2οΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ :Φύλαξε το μην πετάς ανακύκλωσε με μας..

 

 

1η Δραστηριότητα:

Στόχος αυτής της δραστηριότητας είναι να εισάγουμε τα παιδιά σε ένα γενικό επίπεδο με τις  έννοιες των απορριμμάτων και της διαχείρισής τους.

Ως αφόρμηση χρησιμοποιήσαμε το παραμύθι με τίτλο: « Ο Μπεν, η Μου και τα σκουπίδια» της Σοφίας Ζαραμπούκα . Μετά το πέρας του παραμυθιού ενθαρρύναμε τα παιδιά να εκφράσουν όσα γνωρίζουν για τα απορρίμματα με ερωτήσεις του τύπου «Τι είναι τα σκουπίδια;», «Πώς δημιουργούνται τα σκουπίδια;», «Που νομίζετε ότι πηγαίνουν τα σκουπίδια;»

20250114 113131

20250114 110539 20250114 121743 20250114 121803

Στο τέλος ζητάμε από τα παιδιά να  ζωγραφίσουν αυτό που τους έκανε εντύπωση από το παραμύθι ή από τις εικόνες που είδαμε στον υπολογιστή μας.

 

 

2η Δραστηριότητα: Διάφορα είδη προϊόντων που χρησιμοποιούμε στην καθημερινή μας ζωή.

Στόχος αυτής της δραστηριότητας είναι να παρατηρήσουν τα παιδιά προϊόντα που χρησιμοποιούμε καθημερινά και να προσδιορίσουμε από τι υλικά είναι κατασκευασμένα, ποια ανακυκλώνονται και ποια όχι.

Στην παρεούλα ομαδικά διαχωρίζουμε τα ανακυκλώσιμα και μη προϊόντα .

20250116 112046 20250116 112057 20250116 111925

3η Δραστηριότητα:

Παίξαμε κι ένα παιχνίδι με τη λέξη ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ . Διαβάσαμε τη λέξη ,είπαμε τις φωνούλες της λέξης και κόψαμε ένα ένα τα γράμματα τα οποία μοιράστηκαν στα παιδιά. Κάθε παιδί έβαζε το γράμμα που κρατούσε κάτω από το σωστό γράμμα της λέξης. Έπειτα τα γράμματα κρύφτηκαν μέσα στην τάξη και τα παιδιά έψαξαν για να τα βρουν και να τα τοποθετήσουν πάλι στη σωστή σειρά.

IMG 20250123 124612 IMG 20250123 124622 IMG 20250123 124628 IMG 20250123 124645 IMG 20250123 124651 IMG 20250123 124712

20250209 220807 20250209 220839

 

Έπειτα σε ατομικό φύλλο εργασίας τα παιδιά κόβουν και ξεχωρίζουν τις δύο κατηγορίες.

20250116 120003 20250116 115949 20250116 115931

Τα παιδιά παρατηρούν φωτογραφίες από διάφορα προϊόντα καθημερινής χρήσης. Ενθαρρύνονται να εντοπίσουν τα διάφορα υλικά από τι είναι κατασκευασμένα ( χαρτί, πλαστικό γυαλί, μέταλλο, ύφασμα). Παρατηρούν αντικείμενα και προϊόντα που υπάρχουν στην τάξη και προσδιορίζουν το υλικό κατασκευής τους.

 

Στη συνέχεια, μετά την προβολή του βίντεο, δημιουργούμε και εμείς κάδους ανακύκλωσης, όπως η Πέππα. Στον ένα κάδο μπαίνουν τα πλαστικά αντικείμενα, στον άλλο τα χάρτινα, στον επόμενο τα τενεκεδένια και αυτά από λευκοσίδηρο . Έτσι τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την έννοια της ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης και καλούνται και εκείνα να ομαδοποιήσουν τα διαφορετικά υλικά στον ανάλογο κάδο. Ύστερα μετράμε μαζί με τα παιδιά τις συσκευασίες που τοποθετήθηκαν στον κάθε κάδο και λέμε προφορικά τον αριθμό που βρήκαμε.

20250120 123943 20250120 124516 20250120 124631 20250120 124702 20250120 124725 20250120 124801 20250120 124828 20250120 124846

Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω ενδιαφέροντα βίντεο ..

https://video.link/w/jTIxc

https://video.link/w/gjJxc

https://video.link/w/mlJxc

Δεν θα μπορούσε να λείπει και η φίλη μας η Bee-bot από όλη αυτή την ενημέρωση και τις δράσεις για την ανακύκλωση. Έτσι με την βοήθεια των παιδιών που την προγραμμάτιζαν , μπόρεσε να πάει μόνο στα  ανακυκλώσιμα υλικά  .

IMG 20250122 121011 IMG 20250122 121348 IMG 20250122 122113

4η Δραστηριότητα:

«Μικροί Ανακυκλωσούληδες εν δράσει»

Τα παιδιά εκφράστηκαν δημιουργικά βρίσκοντας τρόπους για να μετατρέψουμε άχρηστα υλικά που υπήρχαν στο περιβάλλον τους σε χρήσιμα αντικείμενα με  αισθητικό αποτέλεσμα.

Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές εργάστηκαν ομαδικά σε ένα καλλιτεχνικό εργαστήρι ανακύκλωσης, το οποίο ονομάστηκε «Μικροί Ανακυκλωσούληδες εν δράσει», προκειμένου να φτιάξουν δημιουργίες από πλαστικά μπουκάλια,ρολά από χαρτί υγείας ,  καπάκια από μπουκάλια, αλουμινένια κουτιά και άλλα ανακυκλώσιμα υλικά.

20250121 111618 20250121 113247 20250121 113949 20250121 114608 20250121 11463220250122 111057 20250122 111242 20250122 111446 20250122 121140

Το αποτέλεσμα μας δικαίωσε και μας άρεσε πολύ !!!
Επίσης δημιουργήσαμε και μια μακέτα με ανακυκλώσιμα υλικά (ρολό από χαρτί υγείας ,καπάκια πλαστικά από μπουκάλια ,υπολείμματα από χαρτιά κάνσον) που είχαμε ήδη στο νηπιαγωγείο. Ενώ τις ταίστρες των πουλιών τις κατασκευάσαμε από υλικά (χάρτινο κουτί από γάλα ,πλαστικό δοχείο από γιαούρτι) που φέραμε από το σπίτι.Κι εδώ τα παιδιά έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό.
IMG 20250120 150530         IMG 20250120 150534IMG 20250120 150952                                                                                                                                                                                             

IMG 20250120 151005 IMG 20250120 151744IMG 20250120 154843

IMG 20250122 144404   IMG 20250122 144754 IMG 20250122 144804  

IMG 20250122 145129  IMG 20250122 153204IMG 20250123 155612     IMG 20250123 155659

IMG 20250123 155715   IMG 20250124 150550          IMG 20250124 150934 IMG 20250127 131410IMG 20250127 131639

IMG 20250127 131710  IMG 20250127 131819 IMG 20250128 123150  

IMG 20250128 123226  IMG 20250128 123305   IMG 20250128 123452

IMG 20250128 1235302 IMG 20250128 1235552IMG 20250128 123617

IMG 20250128 123632 IMG 20250128 123643 IMG 20250128 1236532

IMG 20250128 1237082 IMG 20250128 123723 IMG 20250128 1237272

IMG 20250128 124253 IMG 20250128 124513

5η Δραστηριότητα:

Διαβάζουμε το παραμύθι  « Η κυρά Φύση και ο κακός Ρύπος » της Έφης Παπαδοπούλου   από τις εκδόσεις Λιβάνη. Αφού διαβάσουμε το παραμύθι, σχολιάζουμε με τα παιδιά όλα αυτά που  διαδραματίστηκαν στην ιστορία και έπειτα ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν αυτό που τους έκανε εντύπωση από το παραμύθι.

20250121 103848

20250122 095449 20250122 095433

Πως γίνεται το χαρτί;

6η Δραστηριότητα :

Ανακυκλώνουμε το δικό μας χαρτί και φτιάχνουμε καινούργιο.

Κόβουμε το χαρτί που θέλουμε να ανακυκλώσουμε σε μικρά κομμάτια και γεμίζουμε το δοχείο με νερό. Έπειτα το πολτοποιούμε και το κάνουμε μια μάζα. Κατόπιν το απλώνουμε όσο μπορούμε για να γίνει λεπτό και το αφήνουμε να στεγνώσει. Αφού στεγνώσει και σκληρύνει τα παιδιά ζωγραφίζουν πάνω του με δυσκολία οφείλω να ομολογήσω γιατί η επιφάνεια είναι σκληρή αλλά κάνοντας μοναδικές ζωγραφιές.

.20250121 105537 20250121 110343 20250121 110526

IMG 20250128 121328 IMG 20250128 121317   IMG 20250128 122234

IMG 20250128 122120  IMG 20250128 122025 IMG 20250128 121929

IMG 20250128 121811  IMG 20250128 121642 IMG 20250128 121533

20250212 182730 20250212 183210 20250212 183835 20250212 183850 20250212 183900 20250212 183911 20250212 183926 20250212 183934 20250212 183944 20250212 183953 20250212 184109 20250212 184218

Επίσης κάναμε την αυλή του σχολείου μας ομορφότερη βάφοντας κουτιά από βρεφικό γάλα και μεταμορφώνοντάς τα σε μικρές γλάστρες . Τα παιδιά διάλεξαν και τους σπόρους και τώρα μένει να φυτρώσουν.

00000IMG 00000 BURST20250131122159 COVER IMG 20250123 144309 IMG 20250123 144322 IMG 20250123 144325 IMG 20250124 151221 IMG 20250124 151240 IMG 20250124 152159 IMG 20250124 152555 IMG 20250124 152603 IMG 20250127 152717 IMG 20250131 121730 IMG 20250131 121841 IMG 20250131 121927 IMG 20250131 121929 IMG 20250131 122113 IMG 20250131 122438