δημιουργήσουν την κουρτίνα της αγάπης.

20240408 123120

Διαβάζουμε το παραμύθι: ” Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας “.

Συζητάμε γύρω από τη διαφορετικότητα και αναρωτιόμαστε πόσο βαρετός θα ήταν ο κόσμος μας αν όλοι φαινόμασταν ίδιοι… καταλήξαμε πως ο καθένας μας είναι μια ξεχωριστή οντότητα και προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε τα στοιχεία εκείνα που μας χαρακτηρίζουν και μας κάνουν να είμαστε μοναδικοί  … Ο παρδαλός Έλμερ ήταν η “ψυχή” της παρέας των ελεφάντων με τα αστεία του… αναφερθήκαμε στα δικά μας ταλέντα. Δημιουργήσαμε τον Έλμερ μέσα από μια ομαδική εργασία και συμπεράναμε πώς “Όλοι είμαστε ξεχωριστοί αν και διαφορετικοί!

Ατομικό φύλλο εργασίας. Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον δικό τους ξεχωριστό Έλμερ.

20240410 101258 20240410 101328

Ομαδική εργασία : Χρωματίζουμε τον Έλμερ της τάξης μας

20240410 112834

«Όλοι είμαστε διαφορετικοί». Παρατηρούμε ο ένας τον άλλο ,βρίσκουμε ομοιότητες αλλά και διαφορές μεταξύ μας.

Δημιουργούμε τις δικές μας ταυτότητες!

20240410 112550 20240410 112607 20240410 112613

Εργαστήριο 7ο “Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι”

Ένα διαφορετικό ζώο που ψάχνει για φίλους, αλλά κανένα άλλο ζώο δεν το κάνει παρέα γιατί είναι απλά παράξενο. Εχει μύτη ποντικιού, χαίτη λιονταριού και σώμα καγκουρό.

Ο Ζαμπντερφίλιο….

Image 25

Συζήτηση και επεξεργασία -Τι θα συνέβαινε αν ένα …Ζαμπντερφίλιο ζητούσε να γίνει φίλος μας;

Καταγράφουμε τις ιδέες των παιδιών σε νοητικό χάρτη…

20240412 124050

Φτιάξαμε τα δικά μας Ζαμπντερφίλιο (παράξενα ζωάκια)

 τα χρωματίσαμε..και τα δώσαμε παράξενα ονόματα !! Έτσι δημιουργήσαμε τις δικές μας σύνθετες λέξεις!!!

20240412 101056 20240412 101103 20240412 101302 20240412 102111 20240412 112154

 

 

Η οικογένειά μου. Δημιουργούν το γενεαλογικό δέντρο της οικογένειάς τους Αποτυπώνουν εικαστικά την οικογένειά τους

20240412 125937

20240412 124454 20240412 124140

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *