ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ

Γνωρίσαμε τον καιρό…

… και μάθαμε να τον ξεχωρίζουμε ανάλογα με τις εποχές. Έπειτα, φτιάξαμε ένα κολλάζ/ πίνακα αναφοράς και συζητήσαμε πως επηρεάζει ο καιρός τις ανθρώπινες δραστηριότητες.

IMG 816d10120ba6064b8b81e176dbc0001a V 1IMG ef68a7c5c872c22b888ae98acbbbadb7 VIMG 443b4663bbf3df0b797c084dc08b4bad V 1IMG cc51e4dad2c4641958272076cfa839f6 VIMG f59d67259bd828ab6e2d947e364d20b1 VIMG 195612ed189be913d7bfc5994b142f2e VIMG 095e66ef289d0c60134b6af46cfafa10 V 1

 

Η μελισσούλα πετά δεξιά αριστερά – ΔΕΞΙΟΤΗΤΗΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
Τα παιδιά προγραμμάτισαν το Beebot να φτάσει στο σύννεφο, να περάσει από τη βροχή και να καταλήξει στη ΓΗ χρησιμοποιώντας τα σωστά βελάκια.
IMG 0b2894d44ee95e4266073dc1c9e61572 V 1IMG 0ceaf66a06ceea2af180c87122eb4589 V 1IMG 9a48b7aa89218881fe83caf57a5272f1 V 1
IMG 99ce0007aaaab16ca1830dd997ebdd04 V 1IMG 0102e67f95872af982d7cf14a9e4680d V 1IMG 252c8df1affc277b737d89ec4908473f V 1IMG 384c36801c0834a090f6f49eeea41f83 V 1IMG a31b722b981bc292bf0dcea96933d5b9 VIMG c68330c45718d9d097eee4da095ba877 VIMG cadd6a8b971d0a8383449162da57ce45 VIMG e20e665912178b31428f76d9c1a3b9c5 VIMG 5811aa11333c0e54e93f0d659aef1d3e V
Το δελτίο καιρού για σήμερα…
20240517 130743
Επισκεφτήκαμε τις ιστοσελίδες: http://freemeteo.com/default.asp?pid=15&la=2&cn=GR  και http://www.meteo.gr/ που μας ενημερώνουν για τον καιρό όλης της χώρας. Παρατήρησαν ότι και στο διαδίκτυο ο καιρός παρουσιάζεται με σύμβολα και σχέδια ανάλογα με αυτά που είδαν στις εφημερίδες. Στην διεύθυνση http://www.gosur.com/map/?weather=1 είδαμε πως φαίνεται από τον δορυφόρο η γη όταν έχει συννεφιά, ήλιο, χιόνια ή καταιγίδες. Τέλος, παρακολουθήσαμε ένα δελτίο καιρού σε video στον Η/Υ. Συζητήσαμε σε ομάδες και κατόπιν στην ολομέλεια τις εντυπώσεις μας για να επιλυθούν τυχόν απορίες.
Ανακαλύψαμε το σημερινό καιρό, ποιο είναι το κατάλληλο ντύσιμο και τι καιρό θα θέλαμε να έχει αύριο.
IMG 2a9396602d8d965812daebba53425108 V 1IMG 09bfda518b17054561b758efdcda2517 V 1IMG 199367d7aceb8a575ec07a4b82fe03cc V
Μάθαμε τα σημεία του ορίζοντα…
ΒΟΡΑΣ – ΝΟΤΟΣ – ΑΝΑΤΟΛΗ – ΔΥΣΗ
IMG 8affbd5992c0d8b79b0d90c4df3a4900 V 1

Κατασκευή πυξίδας

IMG 9d4fc87f69032cff2811d90e7c6adbf3 V 1

20240517 130753
Θερμόμετρο και θερμοκρασία
Μιλήσαμε για τη θερμοκρασία και τον τρόπο που τη μετράμε.
Αέρας φυσάει δυνατός…
Ασχοληθήκαμε με το καιρικό φαινόμενο του αέρα.
Με αφορμή τον μύθο που παρακολουθήσαμε Ο Ήλιος και ο Βόρειος Άνεμος συζητήσαμε για το καιρικό φαινόμενο του αέρα. https://www.youtube.com/watch?v=d66Bk9512wQ
Που υπάρχει ο αέρας: μπορούμε να τον δούμε, να τον πιάσουμε ή να τον μυρίσουμε; Μπορεί ένας δυνατός άνεμος να προκαλέσει καταστροφές; Είδαμε σχετικά βίντεο στο διαδίκτυο και τα συζητήσαμε.
Παρακολουθήσαμε ακόμα τον μύθο του Φαέθωνα. Τα παιδιά συζήτησαν τις απορίες τους.
Ας γίνουμε μετεωρολόγοι! 
Είδαμε ένα δελτίο καιρού και γίναμε μετεωρολόγοι λέγοντας το δικό μας δελτίο καιρού στη τηλεόραση που κατασκευάσαμε μόνοι μας!
IMG e429dd0326a7c249167d2ac02e5de843 VIMG 94259e7e29e0775e58f7a951f403e317 V20240523 125108IMG 4e02af40d406c39acca351326704c3b2 VIMG 71d0878e3bfdfb60954465ef5a59f582 VIMG 74e7a3eaa515e54c575d1742e69c5d11 VIMG c2ab1363b0853cc1ac5aead58003143e VIMG c2b8ff72a466b03f105f3348f10fe537 VIMG ea47a810d9b544a13668dbf5a3632de3 V
Κατασκευή για να δοκιμάσουμε τη δύναμη του αέρα…
Όλοι μαζί κατασκευάσαμε ένα παιχνίδι που μας δείχνει πως η δύναμη του αέρα μπορεί να σηκώσει ένα μικρό μπαλάκι. το μόνο που έπρεπε τα παιδιά να κάνουν ήταν να φυσήξουν μέσα από το καλαμάκι και να προσπαθήσουν να κρατήσουν τη μπάλα (φυσώντας τον αέρα) μέσα στο χάρτινο στεφανάκι.
IMG 968640dc3d3332f4c26c08bfa5cec9e7 VIMG 81a8b4c652ad88071d27c6d96f6e4bbe VIMG aee4a01312fdbfd76bf220deae68eae5 VIMG 12f5dc383478cd2c20456827b2f95217 VIMG 4d93b2e87c1209f7b7ac5c4832e1a783 V IMG 5fb5f98dd6a9a7a4bf4e37dcb4d546df V IMG 8f3d308001d1c2040ed4f3c2e42822d7 V IMG 538df7de7b1d79b5c722832faaea5fc3 V IMG e17ba0aba915d66d0d6a9ace35a12fd5 V

 

Πως ονομάζεται η δύναμη του αέρα και του ήλιου;

Μιλήσαμε με απλά λόγια για τη χρησιμότητα της ηλιακής και αιολικής ενέργειας. Στο τέλος, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο στο διαδίκτυο: