Χειμώνας

Στο ξεκίνημα της νέας χρονιάς, ο Χειμώνας έκανε έντονη την παρουσία του. Έτσι και εμείς βρήκαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για τον Χειμώνα και να τον Ζωγραφίσουμε.
100_3777
Επίσης ακούσαμε το τραγούδι του Χειμώνα ή αλλιώς το τραγούδι των φωνηέντων.
Το Τραγούδι του Χειμώνα

100_3776
Χωριστήκαμε σε ομάδες  και το τραγουδήσαμε!
100_3754 100_3755 100_3757 100_3758100_3759
Ομαδοποιήσαμε τις λέξεις ανάλογα με ποιο φωνήεν αρχίζουν.
100_3764100_3765
Χωριστήκαμε σε ομάδες για να ψάξουμε και να βρούμε λέξεις που αρχίζουν από τα φωνήεντα που λέει το τραγούδι του χειμώνα. Και να τις γράψουν τα ίδια τα παιδιά ή να τις πουν στη νηπιαγωγό να τις καταγράψει.

100_3761 100_3760

Τελειώνοντας μετρήσαμε τις λέξεις και σημειώσαμε ποια ομάδα βρήκε τις πιο πολλές. Η ομάδα που κέρδισε ήταν του “Α” που είχε βρει τις περισσότερες λέξεις.

Τέλος παίξαμε ένα παιχνίδι που βρήκαμε στο διαδίκτυο με τους χιονάνθρωπους. Ανάλογα με τη συλλαβή που γράφει το καπέλο του Χιονάνθρωπου, βρήκαμε τα υπόλοιπα κομμάτια του σώματος του, που έγραφαν πάνω λέξεις που άρχιζαν με την ίδια συλλαβή που είχε στο καπέλο του.

100_3778100_3779100_3769

Μαμάδες εν δράση…

Σήμερα στο Νηπιαγωγείο μας ζήσαμε μια μοναδική εμπειρία! Μετά από πρόσκληση μας, μαζί με τα παιδιά ήρθαν στο σχολείο και οι μαμάδες τους για να μας βοηθήσουν να φτιάξουμε Χριστουγεννιάτικα Καλούδια!!!

Αρχικά χωριστήκαμε σε 4 ομάδες – εργαστήρια!

Το πρώτο εργαστήριο ασχολήθηκε με την κατασκευή διακοσμητικών κεριών – ρεσώ.

100_3736100_3739100_3730

Το δεύτερο εργαστήριο ασχολήθηκε με την παρασκευή Χριστουγεννιάτικων δέντρων από ψωμί τοστ και μερέντα.

100_3738HPIM0200

Το τρίτο εργαστήριο ασχολήθηκε με τη διακόσμηση μπισκότων σε σχήμα παιδιού.

100_3737HPIM0201

 

 

Και το τέταρτο με την παρασκευή- διακόσμηση Χριστουγεννιάτικων Σπιτιών από μπισκότα πτι – μπερ.

100_3742 100_3740HPIM0205

Έτοιμες οι δημιουργίες μας!!!

100_3744100_3746100_3745100_3747

Ευχαριστούμε Πολύ τις μαμάδες που συνέβαλαν ώστε να ζήσουμε αυτή τη ξεχωριστή ημέρα!!!

Και του Χρόνου!!!

Το κοριτσάκι με τα σπίρτα!!!

Ακούγοντας το παρακάτω τραγούδι και βλέποντας το συγκεκριμένο βίντεο, πήραμε το έναυσμα έτσι ώστε η Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας να έχει θέμα το γνωστό παραμύθι “Το Κοριτσάκι με τα Σπίρτα”

Το κοριτσάκι με τα σπίρτα

Η μουσική του τραγουδιού αυτού, μας άρεσε τόσο ώστε ενορχήστρωσε και το δικό μας θεατρικό.

Φυσικά διαβάσαμε και το γνωστό παραμύθι του Άντερσεν για να μάθουμε καλύτερα την ιστορία.  TO_KORITSAKI_ME_TA_SPIRTA 9789602398401

Αφού  χωρίσαμε τους ρόλους ξεκινήσαμε πρόβες.

Στη συνέχεια δουλέψαμε όλοι μαζί, για να φτιάξουμε το σκηνικό για τη γιορτή μας!

100_3712 100_3711

Και το αποτέλεσμα μοναδικό!!!

HPIM0188 HPIM0195

Όλα ήταν έτοιμα για τη γιορτή μας!!!

10850513_10203850770642333_905494089_n 10863490_10203850769562306_39128718_n

Και επειδή ήμασταν τέλειοι μας επισκέφθηκε ο Άγιος Βασίλης και μας έφερε … Δώρα!!!

10841529_10203850760802087_249866890_n 10863583_10203850762802137_1769688637_n

Ευχαριστούμε Πολύ όλους τους γονείς που μας τίμησαν με την παρουσία τους!!!

Ιδιαίτερα το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου και του Νηπιαγωγείου Αγίου Αρσενίου Νάξου, για την πολύτιμη βοήθεια και συνεισφορά τους. Και ειδικά για τα δώρα του Άγιου Βασίλη!!!

Χριστούγεννα ήρθαν πάλι…

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και ξεκινήσαμε στο νηπιαγωγείο μας να διακοσμούμε την τάξη μας!

Αρχικά φτιάξαμε μια ομαδική εργασία με Χιονάνθρωπους, για να αισθανθούμε και λίγο χειμώνα.

100_3699 100_3700 100_3704

Στη συνέχεια μιλώντας για τα Χριστούγεννα δε θα μπορούσαμε να μην φτιάξουμε από ένα Χριστουγεννιάτικο δέντρο για να διακοσμήσουμε την τάξη μας.

100_3693 100_3695 100_3696100_3697

 

Συζητήσαμε για το ότι τα Χριστούγεννα γιορτάζουμε κυρίως, τη γέννηση του Χριστού και φτιάξαμε από μια ατομική φάτνη.

100_3731 100_3732HPIM0193

 

Επίσης, τον αγαπημένο όλων των παιδιών τον «Άγιο Βασίλη»

100_3706 100_3710

Και στη δεύτερη εκδοχή του, γεμάτο με σοκολατάκια!!!

100_3707100_3709100_3713

Κατόπιν μιλώντας για τις Ευχετήριες Χριστουγεννιάτικες Κάρτες, που στέλνουμε αυτές τις μέρες, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε και τις και δικές μας. Βοηθήσαμε τα παιδιά  να γράψουν τις ευχές τους και να φτιάξουν τις κάρτες τους.

100_3692100_3718

Καλά Χριστούγεννα & Ευτυχισμένο το 2015

απο το Νηπιαγωγείο Αγίου Αρσενίου

Νάξου!!!

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες

Στις 3 Δεκεμβρίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες ή Ικανότητες. Με αφορμή λοιπόν αυτή την ημέρα στο νηπιαγωγείο μας παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο όπως:

και άλλα χρήσιμα βίντεο και βιβλία απο την ιστοσελίδα της συμβούλου ειδικής αγωγής Ρ. Χιουρέα.

Αφού συζητήσαμε και προβληματιστήκαμε, σκεφτήκαμε να βιώσουμε και εμείς τον τρόπο που ζουν αυτά τα άτομα.

Είδαμε πόσο διαφορετικά είναι τα βιβλία των τυφλών και με ένα ανάγλυφο χαρτί, τα παρομοιάσαμε λίγο, για  να αισθανθούμε περίπου πως διαβάζουν. Επίσης κινηθήκαμε μέσα στην τάξη με το μπαστουνάκι μας, προσπαθώντας να μην χτυπήσουμε πάνω στα έπιπλα.

100_3676 100_3677

Στη συνέχεια μιλήσαμε για το πώς μπορούμε εμείς οι υπόλοιποι να βοηθήσουμε ένα άτομο που μας χρειάζεται.

Έτσι δώσαμε οδηγίες με νοήματα σε ένα κωφό άτομο.

100_3678

Μεταφέραμε με την καρέκλα με τα ροδάκια ένα άτομο που δεν μπορεί να περπατήσει, αλλά και με τους ώμους.

100_3679  100_3685

Οδηγήσαμε ένα άτομο τυφλό μέσα στην τάξη, βοηθώντας το.

100_3681

Ένα παιδί που έχει χτυπήσει το χέρι του, να βγάλει τη ζακέτα του…

100_3686

Τέλος βοηθήσαμε ένα παιδί που έχει πέσει, να σηκωθεί…

100_3689

Μέσα από αυτόν τον τρόπο προσπαθήσαμε να γίνει στα παιδιά βίωμα, όταν βλέπουν κάποιον που τους χρειάζεται να προσφέρουν την αγάπη και τη βοήθεια τους και να μην τον αγνοούν ή να μένουν απαθής. Αυτό βέβαια θα συνεχιστεί καθ όλη τη διάρκεια της χρονιάς!

Χριστούγεννα “Γιορτή Αγάπης”

Την πρώτη ημέρα του τελευταίου μήνα του έτους, στολίσαμε το Χριστουγεννιάτικο μας Δέντρο. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την όλη διαδικασία και συμμετείχαν ενεργά σε αυτήν.

100_3666 100_3667

 

Στη συνέχεια συζητήσαμε για την γιορτή των Χριστουγέννων που είναι κυρίως γιορτή αγάπης. Το κάθε παιδί σκέφτηκε και μίλησε για το πρόσωπο που αγαπάει και το ζωγράφισε.

Κατόπιν διαβάσαμε το παραμύθι της Αγγελικής Βαρελά «Δώσε την Αγάπη» και μιμηθήκαμε και εμείς την πράξη των ηρώων του παραμυθιού.

Το κάθε παιδί με ένα στολίδι από το δέντρο προσφέρε την αγάπη του στο παιδί που ήθελε.

100_3670 100_3672

Τέλος σκεφτήκαμε και καταγράψαμε, πως εκφράζουμε την αγάπη μας.

Με ένα βιωματικό παιχνίδι, τώρα όχι μόνο προσφέραμε την αγάπη μας με το στολίδι, αλλά την εκφράζαμε είτε με μια αγκαλιά είτε με ένα χάδι κ.τ.λ.

100_3668 100_3669

 

Το νερό

Ξεκίνησαν οι βροχές!!!

Τα παιδιά παραπονέθηκαν που έβρεχε και δε θα έβγαιναν διάλλειμα. Για αυτό και εμείς βρήκαμε την ευκαιρία να τους μιλήσουμε για την αξία του νερού και την ορθή του χρήση.

Κατόπιν αναφερθήκαμε στον κύκλο του νερού. Τα παιδιά βλέποντας σχετικές εικόνες

100_3602

κατανόησαν και σχεδίασαν τον κύκλο του νερού.

100_3600 100_3599

Μετά φτιάξαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που δείχνει την πορεία του νερού και το παίξαμε!

100_3598100_3603

Στη συνέχεια μιλήσαμε για το διαφανές χρώμα του νερού και κάναμε το ανάλογο πείραμα. Παρατηρήσαμε πως αν βάλουμε ένα αντικείμενο μέσα στο νερό το βλέπουμε, ενώ αν βάψουμε το νερό με χρώμα μαύρο δεν το βλέπουμε πια.

DSC_0067DSC_0068

Συνεχίσαμε τα πειράματα μας για να διαπιστώσουμε ποια αντικείμενα βυθίζονται και ποια όχι.

100_3662100_3664 100_3663

Μάθαμε το ποίημα “Απο που είσαι ποταμάκι;”

100_3665

Και το δραμματοποιήσαμε…

 

100_3659

Η Ελιά και το Λάδι

Αυτήν την περίοδο οι περισσότεροι κάτοικοι του χωριού μάζευαν τις ελιές τους. Για αυτό και εμείς είπαμε να γνωρίσουμε καλύτερα την Ελιά και το Λάδι.

Αρχικά κάναμε μια πρώτη αναφορά στην Ελιά και εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιο μας με καινούργιες λέξεις όπως: ελαιώνας, ελαιοτριβείο, ελιόψωμο, ελαιόλαδο κ.τ.λ. με τη βοήθεια σχετικών εικόνων που συνδύαζαν γραπτό λόγο και εικόνα. Επιπλέον δείξαμε στα παιδιά εικόνες που δείχνουν την πορεία της ελιάς ως την παραγωγή ελαιόλαδου. Ζητώντας από τα παιδιά να τις βάλουν στη σωστή σειρά.

100_3532

Στη συνέχεια προβάλλαμε ανάλογα βίντεο από το διαδίκτυο. Δηλαδή πως μαζεύονται οι ελιές, πως μεταφέρονται στο Ελαιοτριβείο και πως παράγεται το Λάδι.

Κατόπιν ζητήσαμε από τα παιδιά να φέρουν από το σπίτι ότι έχουν σχετικό με τη ελιά και το λάδι. Μας έφεραν ελιές και λάδι. Έτσι σκεφτήκαμε για δεκατιανό να φάμε ψωμί και λάδι καθώς και ψωμί και ελιές.

100_3535 100_3536100_3538

Μας έφεραν επίσης κλαδιά γεμάτα με ελιές. Για αυτό χωριστήκαμε σε ομάδες και η κάθε ομάδα έβγαλε τις ελιές από το δικό της το κλαδί.

100_3533 100_3582

Κατόπιν τις βάλαμε όλες μαζί σε ένα καλαθάκι για να τις χρησιμοποιήσουμε σε μαθηματικές δραστηριότητες.

100_3587

Αρχικά χωρίσαμε μικρές και μεγάλες ελιές.

100_3589 100_3592

Στη συνέχεια μαύρες και πράσινες

100_3594 100_3595

Και στο τέλος παίξαμε με τους αριθμούς.

100_3597

Κατόπιν προχωρήσαμε στα εικαστικά, φτιάχνοντας το κάθε παιδί τη δική του ελιά.

100_3542 100_3545

Στο τέλος των δραστηριοτήτων μας για της ελιά, επισκεφθήκαμε με τα πόδια έναν ελαιώνα. Εκεί είδαμε πως τινάζονται οι ελιές από το ελαιόδεντρο.

100_3553

Στη συνέχεια πως μαζεύονται, βοηθώντας και εμείς…

100_3561100_3566

Και στο τέλος πως καθαρίζονται και μπαίνουν στα τσουβάλια για να πάνε στο ελαιοτριβείο.  100_3570100_3572

Εδώ Πολυτεχνείο!!!

Δε θα μπορούσαμε αυτές τις μέρες να μην κάνουμε αναφορά στα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο Πολυτεχνείο το Νοέμβριου του 1973.

Ξεκινήσαμε με την ιστορία του Πολυτεχνείου με τη βοήθεια σχετικών εικόνων και βίντεο που βρήκαμε από το διαδίκτυο.

 

Κατόπιν γράψαμε τα συνθήματα των φοιτητών του Πολυτεχνείου και ανασυνθέσαμε τις λέξεις.

 

HPIM0164  HPIM0167 HPIM0165  HPIM0168

Στη συνέχεια φτιάξαμε την πόρτα του Πολυτεχνείου και το κάθε παιδί πρόσφερε – ζωγράφισε  απο ένα γαρύφαλο για τα θύματα εκείνης της νύχτας.

100_3528 100_3525

Τελειώνοντας, φτιάξαμε μια κατασκευή για να θυμόμαστε αυτή την ημέρα.

Αφού περάσαμε το χαρτί με ελληνικό καφέ (για να φαίνεται παλιό), στη συνέχεια το κόψαμε και κολλήσαμε πάνω από ένα γαρίφαλο και ένα τανκ.

100_3523  100_3529

Παίζουμε με τα χρώματα!!!

Αυτές τις μέρες πειραματιστήκαμε με τα χρώματα και με τις μίξεις των χρωμάτων.

Αρχικά φτιάξαμε έναν πίνακα αναφοράς με τα βασικά χρώματα και τα παράγωγα τους.

100_3439 100_3440 100_3441

Στη συνέχεια με τα χρώματα που φτιάξαμε, δημιουργήσαμε το “Το Πολύχρωμο Δέντρο”, γνωρίζοντας και το απόφθεγμα του Ν. Καζαντζάκη “Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα.

100_3442

100_3445  100_3446

Και αποφασίσαμε να μεταμορφώσουμε το σχολείο μας, στο δικό μας παράδεισο… για αυτό διακοσμήσαμε την είσοδο του νηπιαγωγείου  μας με πάρα πολλά χρώματα!!!

100_3448

Μεταμορφωθήκαμε σε ζωγράφοι και απαραίτητο εργαλείο του κάθε ζωγράφου είναι η παλέτα με τα χρώματα. Για αυτό το κάθε παιδί έφτιαξε τη δική του, χρησιμοποιώντας μόνο τα τρία βασικά χρώματα και στη συνέχεια αναμειγνύοντας τα, παρήγαγε τα υπόλοιπα.

HPIM0159 HPIM0160 HPIM0161

Τέλος, με αφορμή το τραγούδι που ακούμε αυτές τις μέρες, “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο” αδράξαμε την ευκαιρία να ζωγραφίσουμε και εμείς κάποια στοιχεία του τραγουδιού που μας άρεσαν!

100_3526