Πάσχα!!!

Μετά τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου θα προχωρούσαμε στη μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης το Άγιο Πάσχα.

Αρχικά θα κάναμε μια αναφορά στα σημαντικότερα γεγονότα της γιορτής αυτής, όπως τη Σταύρωση και την Ανάσταση του Ιησού Χριστού.

Θα βλέπαμε μαζί με τα παιδιά (τμηματικά), την παιδική ταινία που δείχνει τη ζωή του Χριστού, δίνοντας έμφαση από την Ανάσταση του Λαζάρου έως την Ανάσταση του Χριστού!( που είναι και τα γεγονότα που γιορτάζουμε το Πάσχα)

Η ζωή του Χριστού

Θα δείχναμε τον σχετικό πίνακα αναφοράς που μας δείχνει, με εικόνες την πορεία του Χριστού από την Ανάσταση του φίλου Του Λάζαρου έως και τη δική Του Ανάσταση.

Κατόπιν θα μιλήσουμε για τα έθιμα του Πάσχα.

 

Θα διαβάζαμε ιστορίες όπως:

  • Ο χορός της Λαμπρής

  • Για μια θέση στο ράφι

  • Πάσχα στο δάσος

  • Πρωταθλητής στο τσούγκρισμα πασχαλινών αυγών

 

Θα παίζαμε διαδραστικά παιχνίδια:

 

Γιατί μένουμε σπίτι;

Το τελευταίο διάστημα μένουμε σπίτι καθώς στη χώρα μας και σε όλο τον κόσμο κυκλοφορεί ελεύθερος ένας ιός (μικρόβιο) που αν το κολλήσουμε θα αρρωστήσουμε. Για αυτό για να προφυλαχθούμε πρέπει να μείνουμε σπίτι!!!

Διαβάζουμε 2 παραμύθια, που θα μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε καλύτερα τί συμβαίνει.

Ένας ιός με κορώνα (παρουσίαση με μουσική)

Ένας ιός με κορώνα (pdf) 

Το όνομα μου είναι Κορονόιος

Ζωγραφίζουμε όπως μπορούμε τον ιό από αυτά που διαβάσαμε.

 

Και παίζουμε με τα παρακάτω παιχνίδια

Σωστό και λάθος

Προστασία από τους ιούς

Κουίζ για τον Κορονόιο

Ζευγαρώνω και εξουδετερώνω

Μέτρα προφύλαξης από τον Κορονοϊό

Πάζλ

(το υλικό είναι επιλεγμένο από το διαδίκτυο)

25η Μαρτίου – Διπλή Γιορτή

Την εβδομάδα αυτή θα μιλούσαμε για τη γιορτή της 25ης Μαρτίου.

  • Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Αρχικά θα συζητούσαμε με τα παιδιά για το ένα από τα δύο γεγονότα που γιορτάζουμε αυτήν τη μέρα. Τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, όταν δηλαδή εμφανίστηκε ο  Άγγελος στην Παναγία και της έδωσε το μήνυμα πως σε 9 μήνες θα γεννήσει το Χριστό.

Βίντεο με τον Ευαγγελισμό (παιδικό)

  • Επανάσταση του 1821

Το δεύτερο μεγάλο γεγονός που γιορτάζουμε αυτή την ημέρα είναι η Επανάσταση του 1821. Θα εξηγήσουμε με απλά λόγια στα παιδιά, πως πριν πολλά χρόνια οι Τούρκοι είχαν έρθει στην Ελλάδα. Κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας οι Έλληνες περνούσαν πολύ δύσκολα. Καθώς οι Τούρκοι τους έπαιρναν τα μικρά αγόρια απο τις οικογένειες τους “Παιδομάζωμα” και τα πήγαιναν στην Τουρκία όπου τα έκαναν Τούρκους στρατιώτες τους “Γενείτσαρους”.

Επίσης τα παιδιά δεν μπορούσαν να πάνε την ημέρα σχολείο, αλλά το βράδυ μυστικά τραγουδώντας το ” Φεγγαράκι μου λαμπρό” πήγαιναν στις εκκλησίες όπου και μάθαιναν λίγα γράμματα.

Ενώ κάποιες γυναίκες, για να μην τις πιάσουν οι Τούρκοι και τις σκοτώσουν προτίμησαν να πέσουν από μόνες τους , χορεύοντας, από ένα βουνό που το έλεγαν Ζάλογγο.

Τραγουδώντας ” Έχε γεια

Τα χρόνια εκείνα, οι Έλληνες φορούσαν διαφορετικά ρούχα από αυτά που φοράμε εμείς σήμερα.

 

Ακόμα ένα πολύ ωραίο τραγούδι που θα μπορούσαμε να μάθουμε και να ζωγραφίσουμε είναι ” Ένα παλικάρι 20 χρονών ” καθώς επίσης και τον “Θούριος του Ρήγα Φεραίου ” και πολλά άλλα.

Έτσι οι Έλληνες δεν άντεχαν πια άλλο και την ημέρα που γιόρταζε η Παναγία, 25 Μαρτίου αποφάσισαν να ξεκινήσουν τον πόλεμο ενάντια στους Τούρκους για να τους διώξουν από την Ελλάδα. Θα μιλήσουμε για τους πιο γνωστούς Ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης και θα τους ζωγραφίσουμε.

 

Τέλος θα μιλήσουμε για το λάβαρο που κρατούσε ο κάθε ήρωας στους αγώνες που έδινε, αφού τότε δεν υπήρχε ακόμα η Ελληνική Σημαία.

Και θα παρατηρήσουμε ότι η Ελληνική σημαία έχει 9 γραμμές. Από τις οποίες 4 λευκές και 5 γαλάζιες. Αντιστοιχούν στις συλλαβές της φράσης “Ελευθερία ή Θάνατος” ή στα γράμματα της λέξης “Ελευθερία”. Επίσης έχει έναν λευκό σταυρό που συμβολίζει ότι οι Έλληνες είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι.  Για την επιλογή των χρωμάτων της , η επικρατούσα άποψη είναι ότι το λευκό χρώμα συμβολίζει την αγνότητα, το καλό σκοπό των Ελλήνων και το γαλάζιο, συμβολίζει τον ουρανό της Ελλάδας και την ουράνια δύναμη που βοήθησε αυτό τον άνισο αγώνα να τελειώσει ευνοϊκά για τους Έλληνες.  Μια άλλη άποψη είναι το ότι το γαλάζιο συμβολίζει τον ουρανό και το άσπρο τον αφρό των κυμάτων της θάλασσας. (Πηγή:https://www.mixanitouxronou.gr/giati-i-elliniki-simea-ine-kianolefki-giati-echi-ennia-lorides-pote-kathierothike-os-episimi-simea-tou-ellinikou-kratous/)

Επιπλέον διαδραστικές ασκήσεις, θα μπορούσαμε να κάνουμε από τους παρακάτω συνδέσμους:

Για αυτό και εμείς κάθε χρόνο, τιμάμε τους ήρωες που θυσιάστηκαν για να είμαστε εμείς ελεύθεροι με κατάθεση στεφάνων και παρελάσεις.

Πηγή: https://agersaninaxou.blogspot.com/2015/03/

Κυρά Σαράκοστή

Με αφορμή την είσοδο μας στην Μεγάλη Τεσσαρακοστή στο νηπιαγωγείο μας ασχοληθήκαμε με το να γνωρίσουμε καλύτερα τί σημαίνει αυτή η περίοδος για τους χριστιανούς.

Αρχικά στο νηπιαγωγείο μας ήρθε η Κυρά Σαρακοστή, η οποία δεν έχει στόμα γιατί νηστεύει, προσεύχεται, έχει ένα σταυρό στο κεφάλι και 7 πόδια. Εξηγήσαμε ότι τα παλιά χρόνια η κυρά Σαρακοστή λειτουργούσε ως ημερολόγιο. Δηλαδή με αυτήν μετρούσαν τις εβδομάδες έως το Πάσχα. Έτσι λοιπόν και εμείς φτιάξαμε την κυρά Σαρακοστή γνωρίζοντας παράλληλα και τον αριθμό 7. Αφού το κάθε παιδί τη ζωγράφισε με το δικό του τρόπο την πήρε στο σπίτι του έτσι ώστε κάθε Σάββατο να διπλώνει και από ένα ποδαράκι της (παίζοντας κουτσό)έως το Μεγάλο Σάββατο που θα σηκώσει και το τελευταίο της.

Επίσης ασχοληθήκαμε περαιτέρω με τα μαθηματικά διακοσμώντας το φόρεμα της και με διάφορα γεωμετρικά σχήματα.

Κατόπιν ένα παιδί μας έφερε ένα παραμύθι σχετικό με το θέμα μας. Γνωρίσαμε έτσι την βασικές αρετές που οφείλει να έχει ένας χριστιανός. Καθώς και το τι γιορτάζουμε κάθε Κυριακή της Σαρακοστής.

Από τις 4 αρετές που διαβάσαμε, σταθήκαμε σε αυτή της νηστείας και της αγάπης, καθώς η ταπεινότητα και η υπακοή είναι δυσκολότερες έννοιες για τα παιδιά της συγκεκριμένης ηλικίας.

Αποφασίσαμε λοιπόν από δω και στο εξής να αγαπάμε περισσότερο ο ένας τον άλλον χωρίς να λέμε άσχημα λόγια που πικραίνουν τους άλλους.

Κατόπιν, γνωρίσαμε τον πίνακα του Σπ. Βασιλείου “Το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας” και προσπαθήσαμε να το αποτυπώσουμε με το δικό μας τρόπο.

 

Στη συνέχεια γνωρίσαμε και δοκιμάσαμε τι σημαίνει νηστεία.

Επισημάναμε βέβαια ότι η νηστεία αφορά κυρίως τους μεγάλους οι οποίοι αγαπούν το Χριστό και όχι τα μικρά παιδιά.

Με τη βοήθεια – συμμετοχή των γονέων το κάθε παιδί έφερε και από ένα Σαρακοστιανό έδεσμα και το έδωσε στους φίλους του να το δοκιμάσουν.

Δοκιμάσαμε λοιπόν ταραμοσαλάτα, ελιές, τουρσί, χαλβά, ταχίνι, λουκούμια, σεφουκλωτή και διάφορα άλλα.

Κατόπιν φωνάξαμε μία μαμά στο σχολείο μας και μας βοήθησε να φτιάξουμε ένα νηστίσιμο γλυκό.

Αφού “διαβάσαμε” τη συνταγή ξεκινήσαμε να το παρασκευάζουμε.

Και αφού ψήθηκε φυσικά το φάγαμε!!!

Τέλος αποφασίσαμε να φτιάξουμε και εμείς την κυρά Σαρακοστή, όπως την έκαναν τα παλιά χρόνια με αλεύρι, νερό και αλάτι.

 

Και να τη διακοσμήσουμε!!!

 

Φτιάξαμε δύο!

Την μία την κρατήσαμε στο σχολείο μας ως ημερολόγιο!

Ενώ τη δεύτερη την φτιάξαμε με πολύ αγάπη για να την προσφέρουμε ως δώρο στον ιερέα του χωριού μας!

Ο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων σχολειών Αγίου Αρσενίου, σε συνεργασία με τα σχολεία, ολοκλήρωσε τις δραστηριότητες της πρώτης εβδομάδας της Σαρακοστής με μια ομιλία του ιερέα του χωριού μας. Ο πάτερ  Συμεών μαζί με τις κυρίες από το κατηχητικό του Ναού μίλησε σε γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικούς την Κυριακή το βράδυ για την περίοδο της Σαρακοστής.

 

Έτσι λοιπόν στο τελείωμα της συνάντησης – ενημέρωσης τα παιδιά χάρισαν στον πάτερ την χειροποίητη κυρά Σαρακοστή, ο οποίος μας ευχαρίστησε για το δώρο μας!

Αγιασμός

Σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πραγματοποιηθεί στο Νηπιαγωγείο μας τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου στις 09:30!!! Σας περιμένουμε!!!

20170908_095430 20170908_124605

Ευχαριστούμε Library4all

Σήμερα το πρωί τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας είχαν μία ευχάριστη έκπληξη!!!

Το πρωί καθώς έφτασαν στο σχολείο παρατήρησαν ότι στην βιβλιοθήκη μας υπήρχαν καινούργια βιβλία!!!

100_5731100_5733

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και έτρεξαν να τα δουν από κοντά…

100_5735100_5736

Και να τα ξεφυλλίσουν…

100_5745

Εξηγήσαμε στα παιδιά ότι τα βιβλία αυτά δεν τα αγοράσαμε αλλά κάποιοι μας τα έκαναν δώρο!!!

Συζητήσαμε με τα παιδιά και αποφασίσαμε ότι πρέπει να ευχαριστήσουμε αυτούς που μας έστειλαν τα καινούργια μας βιβλία!!!

Έτσι ύστερα από πολλές προτάσεις που ακούστηκαν απο την ομάδα, καταλήξαμε να γράψουμε ένα ομαδικό ευχαριστήριο σημείωμα.

100_5750 100_5752 100_5753 100_5754

 

Επίσης να ζωγραφίσουμε μία ομαδική εργασία για να θυμόμαστε την πολύτιμη προσφορά σας!!!

100_5758100_5759

Ευχαριστούμε Library4all για την ευγενική προσφορά σας!!!

100_5761

Επίσκεψη στο Νηπιαγωγείο και στο Λαογραφικό Μουσείο Βίβλου!

Αρχικά ξεκινήσαμε να προετοιμαζόμαστε για την επίσκεψη μας.  Συζητήσαμε με τα παιδιά για το πρόγραμμα της επίσκεψης μας.

Στη συνέχεια μιλήσαμε μέσω Skype με το νηπιαγωγείο της Βίβλου, μάθαμε και είδαμε τα παιδιά, τη νηπιαγωγό  και το χώρο που θα επισκεφθούμε. Αποφασίσαμε να τους φτιάξουμε από μικρά δωράκια ένα για το κάθε παιδί!

100_5442100_5444

Επίσης φτιάξαμε και ένα ομαδικό δωράκι για την κ. Μαρία!

100_5441100_544520160516_202247

Στη συνέχεια μιλήσαμε για το χωριό που θα επισκεφθούμε και τους τρόπους συμπεριφοράς μας στο Λαογραφικό Μουσείο καθώς και τι εκθέματα τα δούμε εκεί!

Και έφθασε η μέρα της επίσκεψης!!!

Φτάνοντας στο νηπιαγωγείο η Νηπιαγωγός και τα παιδιά μας υποδέχθηκαν εγκάρδια!

Δώσαμε τα δώρα που τους είχαμε ετοιμάσει.

100_5446 100_5449

Και πήραμε τα δώρα που μας είχαν ετοιμάσει.

100_5453100_5454100_545520160518_213257

Αφού γνωριστήκαμε… Παίξαμε…

100_5451

Και αποφασίσαμε να φτιάξουμε κάτι για να θυμόμαστε αυτή την επίσκεψη!

Καταλήξαμε να ζωγραφίσει το κάθε παιδί κάτι από το χωρίο του που του αρέσει πιο πολύ.

100_5458

Στη συνέχεια τα κολλήσαμε σε ένα ομαδικό κολάζ και τα παρουσιάσαμε!

100_5456100_5466

Μετά ήρθε η στιγμή να βγούμε και να περπατήσουμε στο χωριό της Βίβλου!

100_5471 100_5473 100_5475

 

Περπατώντας στα στενά δρομάκια του χωριού, διαβάσαμε τη ταμπέλα που μας οδηγούσε στο Λαογραφικό Μουσείο.

100_5478

Ακολουθήσαμε τις οδηγίες και… Φτάσαμε…

100_5481

Εκεί μας υποδέχθηκε ο ιερέας του χωριού όπου και μας ξενάγησε μέσα σε αυτό!

100_5484 100_5485 100_5487 100_5488 100_5490 100_5491 100_5492 100_5494 100_5495 100_5496 100_5497

Στο τέλος της επίσκεψης μας δε θα μπορούσαμε να μην δούμε έστω και από μακρυά το σημείο κατατεθέν της Βίβλου, τους ανεμόμυλους της, που μας ταξιδεύουν σε μια άλλη εποχή!

100_5498

Ευχαριστούμε από καρδιάς την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου της Βίβλου κ. Καλιαρδού Μαρία για τη βοήθεια και την υπέροχη φιλοξενία! Καθώς επίσης και τον ιερέα του Χωριού της Βίβλου για την όμορφη και κατατοπιστική ξενάγηση στους χώρους και στα αντικείμενα του Λαογραφικού Μουσείου που με τόσο κόπο έχει ετοιμάσει με τη βοήθεια των συγχωριανών του!

 

Τα Δικαιώματα των Παιδιών

Τα παιδιά του Αγίου Αρσενίου γνωρίζουν τα δικαιώματα τους και μιλούν για αυτά!

100_5402100_5401

 

Κατόπιν τα ζωγραφίζουν και φτιάχνουν μια ομαδική αφίσα για τη UNICEF

100_5410 100_5415 100_5416

Στη συνέχεια ακούν, τραγουδούν, δραματοποιούν  το ποίημα του Γ. Ρίτσου “Αν όλα τα παιδιά της γης”100_5404

Και στο τέλος, το ζωγραφίζουν πάνω στο χαρτί.

100_5409 100_5407

Πάσχα!!!

Η προσμονή του Πάσχα ξεκίνησε στο σχολείο μας από πολύ νωρίς.

Την πρώτη εβδομάδα των Αποκριών φτιάξαμε μια χρονογραμμή για να μετράμε τις εβδομάδες έως το Πάσχα!

100_5169100_5171100_5172

Όταν πλησίαζαν οι μέρες για τον εορτασμό του Πάσχα ασχοληθήκαμε πιο εντατικά με τη συγκεκριμένη γιορτή.

Αρχικά μιλήσαμε για όσα δίδασκε ο Χριστός και κυρίως για την Αγάπη προς τους άλλους με απλά και κατανοητά για τα παιδιά λόγια.

Κατόπιν μέσα από μία χρονογραμμή προσπαθήσαμε να μάθουμε τα Πάθη που υπέστη ο Θεάνθρωπος από τους ανθρώπους και την Ανάσταση.

Στη συνέχεια για τα ήθη και έθιμα που συνηθίζουμε στο χωριό μας τις Άγιες ημέρες του Πάσχα.

Παράλληλα με τα παραπάνω, κόψαμε και ζωγραφίσαμε τα αβγά μας, το κάθε παιδί με το δικό του μοναδικό τρόπο.

100_5364 100_5363

 

Φτιάξαμε ένα ανοιξιάτικο τοπίο στα φαναράκια μας.

 

20160407_093854100_5357

Κατασκευάσαμε μπλοκ ζωγραφικής “Πασχαλίτσα”.

100_5339 100_5356

Γράψαμε με την πλαστελίνη λέξεις που έχουν σχέση με το Πάσχα.

100_5384 100_5385

Επίσης γνωρίσαμε και γράψαμε τις Αναστάσιμες Ευχές!

100_5361

Φτιάξαμε με τη βοήθεια δύο μαμάδων αρωματικά Πασχαλινά Κουλουράκια.

100_5375100_5377 100_5379100_5387

Και φυσικά βάψαμε τα δικά μας Κόκκινα Αυγά, αφού τα επεξεργαστήκαμε πρώτα με το δικό μας τρόπο!

100_5390 100_5391

Αφού ήταν όλα έτοιμα τα τοποθετήσαμε στα καλαθάκια  μας!!!

100_5392

Καλό Πάσχα!!!

20160419_080223

Τσικνοπέμπτη!!!

Για φέτος ο εορτασμός της Τσικνοπέμπτης αποφασίσαμε μαζί με τα παιδιά να είναι κάπως διαφορετικός.

Ξεκινήσαμε από πολύ πρωί φτιάχνοντας τις μάσκες μας και μεταμφιεσμένοι βγήκαμε στους δρόμους του χωριού μας.

100_5190

Κάναμε μια στάση στο Κρεοπωλείο του χωριού μας για να αγοράσουμε τα απαραίτητα υλικά που μας χρειαζόταν για να τσικνίσουμε.

100_5193

Με αφορμή την επίσκεψη μας εκεί δε θα μπορούσαμε να μην εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία να εξερευνήσουμε το χώρο και να γνωρίσουμε πως φτιάχνεται ο κιμάς και τα “μεγάλα” ψυγεία που φυλάσσονται να κρέατα.

100_5196 100_5197

 

Παρατηρήσαμε ότι για να αγοράσουμε το κρέας θα έπρεπε να το πληρώσουμε. Εμείς είχαμε μεγάλη έκπτωση και Ευχαριστούμε για αυτό!

100_5200

Στη συνέχεια σκεφτήκαμε ότι θα χρειαστούμε και ψωμί για το τραπέζι μας και έτσι μεταβήκαμε στο φούρνο και προμηθευτήκαμε τα απαραίτητα.

100_5201

Έχοντας συλλέξει όλα αυτά που χρειαζόμαστε για το τραπέζι μας, πήραμε το δρόμο για την επιστροφή στο σχολείο μας!

100_5206

Εκεί μας περίμενε μία μαμά όπου και μας βοήθησε να φτιάξουμε τα φαγητά για το τραπέζι μας!

100_5207 100_5211

Και όταν όλα ήταν έτοιμα ξεκινήσαμε να τρώμε, σαν μια μεγάλη παρέα που είμαστε άλλωστε!!!

100_5212 100_5213

Καλές Απόκριες!!!