Γνωρίσαμε τον καιρό…
… και μάθαμε να τον ξεχωρίζουμε ανάλογα με τις εποχές. Έπειτα, φτιάξαμε ένα κολλάζ/ πίνακα αναφοράς και συζητήσαμε πως επηρεάζει ο καιρός τις ανθρώπινες δραστηριότητες.
Η μελισσούλα πετά δεξιά αριστερά – ΔΕΞΙΟΤΗΤΗΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
Τα παιδιά προγραμμάτισαν το Beebot να φτάσει στο σύννεφο, να περάσει από τη βροχή και να καταλήξει στη ΓΗ χρησιμοποιώντας τα σωστά βελάκια.
Το δελτίο καιρού για σήμερα…
Επισκεφτήκαμε τις ιστοσελίδες: http://freemeteo.com/default.asp?pid=15&la=2&cn=GR και http://www.meteo.gr/ που μας ενημερώνουν για τον καιρό όλης της χώρας. Παρατήρησαν ότι και στο διαδίκτυο ο καιρός παρουσιάζεται με σύμβολα και σχέδια ανάλογα με αυτά που είδαν στις εφημερίδες. Στην διεύθυνση http://www.gosur.com/map/?weather=1 είδαμε πως φαίνεται από τον δορυφόρο η γη όταν έχει συννεφιά, ήλιο, χιόνια ή καταιγίδες. Τέλος, παρακολουθήσαμε ένα δελτίο καιρού σε video στον Η/Υ. Συζητήσαμε σε ομάδες και κατόπιν στην ολομέλεια τις εντυπώσεις μας για να επιλυθούν τυχόν απορίες.
Ανακαλύψαμε το σημερινό καιρό, ποιο είναι το κατάλληλο ντύσιμο και τι καιρό θα θέλαμε να έχει αύριο.
Κατασκευή πυξίδας
Θερμόμετρο και θερμοκρασία
Μιλήσαμε για τη θερμοκρασία και τον τρόπο που τη μετράμε.
Αέρας φυσάει δυνατός…
Ασχοληθήκαμε με το καιρικό φαινόμενο του αέρα.
Με αφορμή τον μύθο που παρακολουθήσαμε Ο Ήλιος και ο Βόρειος Άνεμος συζητήσαμε για το καιρικό φαινόμενο του αέρα. https://www.youtube.com/watch?v=d66Bk9512wQ
Που υπάρχει ο αέρας: μπορούμε να τον δούμε, να τον πιάσουμε ή να τον μυρίσουμε; Μπορεί ένας δυνατός άνεμος να προκαλέσει καταστροφές; Είδαμε σχετικά βίντεο στο διαδίκτυο και τα συζητήσαμε.
Παρακολουθήσαμε ακόμα τον μύθο του Φαέθωνα. Τα παιδιά συζήτησαν τις απορίες τους.
Ας γίνουμε μετεωρολόγοι!
Είδαμε ένα δελτίο καιρού και γίναμε μετεωρολόγοι λέγοντας το δικό μας δελτίο καιρού στη τηλεόραση που κατασκευάσαμε μόνοι μας!
Κατασκευή για να δοκιμάσουμε τη δύναμη του αέρα…
Όλοι μαζί κατασκευάσαμε ένα παιχνίδι που μας δείχνει πως η δύναμη του αέρα μπορεί να σηκώσει ένα μικρό μπαλάκι. το μόνο που έπρεπε τα παιδιά να κάνουν ήταν να φυσήξουν μέσα από το καλαμάκι και να προσπαθήσουν να κρατήσουν τη μπάλα (φυσώντας τον αέρα) μέσα στο χάρτινο στεφανάκι.
Πως ονομάζεται η δύναμη του αέρα και του ήλιου;
Μιλήσαμε με απλά λόγια για τη χρησιμότητα της ηλιακής και αιολικής ενέργειας. Στο τέλος, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο στο διαδίκτυο: