ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Κλιματική Αλλαγή- Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία
Τίτλος : Σεισμός – και τώρα τι κάνω;
Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να αποκτήσουν τα παιδιά γνώσεις προετοιμασίας πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του.
Παράλληλα, τα παιδιά θα ζωγραφίσουν, θα τραγουδήσουν, θα δουν εκπαιδευτικά και χρήσιμα βίντεο, θα ενημερωθούν τα ίδια αλλά θα ενημερώσουν και τις οικογένειές τους για τις απαιτούμενες ενέργειες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωση ενός σεισμού και κυρίως θα συμμετέχουν σε προσομοίωση καταστάσεων σεισμού στο σχολικό χώρο.
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου
Δεξιότητες του 21ου αιώνα (Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα, Παραγωγική Μάθηση)
Δεξιότητες ζωής (Δεξιότητες της Κοινωνικής Ζωής,)
Δεξιότητες του νου (Στρατηγική σκέψη,Πλάγια Σκέψη, Κατασκευές, Παιχνίδια, Εφαρμογές )
ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Οι μαθητές /τριες θα :
– γνωρίσουν την έννοια του φυσικού κινδύνου
-εκφράσουν την άποψή τους για το ποιοι είναι οι φυσικοί κίνδυνοι
– αλληλεπιδράσουν ακούγοντας και λέγοντας ρήματα σχετικά με τους φυσικούς κινδύνους
– εκφραστούν ζωγραφίζοντας
-γνωρίσουν ότι ο σεισμός είναι ένας φυσικός κίνδυνος
– έρθουν σε πρώτη επαφή με το φυσικό φαινόμενο του σεισμού
– συζητήσουν προσωπικές εμπειρίες
– γνωρίσουν το εσωτερικό τη γης και θα το αναπαραστήσουν με ζωγραφιές και πλαστελίνες
– γνωρίσουν τα αίτια του σεισμού
– θα αναπαραστήσουν τη σεισμική διεργασία των πλακών μέσα από παιχνίδι
– προετοιμαστούν για την πιθανότητα ενός σεισμού
– δημιουργήσουν το δικό τους βαλιτσάκι με τα απαραίτητα εφόδια έκτακτης ανάγκης
– μάθουν για τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης
– κατασκευάσουν έναν πολύ απλό σεισμογράφο
-γνωρίσουν τον σεισμό βιωματικά
– αναλογιστούν τις συνέπειες ενός σεισμού μέσα στην τάξη
– προτείνουν λύσεις ώστε να γίνει ο χώρος της τάξης πιο ασφαλής
– συμμετέχουν σε προσομοίωση άσκησης σεισμού
– αποκτήσουν δεξιότητες προστασίας κατά τη διάρκεια του σεισμού και θα μάθουν να τις εφαρμόζουν σωστά
– γνωρίσουν τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν μετά την εκδήλωση ενός σεισμού βιωματικά
– συζητήσουν με την οικογένειά τους τις ενέργειες αυτές
– παίξουν διαδικτυακά παιχνίδια
– συμμετέχουν σε προσομοίωση συγκέντρωσης της τάξης στον αύλειο χώρο μετά την εκδήλωση ενός σεισμού
(Ιδέες κατασκευών από το internet και το pinterest)