ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Ανθρώπινα Δικαιώματα:  Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική είναι απλώς μοναδική!

Ολοκληρώθηκε και ο 3ος Θεματικός Κύκλος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων όπου προσεγγίστηκαν θέματα οικογενειακής ποικιλομορφίας με στόχο την καλλιέργεια και ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης  του 21ου αιώνα στους μαθητές (4Cs – συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και  επικοινωνία), αλλά και την καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής (κοινωνικές  δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία).

Αρχικά οι μαθητές μέσα από ιδεοκαταιγισμό (brainstorming)εξέφρασαν τι γνωρίζουν για την Οικογένεια με στόχο την ανίχνευση των πρότερων  ιδεών και αντιλήψεων των μαθητών..

20240227 113852

20240220 124752

Στη συνέχεια μέσα από το ψηφιακό παραμύθι «Η μοναδική οικογένεια» τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με όψεις της οικογενειακής ποικιλομορφίας. Όλοι μαζί συζητήσαμε  για τις οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι. Αφού αναλύσαμε το παραμύθι ζωγραφίσαμε τι μας εντυπωσίασε.

20240220 080719

 

Στα επόμενα εργαστήρια, με αφορμή το παραπάνω εργαστήρι, η εκπαιδευτικός  υποδέχεται τους μαθητές με το εύρημα ότι οι ήρωες του παραμυθιού, τους στέλνουν χαιρετισμούς με μια αναμνηστική κάρτα. Έτσι, αναλύονται οι τύποι της οικογένειας όπως η πυρηνική οικογένεια, η εκτεταμένη οικογένεια, η μονογονεϊκή οικογένεια και τα ορφανά παιδιά. Σε κάθε εργαστήριο αφού βλέπαμε ένα σχετικό εκπαιδευτικό βίντεο με ζώα, καταγράφαμε έπειτα στο Jamboard τα προβλήματα, παίζαμε παιχνίδια ρόλων, κάναμε ελεύθερη ζωγραφική την κάθε οικογένεια, παίζαμε παζλ και διαδραστικά παιχνίδια στον υπολογιστή, κάναμε αντιστοίχιση εικόνων των παραμυθιών με αριθμούς (μνήμη) και τέλος φτιάξαμε  κούκλες και παίξαμε κουκλοθέατρο.20240226 111816 20240226 112540 Scan Scan2 Scan7

20240220 111142 20240220 111912 20240220 113554 20240220 120427 20240221 102907 20240221 111004 20240221 125626

 

Κάναμε κατασκευές σχετικές με το παραμύθι (κάρτα, σελιδοδείκτη, κονκάρδα)

20240226 09483120240226 094757

20240226 095603

Παρουσίασε το κάθε παιδί την οικογένειά του και με κάρτες έκανε αντιστοίχιση τα μέλη με αριθμούς.

20240221 102907 1

Αναλύσαμε έργα τέχνης σχετικά με την Οικογένεια και ζωγραφίσαμε με αφορμή αυτά.

20240226 122559

Φτιάξαμε σπιτάκια με διπλόκαρφα.

20240227 093230 20240227 102009

20240227 102012

20240227 102018

 

Βάλαμε στη σωστή χρονική σειρά το μωρό που γεννιέται μέχρι να μεγαλώσει.

20240226 120339

 

Κάναμε αντιστοίχιση γραμμάτων στη λέξη Οικογένεια.

20240227 113137 20240227 113204

Τέλος, φτιάξαμε κούκλες με την οικογένειά μας και κάναμε ο καθένας αντιστοίχιση στο σπίτι με το σωστό αριθμό μελών.

20240228 100554 20240228 100600

Στο σχολείο μας δεχθήκαμε με χαρά τη θεατρολόγο- συγγραφέα Κονδυλία Θεοδωροπούλου και μας αφηγήθηκε παραμύθι για την Οικογένεια . Μαζί με τα παιδιά το δραματοποίησαν και έπαιξαν τους ρόλους του παραμυθιού αφού δημιούργησαν όλοι μαζί το ανάλογο σκηνικό.

20240223 115035

20240223 112352 20240223 113533 20240223 114924 20240223 120619 20240223 120630

 

Τέλος, επαναλάβαμε τη δραστηριότητα ιδεοκαταιγισμού (brainstorming) του 1ου Εργαστηρίου με θέμα «Τι είναι Οικογένεια» για να διαπιστωθούν οι αλλαγές που συντελέστηκαν στους μαθητές σε επίπεδο γνώσεων, αντιλήψεων, συναισθημάτων. Έπειτα προέβαλα συγκριτικά και την εικόνα από τον αρχικό ιδεοκαταιγισμό και  κάλεσα τους μαθητές να παρατηρήσουν τις διαφορές στις γνώσεις και τις ιδέες τους, με  στόχο να καλλιεργηθούν και να ενισχυθούν οι μεταγνωστικές τους δεξιότητες.

20240227 113838 Scan1 1