Από το Σιτάρι στο Ψωμί!!!

Στη συνέχεια της εβδομάδας, μιλήσαμε για τα στάδια από τα οποία περνάει το σιτάρι, το οποίο φυτεύεται τώρα, έτσι ώστε να φτάσει να γίνει αλεύρι και μετά το γνωστό σε όλους μας ψωμί.

Ξεκινήσαμε βλέποντας κάποια βίντεο στο YouTube, σχετικά με το πως γινόταν η σπορά και ο θερισμός τα παλιά τα χρόνια και πως γίνεται σήμερα.

Στη συνέχεια βάλαμε στη σειρά τις σχετικές εικόνες και για εμπέδωση κάναμε σχετική εργασία.

100_3394 100_3385

Στη συνέχεια ακούσαμε και μάθαμε το γνωστό τραγούδι “Ο γέωργος πάει στον αγρό” κάνοντας τις ανάλογες κινήσεις.

Μιλώντας για την επικείμενη μας επίσκεψη στο φούρνο ή αλλιώς αρτοποιείο, μάθαμε κάποιες νέες λέξεις όπως: 100_3355

και μιλήσαμε λίγο για τους αριθμούς, όπως για παράδειγμα  1 ψωμί κ.τ.λ.

100_3396 100_3395

Κατόπιν ετοιμάσαμε την επίσκεψη μας στο φούρνο του χωριού μας.

Γράψαμε σε ένα χαρτί τις ερωτήσεις που θα κάναμε στο φούρνο…

100_3381

Μπαίνοντας μέσα διαπιστώσαμε ότι δεν έχει μόνο ψωμί αλλά και διάφορα άλλα φαγώσιμα…

100_3364 100_3363

Προχωρώντας στο παρασκευαστήριο μας έδειξε η αρτοποιός ότι υπάρχουν δύο κάδοι που ζυμώνεται το ψωμί, ένας μεγάλος στον οποίο βάζουμε πολύ αλεύρι, για να κάνουμε πολλά ψωμιά και ένα μικρό (τον οποίο και χρησιμοποιήσαμε εμείς).

100_3365 100_3366

Αφού βάλαμε τα 4 υλικά που χρειζόμαστε για την παρασκευή του ψωμιού, φτιάξαμε τη δική μας ζύμη και το κάθε παιδί έπλασε το δικό του ψωμάκι.

100_3367 100_3368100_3372 100_3375

Όταν τα πλάσαμε, τα βάλαμε στις λαμαρίνες για να τα ψήσει ο φούρνος.

100_3371 100_3374

Τέλος τα φάγαμε μαζί με το μεσημεριανό μας φαγητό!!!

100_3377 100_3378

Ευχαριστούμε πολύ την κ. Νεκταρία για τη φιλοξενία της και το κέρασμα που έκανε στα παιδιά του νηπιαγωγείου μας!!!

Σπορά!!!

Αυτές τις μέρες στο νηπιαγωγείο μας ασχοληθήκαμε με τη σπορά. Ξεκινήσαμε  διαβάζοντας ένα βιβλίο που μιλάει για το Κύκλο της ζωής ενός σπόρου.

100_3379

Στη συνέχεια δραμματοποιήσαμε “την ιστορία του σπόρου”

Αρχικά γίναμε σποράκια που σκεπαστήκαμε κάτω απο το (τούλι) χώμα…

100_3350

Στη συνέχεια με τη βροχή και τον ήλιο τα σποράκια σιγά – σιγά μεγάλωναν…

100_3352

Ώσπου έγιναν μεγάλα δεντράκια!

100_3354

Στη συνέχεια αποφασίσαμε να φυτέψουμε τα δικά μας φυτά, για αυτό το κάθε παιδί διακόσμησε το δικό του γλαστράκι και έβαλε μέσα τους δικούς του σπόρους.

100_3336 100_3340

Εκτός όμως απο το ατομικό, φτιάξαμε και το χωράφι της τάξης μας!

100_3341 100_3342 100_3346

Κατόπιν βάλαμε στη σειρά τις εικόνες που δείχνουν τα στάδια εξέλιξης ενός φυτού…

100_3347 100_3349

Και για εμπέδωση ζωγράφισε το κάθε παιδί την εξέλιξη ενός φυτού!

100_3383

 

Αποταμίευση!!!

Γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης.

Αρχικά μιλήσαμε για την αποταμίευση και την αξία της.

Διαβάσαμε το βιβλίο…  BOOK APOTAMIEYSH

Ταξινομήσαμε τα κέρματα και τα χαρτονομίσματα…

100_3329   100_3331

Και φτιάξαμε τους δικούς μας κουμπαράδες!!!

100_3334 100_3332

 

 

 

Γιορτάζουμε την επέτειο για την 28η Οκτωβρίου του 1940

Στο νηπιαγωγείο μας απο την αρχή της εβδομάδας ξεκινήσαμε τα μιλάμε για τα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου του 1940 και να ετοίμαζουμε την τάξη μας για τη γιορτή μας, που θα γίνει την Δευτέρα 27 Οκτωβρίου.

Έτσι γράψαμε και φτιάξαμε το “ΟΧΙ” που είπε ο Μεταξάς με διάφορους τρόπους.

Αρχικά το σχηματίσαμε με μπαλάκια απο λευκό γκοφρέ…

100_3285 100_3327

Με πηλό….

100_3291 100_3294

Και αφού το βάψαμε…

100_3302

Το τοποθετήσαμε στο καδράκι μας!

100_3320

Δε θα μπορούσαμε να μην φτιάξουμε Ελληνικές σημαίες!

100_3306 100_3307

Και προσκλήσεις για τη γιορτή μας!

100_3310  100_3308

Μιλήσαμε για την “ΕΙΡΗΝΗ”  και την αξία της και φτιάξαμε το σύμβολο της!!!

100_3317 100_3318 100_3319 100_3321

Τραγουδήσαμε για την Ειρήνη, το “Ελάτε να γίνουμε φίλοι” και το δραμματοποιήσαμε…

100_3315

Στο τέλος αποφασίσαμε να φτιάξουμε όλοι μαζί το σκηνικό για τη γιορτή μας!!!

Πρώτα ζωγραφίσαμε…

100_3281

Μετά κόψαμε…κολλήσαμε…

100_3284  100_3282 100_3283

Και έτοιμο το σκηνικό μας!!!

100_3325

Τώρα είμαστε έτοιμοι για να υποδεχτούμε γονείς και φίλους τη Δευτέρα για τη μικρή μας γιορτή!!!

 

Διαφορετικότητα!

Ο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός και ξεχωριστός. Αφού μιλήσαμε για τα άτομα με τις Ιδιαίτερες Ανάγκες αλλά και Προσόντα, τονίσαμε ότι το δικαίωμα στη διαφορετικότητα του  κάθε ατόμου είναι σεβαστό. Αφού παρατηρήσαμε τους εαυτούς μας διαπιστώσαμε ότι το κάθε παιδί έχει τα δικά του χαρακτηριστικά που είναι διαφορετικά απο το διπλανό του, για παράδειγμα χρώμα μαλλιών, ύψος κ.τ.λ.

Σε αυτό μας βοήθησε το παρακάτω παραμύθι:

100_3231

Που μας έδωσε την ιδέα το κάθε παιδί να φτιάξει το δικό του “Διαφορετικό” ελεφαντάκι

100_3226 100_3227 100_3222

Αλλά και μια αφίσα με τον  “Ελμερ”  για να μάθουν όλοι για τη “Διαφορετικότητα”!!!

100_3225 100_3228 100_3230

 

16 Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής Διατροφής

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής Διατροφής, στο νηπιαγωγείο αυτές τις μέρες επικεντρωθήκαμε στο να αποκτήσουν τα παιδιά σωστές διατροφικές συνήθειες. Αυτή η προσπάθεια βέβαια θα συνεχιστεί καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Αρχικά φτιάξαμε το ιστόγραμμα μας.

100_3252

Στη συνέχεια μιλήσαμε για τις διάφορες ομάδες τροφίμων. Τι χωρίσαμε σε 5 ομάδες – οικογένειες και ταξινομήσαμε τα τρόφιμα στην αντίστοιχη οικογένεια που ανήκουν.

100_3240 100_3241

Κατόπιν φτιάξαμε ένα παιχνίδι, που τα παιδιά τοποθετούν την ανάλογη εικόνα στη θέση που γράφει την ίδια λέξη με τη λέξη της εικόνας, για παράδειγμα το τετράγωνο με την ετικέτα “ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ” στο σπιτάκι στη θέση που γράφει “ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ” κ.ο.κ.

100_3244 100_3245 100_3246

Ακόμα μιλήσαμε για τις υγιεινές και τις ανθυγιεινές τροφές και τις διαχωρίσαμε  ομαδικά…

100_3232 100_3233

Αλλά και ατομικά…

100_3251 100_3250 100_3249 100_3248 100_3247

Στο τέλος για να κάνουμε και πράξη τα όσα είπαμε, συγκεντρώσαμε πολλά και διάφορα φρούτα…

100_3261

Τα χωρίσαμε σε ομάδες, για να δούμε ποια φρούτα έχουμε και πόσα απο το καθένα…

100_3262100_3263 100_3265

Φτιάξαμε μια Τεράααααααααααστια Φρουτοσαλάτα…

100_3267

Την μοιραστήκαμε…

100_3269 100_3268

Και φυσικά την φάγαμε!!!

 

Υγιεινή Σώματος και Δοντιών!!!

Αυτήν την εβδομάδα συνεχίσαμε την ενασχόληση μας με το σώμα μας.

Σε αυτό μας βοήθησαν  δύο βιβλία απο τη συλλογή που δωρήθηκε πρόσφατα στο νηπιαγωγείο μας!!!

100_3277

Και…

100_3278

Στη συνέχεια μιλήσαμε για τη φροντίδα που πρέπει να έχουν τα δόντια μας. Και σε αυτή τη δραστηριότητα μας βοήθησαν ιδιαίτερα τα δύο παρακάτω βιβλία:

100_3256100_3279

Αφού καταννοήσαμε πόσο απαραίτητο είναι να πλένουμε τα δόντια μας, αποφασίσαμε να φτιάξουμε το “Χαρούμενο & Λυπημένο Δοντάκι”  για να μας το θυμίζει.

100_3259 100_3260 100_3271 100_3272

Οι 5 αισθήσεις μας και οι γεύσεις!!!

Μιλήσαμε για τις 5 αισθήσεις μας και τις ζωγραφίσαμε!

100_3199

Ανασυνθέσαμε τις λέξεις… και τις αντιστοιχίσαμε…

100_3195 100_3196

Παίξαμε κουκλοθέατρο με τις αισθήσεις μας…

100_3214 100_3213100_3212

Διακρίναμε τις γεύσεις…

100_3190 100_3189 100_3191 100_3192

Και τις εμπεδώσαμε!

100_3217 100_3219

 

Γνωρίσαμε τον εαυτό μας και το σώμα μας!!!

Όλοι οι μεγάλοι έχουν τη δική τους ταυτότητα, για αυτό και εμείς φτιάξαμε τη δική μας!!!100_3197

Ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας…

100_3198

Μετρήσαμε το ύψος μας…

100_3202

Παρατηρήσαμε τις δύο πλευρές του σώματός μας…

100_3215 100_3216

Στη συνέχεια γνωρίσαμε τα εσωτερικά μερη του σώματός μας…

100_3204

Και στο τέλος γυμναστήκαμε!!!

100_3210 100_3208

Τρύγος!!!

Με αφορμή την ενασχόληση μας με το σταφύλι και τον τρύγο….

Δοκιμάσαμε διάφορα είδη σταφυλιών και τα παράγωγα του…

100_3152 100_3153

Φτιάξαμε μούστο…

100_3149 100_3150

Και καλέσαμε στο νηπιαγωγείο μας δύο μαμάδες για να μας βοηθήσουν να φτιάξουμε τα δικά μας μουστοκούλουρα…

10685403_10204959581579893_4516694422202244529_n 10494810_10204959582539917_4018692211423157708_n 10268604_10204959596340262_2669448128083942306_n