4ος Θεματικός κύκλος «Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία»
Στον 4ο θεματικό κύκλο “Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία” των εργαστηρίων δεξιοτήτων στη θεματική ενότητα “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη” ασχοληθήκαμε με το εργαστήριο δεξιοτήτων: “Τα επαγγέλματα του χθες”.
Αρχικά δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη του θέματος «Ποια επαγγέλματα γνωρίζω» και καταγράφηκαν οι πρότερες γνώσεις των μαθητών. Παράλληλη αναφορά έγινε και σε επικίνδυνα επαγγέλματα ή επαγγέλματα που απαιτούν υψηλή σωματική προσπάθεια και μόχθο.
Στη συνέχεια μέσα από πίνακα αναφοράς, γνωρίσαμε τα επαγγέλματα του χθες . Τα σχολιάσαμε, τα δραματοποιήσαμε και ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας επάγγελμα.
Σε επόμενο εργαστήριο, έγινε ακρόαση συνέντευξης ενός σαλεπιτζή. Είδαμε το βιντεο και μάθαμε πληροφορίες για το σαλέπι. Έπειτα, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, επέλεξαν από ένα επάγγελμα του χθες και σκέφτηκαν ερωτήσεις για τη δική τους συνέντευξη.
Έπειτα, προσεγγίσαμε τα επαγγέλματα του σήμερα. Ζωγραφίσαμε τι θέλουμε να γίνουμε όταν μεγαλώσουμε και ακούσαμε το τραγούδι «Όταν μεγαλώσω» όπου το τραγουδήσαμε και το χορέψαμε. Τέλος παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια.
Σε επόμενη φάση, οι μαθητές συγκέντρωσαν φωτογραφικό υλικό σχετικά με τα επαγγέλματα και το σχολίασαν. Χωρίστηκαν σε ομάδες και έφτιαξαν αφίσες. Αφίσα με τα επαγγέλματα του χθες και του σήμερα και αφίσα με τα επαγγέλματα που διενεργούνται την ημέρα και τη νύχτα. Κατά τη διαμόρφωση των αφισών τα παιδιά πρόσθεσαν τίτλους και λεζάντες.
Στη συνέχεια διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Νερουλάς και το πιθάρι», το αφηγήθηκαν τα παιδιά, έβαλαν εικόνες του παραμυθιού στη σωστή χρονική σειρά και ζωγράφισαν με αφορμή αυτό.
Μιλήσαμε για το επάγγελμα του καστανά και μάθαμε σχετικό τραγούδι. Παίξαμε παζλ με τα επαγγέλματα και βάλαμε τα επαγγέλματα στο σωστό χώρο και κάναμε και αντιστοίχιση λέξεων.
Κάναμε κατασκευή με την παλάμη μας όπου σε κάθε δάχτυλο φτιάξαμε από ένα επάγγελμα.
Ενώσαμε σε φύλλο εργασίας το επάγγελμα με το αξεσουάρ του.
Ζωγραφίσαμε τι επάγγελμα θα μπορούσε να κάνει η Μόνα Λίζα..
Σχολιάσαμε παλιά επαγγέλματα σε κάρτες και ζωγραφίσαμε το επάγγελμα που μας άρεσε..
Φτιάξαμε καπέλα σχετικά με επαγγέλματα..
Στο τελευταίο Εργαστήριο Δεξιοτήτων έγινε «Αξιολόγηση». «Τότε νόμιζα – Τώρα ξέρω»: οι μαθητές αποτιμούν το πρόγραμμα και την ολοκλήρωση του 4ου θεματικού κύκλου, ξεκινώντας με αυτά που γνώριζαν στην αρχή σε αντιπαραβολή με όσα έχουν κατακτήσει με την ολοκλήρωση του προγράμματος μέσω ιστογράμματος.